Bedreigd na contact via whatsapp

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Er zijn tegenwoordig apps waar mee je aan de hand van telefoonnummer gps locaties kan vinden waar de persoon zich bevind, misschien wel een keer mooi om zo'n dreigend mannetje met een knokploeg op te wachten! Ipv geld overmaken kunnen die dreigers beter beter een keer een paar ribben breken! Oom agent heb je in Nederland niks aan bij dreigementen helaas, misschien dat dat in België anders ligt maar ondanks verbod op eigen rechter spelen vraagt de Nederlandse politie en justitie daar zelf om!

Hij haalt dingen door elkaar die hij bij ome Kees gezien heeft. Die laten de boeven dan een app installeren waarmee ze de betalingen kunnen volgen. En die app is natuurlijk een trojan. Zo'n TV programma komt daar mee vaak weg omdat het algemeen belang gediend is en het publiek gewaarschuwd wordt voor de praktijken van de boeven. Als individueel ben je zelf al snel strafbaar vanwege computervredebreuk. Zeker als je dit gebruikt om eigen rechter te spelen. Gebruik je het daarentegen voor een webblog, dan kom je er misschien mee weg.

Hij haalt dingen door elkaar die hij bij ome Kees gezien heeft. Die laten de boeven dan een app installeren waarmee ze de betalingen kunnen volgen. En die app is natuurlijk een trojan. Zo'n TV programma komt daar mee vaak weg omdat het algemeen belang gediend is en het publiek gewaarschuwd wordt voor de praktijken van de boeven. Als individueel ben je zelf al snel strafbaar vanwege computervredebreuk. Zeker als je dit gebruikt om eigen rechter te spelen. Gebruik je het daarentegen voor een webblog, dan kom je er misschien mee weg.
Nee, die app bestaat echt. Ik weet niet hoe die app heet maar heb dat gezien van de vriend van mijn nichtje! Dus die app bestaat echt. Maar werkt alleen met Nederlandse gsm nummers, niet met de Belgische.
Maar moet wel zeggen dat die vriend van mijn nichtje in de ict zit dus weet niet of die app legaal is. Maar hij kan gewoon 06 nummer invoeren en dan kan die de GPS zien waar diegene zich bevindt

Nee, bij die app die ik bedoel hoeft die andere persoon diezelfde app niet geïnstalleerd te hebben. Je voert in die app gewoon een willekeurig 06 nummer in en dan kun je de GPS van die persoon zien en volgen

Je mag mijn nummer op mijn website, invoeren, en dan mag je mij haarfijn uitleggen waar ik volgens zo'n website zou zitten, toch?

apart van dat; wie zoiets in handen heeft wat een enorme inbreuk op privacy is zou op dit punt biljonair zijn.

Terzijde; dit soort apps bestaan/werken niet. Je moet vaak een duur abo verkrijgen om meer te zien maar, ra ra het werkt niet.

Je mag mijn nummer op mijn website, invoeren, en dan mag je mij haarfijn uitleggen waar ik volgens zo'n website zou zitten, toch?

apart van dat; wie zoiets in handen heeft wat een enorme inbreuk op privacy is zou op dit punt biljonair zijn.

Terzijde; dit soort apps bestaan/werken niet. Je moet vaak een duur abo verkrijgen om meer te zien maar, ra ra het werkt niet.
De enigen die een dergelijk voorrecht hebben, zijn de veiligheidsdiensten.
Die kunnen niet alleen lokaliseren waar iemand zich bevindt, maar ook toegang krijgen tot het mobieltje.

Laatst bewerkt:
De enigen die een dergelijk voorrecht hebben, zijn de veiligheidsdiensten.
Die kunnen niet allen lokaliseren waar iemand zich bevindt, maar ook toegang krijgen tot het mobieltje.

Dat lokaliseren doet iedere telefoon standaard bij zendmasten. Als jij morgen vertrekt van Limburg naar Utrecht dan maak je feitelijk een hele trail dat je die afstand hebt overbrugt.

Dat is alleen toegangkelijk voor de ISP (telefoonprovider) of opsporingsinstanties. Ik heb er zelf een keer mee te maken gehad. Lang verhaal kort; ik had iets gepost ooit op voormalig Twitter waarmee ik een politici benadeeld had.

Die deedt aangifte. Het duurt meer dan 1.5 jaar voordat die aangifte in behandeling werd genomen. Omdat de politie mij niet in NL vinden kon gingen ze opzoek naar waar mijn GSM Abo stond.

Die belde ze op; met de mededeling dat ze mij zoeken. Ze wisten in dat gesprek behoorlijk wat details te vertellen van wanneer en waar ik precies in Nederland geweest was. Erna kreeg ik telefoon van mijn collega,

En toen nam ik zelf contact op. Niet zonder meer het direct indienen van een klacht met name tot inbreuk privacy. En de vraag waarom ze mij niet gewoon benaderde. Jaar later de zaak geseponeerd, en de politici zelf veroordeeld.

Rechter ging erin mee dat mijn comment of opmerking als reactie was op de zeer onsmakelijke tweets richting complete bevolkingsgroepen. Ik poste iets van "Ik geef 1000EU voor diegene die je je recht op je muil stompt en dat online publiceert" - had verder geen gevolgen (meer) voor mij.

Hielp 'm in ieder geval niet dat mijn advocaat Joods was, dus het spelletje was aan.

(En sindsdien leef ik ook met het idee dat iedere vorm van digitale communicatie, feitelijk altijd iemand mee kan luisteren aan de andere kant. Privacy bestaat niet. Ik hekel dat half NL nog steeds Whatsapp gebruikt; tegenwoordig traint meta hun AI troep op al je gesprekken.)

Laatst bewerkt:
Er zijn tegenwoordig apps waar mee je aan de hand van telefoonnummer gps locaties kan vinden waar de persoon zich bevind
Wat technisch wel kan (maar enkel door de mobiele telefoonoperatoren) is nagaan met welke "GSM"-antenne(s) de mobiele telefoor is verbonden. Dat geeft dan een zone waarbinnen de telefoon zich bevindt. Bij lange na niet zo nauwkeurig als GPS dat kan doen. Uiteraard bestaat er niet zoiets als een app-je dat je toegang geeft tot die informatie. Dat zou een reusachtig veiligheidslek zijn.

Privacy bestaat inderdaad niet. De politiek zeurt om privacy en 'cookie' wetgeving terwijl de techniek en data collectors daar al vele stappen verder in zijn. Jouw 'data' of het nou surfgedrag, winkelaankopen of het aanwezig zijn bij evenementen is geld waard.

. Ik hekel dat half NL nog steeds Whatsapp gebruikt; tegenwoordig traint meta hun AI troep op al je gesprekken.)
Een kameraad van me zeurt me aan de lopende band aan de kop om WA te gebruiken, want "iedereen" gebruikt het.
Wel, ik heb er geen trek in.
Dat is alleen toegangkelijk voor de ISP (telefoonprovider) of opsporingsinstanties. Ik heb er zelf een keer mee te maken gehad. Lang verhaal kort; ik had iets gepost ooit op voormalig Twitter waarmee ik een politici benadeeld had.
Ging het om één persoon of meerdere?
Politici is nl. meervoud.

Eentje, zoals in de link. Schreef iets over een bepaalde bevolksingsgroep wat bij mij kwaad bloed zette. Als antwoord schreef ik terug dat ik 1000 EU bood voor diegene die 'm op z'n neus een stomp verkoopt en dat op beeld heeft.

Viel bij hem nor het OM niet zo in de goede smaak, maar omdat er vooraf flink wat idiote postings aan voorbij gegaan was was hijzelf veroordeeld tot opruiing.

Eentje, zoals in de link. Schreef iets over een bepaalde bevolksingsgroep wat bij mij kwaad bloed zette. Als antwoord schreef ik terug dat ik 1000 EU bood voor diegene die 'm op z'n neus een stomp verkoopt en dat op beeld heeft.

Viel bij hem nor het OM niet zo in de goede smaak, maar omdat er vooraf flink wat idiote postings aan voorbij gegaan was was hijzelf veroordeeld tot opruiing.
Wat je hebt gedaan, is niet zomaar een opmerking: het was een duidelijke oproep tot geweld. Dat is niet alleen onverstandig, het is ook strafbaar.

In zo'n specifiek geval heeft het Openbaar Ministerie het volste recht om je op te sporen, binnen de grenzen die de wet stelt. Er is hier geen ruimte voor excuses of halve maatregelen.

Wat mij bovendien volledig ontgaat, is waarom je dit zo trots meldt. Het is niet iets om mee te koop te lopen – het is ernstig, gevaarlijk en kan serieuze gevolgen hebben.

Ja ach. Het zal me echt een worst wezen. Het had niks meer met vrijheids van meningsuiting te maken maar met puur opruien. Dan kan je als je zulke publicaties post ook het e.a terugverwachten. Voor mij zat er geen gevolgen aan. Prima zo.

Ja ach. Het zal me echt een worst wezen. Het had niks meer met vrijheids van meningsuiting te maken maar met puur opruien. Dan kan je als je zulke publicaties post ook het e.a terugverwachten. Voor mij zat er geen gevolgen aan. Prima zo.
Daar hebben we dan de rechter voor.
Niet een zekere meneer Vanderlinde die oproept tot geweld.

En dan moet je al helemaal niet lopen te mekkeren over je privacy.

Wat je hebt gedaan, is niet zomaar een opmerking: het was een duidelijke oproep tot geweld. Dat is niet alleen onverstandig, het is ook strafbaar.

In zo'n specifiek geval heeft het Openbaar Ministerie het volste recht om je op te sporen, binnen de grenzen die de wet stelt. Er is hier geen ruimte voor excuses of halve maatregelen.

Wat mij bovendien volledig ontgaat, is waarom je dit zo trots meldt. Het is niet iets om mee te koop te lopen – het is ernstig, gevaarlijk en kan serieuze gevolgen hebben.
Mensen die zoals u reageren dat is nu WOKE, net als het hele politie en justitie tegenwoordig in Nederland! Zogenaamd zijn voor vrijheids van meningsuiting, maar zodra je het met een uitspraak niet eens bent is het ineens opruiing, aanzetten tot geweld of discriminatie! Mensen als jullie maken de hele vrijheid van meningsuiting kapot!

Mensen die zoals u reageren dat is nu WOKE, net als het hele politie en justitie tegenwoordig in Nederland! Zogenaamd zijn voor vrijheids van meningsuiting, maar zodra je het met een uitspraak niet eens bent is het ineens opruiing, aanzetten tot geweld of discriminatie! Mensen als jullie maken de hele vrijheid van meningsuiting kapot!
Uw reactie laat zien hoe gemakkelijk mensen de vrijheid van meningsuiting verdraaien. Vrijheid van meningsuiting betekent dat je het ergens mee oneens mag zijn én dat ook mag zeggen. Punt.

Vanderlinde deed iets heel anders: hij riep op tot geweld. Dat is strafbaar en staat buiten de bescherming van meningsuiting. Dit heeft niets, maar dan ook niets met woke te maken.

Uw reactie laat zien hoe gemakkelijk mensen de vrijheid van meningsuiting verdraaien. Vrijheid van meningsuiting betekent dat je het ergens mee oneens mag zijn én dat ook mag zeggen. Punt.

Vanderlinde deed iets heel anders: hij riep op tot geweld. Dat is strafbaar en staat buiten de bescherming van meningsuiting. Dit heeft niets, maar dan ook niets met woke te maken.

Gaan we het nu helemaal offtopic maken?

Er is een onderzoek geweest; dat heeft besloten om mij niet te doen vervolgen. Nee diegene die die verwerpelijke uitspraken heeft gedaan is daar wel voor veroordeeld. Iedereen snapt wel dat als je zekere uitspraken doet je ook rekest terug kan verwachten. Niet zo zeuren man.

Ik heb gebruik gemaakt van m'n rechten om ook mijn verhaal te doen - en daar was mooi naar geluisterd.

Iedereen snapt wel dat als je zekere uitspraken doet je ook rekest terug kan verwachten. Niet zo zeuren man.
Je had op die Van Doorn ook prima kunnen reageren zonder dreigementen.

Jij bent zelf begonnen door hier openlijk trots op te zijn. Dan kun je reacties verwachten; helemaal off-topic is het dus niet.

Al helemaal niet als je vervolgens gaat klagen over je privacy. Dat maakt het bijzonder hypocriet.

Daar hebben we dan de rechter voor.
Niet een zekere meneer Vanderlinde die oproept tot geweld.

En dan moet je al helemaal niet lopen te mekkeren over je privacy.
Mensen moeten kunnen zeggen en oproepen wat ze willen, dat is juist vrijheid van meningsuiting! Mensen die bepaalde uitspraken niet aanstaan moeten zich daar maar bij neer leggen en niet roepen is opruiing of aanzetten tot geweld of iets dergelijks!

Vanderlinde riep gewoon wat hij er van dacht, voor mij is dat ook vrijheid van meningsuiting, je kunt het met hem eens zijn of niet! Als politie en justitie aan zulke woke zaken geen aandacht meer zou schenken zou de overbelasting van de politie beëindigd zijn en kan de politie zich met belangrijkere zaken bezig houden!

Mensen moeten kunnen zeggen en oproepen wat ze willen, dat is juist vrijheid van meningsuiting!
Zit je nu te trollen of meen je dit serieus?
Als het het laatste is, leg ik je uit hoe het precies zit.

Vrijheid van meningsuiting is recht om je mening te uiten, kritiek te leveren op beleid, religie, politici, bedrijven, enzovoort. In Nederland is dit vastgelegd in artikel 7 van de Grondwet. Maar deze vrijheid is niet absoluut.

Je mag geen uitlatingen doen die: 1. iemands eer of goede naam onrechtmatig aantasten (smaad, laster) 2. discriminerend zijn op basis van ras, geslacht, religie, seksuele geaardheid (haatzaaien) en 3. direct oproepen tot strafbare feiten of geweld

Ik heb dit niet verzonnen; zo zit de wet in elkaar.

Even fictief voorbeeld: ik mag dus niet zeggen dat Geilebeer40 een pedofiel is of oproepen om Geilebeer40 op zijn bek te timmeren omdat zijn mening mij niet aanstaat.

Geert Wilders heeft al meer dan 20 jaar geen normaal leven vanwege deze bedreigingen. Ik vind het terecht dat de politie hier de volle aandacht aangeeft.

En nogmaals: dit heeft niets met woke te maken. Wie dat beweert, begrijpt simpelweg de basis van de wet niet.

Het was niet zomaar een tweet, het was het oproepen tot geweld richting de joden toe. dat is aanzetten tot geweld en dat heeft 'm ook een veroordeling, tot aan cassatie gekost. M'n reactie was gewoon eentje uit de onderbuik, zonder na te denken iets neerplempen, maar dat bleek ook gewoon terecht te zijn.

Ik ben blij dat we in NL niet de gedachtenpolitie hebben die bij je persoonlijk langskomt als je iets verkeerds hebt geplaatst op social media, zoals bijv wel in de UK aan de gang is. Ik ben blij dat er gewoon ruimte was voor mijn verhaal, dat ik me middels een joodse advocaat heb kunnen verdedigen, en ook helemaal geen gevolgen aan mijn uitspraak is geweest.

Er is ook nooit iemand opgestapt die 'm daadwerkelijk wat heeft aan willen doen. Er is ook nooit iemand geweest die 'm openbaar ging filmen. Hij is gewoon een nutcase eerste klas.

Eentje die soms uitspraken doet op Social media wat 'm op z'n hollands hij best een stomp op z'n muil voor krijgen mag (spreekwoordelijk). Tis gewoon zo. Het boeit me echt geen reet wat anderen ervan vinden. Eerlijk gezegd een stukje justice wetende dat er aangifte gedaan is en dat mooi ff geseponeerd door het OM.

Maar goed; de grootste les uit dit alles was: ik heb geen privacy.

Zit je nu te trollen of meen je dit serieus?
Als het het laatste is, leg ik je uit hoe het precies zit.

Vrijheid van meningsuiting is recht om je mening te uiten, kritiek te leveren op beleid, religie, politici, bedrijven, enzovoort. In Nederland is dit vastgelegd in artikel 7 van de Grondwet. Maar deze vrijheid is niet absoluut.

Je mag geen uitlatingen doen die: 1. iemands eer of goede naam onrechtmatig aantasten (smaad, laster) 2. discriminerend zijn op basis van ras, geslacht, religie, seksuele geaardheid (haatzaaien) en 3. direct oproepen tot strafbare feiten of geweld

Ik heb dit niet verzonnen; zo zit de wet in elkaar.

Even fictief voorbeeld: ik mag dus niet zeggen dat Geilebeer40 een pedofiel is of oproepen om Geilebeer40 op zijn bek te timmeren omdat zijn mening mij niet aanstaat.

Geert Wilders heeft al meer dan 20 jaar geen normaal leven vanwege deze bedreigingen. Ik vind het terecht dat de politie hier de volle aandacht aangeeft.

En nogmaals: dit heeft niets met woke te maken. Wie dat beweert, begrijpt simpelweg de basis van de wet niet.
En juist doordat het zo in de wet staat is de politie ook vaak overbelast met onzinnige zaken, waardoor de veiligheid op straat en het openbare leven niet meer gegarandeerd is! Als we smaad, laster en haatzaaien uit het strafrecht halen, zijn de politie en justitie niet meer zo overbelast en kan de politie zich weer met belangrijkere zaken bezig houden zoals veiligheid!

Het was niet zomaar een tweet, het was het oproepen tot geweld richting de joden toe. dat is aanzetten tot geweld en dat heeft 'm ook een veroordeling, tot aan cassatie gekost. M'n reactie was gewoon eentje uit de onderbuik, zonder na te denken iets neerplempen, maar dat bleek ook gewoon terecht te zijn.

Ik ben blij dat we in NL niet de gedachtenpolitie hebben die bij je persoonlijk langskomt als je iets verkeerds hebt geplaatst op social media, zoals bijv wel in de UK aan de gang is. Ik ben blij dat er gewoon ruimte was voor mijn verhaal, dat ik me middels een joodse advocaat heb kunnen verdedigen, en ook helemaal geen gevolgen aan mijn uitspraak is geweest.

Er is ook nooit iemand opgestapt die 'm daadwerkelijk wat heeft aan willen doen. Er is ook nooit iemand geweest die 'm openbaar ging filmen. Hij is gewoon een nutcase eerste klas.

Eentje die soms uitspraken doet op Social media wat 'm op z'n hollands hij best een stomp op z'n muil voor krijgen mag (spreekwoordelijk). Tis gewoon zo. Het boeit me echt geen reet wat anderen ervan vinden. Eerlijk gezegd een stukje justice wetende dat er aangifte gedaan is en dat mooi ff geseponeerd door het OM.

Maar goed; de grootste les uit dit alles was: ik heb geen privacy.
Ik verdedig Van Doorn niet. Ik vind het een naar mannetje en mijn oordeel over oproepen tot geweld is bekend.
Het feit dat je een joodse advocaat had, is juridisch volkomen irrelevant.

Over privacy: die bestaat in Nederland, maar niet als de feiten wijzen op (mogelijk) strafbaar gedrag — dan mag het OM opsporen binnen de wettelijke kaders.
En juist doordat het zo in de wet staat is de politie ook vaak overbelast met onzinnige zaken, waardoor de veiligheid op straat en het openbare leven niet meer gegarandeerd is! Als we smaad, laster en haatzaaien uit het strafrecht halen, zijn de politie en justitie niet meer zo overbelast en kan de politie zich weer met belangrijkere zaken bezig houden zoals veiligheid!
Je spreekt jezelf nogal tegen. Je stelt terecht dat veiligheid op straat en het openbare leven belangrijk is, maar als dan daadwerkelijk wordt opgeroerpen tot geweld (dus de veiligheid in gevaar komt), beweer je dat het allemaal woke is en het binnen de vrijheid van meningsuiting past.

Terug
Bovenaan Onderaan