Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!
RegistrerenIets adviseren is iets anders dan verplichten.
Het is absoluut verstandig dat sekswerkers, klanten en iedereen met wisselende seksuele contacten zich regelmatig laat testen.
Maar een seksbedrijf mag dat nooit verplicht stellen. Ze mogen de dames adviseren om zich te laten testen, maar ze hebben geen recht om te controleren of iemand dat ook daadwerkelijk doet. Evenmin mogen ze eisen om de testuitslagen te zien.
Hier zie je dus dat de wet een gezonde bedrijfsvoering blokkeert. Data Privacy als excuus om alles lam te leggen.Het doet me denken aan deze: https://www.tubantia.nl/hengelo/pri...onveilige-seks-en-zieke-prostituees~a7f41c2c/
Bekijk bijlage 338812
Een 'zieke prostitutee" laten werken daar. Ik vind het niets meer dan wenselijk dat ieders actief binnen dit contactberoep verplicht iedere 3 maanden zich laat testen.
Ik begrijp heel goed dat je het wenselijk vindt om testen verplicht te stellen, maar zo werkt het gelukkig niet. In Nederland wegen het recht op lichamelijke integriteit en medische privacy zwaar. Alleen in zeer uitzonderlijke situaties kan een medische verplichting worden opgelegd, bijvoorbeeld bij een besmetting met open TBC waarbij iemand weigert mee te werken aan behandeling of isolatie.Het doet me denken aan deze: https://www.tubantia.nl/hengelo/pri...onveilige-seks-en-zieke-prostituees~a7f41c2c/
Een 'zieke prostitutee" laten werken daar. Ik vind het niets meer dan wenselijk dat ieders actief binnen dit contactberoep verplicht iedere 3 maanden zich laat testen.
Ja hoor, DS mag dat zeker vragen, maar niet eisen. Vragen mag, afdwingen niet. Ook het opvragen van testuitslagen is niet toegestaan; dat is strikt privé en ligt volledig bij de sekswerker.Waarom kan DS dat niet vragen of een ander seksbedrijf van hun personeel?
Ik snap je helemaal. Maar, als werkgever heb je je aan de wet te houden. Doe je dat niet, dan kun je problemen krijgen.Ik zou het dus echt niet wenselijk vinden
Ja hoor, DS mag dat zeker vragen, maar niet eisen. Vragen mag, afdwingen niet. Ook het opvragen van testuitslagen is niet toegestaan; dat is strikt privé en ligt volledig bij de sekswerker.
Daarnaast is een sekswerker niet verplicht zich te laten behandelen. Die keuze ligt altijd bij de persoon zelf.
Ik snap je helemaal. Maar, als werkgever heb je je aan de wet te houden. Doe je dat niet, dan kun je problemen krijgen.
Nee, dat kan dus niet.Dan kan DS of ieder bedrijf ook zeggen, dan werken we niet met jou. Het kan dus wel. Er zijn high class agency's die de lat hoog leggen - en terecht. Ik ben het er wel mee eens dat er dan met de regels gespeeld is wat nu nadelig uitgepakt heeft.
Klanten hebben ook een eigen verantwoordelijkheid en kunnen met condoom seks hebben. De risico's zijn dan niet groot.Klanten zijn ook gewoon high-end, behoren discreet te blijven en willen ook minimaal risico lopen lijkt mij.
Nee, dat kan dus niet.
Wanneer een bedrijf zegt: 'Dan werken we niet met jou als je je niet laat testen', dan zet je iemand onder druk, en dwang is niet toegestaan. 'De lat hoog leggen' is niet hetzelfde als 'je boven de wet plaatsen'.
Als je 750 € neer moet tikken en je wordt daarvoor nog met een condoompje gepijpt , dan ben je als man toch wel in het ootje genomen hoor.
Nee, een werkgever mag een soa-test of welk ander medisch onderzoek niet als voorwaarde stellen om iemand te laten werken. Zo'n eis is in strijd met de wet.Er is pas sprake van enige dienstverband als beide partijen het met elkaar overeengekomen zijn. Een voorwaarde dat gesteld kan worden (maar niet kan worden afgedwongen idd) is dat men zich met regelmaat test.
Dat mag je vinden, maar toch zijn er genoeg bureaus die expliciet vermelden dat pijpen alleen met condoom gebeurd en er zijn ook genoeg high-class dames die zich daar ook aan houden.Als je 750 € neer moet tikken en je wordt daarvoor nog met een condoompje gepijpt , dan ben je als man toch wel in het ootje genomen hoor.
Lees even goed wat je schrijft.Als een bureau louter op de regels gaat werken dan is de shine of de geest er volledig uit de fles mee, en val je binnen de categorie het zoveelste high class bureautje. Je moet iets hebben waarmee je je kunt onderscheiden van de rest.
Klopt.Uiteindelijk ligt de keuze voor PZC of wat dan ook, bij de dame en klant. Daar heeft een exploitant niets over of op te zeggen.
Dat is dus dom van zo'n bureau.Mag een bureau daarmee adverteren? Kijkend op de wet niet - maar die dingen gebeuren wel.
Inderdaad. Het gebeurt vaker dat er in advertenties dingen worden beloofd waar de dame zelf niet eens van op de hoogte is. Daarmee creëer je verwachtingen die je niet kunt waarmaken. Het gevolg? Ontevreden klanten die niet krijgen wat ze denken te mogen verwachten, en een dame die zich onder druk gezet voelt — of erger nog: in een onveilige situatie belandt als een klant boos wordt.Ik denk uiteindelijk dat het ook gewoon domheid is - om een marketeer te huren die totaal niet weet wat ie doet en met hagel aan het schieten is om dingen te raken.
Je hebt gelijk.Nee, een werkgever mag een soa-test of welk ander medisch onderzoek niet als voorwaarde stellen om iemand te laten werken. Zo'n eis is in strijd met de wet.
Als ondernemer mag je wél de verwachting uitspreken dat iemand zich bijvoorbeeld elke drie maanden laat testen. Maar: je mag dat niet afdwingen, niet controleren of het daadwerkelijk gebeurt, en ook niet vragen naar de uitslagen.
Dat mag je vinden, maar toch zijn er genoeg bureaus die expliciet vermelden dat pijpen alleen met condoom gebeurd en er zijn ook genoeg high-class dames die zich daar ook aan houden.
Lees even goed wat je schrijft.
Je suggereert dat je je alleen als bedrijf kunt onderscheiden door de wet te overtreden en de rechten van sekswerkers te negeren. Dan is het niet zo vreemd dat er af en toe een bedrijf gesloten wordt.
In advertenties moet je je een beetje op de vlakte houden. Een aannemer of makelaar gaat ook niet adverteren met dat je wel wat onder de tafel kan betalen.Klopt.
Dat is dus dom van zo'n bureau.
Inderdaad. Het gebeurt vaker dat er in advertenties dingen worden beloofd waar de dame zelf niet eens van op de hoogte is. Daarmee creëer je verwachtingen die je niet kunt waarmaken. Het gevolg? Ontevreden klanten die niet krijgen wat ze denken te mogen verwachten, en een dame die zich onder druk gezet voelt — of erger nog: in een onveilige situatie belandt als een klant boos wordt.
Zo begint het vaak. Totdat de dames er genoeg van hebben.
En dat is zonde. Want elke keer dat een privéhuis of seksbedrijf moet sluiten, is dat een gemiste kans om het goed te doen.
Interessant om te horen. Dank voor het delen.
Powned over het onderwerp.