Burgemeester Halsema: erotisch centrum komt bij de Europaboulevard in Zuid

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Een verhaal van iemand die er wat meer kennis en verstand van heeft

Ik heb haar over de jaren heen vaak gesproken. In 2009 ging de Rode Draad dicht aan de kloveniers.. opvolger was stichting Proud waar ik dikwijls bij wordt geroepen en expertise deelt. Metje Blaak ken ik als een betrokken vrouw maar ook naar haar jaren als DVP (werkte zo beetje 25 jaar als DVP) bleef ze een echte workaholic. Als woordvoerster had ze nog meer contacten in haar netwerk dan de burgemeester van Amsterdam. Wat zij voor veel meiden heeft gedaan is ongekend en haar verdiensten worden eveneens door velen meiden in het vak geprezen. Mocht ze dit lezen ''Meis je was geweldig'' ( De ''Brune'')
 
Maar als je in een centrum van een stad/naast een landingsbaan van Schiphol, een snelweg, een fabriek, etc, etc
.. gaat wonen weet je dat er meer overlast is dan dat je op een hutje op de hei gaat wonen.
Daar kies je toch echt zelf voor, denk ik dan.
Of het moet natuurlijk extreme vormen aannemen, nadat je er bent gaan wonen.
Kunnen ze de mensen die overlast ervaren niet verplaatsen naar een rustiger gedeelte in de grachtengordel?
Woningruil misschien met mensen die wel van reuring houden?
De beroemde wallen zijn in de loop van de tijd flink kleiner geworden door het uitkopen van diverse prostitutie panden. Het stuk Oudezijds Achterburgwal, en de paar steegjes waar de prostitutie zich nu concentreren, daar wonen echt niet zoveel mensen, kijk maar eens omhoog als je er loopt. Veel ruimte is in gebruik bij de horeca, hotels, kantoren van kamer verhuurders, studenten verenigingen of staat gewoon leeg.

De gemeente zou beter goede woonruimte moeten aanbieden aan de huidige bewoners die overlast ervaren, en de vrijgekomen woningen verhuren aan toeristen. Accepteer gewoon dat het er is, maak er een uniek entertainment centrum van. Ik durf te wedden dat het budget neutraal kan, of zelfs met winst in plaats van de nu gekozen route om een erotisch centrum te bouwen, de pandjes eigenaren uit te kopen, en iedereen die afhankelijk is van de toeristen, neem b.v. de kroegen, sexshops en hotels om zeep te helpen.

Dat hele 1012 circus van Asscher (pvda) heeft de stad al ca 100 miljoen gekost, en het resultaat was dat het gewenste resultaten niet behaald zijn, aldus de rekenkamer.
Op naar de volgende mislukking met (veel) belastingeld.

Ik zou best een een keer met Halsema om tafel willen gaan zitten om haar te wijzen op de mogelijkheden.
 
Laatst bewerkt:
Ergens heb ik nog een origineel en ondertekend PDF'je liggen van Burgermeester van der Laan. Ik had ooit mijn zorgen geuit over de illegaliteit in de stad. Maar puntje bij paaltje en dat zie je ook in besluitvorming over de loop der jaren - ze doen toch waar ze zin in hebben.

Dus ook hier dat ero zorgcentrum moet er komen - en de afbraak op de wallen gaat ook gewoon gebeuren. Ik moet wel zeggen en dat heb ik hier al eerder geschreven, een ero centrum is niet verkeerd. Ik was niet zo lang geleden op de wallen en het leek wel een kermisattractie. Veels te veel lui door een smal steegje.

Leek me ook niet bevorderlijk dat vrouwen op deze manier klandizie nog kregen. Het had alles behalve een anoniem karakter - iedereen kon zien dat je ergens naar binnen of naar buiten hopte.
 
Ik betaal graag zo'n entree, niet zozeer om zelf binnen te komen maar om de anderen buiten te houden die het niet zouden betalen.
Hopelijk kan dat dan wel met cash...
Dus ook hier dat ero zorgcentrum moet er komen - en de afbraak op de wallen gaat ook gewoon gebeuren. Ik moet wel zeggen en dat heb ik hier al eerder geschreven, een ero centrum is niet verkeerd. Ik was niet zo lang geleden op de wallen en het leek wel een kermisattractie. Veels te veel lui door een smal steegje.

Leek me ook niet bevorderlijk dat vrouwen op deze manier klandizie nog kregen. Het had alles behalve een anoniem karakter - iedereen kon zien dat je ergens naar binnen of naar buiten hopte.
Ik vraag me oprecht af, hoe dat dan gaat werken in zo'n Erocentre. Hoe ga je daar dan anoniem gebruik van maken? Je gaat daar gericht naartoe om dames te bezoeken, in tegenstelling tot bijvoorbeeld een raambuurt in het centrum waar je toch toevallig 'in de buurt moest zijn'.

Hoe ziet men zo'n centrum voor zich: een soort grote meubelboulevard achtige ruimte met ramen, en na afloop een cappuccino drinken in de lounge, bijpraten met je medewandelaars? Misschien een ballenbak of een indoor speeltuin om je kids onder bewaking te laten spelen terwijl je een dame bezoekt?
 
Laatst bewerkt:
De wallen lijken net een dierentuin, dus wellicht dat dit een verbetering gaat brengen, maar ik betwijfel het ergen ook wel. Het zoveelste dure project van de gemeente Amsterdam, waar je maar van moet afvragen of het daadwerkelijk gaat slagen
 
Roerstraat 17 A
7005 BS Doetinchem
The Netherlands

Er staan op dit forum ook recensies van bezoekers
Dit moet zijn Escape aan de Roerstraat 15.
Mooie gelegenheid voor DVP's en wandelaars en discreet gelegen, maar bereikbaarheid is minder als je niet in bezit van een auto bent.
Tall
 
Dit moet zijn Escape aan de Roerstraat 15.
Mooie gelegenheid voor DVP's en wandelaars en discreet gelegen, maar bereikbaarheid is minder als je niet in bezit van een auto bent.
Tall
op zich is Escape wel een mooie werkplek voor de dames, beetje kansloos verder omdat het midden op een industrie terrein ligt, sfeer in de omgeving is om precies te zijn 5 graden onder nul.

De gemeente kan beter zijn geld uitgeven aan het aanleggen van ondergrondse afvalcontainers, was vorig weekend in de binnenstad en het was alsof ik op een vuilnisbelt liep, wat een teringzooi. Vooral rondom de vuilnisbakken, er lopen een paar daklozen/junks wie zal het zeggen?? die alle vuilnisbakken open trekken, op zoek naar statiegeld en ondertussen de inhoud van de bak op straat kieperen. Het was altijd al beetje een bende op straat, maar nu is het echt niet meer om aan te zien.
 
beetje kansloos verder omdat het midden op een industrie terrein ligt, sfeer in de omgeving is om precies te zijn 5 graden onder nul.
Als ik naar een privéhuis ga of naar een adres voor thuisontvangst dan boeit het mij echt niet of het op straat voor dat pand een dolgezellige boel is met fanfare en polonaise.

Liever niet zelfs, ik wil mijn wagen of mijn fiets makkelijk kwijt kunnen en ik hoef helemaal niemand tegen te komen op weg naar de voordeur. Kom ik wel iemand tegen, geen enkel probleem maar ik ga er niet heen om praatjes te maken of om een pilsje te pakken met de buren.

Multimassage in Haarlem is op een terrein waar bedrijven zitten, is geen enkel probleem. Ruby massage zit ook in een straatje waar o.a. een glaszetter, schilder, schadeherstel-garage zitten, het is er nooit gezellig op straat en 's avonds is er nog minder reuring. Perfect toch?

Ruysdaelkade zijn mooie panden maar om nu te zeggen dat het oergezellig is op straat, nee. Laatst haalde ik mijn fiets van het slot terwijl een andere bejaarde, ongeveer mijn leeftijd, zijn fiets net vastmaakte en ik groette hem, wenste hem een plezierig bezoekje maar hij deed net alsof ik niet bestond. Geen enkel probleem. Mijn bezoekje werd er achteraf niet minder geslaagd door.
De gemeente kan beter zijn geld uitgeven aan het aanleggen van ondergrondse afvalcontainers,
Dus de oplossing voor een wallengebied vol pis en kots en bezopen Engelsen is dat er ondergrondse afvalcontainers bijkomen?

Er zijn zulke containers maar de stomme toeristen willen als ze een prul van een opgegeten ijsje of een leeggedronken blikje vast hebben die ONMIDDELLIJK kunnen weggooien en als er een prullenbak vol zit gooien ze het ernaast in plaats van door te lopen naar een plek waar het nog wel past, of het anders even in hun tas te bewaren. Zeker in een druk weekeinde is het peperduur om alles achter de kont van die boeren op te vegen.
 
Puur als wandelaar vind ik de nieuwe locatie wel beter. Makkelijker bereikbaar en misschien meer op service gericht dan op toeristen.

De Wallen kom ik al lang niet meer. Op zich vind ik het een aardig gebied, maar parkeren is een drama en het is er vaak veel te druk.
Het is maar net hoe je reist. Ik heb geen rijbewijs en reis met de trein. Die Wallen liggen dan juist perfect vlakbij CS.
Maar de ramen zijn niet mijn ding concludeerde ik na bezoekjes in Amsterdam en Nijmegen.
 
Het is maar net hoe je reist. Ik heb geen rijbewijs en reis met de trein. Die Wallen liggen dan juist perfect vlakbij CS.
Maar de ramen zijn niet mijn ding concludeerde ik na bezoekjes in Amsterdam en Nijmegen.

Met de trein is het wellicht minder handig dan de Wallen inderdaad. Wallen is met de auto weer drama.

Amsterdam en Nijmegen, dan heb je wel de slechtste raambuurten te pakken.
 
Het is maar net hoe je reist. Ik heb geen rijbewijs en reis met de trein. Die Wallen liggen dan juist perfect vlakbij CS.
Maar de ramen zijn niet mijn ding concludeerde ik na bezoekjes in Amsterdam en Nijmegen.
Ik heb tot nu toe vier steden met ramen bezocht, naast de hierboven genoemde die van Alkmaar en de beide buurten van Den Haag.
Ruysdaelkade overigens weer niet, dat komt misschien nog een keertje.
Andere raambuurten in Nederland die de moeite waard zijn?
Ik ben niet bang voor een stukje lopen vanaf een station, we zijn immers toch wandelaars?
 
Halsema vindt..., Halsema hoopt...

Ik hoor vooral: we gaan sloten belastinggeld uitgeven omdat we lekker hebben zitten wensdenken
Gelukkig wel op een democratische wijze, door mensen die de partijen vertegenwoordigen op wie de Amsterdammers zelf hebben kunnen stemmen. Dat de mensen van het platteland die af en toe Amsterdam bezoeken het anders zouden willen: laten die hun eigen dorp beter verzorgen, de bibliotheek en het schooltje in stand houden, daar bemoeien wij ons niet mee vanuit de stad ;-)
 
Gelukkig wel op een democratische wijze, door mensen die de partijen vertegenwoordigen op wie de Amsterdammers zelf hebben kunnen stemmen. Dat de mensen van het platteland die af en toe Amsterdam bezoeken het anders zouden willen: laten die hun eigen dorp beter verzorgen, de bibliotheek en het schooltje in stand houden, daar bemoeien wij ons niet mee vanuit de stad ;-)
Nou, ik weet niet hoe dat met jou als persoon is, maar de gemiddelde inwoner van Amsterdam vindt zichzelf moreel behoorlijk verheven boven de rest van Nederland, en laat geen kans onbenut om dat te uiten.
 
Ik meen dat de gemeente Utrecht het in die volgorde heeft gedaan. Het Zandpad is intussen weg, maar de nieuwe locatie laat nog op zich wachten...
En nieuee locatie krijgt maar vergunning v 3 jaar daarna komt ie op de vrije markt, dus gaat geen 1 ondernemer doen
Gelukkig wel op een democratische wijze, door mensen die de partijen vertegenwoordigen op wie de Amsterdammers zelf hebben kunnen stemmen. Dat de mensen van het platteland die af en toe Amsterdam bezoeken het anders zouden willen: laten die hun eigen dorp beter verzorgen, de bibliotheek en het schooltje in stand houden, daar bemoeien wij ons niet mee vanuit de stad ;-)
Op het platte land is vrijwel alles weg omdat het niet meer haalbaar is toch?
 
Nou, ik weet niet hoe dat met jou als persoon is, maar de gemiddelde inwoner van Amsterdam vindt zichzelf moreel behoorlijk verheven boven de rest van Nederland, en laat geen kans onbenut om dat te uiten.
Natuurlijk, maar je hoort mij niet klagen over de overlast op het platteland ;-) De mannen die in boerenschuren drugslabs uitbaten hebben net weer een aantal containers chemisch afval gedumpt, maar niet in de stad. Dat de bewoners in die gebieden zich daar niet drukker over maken dan over de plannen van de gemeente Amsterdam is wel grappig toch?
Op het platte land is vrijwel alles weg omdat het niet meer haalbaar is toch?
Ook omdat het de bewoners kennelijk geen bal interesseert, zodat ze stemmen op partijen die het ook geen bal uitmaakt.
 
Omdat ze geen andere keuze hebben, en hun hoop op andere partijen vestigen, omdat de zogenaamd nette partijen niers voor ze doen, dat is pas iets om voor te schamen. Huidige linkse partijen zijn de basis voor opkomen populistische partijen en dat zie je in heel Europa
 
Dat de bewoners in die gebieden zich daar niet drukker over maken dan over de plannen van de gemeente Amsterdam is wel grappig toch?
Ik kan alleen voor mezelf spreken, en het gaat mij niet om het plan van Halsema an sich. Ik kom niet op de Wallen, ik vind de sfeer daar volkomen kwalitatief uitermate teleurstellend, het interesseert mij niet of ze de handel verplaatsen naar wherever.

Wat mij wel interesseert is dat politici op lokaal niveau ervaring opdoen en vervolgens doorstromen naar landelijk niveau. Asscher heeft feitelijk financieel wanbeleid gevoerd in Amsterdam, en mocht als beloning als minister op sociale zaken de levens van tienduizenden verwoesten. Dan is het track record van zo iemand wel degelijk relevant.
 
Terug
Bovenaan Onderaan