En wat mij opviel was de grote groepen uit oostbloklanden dan vooral Bulgaren, Roemenen etc. Voor de treinstation werd er gegokt rond een statafeltje. En politie die langs rijdt negeert het.
Ik hoop dat Düsseldorf niet dezelfde pad is opgegaan als Duisburg.
Jullie kunnen schrijven wat je wil, Duisburg is en blijft the place to be op raambuurt gebied. Zo'n grote raambuurt met zo'n enorm aanbod vind je nergens in Europa. Behalve dan het
skw in Antwerpen.
Nog steeds vind je er, voornamelijk in Vulkanhaus en Eros, volop prachtige dames met buitengewoon goede service. En ja, de prijzen zijn omhoog gegaan sinds corona. Daarentegen heeft mijn werkgever mijn salaris ook ruimschoots gecompenseerd. Ik verdien nu bijna 1/3 meer als voor corona en dat geldt voor bijna alle Nederlanders. Dan kan je niet van de dames gaan verwachten dat ze nog steeds voor pré corona prijsjes achter de ramen gaan zitten toch? Voor hen is het leven net zo goed duurder geworden en voor de uitbaters ook.
En waar hebben we het eigenlijk over? 5 tientjes voor prima sex met een bloedmooie dame die zo uit de Playboy lijkt te zijn gelopen is nog steeds een koopje. Dat vind je nergens, en al helemaal niet in Nederland waar de prijzen nog veel harder zijn gestegen dan in Duitsland. Ook combineer ik een bezoekje aan Duisburg steevast met een bezoek aan de Duitse Lidl alwaar ik voor een koopje mijn boodschappen doe. Bij de plaatselijke tankstelle gooi ik dan ook nog ff mijn tank vol voor een prikkie. Tel uit je winst.
Tijdens corona is er in Duitsland inderdaad behoorlijk wat horeca de fles op gegaan. Dat komt omdat de horeca in Duitsland 0,0 steun heeft gehad terwijl de Nederlandse overheid de horeca rijkelijk heeft voorzien van leningen waardoor ze deze moeilijke tijd hebben overleefd. Trouwens, Shoarmakings is er nog steeds in een prachtige splinternieuwe zaak maar dan een paar straten verderop. Her en der zie je de laatste tijd ook wel weer nieuwe horeca ontstaan. Vooral in Hochfeld. Bedrijven die komen en gaan is van alle tijden.
Nee, de Vulkan overleeft het wel zeker gezien Nederlanders nog steeds in grote getale de grens over komen om deze ramenbuurt te bezoeken. Die brengen serieus geld in het laadje.
Zelf bezoek ik Duisburg altijd in de avonduren zeker omdat het dan ook wat rustiger wordt op de weg. Want de megafiles op de snelwegen rondom Duisburg overdag zijn een ware hel. En er lijkt geen einde aan te komen.
Voordeel is dat in de avonduren het aanbod in Duisburg ook op z'n best is.
Nee, ik blijf Duisburg zeker bezoeken.