Gebruik van woord "meisje" in seksuele context.

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Ik zeg eerlijk Noortje ik hoef tegen mijn vriendin ook geen meisje te zeggen want dan krijg ik een klap, ik ben een vrouw, meisjes zitten op de kinderspeelplaats is het antwoord dan
Volgens Wikipedia, is een meisje een ongetrouwde jonge vrouw, dus er is niks mis mee, om een jonge dame van een jaar of 25 een leuk meisje te vinden,
 
Volgens Wikipedia, is een meisje een ongetrouwde jonge vrouw, dus er is niks mis mee, om een jonge dame van een jaar of 25 een leuk meisje te vinden,
Oh dat kan hoor alleen ik hoef het tegen mijn vriendin niet te zeggen en tegen Noortje ook niet blijkbaar, daartegen zullen er ook genoeg vrouwen zijn die het leuk vinden om meisje genoemd te worden
 
Denk dat mijn mening een beetje uit zijn verband getrokken word en niet in perspectief gezien word.

Zoals ik al aangaf, ik ben zelf dominant/kinky en zelfs Meesteres. Jullie als "dominante" heren zouden daar toch wel verstand van moeten hebben. Dan word je ook niet graag aangesproken als jochie, knul, jongentje etc. Dat heet een onderdanige ondertoon en dat past niet bij mijn seksuele spel/diensten.

Als je dat niet aanstaat dan prima maar respecteer dat wel. De meeste die bij mij komen weten gelukkig waar ze voor komen en dat ik zelf niet onderdanig ben aangelegd.

En het gaat mij specifiek erom wanneer iemand heel erg het leeftijdsverschil benadrukt en blijft benadrukken. Dit gaat niet over 1x maar meerdere keren, soms ook nadat ik heb aangegeven het niet fijn te vinden.

By the way; Heren onderling maken genoeg ruzie, daar hebben jullie mij of een andere dame niet voor nodig. Het probleem zit hem in dat sommige vinden van dames van plezier geen mening mogen hebben of een eigen gedachte gang erop na mogen houden. Helemaal als het ze dan niet aanstaat.

Ikzelf snap niet waarom iedereen zo hevig tilt aan mijn mening. Ik veroordeel niemand verder en schrijf alleen hoe ik er zelf naar kijk.
 
Zoals ik al aangaf, ik ben zelf dominant/kinky en zelfs Meesteres. Jullie als "dominante" heren zouden daar toch wel verstand van moeten hebben. Dan word je ook niet graag aangesproken als jochie, knul, jongentje etc. Dat heet een onderdanige ondertoon en dat past niet bij mijn seksuele spel/diensten.
Je vergeet mannetje 🤣
Een andere mening hebben mag schijnbaar niet, dat is me vanavond wel duidelijk geworden.
 
Denk dat mijn mening een beetje uit zijn verband getrokken word en niet in perspectief gezien word.

Zoals ik al aangaf, ik ben zelf dominant/kinky en zelfs Meesteres. Jullie als "dominante" heren zouden daar toch wel verstand van moeten hebben. Dan word je ook niet graag aangesproken als jochie, knul, jongentje etc.
Weet je. Je, weliswaar persoonlijke, reactie op het woord meisje zal bij sommigen hier herinneringen hebben opgeroepen aan de eerdere, minder genuanceerde, discussie die we hebben gehad over dat onderwerp. Kan jij weinig aan doen, maar ook ik had even zoiets van o jee daar gaan we weer.

Meisje is taalkundig interessant omdat het eruit ziet als verkleinwoord, maar vaak niet echt zo gebruikt wordt. We praten over jongENS en meisJES. Niemand zegt ooit meis, en zelfs meid is volgens mij zeldzamer dan meisje. Vanuit die optiek staat meisje gelijk aan jongen, niet aan jongenTJE, en persoonlijk vind ik jongen een prima benaming voor een volwassen man.

Tegelijkertijd is het in de letterlijke zin wel een verkleinwoord, dat is het paradoxale.
 
Ik noem ze gewoon bij hun naam (of hun artiestennaam)

Verder ook al van bevriende vrouwen gehoord dat meisje niet ok is. Dus ik let er wel op om dat niet meer te gebruiken.
Komt blijkbaar denigrerend over.

Wijf is ook absoluut not done😅
En vrouwtje is ook niet ok.
Dat vind ik een onnodig beledigende woordkeuze. Het praat je een schuldgevoel aan en schildert je af als iemand die het werk van dvps 'niet leuk' zou maken. Dat is toch aan de individuele dvp om dat te beslissen? Velen vinden het geen probleem, dus om dan te generaliseren dat het bij voorbaat 'niet leuk' zou zijn, gaat mij veel te ver. Bovendien is de ene 50-plusser de andere niet, qua vitaliteit, uiterlijk en persoonlijke verzorging.

Als (en ik zeg 'als') er daar al jongere dvps werken die een leeftijdsgrens hanteren, kan dat ook op een neutrale manier gebracht worden, bijv "ze maakt alleen afspraken met mannen tot x-jaar", in plaats van insinuerende vragen die beschuldigend doen voorkomen alsof je als wandelaar iets fout doet.
Ze wrijven.het onnodig in.Zet alleen geen mannen boven de 50.
Klaar..geen toelichting aub
 
Weet je. Je, weliswaar persoonlijke, reactie op het woord meisje zal bij sommigen hier herinneringen hebben opgeroepen aan de eerdere, minder genuanceerde, discussie die we hebben gehad over dat onderwerp. Kan jij weinig aan doen, maar ook ik had even zoiets van o jee daar gaan we weer.

Meisje is taalkundig interessant omdat het eruit ziet als verkleinwoord, maar vaak niet echt zo gebruikt wordt. We praten over jongENS en meisJES. Niemand zegt ooit meis, en zelfs meid is volgens mij zeldzamer dan meisje. Vanuit die optiek staat meisje gelijk aan jongen, niet aan jongenTJE, en persoonlijk vind ik jongen een prima benaming voor een volwassen man.

Tegelijkertijd is het in de letterlijke zin wel een verkleinwoord, dat is het paradoxale.
Verklein woorden klinken vaak ook wel een beetje neerbuigend.
Vandaag dat er bij vele mensen hun nekharen bij overeind gaan staan, wat ik wel helemaal begrijp.
 
Verklein woorden klinken vaak ook wel een beetje neerbuigend.
Vandaag dat er bij vele mensen hun nekharen bij overeind gaan staan, wat ik wel helemaal begrijp.
Ja, dat snap ik, maar bij meisje heb je de ongebruikelijke situatie dat het verkleinwoord zelf de standaard is geworden.
Bij een kinderklas spreken we van "jongens en meisjes". Is het voor die kinderen neerbuigend dat de meisjes worden aangesproken met verkleinwoord en de jongens niet? Misschien wel, uiteindelijk is het een eigenaardigheid in de Nederlandse taal.
 
Ik merk dat ik altijd bewust "dame" schrijf, omdat ik "meisje" wat denigrerend vind klinken.

"Meisje" klinkt zo...meisjesachtig 🤔

Dus ook al bezoek ik bijvoorkeur vrouwen tussen de 18-25 (tot 30) jaar, ik noem ze bewust "dames". Al is het maar vanwege de term DVP (en niet MVP).
 
Ik merk dat ik altijd bewust "dame" schrijf, omdat ik "meisje" wat denigrerend vind klinken.

"Meisje" klinkt zo...meisjesachtig 🤔

Dus ook al bezoek ik bijvoorkeur vrouwen tussen de 18-25 (tot 30) jaar, ik noem ze bewust "dames". Al is het maar vanwege de term DVP (en niet MVP).
Ik heb het omgekeerde: ik vind 'dames' heel ouwelijk klinken en niet passen bij de meisjes (zeg, 18-28) die ik bezoek.
 
Ik merk dat ik altijd bewust "dame" schrijf, omdat ik "meisje" wat denigrerend vind klinken.

"Meisje" klinkt zo...meisjesachtig 🤔

Dus ook al bezoek ik bijvoorkeur vrouwen tussen de 18-25 (tot 30) jaar, ik noem ze bewust "dames". Al is het maar vanwege de term DVP (en niet MVP).

Ik gebruik bewust " hoer ".
En dit in de betekenis van "iemand die voor geld seksuele handelingen verricht"

 
Ik merk dat ik altijd bewust "dame" schrijf, omdat ik "meisje" wat denigrerend vind klinken.

"Meisje" klinkt zo...meisjesachtig 🤔

Dus ook al bezoek ik bijvoorkeur vrouwen tussen de 18-25 (tot 30) jaar, ik noem ze bewust "dames". Al is het maar vanwege de term DVP (en niet MVP).
Dame klinkt dan weer zo formeel; alsof je een kopje thee voor haar inschenkt. Dame van plezier is trouwens maar een povere vertaling van het Franse 'fille de joie'. Plezier is niet helemaal hetzelfde als vreugde (joie). Een lekkere vrijpartij associeer je met uitgelatenheid, extase, vreugde. 'Plezier' klinkt een stuk bezadigder; Het deed de dame plezier dat de heer een kopje thee voor haar inschonk.

De man gaf de vrouw champagne, en tot zijn vreugde nam ze hem mee naar bed...

Geef mij maar 'vrouw' 😊
 
Terug
Bovenaan Onderaan