Ebony dames ramen Antwerpen/Brussel

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
13
08/11/21
2
1
Hallo,

Aangezien ik binnenkort een aantal keren in Antwerpen moet zijn, was ik aan het denken om nog eens keer SKW te bezoeken.
Ik ben er in het verleden al eens geweest en heb er een leuke tijd gehad.

Maar ik vroeg me eigelijk af of dat er ook ooit leuke Ebony dames aanwezig zijn?
Zo ja, where and when to find them? :D

Alvast dank,
 
Hallo,

Aangezien ik binnenkort een aantal keren in Antwerpen moet zijn, was ik aan het denken om nog eens keer SKW te bezoeken.
Ik ben er in het verleden al eens geweest en heb er een leuke tijd gehad.

Maar ik vroeg me eigelijk af of dat er ook ooit leuke Ebony dames aanwezig zijn?
Zo ja, where and when to find them? :D

Alvast dank,
Dag of avond?
 
Zeldzaam......zeer zeldzaam! Daarvoor zal je naar Brussel moeten naar de Weidestraat/Linnéstraat ect....
Daar zitten er veel en een paar zelfs de moeite waard!
In de privéontvangst in Antwerpen heb je er wel een paar, maar de hoogdagen met ebony's die de moeite waren en goede service boden zijn voorbij.
Spijtig! Moeilijk om nog een goede date te scoren.
 
Zeldzaam......zeer zeldzaam! Daarvoor zal je naar Brussel moeten naar de Weidestraat/Linnéstraat ect....
Daar zitten er veel en een paar zelfs de moeite waard!
In de privéontvangst in Antwerpen heb je er wel een paar, maar de hoogdagen met ebony's die de moeite waren en goede service boden zijn voorbij.
Spijtig! Moeilijk om nog een goede date te scoren.
Ken je er enkele die in deze straten ( weide en linnestraat )zitten en de moeite waard zijn met specialiteit Pijpen zonder en cum in mouth
 
Ken je er enkele die in deze straten ( weide en linnestraat )zitten en de moeite waard zijn met specialiteit Pijpen zonder en cum in mouth
Pijpen zonder is zeer zeldzaam daar, zeker bij de jongere ebony's. De oudere maak je wel kans.
Delphine, waar je voor €50 in haar mondje mocht spuiten is al meer dan een jaar gestopt, idem voor Beauty die dezelfde service bood. Beide waren MILFS die de moeite waar waren qua service.
Ik denk dat je daarvoor van een kale reis gaat terugkomen.
In de buurt van het Vlaams theater (straatprostitutie) koopliedenstraat/Lakenstraat lopen wel een paar ebony's (oa; de Congolese Gina*) rond die die dingen wel doen, maar de kans dat je die gaat treffen als je daar bent is klein......

* van onze Franstalige collega's uit Brussel:
J'ai rencontré cette jeune femme ce soir, ben j'ai été déçu. En rue, elle me propose notamment la fellation nature jusqu'au bout (CIM) pour 50 + hôtel, on y va...Bon, elle est pas méchante mais pas câline, aucune sensualité, sa fellation c'est pomper-branler-pomper-branler avec petit lèchouillage des burnes occasionnel, aucune subtilité ni sensualité. Elle est arrivée à ses fins mais j'ai pas vraiment eu de plaisir de la rencontre. Pour ceux que ça branche, elle propose l'anal pour 20-30 € de supplément, mais moi ça m'intéresse pas. Elle n'est pas mal foutue, ceci dit, mais très pro. Ah oui, quand on commence à lui faire un cunni, elle se tortille comme un lombric coupé par une bêche, WTF? ? j'ai pas insisté...
 
Pijpen zonder is zeer zeldzaam daar, zeker bij de jongere ebony's. De oudere maak je wel kans.
Delphine, waar je voor €50 in haar mondje mocht spuiten is al meer dan een jaar gestopt, idem voor Beauty die dezelfde service bood. Beide waren MILFS die de moeite waar waren qua service.
Ik denk dat je daarvoor van een kale reis gaat terugkomen.
In de buurt van het Vlaams theater (straatprostitutie) koopliedenstraat/Lakenstraat lopen wel een paar ebony's (oa; de Congolese Gina*) rond die die dingen wel doen, maar de kans dat je die gaat treffen als je daar bent is klein......

* van onze Franstalige collega's uit Brussel:
hallo, bedankt voor uw bericht was een trouwe klient van Beauty en Delphine ( helaasgestopt) daarom ben ik op zoek naar oudere met dezelfde services zijn er dan werkelijk geen milfs meer in weide en linnestraat grtz
 
Hallo,

Aangezien ik binnenkort een aantal keren in Antwerpen moet zijn, was ik aan het denken om nog eens keer SKW te bezoeken.
Ik ben er in het verleden al eens geweest en heb er een leuke tijd gehad.

Maar ik vroeg me eigelijk af of dat er ook ooit leuke Ebony dames aanwezig zijn?
Zo ja, where and when to find them? :D

Alvast dank,
zondagavond stond er rechts van de frituur die te koop stond , ik meen schipperstraat 35 of 37 een ebonydame in het linkse raam.
 
Zeldzaam......zeer zeldzaam! Daarvoor zal je naar Brussel moeten naar de Weidestraat/Linnéstraat ect....
Daar zitten er veel en een paar zelfs de moeite waard!
In de privéontvangst in Antwerpen heb je er wel een paar, maar de hoogdagen met ebony's die de moeite waren en goede service boden zijn voorbij.
Spijtig! Moeilijk om nog een goede date te scoren.
Ik heb zo links en rechts gelezen dat het meestal er wat louche aan toe gaat daar en dat je op je hoede moet zijn.
Ik weet niet of het waar is maar ik zou zelfs als niet weten waar ik moet beginnen daar om te gaan wandelen :unsure:
ik weet zelfs nog geen plek in brussel om mijn auto veilig te parkeren :ROFLMAO:

Maar als jullie zeggen de moeite waard wil ik het zeker eens proberen! ;)
 
Dat louche valt wel mee. Ik zou alleen niet midden in de nacht gaan wandelen. Dan lopen er wat rare figuren en dronkaards rond. Niet dat je onveilig bent, maar het is minder prettig wandelen.

Op de Briuwersvliet of Oude Leeuwenrui kun je veilig parkeren. Je loopt daar niet meer risico op een autoinbraak dan elders in grote steden, en er is een parkeergarage op ongeveer 5 minuten wandelen.
 
Dat louche valt wel mee. Ik zou alleen niet midden in de nacht gaan wandelen. Dan lopen er wat rare figuren en dronkaards rond. Niet dat je onveilig bent, maar het is minder prettig wandelen.

Op de Briuwersvliet of Oude Leeuwenrui kun je veilig parkeren. Je loopt daar niet meer risico op een autoinbraak dan elders in grote steden, en er is een parkeergarage op ongeveer 5 minuten wandelen.
Ik denk dat Moustache het over BRUSSEL ha, niet over het SKW Antwerpen :unsure:
 
Moustache heeft het inderdaad over Brussel.

Schipperskwartier in Antwerpen durf ik volledig veilig te noemen. En als er al iets zou gebeuren, dan zit de politie er meteen op.

De Rosse buurt in Brussel is ook veilig te noemen. Alleen waar de ebony's te vinden zijn, let je best op op de kruising van de Linnéstraat en de Weidestraat. Daar hangen nogal wat louche figuren rond 's avonds laat en 's nachts. Meer info terug te vinden in het Brussel topic: https://www.girlsreview.nl/threads/plattegrond-linnébuurt.5628/
 
Ik dacht dus dat hij die negatieve verhalen over louche die hier wel eens geschreven worden gelezen had, en dus wilde horen wat daar van waar is, en of hij veilig kan parkeren in de buurt omdat hij eens naar skw wil komen, maar dat hij eigenlijk een Brussel wandelaar is.
 
Ik dacht dus dat hij die negatieve verhalen over louche die hier wel eens geschreven worden gelezen had, en dus wilde horen wat daar van waar is, en of hij veilig kan parkeren in de buurt omdat hij eens naar skw wil komen, maar dat hij eigenlijk een Brussel wandelaar is.
Ik begrijp de verwarring, maar lees de beginpost nog maar eens van Moustache.

Moustache komt binnenkort naar Antwerpen en wil van de gelegenheid gebruik maken om het skw te bezoeken.
Zijn voorkeur gaat uit naar ebony dames. Daar is er echter slechts een heel beperkt aanbod van in het skw.

Ebony's zijn wel massaal achter ramen te vinden in Brussel. Maar dat is wat verder voor Moustache, heeft hij ook wat louche verhalen over gehoord en weet hij niet waar hij daar veilig in de buurt kan parkeren ;-)
 
Jongens, ik wil deze post niet hijacken, maar zoals eerder gezegd in de posts van Brussel.
Wil je donkere dames, ga dan naar Brussel.

Ik kom er heel vaak vanuit NL, zolang je je dure horloge niet om hebt en gewoon je business doet, dat is de dames bezoeken is er niet echt veel aan de hand.
Vaak ben ik er pas na 00:00 met al dat "tuig" tot op heden altijd goed en ook nooit een auto inbraak tot nu toe.

P.S. De meeste donkere dames in de avond zijn kwa service wel wat minder. Je moet er goed doorheen zoeken.
 
Ik begrijp de verwarring, maar lees de beginpost nog maar eens van Moustache.

Moustache komt binnenkort naar Antwerpen en wil van de gelegenheid gebruik maken om het skw te bezoeken.
Zijn voorkeur gaat uit naar ebony dames. Daar is er echter slechts een heel beperkt aanbod van in het skw.

Ebony's zijn wel massaal achter ramen te vinden in Brussel. Maar dat is wat verder voor Moustache, heeft hij ook wat louche verhalen over gehoord en weet hij niet waar hij daar veilig in de buurt kan parkeren ;-)
Misschien ben ik inderdaad niet duidelijk genoeg geweest, mijn excuses.

Ik zelf ben te woonachtig in de provincie luik en ik reis vaak rond in heel Benelux.
Ik ga binnenkort veel in Antwerpen zijn voor zaken en ga er ook vaak overnachten. Het is dan leuk om een keer te wandelen met de weet of er leuke Ebony dames kunnen zijn en waar je ze moet zoeken. :D

De optie Brussel laat ik ook open omdat ik ook regelmatig in die regio zit, meestal buiten het centrum.
Brussel is de stad waar ik mijn weg totaal niet ken en waar ik niet weet veilig te parkeren, etc,... .
Het is ook een plek van veel gemengde reacties onder de wandelaars.

In SKW ben ik in het verleden al eens geweest en daar weet ik mijn weg nog wel te vinden en is kwestie veiligheid zeer goed te doen, naar mijn mening.

Zoals TopgearX & Taximove(ps. je hijackt deze post niet ;) alle tips&tricks zijn welkom) al aangeven zijn er in Brussel blijkbaar ebony dames in over vloed, en is ook leuk om te weten.

Ik vind het wel heel leuk dat dit topic activiteit heeft en daarom laat ons het volgende zeggen,

"Brussel een feit en Antwerpen een zoektocht naar Ebony dames."

Dus ik zou zeggen als iemand aan het wandelen is en er eentje ontdekt, laat het gerust weten!:D
 
In brussel parkeren in parkeergarage rogier is praktisch en veilig. Instaptarief is 20€ maar als je meer betaald krijg je ook een service die acceptabeler is dan wanneer je slechts voor het minimumtarief binnenstapt. Instappen voor het minimumtarief is vaak bij die dames ook een uitstaptarief, dus ze willen je dan zsm er weer uit. Geef ze €40 en ze zullen service leveren.
 
In brussel parkeren in parkeergarage rogier is praktisch en veilig. Instaptarief is 20€ maar als je meer betaald krijg je ook een service die acceptabeler is dan wanneer je slechts voor het minimumtarief binnenstapt. Instappen voor het minimumtarief is vaak bij die dames ook een uitstaptarief, dus ze willen je dan zsm er weer uit. Geef ze €40 en ze zullen service leveren.

Is die 20 € dan voor de parking? ?

Wat voor service kun je in godsnaam bij een dvp verwachten voor 20 €? Zelfs voor 40 €?

Als het iemand zou interesseren, in de buurt van het De Koninckplein in Antwerpen kun je je zak gaan legen voor 5 € (vijf euro). Je wil dan wel niet weten waar en bij wie je terecht komt en je krijgt er nog een gratis soa bij.

Leve de wandelaars die de dames respecteren en hen correct betalen.
 
Is die 20 € dan voor de parking? ?

Wat voor service kun je in godsnaam bij een dvp verwachten voor 20 €? Zelfs voor 40 €?

Als het iemand zou interesseren, in de buurt van het De Koninckplein in Antwerpen kun je je zak gaan legen voor 5 € (vijf euro). Je wil dan wel niet weten waar en bij wie je terecht komt en je krijgt er nog een gratis soa bij.

Leve de wandelaars die de dames respecteren en hen correct betalen.
Ik ben 1x gaan wandelen in de Linnéstraat en gaf het meisje toen €50 voor 20min. Service was redelijk goed te noemen. Het standaardtarief van het skw dus..
 
Is die 20 € dan voor de parking? ?

Wat voor service kun je in godsnaam bij een dvp verwachten voor 20 €? Zelfs voor 40 €?

Als het iemand zou interesseren, in de buurt van het De Koninckplein in Antwerpen kun je je zak gaan legen voor 5 € (vijf euro). Je wil dan wel niet weten waar en bij wie je terecht komt en je krijgt er nog een gratis soa bij.

Leve de wandelaars die de dames respecteren en hen correct betalen.
Zijn gewoon standaardprijzen in die buurt voor pijpen en neuken, dat is hun aanbod. Of die betaling correct is of niet hangt ook af van de huur die iemand betaald en de wijze waarop iemand leeft. Correct betalen voor service is een relatief gegeven. Je kunt ook beargumenteren dat de toppers in het SKW dan geen €50 moet betalen maar €150 om ze te respecteren en ze een correcte betaling te geven.

Als je een meisje in Linné 50 geeft zal ze erg blij zijn. Het zijn vaak jonge, kwetsbare dames die ook zo nu en dan jonger dan 18 zijn en die worden uitgebuit doordat ze onderdeel zijn van keiharde mensenhandel. Vandaar dat ze vaak ook slechte service bieden. Vaak zijn ze depressief omdat ze nog niet verwerkt hebben dat ze zo'n vervelend lot moeten ondergaan voor €20 met 20 verschrikkelijke mannen per dag. Ze zitten er dus vaak niet voor hun plezier maar uit (indirecte) dwang! Trouwens, 1 uur kost je dan wel weer €100 in die buurt. 20415 50430 100460. Ik heb al een aantal keer meegemaakt dat proleten met 15 euro in hun hand smeekte voor diensten, zonder succes overigens.

De jonge dames huren vaak een kamer in onderhuur in deze straat die ook wel bekend staat bij de dames als Yemeshe street, vernoemd naar mama Yemeshe en het Yemeshe systeem (jij huurt mijn raam vanavond, maar 50% van je dagopbrengst is van mij, de persoon die aan jou onderverhuurt. En ik hou in de gaten hoeveel klanten je ontvangt).
 
Laatst bewerkt:
Is die 20 € dan voor de parking? ?

Wat voor service kun je in godsnaam bij een dvp verwachten voor 20 €? Zelfs voor 40 €?

Als het iemand zou interesseren, in de buurt van het De Koninckplein in Antwerpen kun je je zak gaan legen voor 5 € (vijf euro). Je wil dan wel niet weten waar en bij wie je terecht komt en je krijgt er nog een gratis soa bij.

Leve de wandelaars die de dames respecteren en hen correct betalen.
Als ze zelf slechts €20 vragen, en dat is daar de gebruikelijke instapprijs zou ik er ook niet zo heel veel moeite mee hebben. Afdingen tot €20 is natuurlijk absoluut not done. Afdingen is sowieso een no go voor mij. En wat voor service je er voor krijgt is ook afwachten. Ikzelf heb een aantal jaren geleden eens €30 betaald in Duisburg, wat daar het gebruikelijke instaptarief is. Daar heb ik toen gewoon een degelijke service voor gekregen. Niet spetterend of spectaculair, maar gewoon degelijk en vergelijkbaar met de meeste dames in skw.
 
Zijn gewoon standaardprijzen in die buurt voor pijpen en neuken, dat is hun aanbod. Of die betaling correct is of niet hangt ook af van de huur die iemand betaald en de wijze waarop iemand leeft. Correct betalen voor service is een relatief gegeven. Je kunt ook beargumenteren dat de toppers in het SKW dan geen €50 moet betalen maar €150 om ze te respecteren en ze een correcte betaling te geven.

Als je een meisje in Linné 50 geeft zal ze erg blij zijn. Het zijn vaak jonge, kwetsbare dames die ook zo nu en dan jonger dan 18 zijn en die worden uitgebuit doordat ze onderdeel zijn van keiharde mensenhandel. Vandaar dat ze vaak ook slechte service bieden. Vaak zijn ze depressief omdat ze nog niet verwerkt hebben dat ze zo'n vervelend lot moeten ondergaan voor €20 met 20 verschrikkelijke mannen per dag. Ze zitten er dus vaak niet voor hun plezier maar uit (indirecte) dwang! Trouwens, 1 uur kost je dan wel weer €100 in die buurt. 20415 50430 100460. Ik heb al een aantal keer meegemaakt dat proleten met 15 euro in hun hand smeekte voor diensten, zonder succes overigens.

De jonge dames huren vaak een kamer in onderhuur in deze straat die ook wel bekend staat bij de dames als Yemeshe street, vernoemd naar mama Yemeshe en het Yemeshe systeem (jij huurt mijn raam vanavond, maar 50% van je dagopbrengst is van mij, de persoon die aan jou onderverhuurt. En ik hou in de gaten hoeveel klanten je ontvangt).

@Asielzoeker

Bedankt voor de verduidelijkingen! Ik ben niet bekend met de buurt en de gebruiken en gangbare prijzen aldaar en zo te zien is het daar ook helemaal mijn ding niet. Ieder zijn keuze natuurlijk, ik lever daar geen commentaar op.

Ik ben zelf een liefhebber van "langere" dates met SKW dames die ik zeer regelmatig bezoek en al enkele jaren ken. Het spreekt voor zich dat dergelijke dates heel anders ingevuld worden maar logischerwijze ook heel wat meer kosten. De service tijdens dergelijke dates vergelijken met hoe het er blijkbaar daar in Brussel aan toe gaat lijkt mij niet echt zinvol, het is zoiets als een Trabantje vergelijken met een Ferrari. Maar nogmaals, iedere hoerenloper maakt zijn eigen keuzes, ik oordeel daar dan ook helemaal niet over.

Hoe je veel van de dames daar en de omstandigheden waarin ze "moeten" werken beschrijft lijkt het mij toch geen leuk idee om daar eens even te gaan wippen, tenzij je enkel op zoek bent naar een kutje om je zaad in te lozen en zonder verdere verwachtingen na 10 minuten weer terug op straat te staan. Nogmaals, ieder maakt zijn eigen keuzes.

Mag ik je ook even vragen hoe het daar dan met de hygiëne gesteld is, zowel deze van de dames zélf als van de kamers?
 
Het meisje waar ik toen ben geweest was 23j oud en deed dit uit vrije wil. Althans, dat is wat ze me toen wijsmaakte. Ik merkte aan haar service dat ze het niet meteen tegen haar zin deed.
In België weiger ik onder €50 te gaan. Dat is voor mij gewoon het minimum tarief, waar je ook naartoe gaat in België. Ik ben verder ook maar een heel occasionele wandelaar. Dus ik heb nog niet zoveel ervaring als sommige andere wandelaars op dit forum.

Onder de €50 zou ik enkel gaan in bepaalde landen waar dat de regel is. Maar goed, in dat soort landen kom ik niet al te veel :)
 
@Asielzoeker

Mag ik je ook even vragen hoe het daar dan met de hygiëne gesteld is, zowel deze van de dames zélf als van de kamers?
Er heeft jarenlang geen warm water gestroomd in veel van de panden (ongelooflijk, maar waar). Door regelgeving stroomt er sinds pakweg 2018 weer warm water in de panden. De vrouwen komen allemaal schoon aan en de jonkies zien er extreem verzorgd uit met lange wimpels, lange nagels, luxueus haar, foundation, mooie outfits. Je kunt er echter gewoon een goede service krijgen maar dan moet je wel eens beginnen met 50 euro neer te leggen, dan vinden ze je al wat aardiger dan de rest die het bij 20 euro houdt. Verder is de hygiene niet ondermaats. Dagelijks worden de kamers door een schoonmaker gepoetst.

Geen enkele vrouw zal zeggen dat ze het niet uit vrije wil doet. Zulke dingen moet je vaak afleiden uit andere zaken, maar val de vrouwen er niet direct mee lastig zou ik zeggen, tenzij ze er slecht aan toe zijn of zelf om hulp vragen.
 
Er heeft jarenlang geen warm water gestroomd in veel van de panden (ongelooflijk, maar waar). Door regelgeving stroomt er sinds pakweg 2018 weer warm water in de panden. De vrouwen komen allemaal schoon aan en de jonkies zien er extreem verzorgd uit met lange wimpels, lange nagels, luxueus haar, foundation, mooie outfits. Je kunt er echter gewoon een goede service krijgen maar dan moet je wel eens beginnen met 50 euro neer te leggen, dan vinden ze je al wat aardiger dan de rest die het bij 20 euro houdt. Verder is de hygiene niet ondermaats. Dagelijks worden de kamers door een schoonmaker gepoetst.

Geen enkele vrouw zal zeggen dat ze het niet uit vrije wil doet. Zulke dingen moet je vaak afleiden uit andere zaken, maar val de vrouwen er niet direct mee lastig zou ik zeggen, tenzij ze er slecht aan toe zijn of zelf om hulp vragen.
Klopt, hygiëne was bij mij relatief goed te noemen. Ik ging aan het begin van de Linnéstraat. Als ik naar de plattegrond kijk, moet dat pand 37, 39, 43, 45 of 47 geweest zijn.
Ik heb uiteraard niet rechtstreeks aan het meisje gevraagd of ze dit tegen haar zin deed.. Dat leidde ik gewoon af aan meerdere zaken en antwoorden op bepaalde vragen die er mee te maken hebben. Zo'n dingen vallen meteen op.

Ik heb 1x meegemaakt waar ik echt het gevoel had dat het meisje het niet uit vrije wil deed, lees: een pooier die haar onder druk zette en toen ben ik ook meteen opgestapt. Het meisje stond op de rand van wenen en de hygiëne liet ook te wensen over..
Er zijn ook gevallen van meisjes met een pooier maar die het in principe "geaccepteerd" hebben en toch een goede service leveren en het dus niet volledig tegen hun zin doen. In zo'n gevallen durf ik wel te blijven.
 
Er zijn ook gevallen van meisjes met een pooier maar die het in principe "geaccepteerd" hebben en toch een goede service leveren en het dus niet volledig tegen hun zin doen. In zo'n gevallen durf ik wel te blijven.
In principe hebben de dames er altijd een belang bij om door de ellende heen te gaan dan ertegenin te gaan. Daardoor hebben ze toch een reden om het te doen, ook al doen ze het uiteindelijk door alle indirecte druk die op ze wordt uitgeoefend. Deze druk wordt vaak pas direct zodra de dames in opstand komen. Dan gaan ze over van indirecte pressiemiddelen naar directe pressiemiddelen. Vaak hebben deze vrouwen ook te maken met het syndroom aangeleerde hulpeloosheid en daarmee geven zij zich gewonnen aan de situatie.
 
In principe hebben de dames er altijd een belang bij om door de ellende heen te gaan dan ertegenin te gaan. Daardoor hebben ze toch een reden om het te doen, ook al doen ze het uiteindelijk door alle indirecte druk die op ze wordt uitgeoefend. Deze druk wordt vaak pas direct zodra de dames in opstand komen. Dan gaan ze over van indirecte pressiemiddelen naar directe pressiemiddelen. Vaak hebben deze vrouwen ook te maken met het syndroom aangeleerde hulpeloosheid en daarmee geven zij zich gewonnen aan de situatie.
Klopt volledig en dat besef ik goed. Het kan goed zijn dat ik bij zo'n meisjes in het verleden binnen ben gebleven. Al durf ik beweren dat in 80% van de gevallen ik een meisje bezoek die dit echt uit vrije wil doet. Als ik al eens wandel is dat hoofdzakelijk privé ontvangst/escort op hotel met iemand die wat wil bijverdienen. Maar ik ben zeker al terecht gekomen in situaties zoals jij het beschrijft.

Als de situatie te gortig is, dan trap ik het af.
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan