Haags Tuig

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Ook altijd zo mooi het commentaar dat NL/EU heeft op landen als Hongarije en Polen. Die Orbán komt wel voor de doorsnee Hongaar op als hij Russisch gas wil blijven ontvangen. Het land is daar enorm afhankelijk van, het alternatief is in de barre kou zitten straks. Ook toen hij de grenzen sloot voor de stroom immigranten paar jaar terug, een hoop heibel. Wat hebben de Hongaren eraan (geldt eigenlijk ook voor West-Europa) als ze daarmee overspoeld worden? En het woord grens alleen al, ja dat houdt iets in hè.
Polen hetzelfde verhaal, voortdurende kritiek op de besluitvorming aldaar, echter nu het land een spil is in de oorlog met Oekraïne (opvang Oekraïeners, draaischijf van westerse wapens de grens over), is het muisstil vanuit Brussel.
 
Ook altijd zo mooi het commentaar dat NL/EU heeft op landen als Hongarije en Polen. Die Orbán komt wel voor de doorsnee Hongaar op als hij Russisch gas wil blijven ontvangen. Het land is daar enorm afhankelijk van, het alternatief is in de barre kou zitten straks. Ook toen hij de grenzen sloot voor de stroom immigranten paar jaar terug, een hoop heibel. Wat hebben de Hongaren eraan (geldt eigenlijk ook voor West-Europa) als ze daarmee overspoeld worden? En het woord grens alleen al, ja dat houdt iets in hè.
Polen hetzelfde verhaal, voortdurende kritiek op de besluitvorming aldaar, echter nu het land een spil is in de oorlog met Oekraïne (opvang Oekraïeners, draaischijf van westerse wapens de grens over), is het muisstil vanuit Brussel.
Was hij (Orban) ook heel kort en bondig over, over het vluchtelingen probleem
Een journalist vroeg aan hem.. 'how do you expect to solve the refugee problem?'..
'very simple', zei hij.. 'send everybody back that's here and let nobody in'..
In Polen draait de economie ook een heel stuk beter dan 10 jaar geleden..
Die regelen het inmiddels zelf ook wel..
 
Ook altijd zo mooi het commentaar dat NL/EU heeft op landen als Hongarije en Polen. Die Orbán komt wel voor de doorsnee Hongaar op als hij Russisch gas wil blijven ontvangen. Het land is daar enorm afhankelijk van, het alternatief is in de barre kou zitten straks. Ook toen hij de grenzen sloot voor de stroom immigranten paar jaar terug, een hoop heibel. Wat hebben de Hongaren eraan (geldt eigenlijk ook voor West-Europa) als ze daarmee overspoeld worden? En het woord grens alleen al, ja dat houdt iets in hè.
Polen hetzelfde verhaal, voortdurende kritiek op de besluitvorming aldaar, echter nu het land een spil is in de oorlog met Oekraïne (opvang Oekraïeners, draaischijf van westerse wapens de grens over), is het muisstil vanuit Brussel.
En maar klagen dat er geen werknemers omdat steuntrekkend Nederland te beroerd is om te werken. Daarbij is het sentiment in Hongarije gelijk aan USA waar de helft faliekant tegen de acties van orban zijn. In de kou zitten mis fake News omdat leveringsgarantie binnen de EU gelden. Zo maar uit je nek lullen is ook een vak maar het zou beter zijn wanneer je je feiten op een rij hebt.
En het feit dat cumcum zich druk maakt of ik wel neuk is nogal lachwekkend. Ik ben voorzien en kom niets te kort. Maar toch bedankt voor je oprechte belangstelling.
 
Was hij (Orban) ook heel kort en bondig over, over het vluchtelingen probleem
Een journalist vroeg aan hem.. 'how do you expect to solve the refugee problem?'..
'very simple', zei hij.. 'send everybody back that's here and let nobody in'..
In Polen draait de economie ook een heel stuk beter dan 10 jaar geleden..
Die regelen het inmiddels zelf ook wel..
In Polen zijn inmiddels ook al tekorten aan arbeidskrachten maar jullie zijn helaas niet goed ingevoerd in Oost Europa. Je zou er eens zaken moeten doen zodat je hoort hoe alle ondernemers steen en been klagen over hun overheden. Buitenlandse investeerders haken af vanwege inconsistent beleid. Zo goed gaat het helemaal niet. Zeker niet wanneer je de (midden)lange termijn in ogenschouw neemt. Maar ik begrijp dat jullie vooral alleen naar je zorgen van vandaag kijken. Nogal kortzichtig
 
Ook altijd zo mooi het commentaar dat NL/EU heeft op landen als Hongarije en Polen. Die Orbán komt wel voor de doorsnee Hongaar op als hij Russisch gas wil blijven ontvangen. Het land is daar enorm afhankelijk van, het alternatief is in de barre kou zitten straks. Ook toen hij de grenzen sloot voor de stroom immigranten paar jaar terug, een hoop heibel. Wat hebben de Hongaren eraan (geldt eigenlijk ook voor West-Europa) als ze daarmee overspoeld worden? En het woord grens alleen al, ja dat houdt iets in hè.
Polen hetzelfde verhaal, voortdurende kritiek op de besluitvorming aldaar, echter nu het land een spil is in de oorlog met Oekraïne (opvang Oekraïeners, draaischijf van westerse wapens de grens over), is het muisstil vanuit Brussel.
De tijd zal uitwijzen wie er wijzer is Orban die voor de belangen van de Hongaren opkomt of al die west europese regeringsleiders die naar de pijpen van Brussel dansen. Ik weet het wel.
 
Als klein kikkerlandje zullen je moeten samenwerken met je buurlanden en dat heeft Nederland sinds de jaren zeventig enorm veel voorspoed opgeleverd. Kortzichtige debielen als Wilders, Baudet en al die andere dagkoerspolitici hebben dat gemakshalve even vergeten om electoraal gewin te behalen. Praat eens met de gemiddelde Brit en je zult horen hoe blij ze zijn met de Brexit. En dat is nog een veel grotere economie dan dat van Nederland. Populistisch lullen is zo makkelijk maar levert alleen maar ellende op in de toekomst.
 
Ik zeg ook niet dat er niet samengewerkt met buurlanden moet worden. Maar m.b.t. bepaalde zaken hadden we zelf roer in handen moeten houden. Denemarken heeft een opt out op het gebied van immigratie. Waarom heeft NL dit niet bedongen? Ik vond de EEG meer dan prima, economische samenwerking stond voorop. M.i. had dit nooit tot een EU moeten leiden.
 
Ik zeg ook niet dat er niet samengewerkt met buurlanden moet worden. Maar m.b.t. bepaalde zaken hadden we zelf roer in handen moeten houden. Denemarken heeft een opt out op het gebied van immigratie. Waarom heeft NL dit niet bedongen? Ik vond de EEG meer dan prima, economische samenwerking stond voorop. M.i. had dit nooit tot een EU moeten leiden.
het leek allemaal zo mooi..
nu praat ik even vanuit standpunt van een burger..die heeft over het algemeen ook geen bedrijf met honderden mensen in dienst en miljarden omzet..
of een brievenbusfirma..daarvoor zal het allemaal fantastisch zijn, dat Europa 1 gebeuren..
hadden ze er ook even bij gezegd vantevoren dat wij de rekening moesten betalen voor zuid Europa waarbij sommige landen zich niet kunnen of nooit meer kunnen bedruipen..dan had men er anders ingestaan...(en dan vergeet ik het geintje pensioen maar even voor het gemak)
toen de gulden omgeruild werd voor de euro had men nog maar een half salaris ineens..
toen begon het met Griekenland dat gered moest worden..wat was het later Italie?..terwijl de gemiddelde Italiaan welvarender is dan een Nederlander..
achteraf gezien heb ik helemaal niet zo'n hekel aan een GWK kantoortje..
omdat ik in de grensstreek woon had ik altijd een portemonnee vol Francs..daar zat ik niet zo over in verder..1x in de zoveel tijd je paspoort of ID moeten laten zien zal me verder ook een worst wezen..
de EU heeft blijkbaar heel veel welvaart gebracht..dat is maar goed dan..zou niet willen weten als hij er nooit gekomen was..getuige de armoede die in Nederland nu is ..of in Belgie zeker Wallonie..
nogmaals voor grote bedrijven ,multinationals etc zal het best goed zijn..anders was de EU allang ontbonden..
maar voor Jan de bouwvakker of Piet de vrachtwagenchauffeur was het allemaal minder lollig toen er ineens Polen en Roemenen zijn werk kwamen overnemen..nadat het bedrijf ineens failliet ging en doorstartte..
bij een bedrijf als Jan de Rijk of Rijnart rijd er geen enkele Nederlander meer..
 
Ik kom niet uit de Randstad en ook in mijn buurt is er geen steun voor deze acties. Onze agri industrie is volledig in onbalans met onze locale behoeften. Als wijn bereid zijn meer te betalen, is sanering geen enkel probleem.
Dus koop lokaal bij de boer, slager of groente boer en niet bij de supermarkt.
 
Wij halen regelmatig een kilo of 15 tot 20 bij een lokale veeboer annex slachterij annex winkel. Kost ons op en neer 40 km rijden, maar de prijs ligt al 30 procent onder die van de supermarkt en de kwaliteit is een stuk hoger op die van kipfilet na die ook daar waterig is.
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan