Deurbelcamera’s

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
654
23/09/21
275
Was laatst ergens toen ging er een deurbelcamera aan (waarschijnlijk geactiveerd door beweging). Toen ik wegging zag ik hem weer aangaan.

Waarschijnlijk neemt deze ook op en dat betekent dus dat alle bezoekers op beeld staan. Dit vind ik niet zo'n fijn idee.

Wat is jullie mening hierover? Ot hebben jij hier ook ervaring mee?

Dit was overigens in Oudenbosch bij een rijtjeshuis
 
wat bedoel je met "aangaan"? Ik heb een NEST, daarvan zie je de knop ineens oplichten als je aan komt lopen, maar hij filmt eigenlijk altijd al. De hele dag door. Het kan dus zomaar zijn dat dat ding altijd filmt.

Best lastig, tegenwoordig zie je ze veel. Officieel mag er niet op de openbare weg gericht worden met filmen maar vaak is dat wel het geval.

Bij een privehuis of hij de ramenbuurt zijn camera's ter beveiliging volgens mij vrij normaal, maar bij een thuis ontvangst weet je natuurlijk niet wat iemand met die beelden doet. Maar een petje en zonnebril vertekent het beeld toch genoeg of niet?
 
Dat is inderdaad tricky. Bij een privehuis of ramenbuurt inderdaad wel te vertrouwen maar bij privé ontvangst kunnen er wel andere belangen spelen. Aan de andere kant: nu weet je wel dat je opgenomen wordt, zou ook nog kunnen dat er ergens een verborgen camera hangt...
 
Dat is inderdaad tricky. Bij een privehuis of ramenbuurt inderdaad wel te vertrouwen maar bij privé ontvangst kunnen er wel andere belangen spelen. Aan de andere kant: nu weet je wel dat je opgenomen wordt, zou ook nog kunnen dat er ergens een verborgen camera hangt...
True that. Ze maken die dingen zo klein dat ze overal kunnen hangen. Soms ook "vermomd" als oplader of router. Je kunt die dingen gewoon halen bij de spyshop
 
Dankzij Corona kun je alleszins al met mondmasker op aankomen. Het is echter geen prettige evolutie voor deze hobby.
Mijn favoriete privé-huis heeft een camera op de oprit en verschillende in de ruimte waar de dame gekozen wordt uit de lijn en het geld overhandigd wordt.
Ik heb heel goed de kamer geïnspecteerd en daar hangen geen (hoop ik).
 
Verborgen camera's zijn natuurlijk helemaal tricky. Maar dat is gewoon echt zwaar strafbaar. Zo'n deurbel komen ze makkelijk mee weg waarschijnlijk. En ondertussen hebben ze allemaal beelden van ons. Ik kom normaal niet met zonnebril en petje aan…helaas
Mag je in je eigen huis toch zelf bepalen denk ik of je iets op wilt nemen? Misschien moet je wel een sticker oid bij de voordeur hebben die dit aangeeft?
 
Dankzij Corona kun je alleszins al met mondmasker op aankomen. Het is echter geen prettige evolutie voor deze hobby.
Mijn favoriete privé-huis heeft een camera op de oprit en verschillende in de ruimte waar de dame gekozen wordt uit de lijn en het geld overhandigd wordt.
Ik heb heel goed de kamer geïnspecteerd en daar hangen geen (hoop ik).
En toch zou het me niets verbazen als ze het voor de veiligheid wel doen. En dan een die je niet ziet.
 
Dankzij Corona kun je alleszins al met mondmasker op aankomen. Het is echter geen prettige evolutie voor deze hobby.
Mijn favoriete privé-huis heeft een camera op de oprit en verschillende in de ruimte waar de dame gekozen wordt uit de lijn en het geld overhandigd wordt.
Ik heb heel goed de kamer geïnspecteerd en daar hangen geen (hoop ik).
Op de kamers zou niet erg netjes zijn, misschien meer voor het eigen gerief van de (mannelijke) uitbater?
Algemene ruimten en ingang vind ik zeer begrijpelijk.
 
Enig begrip voor dames die thuisontvangst doen mag er wel zijn. Ik heb al menige DVP verhalen horen vertellen over meerdere mannen die samen aan de deur stonden of stomdronken gasten en dergelijke. Zij hebben dikwijls geen enkele vorm van bescherming en zijn bang dat hun iets zou overkomen. Neem er dan nog dikwijls de taalbarriére bij en je krijgt een cocktail van gevoelens die leiden tot niet echt wettelijke oplossingen…
 
Enig begrip voor dames die thuisontvangst doen mag er wel zijn. Ik heb al menige DVP verhalen horen vertellen over meerdere mannen die samen aan de deur stonden of stomdronken gasten en dergelijke. Zij hebben dikwijls geen enkele vorm van bescherming en zijn bang dat hun iets zou overkomen. Neem er dan nog dikwijls de taalbarriére bij en je krijgt een cocktail van gevoelens die leiden tot niet echt wettelijke oplossingen…
Die verhalen heb ik ook al gehoord. Is soms ook tegen controle op zwartwerk.
 
Ik word liever niet opgenomen natuurlijk.

Maar in veel horeca, clubs, winkels e.d. gebeurt dat natuurlijk wel uit veiligheidsoverwegingen. Je ziet het ook steeds meer bij huizen. Niet zo gek gezien inbraken, woningovervallen, vandalisme en thuisontvangende dames zullen natuurlijk ook nog weleens vervelende heren over de vloer krijgen.

Heb zelf ook het hele huis vol met camera's hangen trouwens.
 
Niet goed voor een wandelaar met een 'thuis' situatie. Zelfde als een auto met een app waar je kunt zien waar de auto is...
Hoezo niet?

Zeggen dat je thuis bent, terwijl je dat niet bent, lijkt me geen hele slimme leugen. Ook eentje die uit kan komen, als je vrouw/vriendin opeens thuis komt, er een pakketje komt, etc. Je kunt beter zeggen dat je ergens naar toe bent. Voor je werk of weet ik wat.

Bij een beetje auto is zo'n alarmvolgsysteem verplicht. Maar die app dan op de telefoon van je vrouw zetten, dat moet je natuurlijk niet doen.
 
Hoezo niet?

Zeggen dat je thuis bent, terwijl je dat niet bent, lijkt me geen hele slimme leugen. Ook eentje die uit kan komen, als je vrouw/vriendin opeens thuis komt, er een pakketje komt, etc. Je kunt beter zeggen dat je ergens naar toe bent. Voor je werk of weet ik wat.

Bij een beetje auto is zo'n alarmvolgsysteem verplicht. Maar die app dan op de telefoon van je vrouw zetten, dat moet je natuurlijk niet doen.
Nou, bij sommige auto's is die app noodzakelijk om uberhaupt gebruik te maken van de auto, een Tesla bijvoorbeeld. In dat geval zal die app wel door alle bestuurders gedeeld moeten worden.
 
Nou, bij sommige auto's is die app noodzakelijk om uberhaupt gebruik te maken van de auto, een Tesla bijvoorbeeld. In dat geval zal die app wel door alle bestuurders gedeeld moeten worden.
Ik vind Tesla al helemaal niks en met dit soort fratsen al helemaal niet. Dan wordt wandelen in elk geval lastig als je vrouw die app moet hebben om in je auto te kunnen rijden.
 
Hoezo niet?

Zeggen dat je thuis bent, terwijl je dat niet bent, lijkt me geen hele slimme leugen. Ook eentje die uit kan komen, als je vrouw/vriendin opeens thuis komt, er een pakketje komt, etc. Je kunt beter zeggen dat je ergens naar toe bent. Voor je werk of weet ik wat.

Bij een beetje auto is zo'n alarmvolgsysteem verplicht. Maar die app dan op de telefoon van je vrouw zetten, dat moet je natuurlijk niet doen.
Privé situaties kunnen zeer uiteenlopend zijn...
 
Enig begrip voor dames die thuisontvangst doen mag er wel zijn. Ik heb al menige DVP verhalen horen vertellen over meerdere mannen die samen aan de deur stonden of stomdronken gasten en dergelijke. Zij hebben dikwijls geen enkele vorm van bescherming en zijn bang dat hun iets zou overkomen. Neem er dan nog dikwijls de taalbarriére bij en je krijgt een cocktail van gevoelens die leiden tot niet echt wettelijke oplossingen…
Maar meestal sturen ze je toch eerst naar een fake huisnummer om vanuit het raam te checken of het enigszins betrouwbaar is?
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan