Algemeen Duisburg algemeen

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Neem wel een zak met 2 euro munten mee, want ik heb gehoord dat je voortaan 2 euro toegang moet betalen als je Eros26 of Haus 17-19 binnen wil. Even rondlopen en naar het andere huis: weer 2 euro. Even terug naar Eros26: weer 2 euro.
Ik hoop dat je nog geld over hebt voor een dvp bezoekje😂
Jammer dat ik het moet zeggen, want ik heb jarenlang heel goede ervaringen in Duisburg gehad (tot Corona), maar nu steek ik er een dikke middelvinger voor op.
 
Het lijkt wel een gevangenis-complex geworden, vraag is of je er ook nog uit komt :unsure:
eros-26-hintereingang-jpg.9864


Ik lees net dat wanneer je geen 2 euro contant hebt, je verwezen wordt om papiergeld om te wisselen in de gokhal aan de charlottenstrasse.
Pin doen de heren niet aan
 
Bizar! Ben erg benieuwd of er voor elke "rit" 2 euro betaald dient te worden of dat je een billet krijgt voor een x aantal uur. Dat laatste lijkt mij niet eens heel verkeerd. Immers, wie ergerde zich niet aan die bosjes südlanders die in de weekenden enkel en alleen pre-sales aan het sprokkelen waren.

Wel vind ik dat Duisburg zich op glas ijs aan het begeven is de laatste tijd. Het Duisburgse stond bij uitstek bekend als een low-budget wandel gebied. Niet voor niets ligt het ook in één van de armste steden van heel Duitsland. De gewone man op kosten jagen door entree te vragen, bizarre pin tarieven in rekening te brengen en bizarre prijzen voor COVID testen te vragen staan haaks op waar Duisburg altijd voor stond.
 
Ze creëren op deze manier hun eigen ondergang. Even lekker wandelen en dan een keuze maken kan niet meer, je gaat toch niet iedere keer dat je het laufhaus ingaat 2 euro betalen? Een ticket geldig voor een aantal uren zou nog acceptabel zijn en met de huidige technologie simpel uit te voeren, maar ze zullen wel voor het uitpers scenario hebben gekozen, te weten elke keer 2 euro aftikken als je naar binnen gaat. Ze doen maar, maar zonder mij.
 
Bochum is ook nog een optie
Daar ben ik (voor Corona) ook een paar keer geweest en dat was toentertijd wel heel aardig. Maar ik ben wel benieuwd hoe de situatie momenteel is, het is overal slechter dus dat zal in Bochum niet anders zijn, dus of het de reis nog waard is..? Ik zou het niet weten. Ik denk eerder dat het paradijs dat Duitsland tot een paar jaar geleden nog was, nu verleden tijd is.
Het Goede Doel zong het heel lang geleden al: waar kan ik heen, ik kan niet naar Duitsland………..België! En zo is het!!
 
Ach, wat maakt het uit 2 euro betalen of niet. De bezetting is al een hele tijd gewoon helemaal niets meer daar.
Ik ga wel naar Den Haag waar je in de Doubletstraat 3 tientjes betaalt voor een uitstekende service. En niks geld betalen om de straat in te lopen.
In Nederland is de toegang gewoon overal gratis.
Duitsland is definitief passé!

Mod edit: Uiteraard Hobbele! Doei!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die entree automaten verpesten de lol in het wandelen. Het is gewoon geen doen om voor elke entree, ook al ga je 5 keer hetzelfde huis in en uit, 2 euro te moeten betalen. Je bent bijna verplicht om in zo'n laufhaus te blijven hangen en kunt dus niet even een ander laufhaus ingaan en weer terug, dé essentie van het wandelen!
Ik hoop dat dit massaal geboycot wordt, laten we ons toch niet als een sinaasappel uitpersen.
 
Laatst bewerkt:
Was dat niet het poortje in Haarlem?
Ja het Poortje in Haarlem, op een gegeven moment vroegen ze zelfs 6 euro entree.. later bijgesteld naar 2 euro. Ook in Leeuwarden wordt bij een van de huizen entree geheven.
ergens begrijp ik het wel, je wilt alleen serieuze bezoekers binnen krijgen, door een kleine entree te vragen hou je de " toeristen " buiten. Als het binnen helemaal vol zit met topmodellen dan betaald iedereen gretig die 2 euro. maar of het helemaal past binnen de Duisburgse markt vraag ik me wel een beetje af, het is toch een beetje op de low budget gericht, de tijd zal het leren.
 
Een keer 2 euro betalen is het probleem niet, het probleem is dat je elke keer weer opnieuw die 2 euro moet betalen. Dus even in en uitlopen en 1 kwartiertje later weer terugkomen is er niet meer bij, op deze manier is de lol van het wandelen eraf, voor mij althans en ik hoop voor veel anderen.
 
Ik heb me vanavond, na een heerlijke sessie, laten bijpraten door een vaste dame uit Eros 26.

Het is duidelijk dat de uitbaters van Eros 26, Haus 17/19 en V65, enige verandering willen doen plaatsvinden.

Ten eerste zullen ze gaan experimenteren met wat werkbaar is mbt de toegangsvergoeding. Mogelijk is dat er éénmaal bij toegang tot hun panden een bedrag van 2 euro betaald zal moeten worden, waarmee je een toegangskaart krijgt voor die avond. Voor dat pand.
Een andere mogelijkheid is dat deze toegang alleen in het weekend betaald zal moeten worden. Belangrijkste reden lijkt de overlast van groepen in banen te kunnen leiden.
Het mag duidelijk zijn dat de dames van de andere huizen deze veranderingen ook belangstellend tegemoet zien. We zullen afwachten hoe het één en ander zijn beloop gaat krijgen.

Ten tweede willen ze de hun huizen graag upgraden. Huis 17/19, en waarschijnlijk het voorhuis, zal verbouwd worden, gemoderniseerd. Dames, werkzaam in 17/19 en 26, zullen verdeeld worden over 17/19, E26 en V65, het nieuwe huis, wat erg luxe schijn te zijn.

Laten we niet op de feiten vooruit lopen, en zoeken naar de juiste informatie. Niets is nog zeker.
 
In Nederland zijn de huren meestal hoger, al kan je wel per dagdeel huren.
Het lijkt mij dat de dames wel wat meer zouden mogen vragen, hoewel veel bezoekers het daar waarschijnlijk niet mee eens zijn.
Kosten voor ons wandelaars zijn dan ook hoger..
Hoe dan ook, waar dan ook, ben je een iets minder populaire dame? Dan kan het indd snel zo zijn dat je quitte speelt.

Kamerprijzen mogen stuk lager waardoor alles relaxter wordt. Maar indd, dit is tegen het zere been van de uitbaters.
 
Ik vind 2 (of zelfs 10) prima zolang het dan ook maar toegang betreft tot het hele gebied / huizen voor de hele avond. Twee euro betalen om een enkel pand in te gaan (en vervolgens weer bij opnieuw ingaan) zie ik niet zitten. Dan pas ik voor Duisburg.

Ik kan me de problematiek overigens goed voorstellen. Voldoende sudlanders die vaak de boel ophouden en waarschijnlijk ook rondhangen in het gebied om enkel wat lol te trappen in het weekend voor spanning en sensatie. Dat zorgt voor overlast voor zowel de dames alsmede de wandelaars die wel voor de diensten komen. Daar heeft de security waarschijnlijk genoeg van.
 
Terug
Bovenaan Onderaan