Bedreigd na contact via whatsapp

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Is vaak geld witwassen. Jouw rekening is dan voor een ander een "kluisrekening". Elke storting moet je zsm opnemen of omzetten in bitcoins.
Van elke transactie mag je 10% houden.

En dan belt opeens, vaak dezelde dag nog, jouw bank dat ze je rekening opzeggen en dat je op de zwarte lijst van de NL vereniging van banken staat. Paar dagen later wordt dat nog eens per brief bevestigd.

(Ja, de bank belt dan wel!)
 
Is vaak geld witwassen. Jouw rekening is dan voor een ander een "kluisrekening". Elke storting moet je zsm opnemen of omzetten in bitcoins.
Van elke transactie mag je 10% houden.

En dan belt opeens, vaak dezelde dag nog, jouw bank dat ze je rekening opzeggen en dat je op de zwarte lijst van de NL vereniging van banken staat. Paar dagen later wordt dat nog eens per brief bevestigd.

(Ja, de bank belt dan wel!)
'Geldezel' noemen ze dat.
En de bank heeft dan wel degelijk het recht... om je rekening(en) te sluiten!

En probeer dan maar eens elders een rekening te openen!
 
Ik kreeg gisteren deze via sms, ook wel geinig.
Zo'n 1 heb ik een tijd geleden ook gehad.
Ik heb je nummer via linkedin....

ik: Maar ik heb geen linkedin, dus hoe kom je aan mijn nummer?
oplichter: Ik ben van de HR afdeling heb je interesse?
ik: Maar ik heb geen linkedin, dus hoe kom je aan mijn nummer?
oplichter: wij hebben je nummer via linkedin
ik: Maar ik zeg toch geen linkedin te hebben?
oplichter: Wil je me niet beledigen? heb je interesse in de functie?

Duidelijk een buitenlander die vertaald via Google translated.
Ik heb ook echt die app niet dus vond het wel mooi, zeker dat hun het niet snappen.
Het gesprek ging trouwens dagen lang door, heb je aardig aan de praat gehouden, ik zou dan nog gesmst worden door een ander nummer van hun om erna een bel afspraak te maken.
Maar ik moest wel even het woord ''Ja'' sturen via sms naar dat andere nummer.

Klopt niet helemaal....
 
Dit hoort hier eigenlijk niet in dit topic, maar wel enigzins vergelijkbaar met het vorige bericht: ik kreeg gisteren via SMS een baan aangeboden door Randstad met een Amerikaans nummer, verdienste € 350 - € 1250 per dag, dagelijks uitbetaald.
Toch maar niet gedaan.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20240502_193633_Messages.jpg
    Screenshot_20240502_193633_Messages.jpg
    85,7 KB · Weergaven: 47
Ik had dit berichtje gister avond blijkbaar gekregen… zag het vanmorgen pas.

Heb het nummer meteen maar geblokkeerd, maar als iemand een bommetje wilt droppen;)
 

Bijlagen

  • IMG_6931.png
    IMG_6931.png
    84,1 KB · Weergaven: 62
Ik had dit berichtje gister avond blijkbaar gekregen… zag het vanmorgen pas.

Heb het nummer meteen maar geblokkeerd, maar als iemand een bommetje wilt droppen;)
Dit soort berichten valt nog mee als je die krijgt.
Hier ooit 1 gehad waar de boodschap was, je hebt mijn 15 jarige dochter gebruikt op een sex feestje.
Hebben het maar meegespeeld, afgesproken met die vader,en de rest,over die bontkraag, kan ik hier helaas niet vertellen.😳😉
 
Dit soort berichten valt nog mee als je die krijgt.
Hier ooit 1 gehad waar de boodschap was, je hebt mijn 15 jarige dochter gebruikt op een sex feestje.
Hebben het maar meegespeeld, afgesproken met die vader,en de rest,over die bontkraag, kan ik hier helaas niet vertellen.😳😉
Jeetje ! Dat is ook wat… maar je heb die vader/ bontkraag dus in het echt ontmoet ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan