Burgemeester Halsema: erotisch centrum komt bij de Europaboulevard in Zuid

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Als je alleen de titel leest zou je denken, dat het al definitief is, maar de gemeenteraad moet er nog over beslissen.

De horde van juristen zitten er niet voor jou of een ander, maar in het belang van de gemeente.

Ik was niet zo lang geleden nog op de wallen - eerlijk is eerlijk - het is daar godver veels te druk.

We hebben het over honderden mensen alsof het aapjes kijken betrof. Door alle menigte heen zag je nauwelijks nog mensen naar binnen gaan.

Ik snap beide partijen wel - en mischien is een ero centrum net zoals ala duitsland ook gewoon beter. De tijd zal het leren.
 
De mythe dat het er altijd zat is ook niet helemaal waar. Ze zaten er wel maar heel heel erg weinig. Nederland was tot aan na de oorlog een vrij conservatief rechts gelovig protestant land. Liepen misschien wel wat hoeren daar maar zeker niet zoals nu op deze manier.
Ken je geschiedenis, al sinds de 15e eeuw vindt er prostitutie plaats in dit deel van de stad. Het zal anders zijn geweest, zo was er nog geen rood licht uitgevonden, en kwamen er weinig toeristen invliegen met Ryanair.
 
De prostitutie was vroeger vooral inpandig en er werd minder opvallend gestippeld. Het was aan strenge regels gebonden, zo mocht men niet al te schaars gekleed werven. Begin jaren '70 kwam de eerste raamprostitutie in Katendrecht en dat leidde tot protest, dit was veel te opvallend.
 
Halsstarrig plannen er doorheen drammen waar werkelijk niemand op zit te wachten. De sekswerkers niet, de meeste buurtbewoners niet, de wandelaars niet, alleen het linkse kliekje dat denkt goed te doen voor de sekswerkers, zonder ook maar één moment serieus met ze te praten waar zij behoefte aan hebben. Dat kliekje dat denkt goed te doen voor de buurt, zonder met hun te praten waar de werkelijke overlast vandaan komt. Dat zeg ik als vrij links persoon. Doorgeslagen correctheid.
Het is denk ik nog steeds die traditionele maakbaarheidsgedachte...
 
Toch mooi, eerst toeristen lokken dat ze naar Amsterdam moeten komen.
Ineens te druk!
oplossing:
- amper evenementen in het centrum
- wiet roken verbod op straat
- wallen maar verkassen

Is dit nou de oplossing?
Nee de oplossing is dat Halsema en haar groene rakkers eens oprotten.
Een slechte invloed op de stad Amsterdam.

Toeristen zorgen dan misschien wel voor overlast, maar ze brengen ook voldoende geld in het la'tje.
Door wat ze uitgeven maar ook de boetes die worden uitgeschreven.
 
Toch mooi, eerst toeristen lokken dat ze naar Amsterdam moeten komen.
Ineens te druk!
oplossing:
- amper evenementen in het centrum
- wiet roken verbod op straat
- wallen maar verkassen
Vergeet het weren van de cruiseschepen niet...

Is dit nou de oplossing?
Nee de oplossing is dat Halsema en haar groene rakkers eens oprotten.
Een slechte invloed op de stad Amsterdam.

Toeristen zorgen dan misschien wel voor overlast, maar ze brengen ook voldoende geld in het la'tje.
Door wat ze uitgeven maar ook de boetes die worden uitgeschreven.
Dat uitschrijven van parkeerboetes is in het verleden meermaals geëscaleerd.
O.a. door een vertaalfout op de automaten bekeurden ze toeristen terwijl ze als beheerder zelf fout zaten.
Er stond destijds te lezen "from monday till saturday"
En dat is toch echt iets anders dan van maandag tot en met zaterdag.

Dan heb je nog dat huidige autohatende beleid; de knip is al genoemd en de idiote milieuzone die, net als in Utrecht en elders, het verschil nauwelijks (meetbaar) maakt.
 
Vergeet het weren van de cruiseschepen niet...
Heb je inderdaad gelijk in, want er zijn teveel toeristen....
Dat uitschrijven van parkeerboetes is in het verleden meermaals geëscaleerd.
O.a. door een vertaalfout op de automaten bekeurden ze toeristen terwijl ze als beheerder zelf fout zaten.
Er stond destijds te lezen "from monday till saturday"
En dat is toch echt iets anders dan van maandag tot en met zaterdag.

Dan heb je nog dat huidige autohatende beleid; de knip is al genoemd en de idiote milieuzone die, net als in Utrecht en elders, het verschil nauwelijks (meetbaar) maakt.
Ja sorry maar ik vind die vrouw compleet doorgeslagen.
Door bijvoorbeeld de wallen te verplaatsen los je het probleem niet op, het probleem is dat Amsterdam gewoon de hoofdstad is met veel geschiedenis in de stad zelf en om de hoek van.
Accepteer het gewoon want een Parijs, Berlijn of een New York doet zulke achterlijke dingen niet...
 
Heb je inderdaad gelijk in, want er zijn teveel toeristen....

Ja sorry maar ik vind die vrouw compleet doorgeslagen.
Door bijvoorbeeld de wallen te verplaatsen los je het probleem niet op, het probleem is dat Amsterdam gewoon de hoofdstad is met veel geschiedenis in de stad zelf en om de hoek van.
Accepteer het gewoon want een Parijs, Berlijn of een New York doet zulke achterlijke dingen niet...
We wijzen met z'n allen naar Halsema, maar laten we niet vergeten dat dat beleid al voor haar aantreden in is gezet.

Wijlen Jan Schaefer zou zeggen: "is dat beleid of is er over nagedacht?"

In Berlijn is trouwens al een tegenbeweging waar te nemen; bij het aantreden van een nieuw bestuur hebben ze de rem gezet op alle fietsvriendelijke maatregelen of zelfs teruggedraaid ten gunste van het autoverkeer.
 
We wijzen met z'n allen naar Halsema, maar laten we niet vergeten dat dat beleid al voor haar aantreden in is gezet
Natuurlijk is het al eerder ingezet. Die links marxistische beweging zit er al zo lang.

Eerst kraken, dan het grachtenpand overnemen dat je gekraakt had en dan NIMBY worden.

Halsema riep vroeger dat ze nooit burgemeester zou worden, maar in die beweging moet je altijd je principes opofferen voor het grote geheel en er indirect ook veel geld aan verdienen. 🤣
 
Nee, dat klopt niet: het betekent ook tm zaterdag.
Het is al vrij lang terug dat het zich afspeelde, maar de basis was in elk geval dat er in het Engels iets afwijkends stond ten opzichte van het Nederlands en het er op neerkwam dat toeristen in de veronderstelling waren dat op zaterdag geen betaald parkeren van toepassing was. .
 
Het lijkt mij wel een leuk centrum te worden om eens te bezoeken. De vormgeving lijkt nog niet vast te staan, een doos of een spiraal. Het gaat echter nog minstens 7 jaar duren dus wel dikke kans dat ik tegen die tijd al lang dood ben of ben vergeten wat seks ook alweer is ;)
 
De horde van juristen zitten er niet voor jou of een ander, maar in het belang van de gemeente.

Ik was niet zo lang geleden nog op de wallen - eerlijk is eerlijk - het is daar godver veels te druk.

We hebben het over honderden mensen alsof het aapjes kijken betrof. Door alle menigte heen zag je nauwelijks nog mensen naar binnen gaan.

Ik snap beide partijen wel - en mischien is een ero centrum net zoals ala duitsland ook gewoon beter. De tijd zal het leren.

Dat het te druk is komt door de aanloop van toeristen, niet omdat het daar nu zo druk is met hoerenlopers, omdat de dames daar zo'n goede service geven.

Er is ook veel dichtgegooid, waardoor het alleen maar drukker wordt op de plekken waar het nog wel open is.
 
Van mij mogen ze die hele teringzooi dichtgooien. Allemaal aapjes kijkende toeristen en buitenlandse hoeren die de paar toeristen die wel dronken naar binnen lopen uitpezen als nooit tevoren.
De hoeren veroorzaken de overlast inderdaad niet zelf, maar ze trekken alles wat de overlast geeft wel aan. Verplaatsen naar een erotisch centrum kan die cultuur misschien doorbreken. Of niet. Whatever. De lekkerste dames zitten toch in hotels en appartementen.
 
De lekkerste dames zitten toch in hotels en appartementen.
Ook elders achter ramen zoals Ruydaelkade, en (als je geluk hebt) in de enkele privéhuizen die er nog zijn, en ook met wat beleid in/via massagesalons.
We hebben zoveel keus dat het me verbaast hoe sommige wandelaars bang en boos zijn om de gemeentelijke plannen.
Daarbij wordt dan allerlei onzin-gal gespuid over "links" zonder te benoemen wat de partijen die "rechts" zouden zijn allemaal hebben klaargespeeld.
 
Dat klopt helemaal. Er is enorm veel keus in Amsterdam. Leuk dat je de Ruysdaelkade noemt. Dat is eigenlijk ook een goed voorbeeld van hoe het ook kan zonder al die tokkietoeristen. Die gaan met een reden naar de centrum, en niet het museumkwartier.
 
Daarbij wordt dan allerlei onzin-gal gespuid over "links" zonder te benoemen wat de partijen die "rechts" zouden zijn allemaal hebben klaargespeeld
Ja, zouden hebben mogelijk etcetera en altijd leuk om te fantaseren. Maar links is al jaren aan de macht in 020 dus dat is de realiteit.

De realiteit is dat 020ers dat allemaal prima vinden en links blijven stemmen.

De realiteit is ook dat ik niet in 020 woon dus totaal geen last heb van de chaos daar.

De realiteit is ook dat heel veel nieuws over 020 gaat en eigenlijk moet je die stad stil in een hoekje met zichzelf laten spelen.😝

Dan kan de rest van Nederland over rechts laten zien wat ze kan. En dan kunnen we in de realiteit zien wat ze dan klaarspelen. 😘
 
Ook elders achter ramen zoals Ruydaelkade, en (als je geluk hebt) in de enkele privéhuizen die er nog zijn, en ook met wat beleid in/via massagesalons.
We hebben zoveel keus dat het me verbaast hoe sommige wandelaars bang en boos zijn om de gemeentelijke plannen.
Daarbij wordt dan allerlei onzin-gal gespuid over "links" zonder te benoemen wat de partijen die "rechts" zouden zijn allemaal hebben klaargespeeld.

Ik verbaas me gewoon over de plannen. Mensen die ergens in een overlastgebied een huis kopen gaan klagen over de overlast en krijgen dan hun zin ten koste van mensen die ergens al woonden en dan een Eros Center in de achtertuin krijgen.

Het daadwerkelijke probleem zijn ook niet die ramen, maar meer de enorme toevloed van toeristen en dat zal echt niet 1-2-3 minder worden door die ramen te verplaatsen.

Puur als wandelaar vind ik de nieuwe locatie wel beter. Makkelijker bereikbaar en misschien meer op service gericht dan op toeristen.

De Wallen kom ik al lang niet meer. Op zich vind ik het een aardig gebied, maar parkeren is een drama en het is er vaak veel te druk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan