VERRASSING
Een poosje geleden had er iemand het over Freude gehad, waarop ik reageerde dat het me wel leuk leek om deze club weer eens te bezoeken met de wintermaanden.
Tot mijn verrassing ontving ik van een mede ijsbeer zijn vrijkaartje in mijn mailbox. En zo trok ik de 4e van de 11e richting Bochum.
Eenmaal binnen viel ik in een andere verbazing, want daar stond een bekend gezicht nabij de receptie. Het was Purrfect die ik alweer een lange tijd niet had gezien.
Het vrijkaartje kon in eerste instantie niet gevonden/geverifieerd worden, maar na een telefoontje naar de chef kwam alles toch in orde. Waarvoor dank aan de gulle ijsbeer, het forum en natuurlijk de club.
Even opfrissen en omkleden, om vervolgens de inwendige mens aan te sterken. Ik dacht eerst dat er veel keuze zou zijn, aangezien ik 6 bakjes zag, maar het bleek dat telkens 2 bakjes hetzelfde waren. Volgens mij was er rijst, aardappel met kip en nog een kip in een sausje. Daarnaast nog een soeppan netje en een saladebar.
Purrfect schoof even later ook aan om even gezellig bij te kletsen. Tot mijn verrassing zou hij niet lang blijven, omdat ie op 'wereldreis' was en die dag nog maar liefst 2 andere clubs zou bezoeken. En ik had nog gehoopt zwetende activiteiten met hem te ondernemen

Hij vreesde voor me dat het vandaag wel eens wanken zou kunnen worden, aangezien de line up niet bepaald mijn smaak is.
Ach, dan zou ik een ontspannen wellness dagje hebben, ook helemaal prima.
Na zijn vertrek ging ik even op het dakterras een kijkje nemen. Het overdekte zithoekje heeft nu straalkacheltjes hangen. Heel handig voorzien van een knop met timer. Zo kan niemand ze vergeten uit te zetten en hoeft het ook niet constant aan te staan.
Er kwam echter iemand roken en laat dat nou net mijn kryptonite zijn. Dus ik vluchtte de relax ruimte in. Een prettige plek om even rustig te zitten. Persoonlijk stoort de TV zender me te veel om er op m'n mobieltje te zitten. Gelukkig hebben ze om het hoekje 2 fijne zachte ligbedjes, waar het net stil genoeg is. Dat werd m'n lokale Mentholcave om wat dutjes te doen.
De stoomcabine stond helaas uit, maar toen ik er rond 15 naar vroeg of ie aangezet kon worden of defect was, vertelden ze dat ie aangezet was en over een poosje warm zou worden. Dat ging erg langzaam en had er uiteindelijk maar 1x kort gebruik van gemaakt. De sauna daarentegen was goed warm. Ik blijf het jammer vinden dat je er niet vanaf de sauna direct ergens in de buitenlucht rustig kunt afkoelen. Ok, er zit een nooduitgang om de hoek, maar die had ik maar niet uitgeprobeerd...
Wellicht dat ze er net als bij Acapulco Gold een kleine omheining van kunnen maken, zodat je toch een beetje buitenlucht naast de sauna hebt.
Wat betreft de line up was het niet mijn dag. Nu weet ik dat begin van de week niet het beste moment is als je een grote line up wilt. En hoewel er in de middag 7 dames waren en in de avond een dozijn, vielen ze voor mij een maatje te fors.
Op 1 na die wat later op de avond binnen kwam. Ayla zou de Bulgaarse heten en 20 lentes jong zijn. Het was me al opgevallen dat ze vrij vlot van haar kamers kwam. Doch, andere opties waren er niet voor me dus voor de bijl gegaan. Het werd zoals verwacht een matig kamertje. Ze was wel vriendelijk, maar technisch en kwa beetje meedoen met het spel kon ze nog wel wat bijlessen gebruiken.
Hoewel de line up voor mij niet zo een succes was, werd er toch wel wat gekamerd door de andere gasten. Smaken verschillen blijkbaar. En de dames animeerden wel op een vriendelijke manier. Dat scheelt toch wel met wat je soms tegenkomt.
Ik zag er weinig groepjes mannen die met elkaar optrokken. Niet zoals bij AG waar je een sigarenbende enzo hebt.
Op openbare actie hoef je niet te rekenen. Ze hebben niet eens een kino om dit mogelijk te maken. Alles gebeurde braafjes op de kamers.
Na m'n kamergang nog een avondmaal genuttigd, maar hoewel bijgevuld was 't hetzelfde als in de middag.
Voor een entree van 30 a 35 neuronen begrijpelijk dat het was sober is. Voor iemand die een propere budgetclub fijn vind voldoet Freude aan deze wens. Het ziet er overal best netjes uit. En de muffe geur bij de kleedruimte die ik bij mijn 1e bezoek rook is er niet meer. En verder hebben ze zowel in de openbare ruimte als in (sommige?) kamers ook airco. Erg fijn voor de zwoele zomerdagen.
Ook is er een masseuse die eventuele krampen na bepaalde standjes uit het Kamasutra boekje vast weer goed voor je los kan kneden.
Al met al een mooie club. Hopelijk dat in de line up wat meer slankere dames bij komen.