Het was niet zomaar een tweet, het was het oproepen tot geweld richting de joden toe. dat is aanzetten tot geweld en dat heeft 'm ook een veroordeling, tot aan cassatie gekost. M'n reactie was gewoon eentje uit de onderbuik, zonder na te denken iets neerplempen, maar dat bleek ook gewoon terecht te zijn.
Ik ben blij dat we in NL niet de gedachtenpolitie hebben die bij je persoonlijk langskomt als je iets verkeerds hebt geplaatst op social media, zoals bijv wel in de UK aan de gang is. Ik ben blij dat er gewoon ruimte was voor mijn verhaal, dat ik me middels een joodse advocaat heb kunnen verdedigen, en ook helemaal geen gevolgen aan mijn uitspraak is geweest.
Er is ook nooit iemand opgestapt die 'm daadwerkelijk wat heeft aan willen doen. Er is ook nooit iemand geweest die 'm openbaar ging filmen. Hij is gewoon een nutcase eerste klas.
Eentje die soms uitspraken doet op Social media wat 'm op z'n hollands hij best een stomp op z'n muil voor krijgen mag (spreekwoordelijk). Tis gewoon zo. Het boeit me echt geen reet wat anderen ervan vinden. Eerlijk gezegd een stukje justice wetende dat er aangifte gedaan is en dat mooi ff geseponeerd door het OM.
Maar goed; de grootste les uit dit alles was: ik heb geen privacy.