Gebruik van woord "meisje" in seksuele context.

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Ik neem aan dat iedereen z'n minimale best wil doen om deze nummers naar beneden te krijgen.

Iets simpels als het woord meisje niet meer gebruiken als we het over seks hebben. Kan daar al aan bij dragen.
Als je het woord 'meisje' niet meer gebruikt gaat het aantal verkrachtingen omlaag? šŸ˜‚

Hahahahahahahahahaha!! Nou heb ik echt alles wel gehoord!
 
Laatst bewerkt:
Hersenspinsel: wellicht zouden het aantallen aanranding/verkrachtingen lager liggen als mannen wat meer respect zouden hebben voor vrouwen. Wat je nu eigenlijk zegt is omdat vrouwen hun lichaam niet goedkoper aanbieden ze zelf de oorzaak zijn dat ze aangerand of verkracht worden.

Nou is dit forum natuurlijk niet de beste plek om het hier over te hebben, maar je hebt als man niet het recht op seks met een vrouw.
De rol-oogjes van andere leden niettegenstaande, heb je wel degelijk gelijk. Ik ben ook helemaal geen fan van die redenering, want die zegt in feite dat sommige vrouwen zich moeten 'opofferen' door de hoer te spelen zodat andere vrouwen dan niet verkracht worden. Wederom wordt de verantwoordelijkheid niet bij de man gelegd om zich te gedragen, maar bij vrouwen om hem zich te 'laten gedragen'. Het is exact dezelfde redenering die extremistische moslims gebruiken om vrouwen te dwingen zich geheel te bedekken: mannen kunnen zich niet gedragen, dus moet de vrouw zich maar aanpassen.

Het is zo'n achterhaalde, niet -kloppende redenatie. Verkrachtingen vinden niet plaats omdat mannen wanhopig zijn en anders geen seks kunnen hebben. Ze vinden plaats omdat mannen macht willen uitoefenen, omdat ze een bepaalde vrouw willen die dat niet met hen wilt, omdat ze erop kicken dat de ander niet wil etc. Dat los je met prostitutie niet op.
 
Laatst bewerkt:
Je lost het niet op, maar het kan wel bij sommige frustraties wegnemen waardoor ze juist niet in de fout gaan.
Maar ben het met jullie eens dat het woordje 'meisje' daar niets mee te maken heeft.

Verkrachters moeten ze gewoon opsluiten en zorgen dat de medegevangenen weten wat hij gedaan heeft.. denk dat hij nog binnen een week een uitgescheurde endeldarm heeft en/of iig alle kleuren v de regenboog op z'n lichaam heeft staan
 
Klopt, maar dat gebeurd wel als ze niet in een besloten afdeling worden gezet. En met verkrachters heb ik 0 medelijden, hebben ze tenslotte ook niet met hun slachtoffers šŸ¤·ā€ā™€ļø
Nee maar moeders die aan ouderverstoting doen? Ik ook nul sympathie voor dat soort dames. Die dan maar laten verkrachten?
Of mensen die hun knipperlicht nooit gebruiken. Echt.. afschieten?
Ik heb nul medelijden met verkrachters, moordenaars of whatever. Maar de doodstraf en lijfstraffen is zoooo 1800.
 
Ho stop! Wat een gedoe hier dan weer, loopt weer volledig uit de hand! Compromisje: Meid
Nu ga misschien wel je een hoop bagger over je heen krijgen met die Meid. Daar gaan zeker weer een stel idiote wereldverbeteraars komen aandraven met het feit dat een meid volgens Van Daele o.a. een ordinair vrouwspersoon is of een dienstbode . Als dit maar niet weer zo'n absurde discussie wordt zoals met net n-woord of de zwarte Piet hysterie. Of nog het Hun i.p.v. man of vrouw, mijnheer en mevrouw, dames en heren, ......... enz.
En nu weet ik dat ik voor deze uiting ook weer heel wat bagger over me heen zal krijgen.
 
Ja er staat ook eigenlijk ook altijd wel wat voor hoor. Wat een heerlijke meid, geile meid, mooie meid. Dat is nou echt een lieve meid.
Ook niet goed? Nee toch!šŸ« 
 
ps. Moeten we ook het woord "kutje" verbieden? Dit verwijst namelijk naar een kleine doos en dit is niet netjes en kan worden gezien als pedofilie?
Daarnaast wil ik eigenlijk all verkleinwoorden mbt DVP verbieden. Dus ook "tietjes" (wat kan verwijzen naar niet volgroeide borsten).
Misschien is het ook niet handig als je in een recensie vermeld als de doos van de DVP geschoren is. Immers heeft een volwassen vrouw haargroei en een kale doos is dus eigenlijk ook volledig ongepast...
Je grapt, maar het is mij al overkomen dat andere leden mij aanvielen omdat ik in een van de topics in 'De mooiste/lekkerste' naar een heel frĆŖle, petite meisje refereerde met de woorden "tietjes" en "heupjes" (omdat je haar heupbenen goed kon zien). Volgens mij vond men het 'objectiverend'. Dat werd zelfs een korte discussie. Je kunt het zo gek niet bedenken of mensen nemen er aanstoot aan.
 
Hoe we over iets spreken, is hoe we iets zien, hoe we er over voelen en hoe we het behandelen.

Het geen wat Rukkert zegt is helemaal waar. Het is gedoogd om zeer seksistisch over vrouwen te spreken (in de juiste kring) zonder dat er iemand daar tegen in gaat.
Als je het met je buurjongetjes constant over de borsten van jullie buurmeisje hebben. Dat ze er zelf om vraagt met zulke grote tetten. Dat zij het stiekem echt wel geil vindt als jullie naar haar staren. Dat ze expres dat shirtje heeft aan getrokken voor jullie. Dat jullie elkaar opnaaien wie het meest ongepaste kan verzinnen om over haar memmen te zeggen.
Dan is 't niet raar dat op een feestje een van jullie in een iets te zelfverzekerde bui er even in knijpt toch? Jullie zullen achteraf toch wel mee lachen met het verhaal. Of in ieder geval er niks van zeggen.
En van uit daar gaat het weer een stapje verder.
Tuurlijk "not all man" maar helaas wel bijna elke vrouw.

Ik gok echt dat als er met veel meer fatsoen en respect over vrouwen gesproken werd, ook door vrouwen zelf, wij minder last zullen hebben van ongewenst gedrag.
En dat begint idd met elkaar aan te spreken. Knightrider is niet de eerste die ik een privƩ bericht over zo iets gestuurd heb. Ben heel erg blij al een paar reacties te lezen van mannen die het snappen! En willen bijdragen! Dat doet me echt heel goed.
En ik ben zelf ook een goeie viezerik hoor, heerlijk om beetje ranzig over seks te praten. Ben creatief verzin een paar nieuwe frezen die juist complimenterend voor een vrouw zijn.
"Heb vanacht gedroomd dat ons buurmeisje me toestemming gaf haar kanonnen te ...."
"als zij het wil, doe ik .... met haar jetten"

En dan specifiek het woord meisje, heel simpel, de getallen liegen er niet over.

En ik snap dat het confronterend is want ik geloof helemaal dat meeste van jullie daar echt niks mee bedoelen. Maar het is gewoon zo'n makkelijke en moeiteloze handeling om een beetje op je woorden te letten. Dat is het toch gewoon waard om de kans van een verkrachting van een kind te verkleinen?
 
Laatst bewerkt:
Je grapt, maar het is mij al overkomen dat andere leden mij aanvielen omdat ik in een van de topics in 'De mooiste/lekkerste' naar een heel frĆŖle, petite meisje refereerde met de woorden "tietjes" en "heupjes" (omdat je haar heupbenen goed kon zien). Volgens mij vond men het 'objectiverend'. Dat werd zelfs een korte discussie. Je kunt het zo gek niet bedenken of mensen nemen er aanstoot aan.
Ja de Millennial en GenZ generaties zijn behoorlijk doorgeslagen in alles. We gaan richting de vertrutting van de jaren 50 en mogelijk dat dus over een jaar of 5-10 er een soort tegenbeweging komt (zie jaren 60).
Merel is dus niet het probleem. Zij is gewoon slachtoffer van haar generatie. Daarom kan ze nix hebben en moet ze hier haar gal spugen als mensen reageren terwijl ze dat niet wilt (zie topic over haar eigen advertentie en de reacties daarop) en vindt zij dus schijnbaar ook dat ze met een Don quichote achtige actie nu het taalgebruik op een forum moet gaan controleren.
Nog ff en we mogen een hoer geen DVP meer noemen omdat het stigmatiserend is? Hoe moeten ze dan noemen? We gebruiken al de term DVP omdat die minder beladen is. Straks? Sekswerker? of nee want daar zal ook wel wat mis mee zijn?
Intimiteit consultant?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoe we over iets spreken, is hoe we iets zien, hoe we er over voelen en hoe we het behandelen.

Het geen wat Rukkert zecht is helemaal waar. Het is gedoogd om zeer seksistische over vrouwen te spreken (in de juiste kring) zonder dat er iemand daar tegen in gaat.
Als je het met je buurjongetjes het constand over de borsten van jullie buurmeisje hebben. Dat ze er zelf om vraagt met zulke grote tette. Dat zij het stiekem echt wel geil vind als jullie naar haar staren. Dat ze expres dat shirtje heeft aan getrokken voor jullie. Dat jullie elkaar opnaaien wie het meest ongepaste kan verzinnen om over haar memmen te zeggen.
Dan is't niet raar dat op een feestje een van jullie in een iets te zelfverzekerdebui er even in knijpt toch? Jullie zullen achteraf toch wel mee laggen met het verhaal. Of iedergeval er niks van zeggen.
En van uit daar gaat het weer een stapje verder.
Tuurlijk "not all man" maar helaas wel bijna elke vrouw.

Ik gok echt dat als er met veel meer fatsoen en respect over vrouwen gesproken werd, ook door vrouwen zelf, wij minder last zullen hebben van ongewenst gedrag.
En dat begint idd met elkaar aan te spreken. Knightrider is niet de eerste die ik een privƩ bericht over zo iets gestuurd heb. Ben heel erg blij al een paar reacties te lezen van mannen die het snappen! En willen bijdragen! Dat doet me echt heel goed.
En ik ben zelf ook een goeie viezerik hoor, heerlijk om beetje ranzig over seks te praten. Ben creatief verzin een paar nieuwe frezen die juist complimenterend voor een vrouw zijn.
"Heb vanacht gedroomd dat ons buurmeisje me toestemming gaf haar kanonnen te ...."
"als zij het wil, doe ik .... met haar jetten"

En dan specifiek het woord meisje, heel simpel, de getallen liegen er niet over.

En ik snap dat het confronterend is want ik geloof helemaal dat meeste van jullie daar echt niks mee bedoelen. Maar het is gewoon zo'n makkelijke en moeite loze handeling om een beetje op je woorden te letten. Dat is het toch gewoon waard om de kans van een verkrachting van een kind te verkleinen?
Volgens mij zegt het meer iets over jou, hoe jij naar mannen kijkt, dan over die mannen die het in hun hoofd halen, om het over een meisje te hebben.
Het heeft helemaal niks te maken over het wel of niet respect hebben naar vrouwen toe.
 
Laatst bewerkt:
De betekenis van woorden verandert soms in de loop der geschiedenis.
Maar volgens mij is dit helemaal niet het geval bij het woord 'meisje'. Ik sluit me aan bij de definitie van Wikipedia: Een meisje is een vrouwelijk kind of een (ongetrouwde) jonge vrouw.
In de verste verste zie ik daar niets seksistisch in en zou het leiden tot ongewenst gedrag of zelfs strafbare feiten, zoals verkrachting.
 
Terug
Bovenaan Onderaan