Vlaams belang valt niet te vergelijken met eender welke partij. Discriminatie en fascisme zit in hun dna. Zulke idiote is het recept voor een retourtje barbarij.
Wat betreft ministers, of die gekozen zijn heeft niks te maken met geen democratie zijn. Je kan kiezen voor volksvertegenwoordigers in parlement. Daar zit de democratie.
In al de rest kan ik je in meer of mindere mate volgen.
Maar geen excuses voor Vlaams belang.
Sorry maar die 'geen excuses voor VB' vind ik belachelijk. Het begon eigenlijk met de vraag van iemand hier 'wat er nodig is om opnieuw normaal te kunnen vogelen in de Aarschotstraat'. Jij lijkt de oorzaak te leggen bij zogezegd kuddegedrag voor VB.
1) dat is onmogelijk de oorzaak. VB heeft nooit ook maar enig beleid kunnen voeren. Laat staan in Brussel.
2) een partij die echt racistisch of discriminerend is, is per definitie geen democratische partij. Als dat het geval was, zou VB ook niet aan verkiezingen hebben kunnen meedoen, want die worden daarvoor uitgesloten. (Akkoord, ze worden uitgesloten door iedereen voor beleidsdeelname, maar ze doen wel mee aan verkiezingen). Als jij vindt dat ze geen democratische partij zijn, bevestig je eigenlijk mijn punt uit vorige post dat België geen democratie is want dan hadden ze niet mogen kunnen meedoen aan de verkiezingen. Daarnaast zou je op basis van zelfde principe dan ook PVDA moeten uitsluiten. Dat zijn Mao- en Stalin-aanhangers en zouden dan het verheerlijken van massamoordenaars in hun DNA hebben. Maar daar lijken dan wel excuses voor te zijn? Twee maten twee gewichten in dat geval.
3) als er al een racistische en/of discriminerende partij zou bestaan in België, is het wel de Brusselse PS. Het is onder hun jarenlange wanbeleid dat Brussel geworden is wat het nu is. Zij hebben actief de blanke Belg weggepest. Allemaal onder het mom van 'positieve discriminatie', maar ook positieve discriminatie blijft discriminatie. In realiteit was het gewoon plat racisme jegens de blanke bevolking. Je kan dat eigenlijk ook tussen de lijnen al zien aan de verkiezingsaffiches van de Brusselse partijen. Daar zie je namelijk geen enkele blanke meer tussen staan.
Dus neen, sorry, ik ben het oneens met jou. Ik zie niet dat het VB discriminatie of racisme 'in het DNA' zitten zou hebben en het ligt het al zeker niet aan de basis van het probleem in Brussel. Ik begrijp ook maar al te goed waarom mensen op VB stemmen en steek dat ook niet zo pretentieus op 'domheid' van die mensen. Heb zelf jarenlang op CD&V en op SPA gestemd, maar die hebben dat wanbeleid van de PS mee gedoogd. Dat er dan mensen overstappen naar NVA of nog verder naar VB vind ik begrijpelijk.
In mijn ogen is het grootste probleem in Brussel de drugsproblematiek. Het loopt daar vol met dealers en ik stel vast dat het allemaal niet-blanken zijn. Van de eerste tot de laatste. Vandaar dat ik het ook begrijp dat mensen op NVA of VB beginnen stemmen. 't Zijn de enige partijen die een harder migratiebeleid genegen zijn wat dat zou potentieel een deel van de oplossing kunnen zijn in Brussel, maar ook in Antwerpen.
Daarnaast kunnen die niet-blanken elkaar ook niet luchten want heb zeker al drie keer een individu of een groep van zwarten zien vechten met een individu of groep van Arabieren. Dan staan ze daar met messen of glasscherven van stukgeslagen flesjes naar elkaar uit te halen. Als je regelmatig in Brussel bent, zal je ongetwijfeld al bloedvlekken op de stoep of zelfs in de ingang van het station gezien hebben. (Samen met nog allerhande andere lichamelijke vloeistoffen zoals braaksel, urine en stoelgang)
Mijn persoonlijke vaststelling is ook dat die dealers de grootste racisten van allemaal zijn. Heb al regelmatig verwijten naar mijn kop gekregen die als racistisch kunnen worden beschouwd. Ze roepen van 'hey chef' of 'hey copain' waarop ik niet reageer. Ik moet namelijk hun drugs niet hebben. Wanneer ik dan niet reageer is het al vaak geweest van 'sal Flamand', maar evenzeer het racistische 'sal blanc'.
Wat mij betreft is de oplossing voor de verloedering van Brussel tweeledig:
- een veel hardere aanpak van de drugsproblemen. Mag van mijn part zoals zover gaan als de voormalige president van de Filippijnen zijn. Dienen Dutarte liet de doodstraf uitvoeren voor alle drugsgerelateerde criminaliteit.
- een ander politiek beleid. Want een zwaarder repressief beleid (niet eens noodzakelijk zo ver als invoeren doodstraf) ga je niet krijgen met de PS of die partij van Emir Kir.