Clients to remember...🔥

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Vooral dat laatste: geloven, echt helemaal geloven, vind ik een lastige.

Ben er wel altijd oprecht heel dankbaar voor, maar dat zou je weer kunnen zien als jezelf wegcijferen en als een compliment naar de gever.

Als je als persoon iets niet ontvangt maar wel van alles weggeeft, raak je als persoon leeg.
En voel je je als persoon sneller gebruikt of misbruikt.
Dat zijn allemaal dingen die we feitelijk zelf instandhouden zonder dat er een ander bij betrokken is 🤔

Dit inzicht kan zoveel deuren openen. Dat vind ik fascinerend 😍
 
Dat zijn allemaal dingen die we feitelijk zelf instandhouden zonder dat er een ander bij betrokken is 🤔
Het werkt ook andersom.
Je kunt pas van een ander houden als je van jezelf houdt.
Je kunt pas geven als je durft te ontvangen
Je kan de waarheid pas spreken als je bereid bent de waarheid te horen
Enz enz
Heel fascinerend. Het draait om jou, en mij en jullie. Dat heeft niets met egocentrisme te maken.

@ForumLurker
Waarom neem je het niet gewoon aan en accepteer je het. Als iemand je 5 euro geeft, heb je toch 5 euro. Is toch niet anders met een compliment of wat dan ook? Weet het. Geloven is niet weten, anders hoefde je het niet te geloven.
En waarom die gedachte over wegcijferen. Die is toch van jou, heeft niets met de gever te maken.
 
Hier zit precies de denkfout. Je hebt geen idee wat anderen van je denken. Jij denkt te weten wat anderen van je denken. Daar geef je vervolgens waarde aan. We geven betekenis aan alles wat we zien, dat is niet erg, noodzakelijk zelf, maar besef wel dat jij degene bent die de betekenis geeft.
We zien de wereld zoals we zijn.

"Hell Is Other People"

Imagine yourself staring at a stranger, say, in a restaurant. Then imagine a different scenario in which you notice someone else doing this to you. How do you feel and react in each situation? As Sartre argues, the presence of others inevitably changes our world, and the fact that we cannot change nor always control that can be very frustrating. The ways in which others alter our worlds vary, but what is always the case is that we cannot avoid some form of relations with others.

In the first scenario, Sartre argues that we must wrestle with the fact that this other person, by analogy, must have a subjective mind like me, but we are forced to only infer this because that other person exists in the realm of objects. We cannot get into their mind. Thus, we struggle to recognize their subjectivity in the face of their seeming objectivity.

In the second scenario, the tables are turned, and we may feel objectified by the look of another. This "look" as Sartre refers to it (which need not be literal, as simply imagining how others can look and objectify us is enough to alter our sense of self), is the source of meaning that we get from our relations with other people. This experience can be especially alienating in certain situations.

As Sartre demonstrates, imagine you are alone in a park, but after some time, another person arrives. They need not be near you or even notice you, but the presence of another person alters your experience in the park. But without any judging looks from that other person, the impact on the self is not felt deeply.

In another example of Sartre's, we can see how the impact can, conversely, be felt very intensely; that of his famous "voyeur" case. Imagine peering through a keyhole at someone else in this scenario. The other person does not know you are watching them, so they are completely objectified for you, by you, and you are completely absorbed in the activity of doing so and thus are not very aware or reflective of your own subjective self.

Next, imagine you suddenly hear footsteps—now, you become very aware of your self. In fact, you feel objectified by the other who sees what you are doing and judges you, creating a feeling of shame for having objectified another—now you know how the other person on the other side of the door would feel if they knew they were being watched.

This phenomenon is so powerful that you can be shaken into this situation even if you just thought someone was approaching as you looked through the keyhole. In this case, your sense of self has been deeply affected: as Sartre says, the Other "holds the key to [your] existence" because now this third person who has arrived has the power of a subject because they have objectified you (or so it seems). A cat, for instance, catching us peering through a keyhole would probably not have the same effect on our sense of being a shamed self. Thus,

"Hell is—other people!"


 
Je bent je eigen grootste vijand op dat vlak. Inderdaad heel gevaarlijk om volledig in dat 'wat als..?' denken te verdrinken en jezelf in je hoofd helemaal kapot te bekritiseren.

Op mijn zwartste momenten was ik er zelfs oprecht verbaasd over dat mensen met mij wilden praten. Laat staan vriendelijk zijn of tekenen van affectie geven. In mijn hoofd had ik het al lang bij iedereen verpest gewoon al omwille van de manier waarop ik "hallo" had gezegd. Mijn kritische kant had al bepaald dat ik mensen verkeerd begroet had en nu vinden ze me vast en zeker een rare weirdo die het niet waard is om tegen gebabbeld te worden...
Heel herkenbaar. Denken van 'wat als?' Zorgen voor later op financeel, sociaal en liefdesvlak hebben. Dingen die ik jaren lang op gekropt had. Maar voor mij zelf hield wat ik wou niet dat mijn pa en zus zich zorgen om mij maakten. Dat heeft mij gedreven tot zelfmoord gedachten.

Je voelt je alleen. Ik was niet meer bang om dood te gaan wat ik zag dat als verlossing voor mij zelf en de mensen rond mij. Ik had het gevoel dat ik beter niet geboren was of gestorven in de coma dan was het probleem opgelost.

al wat ik zag was dat gaat niet dat lukt niet. Ook de manier er som met een ander word om gegaan van van oeps naja het is toch niet mijn leven. 🤷‍♂️😂( die emoji´s beschrijven het perfect).

IK ben me vader en zus nog altijd dankbaar dat ze mijn chat berichten gelezen hebben naar mijn "vrienden" En wel tussen de lijntjes gelezen hebben. soms was het ook niet nodig.

De weg er uit is lang hard en moeilijk. Mij heeft het 3 jaar gekost. Wat ik helemaal vergeten was is wat ik de mensen die om me geven ging aan doen.

Nu heb ik nog zorgen voor later maar besef ik dat ik veel te veel door staan heb en mee gemaakt om mij leterlijk te laten hangen.



 
Kan hier niet in meegaan. In tegendeel.

De hel (en de hemel), dat zijn niet de anderen, dat zijn we zelf.
Die quote wordt vaak verkeerd begrepen, daarom heb ik er ook zo'n lang betoog bij geciteerd.

Heel kort samengevat, de hel is niet letterlijk de ander, maar hoe wij ons spiegelen in de ander.
 
Laatst bewerkt:
Heel herkenbaar. Denken van 'wat als?' Zorgen voor later op financeel, sociaal en liefdesvlak hebben. Dingen die ik jaren lang op gekropt had. Maar voor mij zelf hield wat ik wou niet dat mijn pa en zus zich zorgen om mij maakten. Dat heeft mij gedreven tot zelfmoord gedachten.

Je voelt je alleen. Ik was niet meer bang om dood te gaan wat ik zag dat als verlossing voor mij zelf en de mensen rond mij. Ik had het gevoel dat ik beter niet geboren was of gestorven in de coma dan was het probleem opgelost.

al wat ik zag was dat gaat niet dat lukt niet. Ook de manier er som met een ander word om gegaan van van oeps naja het is toch niet mijn leven. 🤷‍♂️😂( die emoji´s beschrijven het perfect).

IK ben me vader en zus nog altijd dankbaar dat ze mijn chat berichten gelezen hebben naar mijn "vrienden" En wel tussen de lijntjes gelezen hebben. soms was het ook niet nodig.

De weg er uit is lang hard en moeilijk. Mij heeft het 3 jaar gekost. Wat ik helemaal vergeten was is wat ik de mensen die om me geven ging aan doen.

Nu heb ik nog zorgen voor later maar besef ik dat ik veel te veel door staan heb en mee gemaakt om mij leterlijk te laten hangen.



Ja dat is de uiteindelijke gitzwarte conclusie die je dan bereikt: ik kan er eigenlijk beter gewoon niet zijn. En dat inderdaad zelfs verantwoorden door te denken dat iedereen rond u daar blij mee gaat zijn want ze hebben geen last meer van uw bestaan.

Mensen vragen bij zelfmoord dikwijls of die zelfmoordpleger niet aan zijn/haar/hun omgeving dacht. Maar het gaat zelfs zo ver dat je daar wel degelijk bij stil staat en er uiteindelijk van overtuigd raakt dat ook je omgeving dit een goede zaak gaat vinden..

Met een nuchtere geest achteraf zijn dat lugubere, vreselijke, ondenkbare gedachten. Op het moment zelf is het uw enige waarheid.

Bij mij was het mijn moeder die nét op tijd signalen oppikte.

Inderdaad een lange, lastige weg uit die donkere put.
 
Vooral dat laatste: geloven, echt helemaal geloven, vind ik een lastige.
Dit inderdaad. Bij een compliment dacht ik altijd: ik kom vast heel onzeker over zodat de andere persoon denkt dat die mij een compliment moet geven zodat ik me daardoor minder onzeker voel.

Dingen overdenken is een bitch.

Eerst geprobeerd om telkens mezelf ervan te overtuigen dat complimenten wel gemeend waren, maar dit werkte niet omdat ik mezelf niet voor de gek kan houden.

Inmiddels heb ik besloten dat het me eigenlijk niet interesseert of het wel of niet gemeend is. Gewoon dank je wel zeggen en door.

Gevolg is wel dat complimenten me nu niet zoveel meer doen, ook niet in positieve zin. Maar misschien verandert dat ook ooit nog wel eens, we blijven groeien.
 
😂🙈 you got me.
Ik heb de tekst niet helemaal gelezen.
Vond het al een verrassende denkwijze voor een existentialistische filosoof.
Geeft niks, heel heel heel veel mensen kennen de quote "hell is other people" en interpreteren het als "andere mensen zijn klootzakken", maar de oorspronkelijke context is vele malen interessanter dan dat.
 
Oh Jezus het valt me altijd zo pijnlijk op dat mensen met kenmerken van depressie soms to-taal geen oog hebben voor de vooruitgang die er wel degelijk is geweest.

Zorg er alsjeblieft voor dat zelfs als je gevoel helemaal kut is, je in elk geval wel de kennis tussen je oren hebt dat de praktijk beter is dan wat je nu voelt. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan maar dat is echt echt echt iets wat iedereen die zich zo voelt zou moeten beseffen.

Sterkte iedereen!
 
Laatst bewerkt:
Oh Jezus het valt me altijd zo pijnlijk op dat mensen met kenmerken van depressie soms to-taal geen oog hebben voor de vooruitgang die er wel degelijk is geweest.

Zorg er alsjeblieft voor dat zelfs als je gevoel helemaal kut is, je in elk geval wel de kennis tussen je oren hebt dat de praktijk beter is dan wat je nu voelt. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan maar dat is echt echt echt iets wat iedereen die zich zo voelt zou moeten beseffen.

Sterkte iedereen!
Absoluut, dat is iets waar mijn psychologen ook veel mee bezig zijn. Elke stap vooruit, hoe klein die ook kan zijn, is er weer één om minstens mentaal te markeren en trots op te zijn. Vallen en opstaan, maar vooral ook het telkens weer opstaan opmerken. Heb op dat vlak veel gehad aan psychologische hulp.
Dikke knuffel voor iedereen met donkere wolken in hun hoofd. Mooie ontroerende verhalen waar ik veel van herken. Fijn dat er hier zo open over gesproken kan en mag worden. ❤️‍🩹
Echt hè, voelt als een veilige, zachte omgeving 🥰
Knuffels voor de lotgenoten, we komen er wel 🤗
 
Ja dat is de uiteindelijke gitzwarte conclusie die je dan bereikt: ik kan er eigenlijk beter gewoon niet zijn. En dat inderdaad zelfs verantwoorden door te denken dat iedereen rond u daar blij mee gaat zijn want ze hebben geen last meer van uw bestaan.

Mensen vragen bij zelfmoord dikwijls of die zelfmoordpleger niet aan zijn/haar/hun omgeving dacht. Maar het gaat zelfs zo ver dat je daar wel degelijk bij stil staat en er uiteindelijk van overtuigd raakt dat ook je omgeving dit een goede zaak gaat vinden..

Met een nuchtere geest achteraf zijn dat lugubere, vreselijke, ondenkbare gedachten. Op het moment zelf is het uw enige waarheid.

Bij mij was het mijn moeder die nét op tijd signalen oppikte.

Inderdaad een lange, lastige weg uit die donkere put.
zo is het.
Dikke knuffel voor iedereen met donkere wolken in hun hoofd. Mooie ontroerende verhalen waar ik veel van herken. Fijn dat er hier zo open over gesproken kan en mag worden. ❤️‍🩹
Het is fijn dat het eens kan.
 
Laatst bewerkt:
Lees net dat iemand die mij voorheen onaardig benaderde, alsook mij te duur vind, bij mij langs is geweest 🤔
En dat ik het niet leuk vond toen hij zich bekend maakte😅

Nou ik ken alle drie de forum-namen van deze heer en er heeft zich niemand met 1 vd drie namen bekend gemaakt bij mij.
En zoveel date ik niet dat ik mijn klanten niet ken.
Raar verhaal 🙃

Verder heb ik al heel vaak aangegeven dat ik liever niet vrij met heren die mij minachten of iets in die trend. Vind het fijn als mannen daar rekening mee houden. Genoeg vissen in de zee, aan minachting doe ik niet mee. Dank u.
❤️
 
Lees net dat iemand die mij voorheen onaardig benaderde, alsook mij te duur vind, bij mij langs is geweest 🤔
En dat ik het niet leuk vond toen hij zich bekend maakte😅

Nou ik ken alle drie de forum-namen van deze heer en er heeft zich niemand met 1 vd drie namen bekend gemaakt bij mij.
En zoveel date ik niet dat ik mijn klanten niet ken.
Raar verhaal 🙃

Verder heb ik al heel vaak aangegeven dat ik liever niet vrij met heren die mij minachten of iets in die trend. Vind het fijn als mannen daar rekening mee houden. Genoeg vissen in de zee, aan minachting doe ik niet mee. Dank u.
❤️
Dus wacht eerst klaagt hij dat je te duur bent en vervolgens komt hij op bezoek?
 
Dus wacht eerst klaagt hij dat je te duur bent en vervolgens komt hij op bezoek?
Zegt hij in Lily haar topic 🤔 maar ik weet 100% zeker dat hij nooit zijn topic naam heeft genoemd bij mij.

Ik heb ook altijd gezegd dat ik een keuze wil met wie ik vrij. Dus kennen we elkaar online en ben je bijna altijd onaardig tegen me, dan wil ik niet met je vrijen nee.
Lijkt me logisch 🙃
Als je dit weet en dan "stiekem" een afspraakje maakt vind ik dit heel apart..
En dan in een heel ander topic zeggen dat ik het achteraf van je hoorde, terwijl je nooit iets gezegd heb vind ik al helemaal een vreemd verhaal 😅
Geloof er niks van
Grote kans dat het een geintje was joh.
Rare manier van aandacht vragen 😅🙃
 
Grote kans dat het een geintje was joh.
Ik betwijfel het. Las het bericht eerder ook.

Ik vermoed dat het zijn interpretatie van het gebeuren is tegenover haar interpretatie. Mooie vind ik dat zij blijkbaar niets heeft meegekregen van het bezoek zelf terwijl hij er duidelijk wel actieve herinneringen aan heeft. Maakt gelijk duidelijk wie er het beste vanaf gekomen is😅
 
Negatieve aandacht is ook aandacht?? Beetje irritant wel natuurlijk. En best wel raar dat ik en iedereen met jou kan communiceren onder de avatar naam en je vervolgens "anoniem" kan bezoeken. Nou ja, je hebt toch alleen maar 5 sterren recensies, en dat hadden er veel meer kunnen zijn 😉. Sterren ook wel maar dat staat GR niet toe. Keep on the good work and carry on 🤗 😘
 
Ik betwijfel het. Las het bericht eerder ook.

Ik vermoed dat het zijn interpretatie van het gebeuren is tegenover haar interpretatie. Mooie vind ik dat zij blijkbaar niets heeft meegekregen van het bezoek zelf terwijl hij er duidelijk wel actieve herinneringen aan heeft. Maakt gelijk duidelijk wie er het beste vanaf gekomen is😅
Nee als hij zijn topic naam had gezegd had ik dit 100% onthouden.

Knipoog, Nachtjager en deze nieuwe hele lange naam. Dat zou ik herinneren.

Verder elke nieuwe klant die de trap opkomt kent mij via gr 😂
Dat is 98% vd tijd zo.
Of ze zeggen je houdt van missio he 🤭😂
Of ze kijken me aan voordat ze gaan beffen (omdat ik dat moment fucking magisch vind 😅).

Dus ja verbergen zijn de heren niet zo heel goed in 😂
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan