Gesprek over 'consent'

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
@Roba dat brede heupen beter zijn voor kinderen baren is een fabeltje. Vind het lastig om uit te leggen zonder handgebaren te kunnen gebruiken. Maar je moet de bekken zien als 2 platen platen. Steken deze aan de onderkant meer uit. Oftewel brede heupen. Dan zijn ze aan be bovenkant juist smaller en heb je een minder brede doorgang voor een kind.
Smalle heupen. Waneer de bekken dus meer als parallele lijnen tegen over elkaar staan. zijn dus ideaaler voor het baren van kinderen.
En de grote van boste heeft zo ver ik weet niks te maken met de hoeveelheid of kwaliteit van de melk. Wat een borst groot maakt is de de hoeveelheid vet die er inzit.
De klieren die melk produceren hebben niet zo veel te maken met de grote van een borst.

Dit zijn allemaal dingen die later bedacht/verzonnen zijn. Niet dingen die we als dieren met onze dieren instincten wisten.

Dat is nog best interessant want inderdaad je analyse van borsten en heupen is wel correct, en toch zijn we ergens geprogrammeerd om grote borsten/heupen aantrekkelijk te vinden.

Dat deze uitleggen later gekomen zijn is op zich wel juist, want dieren kunnen niks uitleggen. Maar dan nog komen onze seksuele voorkeuren ERGENS vandaan. Dat we op borsten en billen vallen heeft niemand "verzonnen", dat is gewoon zo, waar het ook vandaan komt. En ik vind nu online ook bronnen die zeggen dat de theorie van brede heupen en borsten rammelt.

Maar goed dan nog verwijs ik naar het onderzoek van dieren die hun grote penis wel degelijk als voordeel gebruiken. De parallel met een dickpic lijkt me snel gemaakt.
 
Maar goed dan nog verwijs ik naar het onderzoek van dieren die hun grote penis wel degelijk als voordeel gebruiken. De parallel met een dickpic lijkt me snel gemaakt.
Als ik even doorfilosofeer op dat artikel in The Guardian, zouden walrussen de meest indrukwekkende dickpics kunnen maken.
Jokes aside: volgens dat artikel zouden dieren in koude klimaten grotere pikken hebben. In warmere klimaten zou een grote dus geen evolutionair voordeel opleveren.
 
@Roba Verschillende culturen vinden verschillende lichamelijke eigenschappen aantrekkelijk. Dus ik denk dat daar het antwoord licht. Onze eigen jawel verzonnen cultuur. Tijdens het Romeinse tijdperk werden kleine piemels toch juist geprezen. Dit is een gok dit weet ik niet zeker. Maar denk dat de waarom al zo vaak veranderd is en dat die er dus niet zo erg toe doet.

Maar waarom hebben we het hier ookalweer over in het topic gesprek over consent?
 
Ja dat is ook nog een best interessante, bij mensen klagen we in de kou dat ie zo klein is, en staan zwarte mannen juist bekend om hoe groot ie is.

Maar goed op zich doet dat er niet zo veel toe, we hebben ons als mens over de hele wereld verspreid en onze eigenschappen meegenomen over de hele wereld, of ze nou nut hebben of niet. Waar het om gaat is dat gezegd werd dat pronken met een grote penis niet te maken kan hebben met dierlijke instincten, maar het komt in het dierenrijk dus wel gewoon voor.

Romeinen waren... laten we zeggen een voorstander van casual naakt. En bij de alledaagse activiteiten die ze naakt afbeelden hoorde geen erecte penis, maar voor de seks wensten ook zij iets groters dan wat je in beelden ziet.

We hadden het over de oorsprong van de dickpic, het sturen van dickpics het natuurlijk alles met consent te maken. (En ik sluit me bij je aan dat het een verschrikkelijke trend is)
 
Laatst bewerkt:
Weet je wat mijn grootste irritatie is na het ontvangen van zo'n ongevraagde piemel foto. Dat ik de verzender (dit zijn mannen die ik nooit gesproken heb en dit gelijk als eerste bericht sturen. Tot mannen die mij al vaker bezocht hebben en ik heel graag mag.) er dan op weis dat ik er niet van gedient ben.

Dat ze allemaal gelijk in verdediging gaan (of ze schelde me uit of blocken me natuurlijk. Maar even alleen de mannen die met me in gesprek gaan) en me gaan uitleggen waarom ze hem verstuurd hebben als of dat het gene is wat het belangrijkste is.
Geen een van hun wil ooit horen waarom ik het niet wil ontvangen en wat ik ervan ervaar. Terweil ik denk dat dat toch juist het belangrijkste is? Dat je als man snapt waarom iets niet kan zo dat je in de toekomst niet opnieuw zo'n fout maakt.
 
Als een man die je eerder hebt gezien dat doet, kan dat dan reden zijn om hem vanaf dat moment te weigeren?

Ik had überhaupt niet verwacht dat mannen er een hele uitleg bij zouden hebben eerlijk gezegd...
 
Consent. Zoals gezegd vind ik dat het een must is en vraag ik het altijd. Toch heb ik een aantal andere kwesties daarmee, waarvan ik benieuwd ben hoe anderen, en met name de dames er tegenaan kijken.

Vooraf vragen. Dat geeft mij het gevoel dat vervolgens een lijstje afgewerkt moet worden en dat komt de spontaniteit niet ten goede. Je hebt het immers gevraagd, dus tsja, dan moet het ook wel gebeuren toch?

Vragen tijdens. In hoeverre is de dame dan nog bij machte om nee te zeggen? Enerzijds lastig doordat ze vreest de sfeer te verpesten, of anderzijds omdat ze door de seks niet meer helder kan nadenken?

Vragen bij een volgende date. Het idee van bijv.: vorige keer was vingeren ok, maar misschien is het deze keer om redenen niet fijn. Of is het supersuf om dan weer consent te vragen?

Met vragen bedoel ik in alle vormen. Direct, indirect etc. Ik ben een enorme piekeraar en zowel bij nieuwe dames als bij dames die ik al langer ken denk ik telkens weer: "mag dit, moet ik het vragen?"

Niet over simpele dingen, maar zodra het zeg maar penetratie in welke vorm dan ook betreft wel. Nou heb ik bij bekende dames nooit problemen gehad door te doen waar ik in een eerdere afspraak toestemming voor had. Maar toch.

Piekeraar die geen uit-knop heeft.
 
Zijn houding tijdens dat gesprek erna kan voor mij zeker een reden tot weigering zijn ja.

@Roba je had niet verwacht dat mannen er een uitleg bij hadden? Maar toch was jou eerste bijdragen in dit gesprek ook de vraag naar waar het vandaan kwam. En ook in dit topic heeft nog geen een man geïnformeerd waarom het als vervelend ervaren kan worden.
 
Laatst bewerkt:
@Roba je had niet verwacht dat mannen er een uitleg bij hadden? Maar toch was jou eerste bijdragen in dit gesprek ook de vraag naar waar het vandaan kwam. En ook in dit topic heeft nog geen een man geïnformeerd waarom het als vervelend ervaren kan worden.

1. Ik kan me heel goed voorstellen waarom vrouwen het vervelend vinden, dus waarom zou ik daar naar vragen als we daarover al op 1 lijn zitten?

2. Mijn eerste bijdrage hier was de vraag aan jou of je echt op prijs stelt als mannen vragen of ze een dick pic mogen sturen. Een dick pic zelf lijkt me vervelend, maar de vraag "wil je mijn pik zien?" lijkt me OOK vervelend.

3. Waar het vandaan kwam heb ik nooit gevraagd.
 
Consent. Zoals gezegd vind ik dat het een must is en vraag ik het altijd. Toch heb ik een aantal andere kwesties daarmee, waarvan ik benieuwd ben hoe anderen, en met name de dames er tegenaan kijken.

Vooraf vragen. Dat geeft mij het gevoel dat vervolgens een lijstje afgewerkt moet worden en dat komt de spontaniteit niet ten goede. Je hebt het immers gevraagd, dus tsja, dan moet het ook wel gebeuren toch?

Vragen tijdens. In hoeverre is de dame dan nog bij machte om nee te zeggen? Enerzijds lastig doordat ze vreest de sfeer te verpesten, of anderzijds omdat ze door de seks niet meer helder kan nadenken?

Vragen bij een volgende date. Het idee van bijv.: vorige keer was vingeren ok, maar misschien is het deze keer om redenen niet fijn. Of is het supersuf om dan weer consent te vragen?

Met vragen bedoel ik in alle vormen. Direct, indirect etc. Ik ben een enorme piekeraar en zowel bij nieuwe dames als bij dames die ik al langer ken denk ik telkens weer: "mag dit, moet ik het vragen?"

Niet over simpele dingen, maar zodra het zeg maar penetratie in welke vorm dan ook betreft wel. Nou heb ik bij bekende dames nooit problemen gehad door te doen waar ik in een eerdere afspraak toestemming voor had. Maar toch.

Piekeraar die geen uit-knop heeft.

Alles vragen is inderdaad lastig en komt de sfeer niet ten goede.
Meestal geef ik bij het begin van de date aan dat ik fijne date voor beide wil en dat ik graag wil dat ze het aangeeft als er iets is wat ze niet prettig vindt.
 
Mensen hebben de meest onnatuurlijke vorm van seks. Niks daarvan heeft nog te maken met de ooit dierlijk instincten die we hadden. Laten mannen apen hun stijve piemels aan vrouwe apen zien? Nee toch. Dus afschuiven op dierlijk instinct is een smoesje.
Het draait om vernedering en macht. Elke man weet dat geen een vrouw het waardeerd.
"Ik kan jou een gevoel geven waar jij geen controle over hebt met mijn piemel"
Apen hebben wat dat betreft weinig gene 😉
 
Zijn houding tijdens dat gesprek erna kan voor mij zeker een reden tot weigering zijn ja.

@Roba je had niet verwacht dat mannen er een uitleg bij hadden? Maar toch was jou eerste bijdragen in dit gesprek ook de vraag naar waar het vandaan kwam. En ook in dit topic heeft nog geen een man geïnformeerd waarom het als vervelend ervaren kan worden.
Geen haar op m'n hoofd dat er aan zou denken om een dickpic te versturen, laat staan ongevraagd én als eerste kontakt! Heb het al eerder vermeld. Als zij zo graag een foto wil mag ze die gerust zelf nemen tijdens ons samenzijn... en dat is dan in concent!

Maar... vanuit het (enge) standpunt van (geile) mannen gezien... als een (onbekende) vrouw een foto zou sturen van haar naakte borsten of (stel je voor!) haar vagina... dan geilen ze daar natuurlijk meteen op! En... dus zullen vrouwen wel hetzelfde doen zeker? Blijkbaar is het dus voor vele mannen (erg) moeilijk om iets vanuit het standpunt van een ander te zien... laat staan vanuit het standpunt van een vrouw!
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan