Facecheck

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Alleen bij dames met goede recensies en die hun klantenkring moeilijk uitbreiden omdat ze genoeg aanwas hebben. Bij nieuwe dames die erom vragen doe ik het vluchtig en vaag, voor zover het kan zonder raar over te komen. En ik bespreek daarin mondeling niets wat me zou kunnen raken.
 
Van de ene kant lijkt het me logisch dat de dame het liefst een gezicht erbij heeft om evt de boel af te kunnen blazen als het Frankenstein is die een wippie wil maken. Zij hebben immers ook voorkeuren.
Van de andere kant ruikt het naar een mogelijke scam.

Iemand hier ervaring mee?
Ik heb het 1x gedaan en hoe meer ik erover nadacht hoe meer spijt ik kreeg. Tegenwoordig kunnen ze ook heel eenvoudig screenshots of schermopnames maken van het hele gesprek. Als je elkaar dan ziet, afspreekt en ff snel wat details doorneemt en ze je filmt dan ben je chantabel. Gelukkig was dat niet het geval bij mij.

Wat mij wel de laatste tijd mateloos stoort is dat dames geen fakecheck willen doen. Soms zie je van die mooie foto's en dan wil je het toch even snel zien of iets in die richting. Tegenwoordig wordt dan gezegd dat ze dat niet doen omdat er mannen zijn die aan hun apparaat trekken terwijl ze facetimen. Dat zal best zo zijn maar op dat moment hang je toch direct op of hou je het gewoon kort toch als dame zijnde? En dan is het wel mogelijk als je via tikkie betaald. Dat vind ik te ver gaan zo'n transactie van mijn rekening.

Nu hoor ik je denken, ik wil geen facecheck doen uit privacy dus waarom zouden zij dat wel doen. Ik vind zelf dus dat dat anders ligt omdat zij 'dienstverlener zijn'. Hoe kijk jij/jullie daar tegen aan?
 
Dienstverlener of klant, in beide gevallen kan men in theorie een foto van je gezicht misbruiken, bijvoorbeeld om te chanteren. Dat gezegd hebbende zijn de DVPs naar mijn overtuiging vele malen kwetsbaarder dan klanten. En of je chantabel bent hangt niet in de eerste plaats af van of ze je foto hebben, maar of je veel te verliezen hebt als je geout wordt. Dat zal van persoon tot persoon heel verschillend liggen. Op mijn werk bijvoorbeeld heeft men er geen moeite mee en directeur en chef zijn beide op de hoogte, maar er zijn ook bedrijven waar DVPs bezoeken een doodzonde is.
Maar bedenk ook dat als je een zorgvuldig alter ego gebruikt, inclusief speciaal wandeltelefoonnummer, ze je niet zomaar kunnen vinden. Aan wie moeten ze die foto van je laten zien dan? Op lantaarnpalen in Utrecht plakken of zo?

Uiteindelijk is ook die facecheck een kwestie van wat overeengekomen wordt tussen DVP en klant en hoe sterk daarin je positie is. Laatst ook een dame die geen facecheck wilde. Toen ik meldde dat ik dan verder ging kijken kon het wel.
 
Dienstverlener of klant, in beide gevallen kan men in theorie een foto van je gezicht misbruiken, bijvoorbeeld om te chanteren. Dat gezegd hebbende zijn de DVPs naar mijn overtuiging vele malen kwetsbaarder dan klanten. En of je chantabel bent hangt niet in de eerste plaats af van of ze je foto hebben, maar of je veel te verliezen hebt als je geout wordt. Dat zal van persoon tot persoon heel verschillend liggen. Op mijn werk bijvoorbeeld heeft men er geen moeite mee en directeur en chef zijn beide op de hoogte, maar er zijn ook bedrijven waar DVPs bezoeken een doodzonde is.
Maar bedenk ook dat als je een zorgvuldig alter ego gebruikt, inclusief speciaal wandeltelefoonnummer, ze je niet zomaar kunnen vinden. Aan wie moeten ze die foto van je laten zien dan? Op lantaarnpalen in Utrecht plakken of zo?

Uiteindelijk is ook die facecheck een kwestie van wat overeengekomen wordt tussen DVP en klant en hoe sterk daarin je positie is. Laatst ook een dame die geen facecheck wilde. Toen ik meldde dat ik dan verder ging kijken kon het wel.
Als je het zo stelt kan ik me er ergens wel in vinden idd. Het is een kwetsbaar iets voor beiden. Het enige waar ik het minder mee eens ben is het alter-ego gedeelte.
Zelf ben ik vanwege mijn functie bij mijn werkgever bijzonder voorzichtig met dit soort dingen. Daarnaast weet ik wel zeker dat het bij ons op kantoor als een doodzonde gezien wordt.

Ze zullen (voorzover mensen echt kwaad willen) een mogelijk herkenbare profielfoto, screenshot of schermvideo niet letterlijk op straat openbaren natuurlijk. Er zijn echter zat voorbeelden en ik heb het met eigen ogen gezien dat er groepen zijn op social media (lees: telegram) waarop mensen geexposed worden of digitaal aan de schandpaal genageld worden. Dat is te misselijkmakend voor woorden en bijzonder vervelend maar ik weet dat die groepen er zijn en heb een vriendin die een poos geleden ook daarin is gezet met pikante foto's en videos, naam, telefoonnummer, snapchat- en Instagram account. Daarnaast zijn het geen kleine groepjes met een paar honderd deelnemers maar letterlijk zonder te overdrijven met 85k - 100k deelnemers. Het is dan een kwestie van tijd voor je wordt herkent.

Mijn advies zou dan ook zijn: nooit doen die foto's of videochat. Zelf zal ik dames ook mijden die dat ook niet willen, hoe lekker ze er ook uit ziet.
 
Uiteindelijk moet iedereen zelf die afweging maken inderdaad en ik kan niet voor een ander invullen hoe groot die belangen zijn. Risico is kans maal effect. Als het effect enorm is (zoals verlies van vrijwel al je inkomen), dan is ook een heel kleine kans gevaarlijk en dan zou het inderdaad onverstandig zijn om je gezicht te delen omdat je nu net die ene DVP wilt bezoeken.
 
Ik heb tweemaal bij een dame een foto doorgestuurd. Beide was verder ok. Voor Corona. Ook eenmaal beeld bellen gedaan, ook ok. Ik denk dat het risico meevalt maar niet uitgesloten is. Ik ben wel voorzichtiger geworden. De argumenten vanuit de dame zijn op zich redelijk. Wellicht ook ivm controles.
 
Nog vervelender als ze het pas op het laatste moment melden. Had vandaag uitgebreid appcontact, tijd besproken handelingen en geld besproken, krijg ik ineens te horen dat ze ook nog een foto nodig heeft. Sja, die date gaat dus niet door.

Die vind ik toch essentiële informatie die ik liever in de advertentie vast lees.
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan