Haags Tuig

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Er staat niet bij aan wie ze dat moeten betalen. Als het aan de overheid is, vestzak broekzak, is het aan de krant, dan een paar Volkskrant abo's opzeggen. Niet een dwangsom om van wakker te liggen ;-)
Aan de Volkskrant volgens mij.

Lekker makkelijk een dwangsom vol laten lopen als je dat betaalt met belastinggeld.
 
Er staat niet bij aan wie ze dat moeten betalen. Als het aan de overheid is, vestzak broekzak, is het aan de krant, dan een paar Volkskrant abo's opzeggen. Niet een dwangsom om van wakker te liggen ;-)
De overheid heeft wel vaker geen ruggengraat. Heel wat jaren terug maakte iemand bezwaar tegen een bekeuring, iets specifieker: overschrijding van de toegestane snelheid ter plaatse.
Die persoon vroeg een aantal documenten op (destijds middels een wob-verzoek) en kwam tot de ontdekking dat de "flitsauto" een verlopen APK had. Aanhangig gemaakt bij de rechtbank en hij werd in het gelijk gesteld.
Maar denk maar niet dat alle bekeuringen die als overtreding middels de bewuste auto in de periode van de verlopen APK waren vastgelegd werden vernietigd...
 
De overheid heeft wel vaker geen ruggengraat. Heel wat jaren terug maakte iemand bezwaar tegen een bekeuring, iets specifieker: overschrijding van de toegestane snelheid ter plaatse.
Die persoon vroeg een aantal documenten op (destijds middels een wob-verzoek) en kwam tot de ontdekking dat de "flitsauto" een verlopen APK had. Aanhangig gemaakt bij de rechtbank en hij werd in het gelijk gesteld.
Maar denk maar niet dat alle bekeuringen die als overtreding middels de bewuste auto in de periode van de verlopen APK waren vastgelegd werden vernietigd...
Dus? Zullen we maar stoppen met een overheid en iedereen zijn gang laten gaan. Ik kan natuurlijk ook voldoende voorbeelden opnoemen waar het goed gaat. Waar willen jullie klagers toch heen? Ga lekker in Rusland of USA wonen want daar is alles beter.
Het erge is dat velen van jullie klagen over zaken waarvan ze zelf geen last hebben en als ze al ergens hinder van ondervinden, is het marginaal in vergelijking met die mensen die echt een reden hebben. En kom bij mij niet aan met een verhaal dat je zo graag opkomt voor een ander want je weet zelf dat dat ook onzin is.
 
Dus? Zullen we maar stoppen met een overheid en iedereen zijn gang laten gaan. Ik kan natuurlijk ook voldoende voorbeelden opnoemen waar het goed gaat. Waar willen jullie klagers toch heen? Ga lekker in Rusland of USA wonen want daar is alles beter.
Het erge is dat velen van jullie klagen over zaken waarvan ze zelf geen last hebben en als ze al ergens hinder van ondervinden, is het marginaal in vergelijking met die mensen die echt een reden hebben. En kom bij mij niet aan met een verhaal dat je zo graag opkomt voor een ander want je weet zelf dat dat ook onzin is.
Reductio ad absurdum.

Zo kortzichtig dit. Het "moet goed zijn in Nederland" want in vergelijking met andere landen is het in die andere landen slechter, dus is het hier "goed".

Het lijkt me een teken van goed burgerschap om de vraag te stellen of de overheid wel handelt in het belang van het land, de samenleving en de individuele burger. Het moge duidelijk zijn dat er heel wat zaken in Nederland voor verbetering vatbaar zijn, of het nu gaat om ruimtelijke ordening, onderwijs, gezondheidszorg, mobiliteit, openbare orde en veiligheid en ga zo maar door. Het ministerie van ruimtelijke ordening is een decennium geleden afgeschaft en daar plukken we nu de wrange vruchten van. Natuur- en milieubeleid is op z'n beloop gelaten en daar plukken we nu de wrange vruchten van. Wachtlijsten in de gezondheidszorg zijn terug, ouderen in bejaardentehuizen worden onder omstandigheden verzorgd waar ik me ernstig bezwaard over voel, het punt dat de georganiseerde misdaad zich in de samenleving heeft geworteld is (afhankelijk van welke experts je raadpleegt) al gepasseerd of niet ver weg meer... en dan mogen mensen van jou niet klagen, want in andere landen is het slechter dan hier?
 
Reductio ad absurdum.

Zo kortzichtig dit. Het "moet goed zijn in Nederland" want in vergelijking met andere landen is het in die andere landen slechter, dus is het hier "goed".

Het lijkt me een teken van goed burgerschap om de vraag te stellen of de overheid wel handelt in het belang van het land, de samenleving en de individuele burger. Het moge duidelijk zijn dat er heel wat zaken in Nederland voor verbetering vatbaar zijn, of het nu gaat om ruimtelijke ordening, onderwijs, gezondheidszorg, mobiliteit, openbare orde en veiligheid en ga zo maar door. Het ministerie van ruimtelijke ordening is een decennium geleden afgeschaft en daar plukken we nu de wrange vruchten van. Natuur- en milieubeleid is op z'n beloop gelaten en daar plukken we nu de wrange vruchten van. Wachtlijsten in de gezondheidszorg zijn terug, ouderen in bejaardentehuizen worden onder omstandigheden verzorgd waar ik me ernstig bezwaard over voel, het punt dat de georganiseerde misdaad zich in de samenleving heeft geworteld is (afhankelijk van welke experts je raadpleegt) al gepasseerd of niet ver weg meer... en dan mogen mensen van jou niet klagen, want in andere landen is het slechter dan hier?
Ik heb mijn verhaal aangezet omdat de negativiteit van klagend Nederland de overhand begint te krijgen op sociale media. Als deze mensen iets willen veranderen , moeten ze dat in het stemlokaal doen. Maar velen zijn zelfs te beroerd om daar naartoe te komen.
 
Stemlokaal helpt helemaal niets. De traditionele middenpartijen klonteren na verkiezingen weer samen, hooguit wordt de ene middenpartij ingeruild voor de andere, en zijn er wat verschuivingen qua zetels. Maar het beleid dat blijft hetzelfde.
 
Dus? Zullen we maar stoppen met een overheid en iedereen zijn gang laten gaan. Ik kan natuurlijk ook voldoende voorbeelden opnoemen waar het goed gaat. Waar willen jullie klagers toch heen? Ga lekker in Rusland of USA wonen want daar is alles beter.
Het erge is dat velen van jullie klagen over zaken waarvan ze zelf geen last hebben en als ze al ergens hinder van ondervinden, is het marginaal in vergelijking met die mensen die echt een reden hebben. En kom bij mij niet aan met een verhaal dat je zo graag opkomt voor een ander want je weet zelf dat dat ook onzin is.
Mij is ooit geleerd: een leider kan niet verwachten dat zijn volgelingen anders acteren dan hijzelf.
Als de overheid van mening is dat je met een verlopen APK niet van de openbare weg gebruik mag maken, hoort ze zelf het goede voorbeeld te geven.
Ik kwam ooit op een zondagavond tot de ontdekking dat de schorsing van mijn auto bijna was verlopen. De eerstvolgende mogelijk om opnieuw te schorsen was de maandagochtend, maar naar enkele weken later bleek: het leed was toen al geleden, er kwam post uit Leeuwarden. Ik heb het voor laten komen in de hoop dat de rechter de boete zou kwijtschelden of verlagen, maar helaas, men kende geen genade, ook al had ik geen meter gereden met het betreffende voertuig.
 
De constatering van EL is dat de suggestie wordt gewekt dat het hier 1 grote corrupte bende is.
Natuurlijk mag je zeggen als dingen niet kloppen.
En gaat alles goed hier? Nee, zeker niet.
Gaat het dan automatisch allemaal heel slecht? Nee, ook niet.

Maar er zijn hier, zo lijkt het, maar twee smaken.
Wie niet voor mij is is dus tegen.
En die logica: als je niet voor mijn theorieën bent, dan ben je dus tegen.
Die logica ontgaat mij.

Ik ben nu in een ander land, dat land van de home and free and the brave enzo.
Het is hier prachtig hoor, en San Francisco is heel gaaf, maar verder is het gat tussen stinkend rijk en straatarm hier echt enorm groot.
Dat is in Nederland gewoon anders.

Niks "wat hebben wij het toch goed en je mag niks zeggen in dit land."

Maar in veel andere landen hebben mensen het wel veel slechter. Bedelend in een tentje onder de snelweg wonen. Dieptriest, zo zie je heel veel mensen hier.

Koop hier kleding, hop bij de kassa effe tig procent tax erbij. Zetten ze niet op het verkoopkaartje. Ja dat is niet voor ons maar voor de staat of het land. Dus daarom zetten we het er niet bij.
Of je bij ons alle kleding met een ex btw prijs in de rekken hangt.
Dat pikt niemand hoor.

Ga hier uit eten, voor 4 man betaal je zo 170 dollar, inflatie gaat hier tig keer zo hard. Stijgingen van prijzen van 50% is normaal in restaurants. Geen steun van de overheid dus alle Corona verlies moet betaald worden… door de klanten dus. Niks overheid steunt je.

En dan los van de hoge prijzen natuurlijk de taxes, hup van 170 naar 190. En dan de verplichte fooi van 15 of 20%, kun je kiezen voor 20 we of 25 procent, 20% is 36 dollar.
Totaal; wilt u even 225 dollar betalen, maar op het menu stond 170!
Als je dat niet pikt, heb je dikke pech.
In Nederland hang je dik als je dit soort fratsen uithaalt, hier in Amerika? Doodnormaal.

Fee voor dit, fee voor dat.
Het hele bestaan hier draait om toeslagen en alles nog duurder verkopen.

Kijk er is overal wat, maar ik denk dat je dit soort dingen in Nederland gewoon niet hoeft te flikken.

Gaat alles goed? Nee
Gaat alles dus kut? Nee
Is de regering 1 bende zakkenvullers? Nee
Maken ze domme en idiote fouten en maakt dat ze soms flink onbetrouwbaar? Ja
Geeft dat de boeren het recht de snelweg in de hens te steken en aannemers te bedreigen? Nee
Zijn die toeslagenouders compleet genaaid? Ja
Had Rutte toen moeten stoppen? Ja

Waarom zit Rutte er nog? Dat heeft de kiezer gedaan. NA de toeslagenaffaire dus.

Heeft Rutte zichzelf stiekem weer premier gemaakt? Nee hoor, dat heeft de kiezer gedaan.

Hoe kan dit anders? Dat kan maar 1 groep veranderen, en dat zijn de kiezers

Zo zijn de regels. En er tegenin gaan door de boel in de hens te steken, ik mag hopen dat ze met dat gedrag snel korte metten maken.
 
leuk dat je de USA pakt als voorbeeld..
het kan nog gekker bijvoorbeeld in Zuid Amerika..Zuid Afrika ..
het gebeuren USA is zijn leven lang al klote geweest ..sociaal vangnet stelt niks voor ,welfare is echt bizar weinig .zorgverzekering is gigantisch duur daar
het verschil in lonen tussen blue en white collar zijn gigantisch..
rijd door steden als Detroit en je rijd door een bruisend modern centrum..2 straten verder stoken ze een kampvuur..arme mensen betalen weinig tot geen belasting ,dus dragen weinig bij aan de samenleving waardoor de zooi verarmd..als een gemeente weinig inkomsten haalt uit belastingen kan het alles niet meer onderhouden..

dat land kun je niet vergelijken met ons...het gigantische verschil in afmeting ..de enorme diversiteit in staten en mensen ..een gemiddeld inwoner van New York weet niet eens waar Wichita Falls in Texas ligt..
een land als nederland dat 'maar' wat zal het nou zijn?, 18 miljoen inwoners is iets makkelijker te managen.. zeker wanneer nog steeds een groot deel het bijzonder goed heeft..en dus veel dure dingen aanschaft waar veel belasting op zit..de lonen in de bovenste schalen zijn gigantisch hoog in het bedrijfsleven
ken een ingenieur bij een bedrijf in de spoorwegen..meneer komt thuis met 7500€ bruto per maand..gaat hij in de USA nooit verdienen zoiets..

toch is inmiddels zoveel armoede hier ,ook armoede onder de werkende mensen..gezinnen die 1 kapotte wasmachine verwijderd zijn van de schuldsanering..
volgens mij zijn wij een van de weinige landen waar het verschil tussen thuis in de bijstand zitten en voor het minimumloon werken zo klein is..
en daar komt gezeik van..
want dan blijft men in grote getalen gewoon thuis..immers waarom zou je..maar dat moet allemaal betaald worden..en dat doen we dus inderdaad 'met zijn allen'..
als ik 5000€ per maand verdien en ik moet maandelijks 200 inleveren ,dan vind ik dat niet leuk..maar dan koop ik een keer een fles wijn minder..
ben ik automonteur of hovenier en ik moet van 2200€ per maand 200 inleveren ..en ik ga al naar de Lidl en Aldi dan doet dat echt pijn..

en je zou wel willen dat je een regering kon wegstemmen..maar dat gaat je niet lukken...puur omdat dus nog steeds veel te veel mensen in het huidige kabinet vertrouwen hebben..heel hun leven al achter 1 partij staan omdat de familie dat altijd zo gedaan heeft..niks met politiek heeft noem maar op..
en dan zal ze verder de rest een worst wezen..alles wat dan verder iets oppert is niet goed bij zijn of haar verstand..
heb je het slecht?..moet je maar harder werken..,ben je het er niet mee eens?..dan rot je toch op,..brand de buurman af?..jammer dan ..zolang de vlammen maar niet overslaan..

als er morgen nieuwe verkiezingen zijn zul je zien dat de VVD of D66 weer de grootsten worden..zal misschien deze keer nog met een handvol procent zijn..maar het zal weinig uitmaken ..
kun je stemmen wat je wilt,er veranderd niks..
bepaalde kleine partijen snoepen wat kiezers weg bij en VVD/D66 ..maar kunnen niks,,
Wilders zal de 2e grootste zijn..maar die kan niks..en volgens mij zou hij het niet eens kunnen ,buiten 'Islam is slecht' roept hij niet veel anders..
er is toch een bepaald cadence waar iedereen inzit ,waar maar geen verandering in komt..waarschijnlijk door enorme invloed vanuit Brussel ook..
maar als we zo verder gaan..zitten we binnen 20 jaar in een soort gelijke situatie die hierboven geschetst word..
een hele rijke toplaag in de samenleving ..dan een hele tijd niks..dan de verarmde middenklasse ..en net daar onder de armen ..
en daar tussen verweven..uit het zicht ...de steeds verder groter wordende onderwereld..Mocromaffia ..Oostblok ..Motorbendes ..
want die kan men nu al niet de baas..
en als steeds meer mensen in het nauw gedreven worden groeit het aantal sollicitanten voor die vacatures enkel groter..en in die wereld is inmiddels wel werk zat..en goed betaald..
 
Als stemmen niets veranderd, betekent dit dat de grote zwijgende meerderheid helemaal niet ontevreden is. Maar ja, op alle fora en sociale media heeft roeptoeterend Nederland de vrije hand en vervolgens raar staan te kijken als de meerderheid er totaal niet mee eens is. Wie is hier nu het schaap?
 
Hoeveel krijg jij eigenlijk per uur betaald als troll?
Is geen trol.. Nou ja.. Misschien dan.. Gaat een beetje ver om dat zo te noemen
Meer het type dat wanneer een pinautomaat opgeblazen, is en de mensen die er boven wonen staan in hun onderbroek tussen hun inboedel op straat.. (overal glas en kledingstukken)
Zoiets heeft van.. 'potverdorie, nu kan ik nog geen geld opnemen ook'..
Zo iemand.. 😆😆
 
Is geen trol.. Nou ja.. Misschien dan.. Gaat een beetje ver om dat zo te noemen
Meer het type dat wanneer een pinautomaat opgeblazen, is en de mensen die er boven wonen staan in hun onderbroek tussen hun inboedel op straat.. (overal glas en kledingstukken)
Zoiets heeft van.. 'potverdorie, nu kan ik nog geen geld opnemen ook'..
Zo iemand.. 😆😆

Dat soort typetjes zijn zeker herkenbaar aan hun kortzichtigheid en korte lontjes reacties. Je hebt er niets aan ;)
 
Maar er zijn hier, zo lijkt het, maar twee smaken.
Wie niet voor mij is is dus tegen.
En die logica: als je niet voor mijn theorieën bent, dan ben je dus tegen.
Die logica ontgaat mij.

Dit vooral. Het lijkt wel alsof je moet kiezen tussen dat Nedeland een corrupte bananenrepubliek is waar iedereen connecties met het WEF heeft die een duister complot uitvoert om iedereen kapot te maken, of anderzijds dat we hier in het walhalla leven waar de gouden bomen tot aan de hemel rijken. Ik zit daar ergens tussenin, mag dat ook? We raken steeds verder gepolariseerd waarbij we iedereen die het niet met je eens is gelijk in het tegenovergestelde kamp stoppen en nuance onderhand een taboewoord lijkt te zijn geworden.

Die polarisatie raakt ook steeds vaker de politiek, wat dat betreft is de Tweede Kamer gewoon een afspiegeling van onze maatschappij, waarbij mensen vooral roeptoeteren dat zij gelijk hebben en iedereen die het niet met ze eens is 'fout' is, en er dus ook niet meer naar elkaar geluisterd wordt. Dat maakt dat er in de poltiek ook steeds meer afrekencultuur ontstaat, waar iedereen alleen maar bezig is om een ander ergens op te kunnen pakken in plaats van constructief samen te werken.
 
Dat dikwijls niet constructief samen kunnen werken
Is oorzaak van het gegeven dat er bepaalde mensen in het kabinet zitten of 2e kamer zelfs..
Die een andere agenda hebben dan de rest van de 2e kamer..
Er zitten inderdaad een stel WEFers tussen en Rutte is de main man.. Ofdat die organisatie nou wel of niet het goede voor heeft met de Nederlandse cq Europese burger laat ik even in het midden..
Maar je kunt gewoon niet voor 2 kampen zijn..
Er zijn filmpjes zat te vinden waar Mark uit zit te leggen wat de bedoeling is, Carola Schouten idem..
Het is zo'n beetje hetzelfde dat de trainer van Ajax of Feijenoord, s'avonds nog gauw Vitesse gaat trainen..
Dat kan niet.. Dat hoort niet..
En daar ontbreekt het bij veel Kamerleden aan..
Bepaalde integriteit.. Dat weten ze zelf ook wel..
Vandaar dat ze na de vorming van coalitie, zgn nieuwe vorm leiderschap beloofden.. We zijn inmiddels 2 crisissen verder en tig schandalen..
Tot zover nieuw leiderschap...
Zijn met eigen belang bezig of zitten met 1 zetel in de 2e kamer hun CVtje op te leuken..
En dan zijn er andere Kamerleden of partijen die vallen daar over..
Want er zitten er heus wel tussen die daar een hekel aan hebben..
En die zeggen daar wat van ja..
Geintje tussen of beter gezegd het zat bovenop elkaar, van D66 en de Npo..
Ja dat is naar buiten gekomen Bosma (in dit geval een Pvver).. Heeft dat naar buiten gebracht..
Moet hij over zoiets zwijgen dan?.. Omdat dat anders door overige Kamerleden als 'opruiend' word ervaren?..
Waar houd het dan op een gegeven moment op?..
Alles zo maar op zijn beloop laten?.. Denk het niet..
Dat gebeurt in the real world ook niet.. Rij maar eens door rood, als de politie het ziet..
Kun je wel zeggen 'altijd dat gezeik over rood licht, ga iets nuttigs doen'.. Dat zal slecht vallen.. Reken maar..
 
Dat dikwijls niet constructief samen kunnen werken
Is oorzaak van het gegeven dat er bepaalde mensen in het kabinet zitten of 2e kamer zelfs..
Die een andere agenda hebben dan de rest van de 2e kamer..
Er zitten inderdaad een stel WEFers tussen en Rutte is de main man.. Ofdat die organisatie nou wel of niet het goede voor heeft met de Nederlandse cq Europese burger laat ik even in het midden..
Maar je kunt gewoon niet voor 2 kampen zijn..
Er zijn filmpjes zat te vinden waar Mark uit zit te leggen wat de bedoeling is, Carola Schouten idem..
Het is zo'n beetje hetzelfde dat de trainer van Ajax of Feijenoord, s'avonds nog gauw Vitesse gaat trainen..
Dat kan niet.. Dat hoort niet..
En daar ontbreekt het bij veel Kamerleden aan..
Bepaalde integriteit.. Dat weten ze zelf ook wel..
Vandaar dat ze na de vorming van coalitie, zgn nieuwe vorm leiderschap beloofden.. We zijn inmiddels 2 crisissen verder en tig schandalen..
Tot zover nieuw leiderschap...
Zijn met eigen belang bezig of zitten met 1 zetel in de 2e kamer hun CVtje op te leuken..
En dan zijn er andere Kamerleden of partijen die vallen daar over..
Want er zitten er heus wel tussen die daar een hekel aan hebben..
En die zeggen daar wat van ja..
Geintje tussen of beter gezegd het zat bovenop elkaar, van D66 en de Npo..
Ja dat is naar buiten gekomen Bosma (in dit geval een Pvver).. Heeft dat naar buiten gebracht..
Moet hij over zoiets zwijgen dan?.. Omdat dat anders door overige Kamerleden als 'opruiend' word ervaren?..
Waar houd het dan op een gegeven moment op?..
Alles zo maar op zijn beloop laten?.. Denk het niet..
Dat gebeurt in the real world ook niet.. Rij maar eens door rood, als de politie het ziet..
Kun je wel zeggen 'altijd dat gezeik over rood licht, ga iets nuttigs doen'.. Dat zal slecht vallen.. Reken maar..
Grootste probleem is dat de overheid niet of nauwelijks meer handelt in het belang van het volk en 1 op 1 de WEF agenda aan het uitvoeren is en een zeer destructief beleid aan het voeren is. Er zitten niet voor niets 7 WEF leden in het kabinet en niet voor niets zitten die op sleutelposities.
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan