Volgens mij heeft een klant van mij ook zaken, met deze individueel gedaan.
Er werd initieel een fictief betaalbewijs van revolut op een vrijdagavond verstuurd. Zijn argument was dat de betaling dan maandag er zou zijn ivm vlaamse banken die in de weekenden geen transacties deden. Zo ging het bureau dus op vertrouwen toch een dame sturen en had de dame verteld dat de betaling reeds gelukt was. Date ging prima, er is 3 uur extra bijgekomen, maar dat kon die op dat moment niet overboeken en zou dat om 07:00 van kantoor halen.
Van dat laatste kwam geen reet natuurlijk; alleen maar smoesjes. Toen het bureau maandag nog steeds geen geld had gezien kreeg men al onraad. Uiteindelijk heeft ie voor een tweede keer de boel proberen te lichten, door weer een fictief betalingsbewijs te hebben gestuurd. Dat geld, kwam natuurlijk ook nooit aan. Maar wel wou die na die fake betaling wel ff een nieuwe dame boeken.
Uiteindelijk is klant + 2 dames naar het politiebureau in Antwerpen gegaan. Is daar om tafel gaan zitten, ze kende 'm direct al want zij waren niet de enige die gedupeerd waren door 'm. Puntje bij paaltje is dat ie nu een aangifte plus schadevergoeding aan z'n reet heeft, en op mag draaien voor de kosten.
Natuurlijk ging dat niet vooraf met de nodige dreigingen. Advies aan sekswerkers: doe aangifte als je zoiets overkomt! Fuck hun en laat ze er niet mee wegkomen.
Ik heb alle stukken gezien; en de klant ook laten zien hoe een daadwerkelijke betaling via revolut, wel uit behoort te zien. Dus niet een venster met "U staat op het punt een betaling te doen" maar de daadwerkelijke transactie. En revolut is tegenwoordig rapid.