Burgemeester Halsema: erotisch centrum komt bij de Europaboulevard in Zuid

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Mensen die ergens in een overlastgebied een huis kopen gaan klagen over de overlast en krijgen dan hun zin

Ik vind dat een vreemde redenering. Er zijn veel mensen in dat gebied die er al tientallen jaren wonen en de laatste jaren steeds meer overlast ervaren.
Maar je kunt dan redeneren "je woonde er al dus wist je het toch?" en tegen de nieuwkomers "waarom ben je dan daar gaan wonen, eigen schuld niet zeuren!"
Alleen de mensen die er niet wonen hebben dan gelijk
;=)

ten koste van mensen die ergens al woonden en dan een Eros Center in de achtertuin krijgen.
De nieuwe locatie is in niemand zijn achtertuin.

Het daadwerkelijke probleem zijn ook niet die ramen, maar meer de enorme toevloed van toeristen en dat zal echt niet 1-2-3 minder worden door die ramen te verplaatsen.
Alle beetjes helpen.

Puur als wandelaar vind ik de nieuwe locatie wel beter. Makkelijker bereikbaar en misschien meer op service gericht dan op toeristen.
Ja mee eens!

De Wallen kom ik al lang niet meer. Op zich vind ik het een aardig gebied, maar parkeren is een drama en het is er vaak veel te druk.

Ik kom er om vrienden te bezoeken en moet dan oppassen dat de bezopen toeristen niet tegen mijn fiets aanlopen.

Ook zitten er een paar goeie Aziatische winkels met voedingsmiddelen en een paar lekkere Aziatische restaurants waar ik weleens kom.

Parkeren is er geen probleem met de fiets.

Komt men met de wagen vanuit buitengebied dan zijn er parkeergarages op loopafstand. Je kunt er zelfs online een plekje reserveren, dan heb je geen stress.
 
Ja, zouden hebben mogelijk etcetera en altijd leuk om te fantaseren. Maar links is al jaren aan de macht in 020 dus dat is de realiteit.

De realiteit is dat 020ers dat allemaal prima vinden en links blijven stemmen.

De realiteit is ook dat ik niet in 020 woon dus totaal geen last heb van de chaos daar.

De realiteit is ook dat heel veel nieuws over 020 gaat en eigenlijk moet je die stad stil in een hoekje met zichzelf laten spelen.😝

Dan kan de rest van Nederland over rechts laten zien wat ze kan. En dan kunnen we in de realiteit zien wat ze dan klaarspelen. 😘
De realiteit is dat de kiezers links aan de macht hebben geholpen in 020. Toen Wilders de grootste werd mocht links niet zeuren want de kiezer heeft gesproken. Daar kan ik me wel in vinden. Alleen werkt dat wel beide kanten op dus niet zeuren over links in Amsterdam, marxisten ed. Ja heel veel nieuws gaat over 020. Ook over 010 hoor bv dat er weer eens wat is opgeblazen. 020 is nou eenmaal de hoofdstad met ondanks mindere prestaties nog steeds de voetbalclub die het meest kampioen is geworden en meeste europacups. In het buitenland kennen ze allemaal Ajax, Psv weten ze niet waar je het over hebt. En als buitenlandse toerist ga je niet naar Rotterdam of Eindhoven toch?
Ik heb vrij lang in het buitenland gewoont en voordat ik daarheen ging zat rechts al te zeuren over links en dat is dus niet verandert.
Laat rechts het maar zien. Ik ben benieuwd. Woord van het jaar is graaiinflatie las ik en die dat flikken zijn bijna nooit links. Goed begin toch?
 
Ik vind dat een vreemde redenering. Er zijn veel mensen in dat gebied die er al tientallen jaren wonen en de laatste jaren steeds meer overlast ervaren.
Maar je kunt dan redeneren "je woonde er al dus wist je het toch?" en tegen de nieuwkomers "waarom ben je dan daar gaan wonen, eigen schuld niet zeuren!"
Alleen de mensen die er niet wonen hebben dan gelijk
;=)


De nieuwe locatie is in niemand zijn achtertuin.


Alle beetjes helpen.


Ja mee eens!



Ik kom er om vrienden te bezoeken en moet dan oppassen dat de bezopen toeristen niet tegen mijn fiets aanlopen.

Ook zitten er een paar goeie Aziatische winkels met voedingsmiddelen en een paar lekkere Aziatische restaurants waar ik weleens kom.

Parkeren is er geen probleem met de fiets.

Komt men met de wagen vanuit buitengebied dan zijn er parkeergarages op loopafstand. Je kunt er zelfs online een plekje reserveren, dan heb je geen stress.
Ik denk niet dat veel van die overlast gaan verdwijnen door 100 van de 249 ramen naar elders te verplaatsen. Waarschijnlijk concentreert zich het dan alleen maar nog meer. Weet niet precies welke ramen ze willen gaan sluiten en welke open blijven.

Mensen die daar zijn gaan wonen, zijn daar bewust gaan wonen. Vroeger struikelde je er ook nog over de junks en zo.

Ook daar zijn er mensen op tegen. Die hebben wat mij betreft meer recht van spreken dan iemand die bewust een woning op de Wallen heeft gekocht.

Ik kom er zelden. Laatste keer dat ik er was dat zal vast al zo'n 5 jaar geleden zijn geweest. Het is voor mij ook veel te ver om te fietsen.

Het probleem is m.i. het laltoerisme. Misschien tijd voor een goede kosten-baten afweging maken voor toerisme dat erop is gericht op goedkoop te vliegen via RyanAir of WizzAir, je daar met supermarktbier vol te gieten, in een AirBNB te slapen en op straat te lallen.
 
Ik blijf het vreemd vinden als er gezegd wordt dat mensen ergens uit vrije wil en bewust ergens gaan wonen. Denk je dat iedereen een uitgebreid scala aan mogelijke woningen aangeboden krijgt en kunnen kiezen wat ze willen? Dat er zoveel gebouwd wordt dat we de woningen aan de straatstenen niet kwijt kunnen? En als je kan kiezen en je hebt het pak geld wat voor een koopwoning daar nodig is ga je trouwens wel ergens anders wonen.

De hoeveelheid toeristen ga je te lijf met meerdere maatregelen, waar vermindering van het aantal ramen er een is. Er is net een prima normale broodjeszaak op de Nieuwmarkt gesloten omdat de huur voor hun onbetaalbaar werd. Dus daar komt weer iets dat er wel kan overleven, een nutella of prullariazaak of iets dergelijks. En dat kan ook met die toko's gebeuren, die er al zo lang zitten. Als de wallen compleet zouden verdwijnen zou dat een hoop schelen.

Ik kom net bij een leuke jonge meid in een lekker nieuwbouwappartement ver van het centrum vandaan. Mij heb je er niet mee.
 
We wachten nog steeds op zijn kwartje 🤣
We profiteren daar allemaal van mee, dat geld is niet verdwenen. Belasting is vestzak broekzak, hoe meer we betalen hoe meer de overheid namens ons kan doen. Tuurlijk zouden we dat het liefst helemaal zelf bepalen maar je ziet hoe dat in de USA gaat: rijken mogen zelf bepalen waaraan ze doneren en dat is niet aan goeie infrastructuur, niet aan gezondheidszorg etc want die kunnen ze voor zichzelf gemakkelijk duur inkopen.
 
We profiteren daar allemaal van mee, dat geld is niet verdwenen. Belasting is vestzak broekzak, hoe meer we betalen hoe meer de overheid namens ons kan doen. Tuurlijk zouden we dat het liefst helemaal zelf bepalen maar je ziet hoe dat in de USA gaat: rijken mogen zelf bepalen waaraan ze doneren en dat is niet aan goeie infrastructuur, niet aan gezondheidszorg etc want die kunnen ze voor zichzelf gemakkelijk duur inkopen.
In de USA heb je bijna een vast contract met een advocaat, aangezien je iedereen daar makkelijk kan aanklagen en men bang is aangeklaagd te worden.

Maar ik blijf me erover verbazen dat Amsterdam wel de hoofdstad van Nederland is waar alles op toerisme gebouwd is, maar ze de toerisme willen afweren....
Alles waar Amsterdam bekend om staat/stond en waar ze mee hebben gepromoot wordt in een stuk kapot gemaakt...
 
Maar ik blijf me erover verbazen dat Amsterdam wel de hoofdstad van Nederland is waar alles op toerisme gebouwd is, maar ze de toerisme willen afweren....
Dat heb ik maanden geleden al eens uitgelegd.

Het is NIET zo dat alles op toerisme is gebouwd. Dat lijkt zo voor jou als jij als toerist de vaste route hier komt afwandelen samen met de hele meute van buiten.

Tijdens de vorige economische crisis, banken die op punt stonden om te vallen, was het ineens dood in de pot in de binnenstad en de ondernemers van o.a. horeca smeekten de gemeente om snel wat te doen aan meer werving van buitenlandse toeristen.

Het duurde even voordat dat effect had, maar tegen die tijd ging het overal al wat beter en kregen we het andere uiterste, een overloop van toerisme, met name te veel van de goedkope rotzooi zoekers, feestgangers.

De "I AMSTERDAM" campagne werd gestopt en de levensgrote letters ervan weggehaald.

Inmiddels probeert de gemeente de tsunami aan klotetoeristen te weren maar ook dat vergt nog meer maatregelen eer de gasten van buiten het door hebben.

Dus goeiekope toeristen uit buitenland of van boerenland: ROT OP! BLIJF WEG! Zeik niet over de stad maar KOM GEWOON NIET!
 
Ik zag in een filmpje dat het erotisch centrum die er gaat komen pas over 7 jaar komt dus je kunt er vanuit gaan dat die niet gaat komen en alleen maar bij gepraat blijft. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze de wallen straks niet gaan opruimen want de kans is groot.
 
De wallen zijn een touristische trekpleister, het is uniek in de wereld
Sinds mensenheugenis bieden de dames daar hun diensten aan.
De buurtbewoners die nu klagen wisten , op het moment dat ze hun huis kochten dat de wallen hier waren en kozen daarvoor.
Nu wil men de wallen sluiten, een monument vernietigen.
Een Eroscentrum kan dit nooit vervangen en zal ,waar dan ook nooit een succes worden. De mannen die nu de wallen bezoeken zullen na sluiting eerder de illegale thuiswerkende dames bezoeken of een cardate
 
Sowieso denk ik niet dat verhuurders met zo'n systeem met tegoedbonnen gaan werken, want dat brengt heel veel administratie en kosten met zich mee.
En ik zou nooit naar zo'n centrum gaan om € 25 te betalen, terwijl je niet weet of je wat naar je smaak vindt.
 
Dus goeiekope toeristen uit buitenland of van boerenland: ROT OP! BLIJF WEG! Zeik niet over de stad maar KOM GEWOON NIET!
Wees gerust, ik kom niet. Ben weliswaar geen boer, maar als dagjesmens met geld ben ik wel de doelgroep, die Amsterdam graag wil. Echter begrijp ik niet waarom ik voor een etentje in Amsterdam 30% meer zou betalen, als ik daarvoor minder kwaliteit en een beroerd service krijg.

Plus de overvloed aan kansenparels. En de paar winkels die niet van een keten zijn, welke in het hele land al aanwezig is, hoef ik ook niet, want dat is meer voor de Insta-meute die denkt iets bijzonders te zijn.
 
Deze boer houdt wel van de stad 🤪 Heerlijk anoniem in Amsterdam, zolang ik m'n laarzen maar thuis laat 😉
Voor jou maken we een uitzondering, je bent stiekem van harte welkom! Als we elkaar tegenkomen doen we net alsof we mekaar niet herkennen maar we brengen de geheime groet uit en geven met een terloops handgebaar aan op welk adresje je lekker en betaalbaar wordt ontvangen ;=)
 
Ik betaal graag zo'n entree, niet zozeer om zelf binnen te komen maar om de anderen buiten te houden die het niet zouden betalen.
Zo'n entree vind ik ook goed want je hebt geen last van die pottenkijkers die alleen maar komen om te kijken maar nooit ergens naar binnen gaan. Net als op de wallen met die hangjongeren of dronken toeristen die je raar aankijken als je met een raamdame een gesprek maakt of ergens naar binnengaat en dan gaan schreeuwen of hard gaan lachen. Alleen maar echte wandelaars onder elkaar is veel fijner wandelen.
 
We wachten nog steeds op zijn kwartje 🤣
We profiteren daar allemaal van mee, dat geld is niet verdwenen. Belasting is vestzak broekzak, hoe meer we betalen hoe meer de overheid namens ons kan doen.
Er wordt beweerd dat we dat kwartje al teruggekregen hebben, omdat in de jaren daarop men de prijs zou bevriezen.
Ik ben het daar niet mee eens. Teruggeven is als de prijs zichtbaar was teruggedraaid.

Wat de overheid doet met ons geld is nog voor verbetering vatbaar. Er gaat veel naar geldverslindende projecten die uitdraaien op een fiasco.
 
Zo'n entree vind ik ook goed want je hebt geen last van die pottenkijkers die alleen maar komen om te kijken maar nooit ergens naar binnen gaan. Net als op de wallen met die hangjongeren of dronken toeristen die je raar aankijken als je met een raamdame een gesprek maakt of ergens naar binnengaat en dan gaan schreeuwen of hard gaan lachen. Alleen maar echte wandelaars onder elkaar is veel fijner wandelen.
Het zou hierom best wel goed zijn als dat eroscentrum er komt. Minder romantisch maar dan kun je in A'dam nog eens normaal wandelen. Maar er is laatst een soortgelijk plan tussen de Spoorbogen in Den Haag geweest en werd ook niks. Ik zou wel willen weten waarom dit in A'dam wel zou lukken. Ik vermoed weer een zoethoudertje om ramen op de Wallen op te kopen. Er komt tenslotte een eroscentrum wat er toch niet komt. Misschien verhuizen de dames naar de Ruysdaelkade wat minder dicht bij het centrum ligt. Daar zijn wel minder ramen en wordt het daar ook weer drukker.
 
Ik kom zelf zelden in 020, maar kan mij wel voorstellen dat een centrale plek buiten het woongebied fijner is voor de binnenstadbewoners.
De beelden die ik wel eens gezien heb op tv (het zal vast een uniek shot geweest zijn dat het zo druk was in dat steegje) lieten weinig aan de verbeelding over zo druk was het. Dat gaat daar niet gebeuren als er geen horeca nabij is.
Het lijkt mij wel logisch dat de ramen in de binnenstad pas dicht gaan zodra alle vergunningen en voorzieningen op de nieuwe locatie rond zijn. Tenzij de gemeente zo slim is de vergunning in de binnenstad alvast in te trekken terwijl de nieuwe locatie nog niet beschikbaar is/er nog procedures bij een rechter lopen.
Ondanks dat het een eindje buiten het centrum is denk ik wel dat het een win-win situatie kan zijn voor de klant en de dame (veilige omgeving, privacy, overdekt).
De omwonenden van de nieuwe locatie protesteren vaak ook puur uit angstgevoel of vooroordelen, maar ik denk dat de overlast echt wel mee zal vallen ols er goede parkeervoorzieningen en OV nabij is. In de binnenstad wonen ook kinderen, dus dat argument heb je daar ook.
In Haarlem heb je ook een soort van Ero-centrum zag ik laatst. Prima afgeschermde locatie volgens mij en totaal geen overlast gezien daar toen ik er was.
 
Nu kom ik er zelden 's nachts, maar volgens mij is het toerisme iets wat in het hele centrum is.
Volgens mij heeft de gemeente wel grotere problemen dan de wallen.
Ik merk wel dat Amsterdam centrum in het voornamelijk in weekend inderdaad heel druk is, zoals heel veel (wereld)steden.
Doordeweeks is het soms zelfs rustig.
Ik hoop dat het belastinggeld van de Amsterdammers goed besteed gaat worden.
Nogmaals ik woon niet in het centrum en ben slechts een bezoeker.
Dan is het natuurlijk makkelijk praten.
Ik hoop dat ze tot een goede oplossing kunnen komen voor alle mensen die er mee te maken hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan