Via reverse image searches wordt vooral op gelijkaardige foto's gezocht. Lingeriefoto levert vooral lingeriefoto op.
Echt gezichtsherkenning werkt op de Driepuntstechniek (ogen en punt iets hoger dan kin). Dan wordt alles boven gehaald, foto's met muts op bv. Een screenshot van een lichte camera van pakweg 13 MP is al voldoende.
De methode is het punt niet -
Ropo stelde dat het met 'lens' mogelijk zou zijn om van een matige foto (matig - de slaapkamer is altijd behoorlijk duister) de persoon te vinden , als een verhuurder wel een cam foto heeft, maar verder geen contactgegevens van de bezoeker.
Ik zie geoefende fake-checkers hier zie ik eigenlijk nooit refereren naar social media profielen van dames als de - behoorlijk goede kwaliteit advertentie fotos - via feitelijk "alle beschikbare zoekmethoden" geanalyseerd worden - dat is eigenlijk altijd een reverse image search die dezelfde foto vindt .
Zelfs de 'Opsporing Verzocht' hoofdpersonen moeten blijkbaar gebroadcast worden "wie herkent deze knurft"
Zeker de DVPs maar ook de crimineeltjes (type money mule die gestolen pinpas aan het leegtrekken is, of stapperstuig ) lijken me niet de types die ultra voorzichtig zijn met hun social media .
Om die reden twijfel ik nogal aan de mogelijkheden voor een "amateur" om, gegeven wat matige beelden van een cam - daar een persoon bij te vinden 'ergens op internet' .
(professional : de NSA als ze mogen grasduinen in de volledige datastore van FB en google)
We hebben het niet over de Schiphol scanner die een heel goede scan van je gezicht vergelijkt met je pasfoto - maar de mogelijkheid om "gevonden" te worden door iemand die je kop van de Ring deurbel of van een verstopte slaapkamer cam heeft , en daarmee jou zou proberen te vinden.
Ik wil liever niet gefilmd worden - maar ik denk dat vinden op die basis door een wannabe-afperser vrij kansloos is.