Gewetensvraag

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

Voormalig lid 1865

Wandelaar
35
03/08/21
46
11
Dit is een vraag aan wandelaars die een partner hebben, al dan niet getrouwd. Hebben jullie wel eens wroeging over jullie wandelavonturen? Het is, als we heel eerlijk moeten zijn, natuurlijk bedrog en vreemdgaan. Krijgen jullie hier nare gevoelens van en wat doen jullie er dan mee?

Tweede vraag is: wat zou er gebeuren als moeder de vrouw achter je wandelavonturen komt?


Zelf heb ik soms dat ik mezelf echt heel slecht voel dat ik dit doe en eigenlijk niet zou moeten doen. Dan stop ik een tijdje. Maar dan sloopt de sleur er weer in, een ruzietje of een andere smoes en daar gaan we weer. Heb periodes dat ik er dan niet aan denk en je leeft maar 1 keer nietwaar?

Als ze er achterkomt, zal dat haar pijn doen en dat wil ik zeker niet. Het zou zomaar het einde kunnen betekenen van de relatie.
 
Zit een beetje met hetzelfde, alleen heb ik de daad nog niet gedaan. Voor ik mijn vrouw leerde kennen wandelde ik vaak, en ik mis die ervaringen eigenlijk wel een beetje...
 
Kan me er wel iets bij voorstellen, voel me heel soms ook wel een beetje ongemakkelijk maar dat gaat vaak snel weer voorbij. Ergens vindt ik het ook wel een uitdaging om stiekem te wandelen, en om te zorgen dat ik al mijn sporen uitwis.

Uiteindelijk denk ik dat zo ongeveer alle vrouwen wel weten dat de meeste mannen vroeg of laat bij een dvp in bed liggen, en ze hebben ook liever dat je een keer je zaakje leegt bij een dvp dan dat je een relatie aangaat met een ander.
Hoor heel vaak van de dames dat merendeel van hun klanten gewoon getrouwd zijn.
 
Ja, dat is wel een dingetje. Ik zit in zo'n situatie. Maar bij mij speelt mee dat mijn vrouw en ik al jaren niet meer intiem zijn i.v.m. haar medische status (beroerte gehad en nog wat aandoeningen). Met de nodige aanpassingen hebben we nog wel een normaal gezinsleven, maar sex zit er niet in. Daarom heb ik een paar jaar geleden gezegd dat ik zo niet verder kon. Ik wil niet bij haar weg, dus heb ik aangegeven dat ik dan graag buiten de deur ga spelen. Daar heeft zij mee ingestemd en mij veel succes gewenst. Wel de voorwaarde dat zij en onze dochters er op geen enkele manier mee geconfronteerd mochten worden. Dus doe ik het nu toch een beetje stiekem.
Ik heb geen wroeging, maar toch zit er ergens iets ongemakkelijks. Alleen is het alternatief (niets doen) nog ongemakkelijker, dus daarmee praat ik het voor mezelf weer een beetje recht?
Overigens wandel ik niet alleen langs dvp's, maar ook in het vrije veld en heb daar ook wel een paar leuke vriendinnetjes gemaakt.
Inmiddels weet ik van een goede vriend dat hij ook wandelaar is, dus daar kunnen we dan tijdens een biertje mooie ervaringen mee delen.
 
Ik begrijp je vraag en gevoel volledig collega. Ook ik dacht er in het begin net zo over.
Nu moet je niet onderschatten welke invloed het "christelijke geloof" gehad heeft gedurende de eeuwen in onze contreien en hoewel je denkt dat we daar toch al lang van verlost zijn is bijna ieder van ons nog met één of andere levensbeschouwing opgegroeid en opgevoed. Stel je voor dat je in een deel van de wereld bent geboren waar monogamie niet de regel maar de uitzondering is? Het feit dat wij allen een geijkt geweten geschopt zijn speelt ons toch parten. Zonder dit, geen wroeging.
Een andere factor die veel vrouwen vergeten is, dat mensen, over het algemeen, niet mono zijn. Zelfs niet stereo ?.
Dat ze in veel gevallen zelf de oorzaak zijn. Het koppijnsyndroom vb.
Verschillen in libido waar de persoon met de hoogste rating altijd het onderspit delft voor (de zelfzuchtige, egoïstische... laat het ons benoemen naar wat het is ) houding en het eisen van begrip van de ander. Alsof seks geen basisbehoefte is.
Dus nee die wroeging heb ik al lang niet meer en thuis is men ook wat op de hoogte van de rare kronkel in mijn hoofd die volgens mij volstrekt normaal is. Er scheelt gewoon iets aan hen. Hun logica raakt kant noch wal. En al wie daar in discussie over gaat zal ondervinden dat ik het niet ben die "raar" is.
Ik heb een zeer goede relatie waarbij ik ook openhartig vertel dat ze niet alleen is. Angst dat ze me zou verlaten heb ik niet (meer). Ik verzorg mijn nest heel goed, niemand komt iets te kort. Maar als ik moet gaan leven zoals iemand anders dat van mij verlangt, dat breng ik niet op. Rond mijn 35 ste heb ik me (door bepaalde gebeurtenissen in mijn leven en ook door het feit dat ik over sommige zaken zeer diep en lang beginnen nadenken ben) voorgenomen om nooit meer iets te doen of te laten omdat anderen dit of dat denken. De angst die ik daarbij had veranderende al snel in een soort bevrijding van -ok, die moet me niet meer, maar ik heb die en die wel nog, en hey! ik kan hier eindelijk na al die jaren doen waar ik zin in heb.
In het begin heb ik de angst gehad dat ik mijn relatie ging kwijtspelen maar ik dacht toen het volgende. Als ik enkel bij haar kan blijven als ik doe wat zij zegt, hoeveel waarde heeft die relatie dan voor mij? Geef ik toe aan angst of wil ik er voor gaan om mits een risico mijn leven te leven zoals ik dat graag wil. En als het dan misloopt, je herstelt daar wel van. Ik heb kinderen, en ja daar hield ik ook rekening mee. Uiteindelijk is alles goed gegaan en ik geef toe dat mijn vrouw iets meer openminded is dan de gemiddelde echtgenote. Ik neem ze af en toe ook mee naar koppelavonden. Hoewel ze er niks doet met andere mannen had ik dat vroeger niet voor mogelijk gehouden. Het is maw allemaal goed afgelopen hoewel het voor hetzelfde geld totaal was misgelopen. Maar ik had dan uiteindelijk wel eerlijk geweest met mezelf en met haar.
 
Laatst bewerkt:
Hier inderdaad last van gewetenswroeging. Ben niet zo makkelijk in het leggen van contacten, en ben pas vrij laat getrouwd (na mijn 30e). Voorheen regelmatige bezoeker van dames van plezier. Gedurende mijn (20 jarig) huwelijk denk ik keer of 5, waar van de laatste keer jaar of 3 geleden. Wil wel weer gaan (sexleven op laag pitje) maar ik durf niet meer. Drempel is vrij hoog geworden. MIjn libido zegt gaan, maar mijn verstand zegt niet doen. Lastig....
 
@bertje1967 Ben je bereid je huwelijk en alles wat daar bij hoort (huis, evt kinderen, etc) door het putje te spoelen voor een half uurtje of uurtje rollebollen met een DVP, mocht dat uitkomen? Zo ja, ga je gang. Zo nee, luister alsjeblieft naar je verstand.
 
Tja, elke keer als ik mijn vrouw benader voor intiem, en deze wijst mij af ga ik naar de hoeren. In de goede tijd sexten we ongeveer 3x in de week, wandelen zit nu eenmaal in het bloed, toen veel wroeging nu niet meer, al 3 jaar geen intiem meer met vrouw, dus lekker naar de dvp's. Laatst zei mijn vrouw, dit bevalt me zo wel, kan er goed mee leven, ik zei toen ik mis het wel, waarop ze antwoordde, ik niet. Mijn vrouw is alles voor me, maar intiem, vingeren, pijpen, of trekken wil ze niet meer. Denk als ze er achter komt ze niet blij is. Zeker niet als ze de uitgave die ik eraan doe weet. Het is wat het is. Van mekaar af gaan of scheiden zit er niet in, gaat te veel kosten voor beide partijen. Dus lekker stiekem wandelen, en 's avonds voor het slapen gaan mijn vrouw een heerlijke knuffel geven.
 
@InccuBull Dat is wel een zegen, een openminded vrouw ?. Sex werkt bij mannen idd op een totaal andere manier dan bij vrouwen en je bedwingen/inhouden omdat het nou eenmaal zo hoort binnen een huwelijk, is lastig. Maar ja, elkaar in de ogen kijken en weten dat je haar op een heel belangrijk punt aan het voorliegen bent, doet soms pijn.

@Bassie Kijk, dat zou het voor mij ook een stuk gemakkelijker maken.

@ForumLurker Vaak denk ik dan: wat als ik heel oud ben en spijt krijg dat ik niet heb genoten wanneer dat kon? Maar je hebt gelijk, je legt herl verl op het spel.
 
Wel of niet wandelen is natuurlijk ieders keuze. Je blijft altijd wel op de een of andere manier schuldig voelen. Maar ik kan mij aansluiten bij de personen waarvan de vrouw duidelijk heeft aangegeven geen intimiteit meer te wensen. Dat maakt het een stuk eenvoudiger om te gaan wandelen.

Overigens als we wat verder in de geschiedenis kijken, was het vanuit het christelijk geloof toch echt de bedoeling om het huwelijk te consumeren :sneaky:
 
We doen allemaal veel slechte dingen die we voor onszelf rechtpraten...... en er zijn veel goede dingen die we niet doen......

Ik kan me helemaal niet vinden in de waarden en normen van onze samenleving. Prima om allerlei goederen te kopen die geproduceerd zijn door economisch onderdrukte mensen, prima om het milieu naar de klote te helpen, en je schuld af te kopen door 15 cent te betalen voor een plastic zakje, prima om dieren een shit leven te laten leiden voor een goedkoop stukje vlees, toch weer stemmen op die politicus die alles voorliegt ........

Naar de hoeren gaan is waarschijnlijk de meest mileuvriendelijke manier om je geld uit te geven, een klein beetje rubber (natuur product).... en voor sommigen dat niet eens ? ...... een leuke jonge dame wordt er financieel onafhankelijk van...... sex is goed voor je gezondheid (als je geen SOA krijgt)......en het redt zeker veel kinderen van opgroeien in een gebroken huwelijk.

Ik denk dat in plaats van je schuldig te voelen hierover dat je de waarden en normen van deze maatschappij eens goed onder de loep moet nemen.
 
Ik ben het hiermee eens. We hebben de maatschappij zodanig ingericht zodat mensen trouwen en kinderen krijgen deze opvoeden en niet gaan scheiden. Je zit bij een huwelijk financieel vaak vast in een fuik waar je niet makkelijk uitkomt. De huizenprijs is niet gebaseerd op kosten ofzo, maar is de maximale hypotheek op basis van 2 salarissen. Scheiden laat je uit je hoofd, want de financiële ellende is niet te overzien. Alles wat dit systeem (huwelijk) bedreigt of ondermijnt is af te keuren of verderfelijk te noemen door de aanhangers van dit systeem.
 
We doen allemaal veel slechte dingen die we voor onszelf rechtpraten...... en er zijn veel goede dingen die we niet doen......

Ik kan me helemaal niet vinden in de waarden en normen van onze samenleving. Prima om allerlei goederen te kopen die geproduceerd zijn door economisch onderdrukte mensen, prima om het milieu naar de klote te helpen, en je schuld af te kopen door 15 cent te betalen voor een plastic zakje, prima om dieren een shit leven te laten leiden voor een goedkoop stukje vlees, toch weer stemmen op die politicus die alles voorliegt ........

Naar de hoeren gaan is waarschijnlijk de meest mileuvriendelijke manier om je geld uit te geven, een klein beetje rubber (natuur product).... en voor sommigen dat niet eens ? ...... een leuke jonge dame wordt er financieel onafhankelijk van...... sex is goed voor je gezondheid (als je geen SOA krijgt)......en het redt zeker veel kinderen van opgroeien in een gebroken huwelijk.

Ik denk dat in plaats van je schuldig te voelen hierover dat je de waarden en normen van deze maatschappij eens goed onder de loep moet nemen.
Dat de dames in kwesties er financieel onafhankelijk van worden kan je toch wel verwerpen. Nog sterker, de kans dat iemand er volledig vrijwillig zit is denk ik vrij minimaal. Ik denk dus zelfs dat het bezoeken van een prostituée in de kern moreel verwerpelijk is.

Naast de vraag of je wroeging heb tov je partner moet je (niet jij persoonlijk) je zuiver genomen de vraag stellen of je geen schuldgevoel moet hebben tov de dame in kwestie. Die zit er, uitzondering daargelaten, zeer waarschijnlijk niet volledig vrijwillig of voor haar plezier.

Dat gezegd hebbende ga ik daar op dit moment zelf volledig aan voorbij. Ik besef het me maar het weerhoudt me dus niet. Tot mijn eigen ergernis. Ook het schuldgevoel tov thuis valt vooralsnog mee, wetende dat ze me op straat zou trappen. Ik ben dus eigenlijk een hypocriet en vrij egocentrisch type op dit moment :-s …
 
Ik ben het hiermee eens. We hebben de maatschappij zodanig ingericht zodat mensen trouwen en kinderen krijgen deze opvoeden en niet gaan scheiden. Je zit bij een huwelijk financieel vaak vast in een fuik waar je niet makkelijk uitkomt. De huizenprijs is niet gebaseerd op kosten ofzo, maar is de maximale hypotheek op basis van 2 salarissen. Scheiden laat je uit je hoofd, want de financiële ellende is niet te overzien. Alles wat dit systeem (huwelijk) bedreigt of ondermijnt is af te keuren of verderfelijk te noemen door de aanhangers van dit systeem.
En toch zijn de scheidings percentage nog nooit zo hoog geweest. Mogelijk ook omdat 95% van alimentatie door mannen wordt betaald ?
 
Naar de hoeren gaan is waarschijnlijk de meest mileuvriendelijke manier om je geld uit te geven, een klein beetje rubber (natuur product).... en voor sommigen dat niet eens ? ...... een leuke jonge dame wordt er financieel onafhankelijk van...... sex is goed voor je gezondheid (als je geen SOA krijgt).

Helemaal mee eens.

Dat de dames in kwesties er financieel onafhankelijk van worden kan je toch wel verwerpen. Nog sterker, de kans dat iemand er volledig vrijwillig zit is denk ik vrij minimaal. Ik denk dus zelfs dat het bezoeken van een prostituée in de kern moreel verwerpelijk is.

Naast de vraag of je wroeging heb tov je partner moet je (niet jij persoonlijk) je zuiver genomen de vraag stellen of je geen schuldgevoel moet hebben tov de dame in kwestie. Die zit er, uitzondering daargelaten, zeer waarschijnlijk niet volledig vrijwillig of voor haar plezier.

Dit vind ik echt onzin.
Ik heb met een dame van begin 20 gesproken die aan het studeren was en in een studentenstad al een appartement heeft kunnen kopen van haar verdiensten. Dit is voor de meeste mensen ondenkbaar, ze worden er zeker onafhankelijk van.
M.b.t. dat ze het werk niet leuk zouden vinden: er zijn zoveel mensen met zoveel seksuele voorkeuren. Ik kan me best voorstellen dat seks met vreemden of tegen betaling opwindend is, dames waar ik ben geweest vertellen dat zelf ook. Ik heb een baan en ik weet niet of iemand voor mij zou willen betalen maar ik zou er niet negatief tegenover staan. Ze zitten er niet voor hun plezier? Ik heb vaak genoeg dames laten klaarkomen, squirten, noem het maar op. Als die dames seks niet leuk vinden dan zouden ze dit werk niet doen, dat zeggen ze zelf ook. Bovendien zijn er genoeg dames in parenclubs die het zonder betaling doen, zijn die daar dan ook tegen hun zin? Alsof vrouwen seks niet leuk kunnen vinden.
En ja ze zitten er vrijwillig, net zo vrijwillig als dat ik op mijn werk zit. Ik heb een keer gelezen dat sprake zou zijn van gedwongen prostitutie als de vrouw het doet om eten/drinken te kopen en de hypotheek te betalen. Dan is iedereen een gedwongen prostituee ;)
 
Laatst bewerkt:
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan