Has Feminism And 'Hoeflation' Destroyed Dating In The West?

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Het patriarchaat is belachelijk. En het is zielig dat de
Is niet erg dat je de waarheid niet aankan, meeste vrouwen kunnen tegen de waarheid, daarom liegen mannen tegen vrouwen. Ik heb niet gezegd dat mannen er fysiekelijk aantrekkelijker uitzien als ze ouder worden, maar je weet wel beetje waarom vrouwen mannen die ouder zijn dan zij aantrekkelijker vinden. Buiten het geld vinden vrouwen belangrijk dat een man meer levenservaring heeft dan haar. Het gaat hier niet om neuken, meeste mannen neuken bijna alles. Dus meeste wat je hier zegt, zegt weinig.

Vrouwen zoeken meestal geen gelijkwaardige partner en willen een man die beter is dan zij.

Meeste jonge vrouwen staan hoger op de sociale ladder dan meeste jonge mannen. De meeste vrouwen zijn hypergaam. Beroemdheden zoals voetballers, artiesten etc die lelijk zijn krijgen aandacht van veel vrouwen. als je aan vrouwen vraagt: wat zij het belangrijkst vinden in een man: persoonlijkheid, uiterlijk of status/geld? de meesten van hen zullen persoonlijkheid zeggen, maar ze willen de man niet eens leren kennen als hij niet aantrekkelijk genoeg is of als ze weten dat hij niet genoeg geld/inkomen/status heeft.

Uit een Tinder-onderzoek in Nederland bleek dat mannen met een masterdiploma 90% meer matches kregen dan mannen met een bachelordiploma. Vrouwen vinden minder dan 5% van de mannen fysiekelijk aantrekkelijk.

Meer dan 70% van de studenten aan de hogescholen zijn vrouwen. De meeste mannen die van hoge scholen afstuderen, willen de vrouwen niet die van hoge scholen afstuderen, omdat ze de dingen missen die meeste mannen aantrekkelijk vinden in vrouwen. Dut was gebeurt er? Zulke vrouwen worden single, depressief of zitten in een relatie met een man die niet haar eerste keuze was, sommige gaan zelfs voor een man die zij niet eens willen en hopen dat het ze gelukkig zal maken, wat meestal niet lukt natuurlijk. Want als ze met mannen zijn geweest die veel beter waren dan hun huidige man zullen ze zeker niet gelukkig zijn.


Als een oorlog ooit komt, piepen vrouwen wel anders. We hebben gezien hoe vrouwen in Oekraïne en Rusland die gingen vluchten uit hun land, terwijl hun mannen vechten en dood gingen, gingen de vrouwen achter mannen in andere landen aan. We hebben Nederlandse vrouwen gezien tijdens 2e wereldoorlog, ze hadden affairs met Duitse soldaten. Goed dat zulke vrouwen ook beschaamd werden toen voor wat ze hadden gedaan.

Mannen vechten aan het front, Israëlische vrouwelijke soldaten maken tiktoks. Zijn er vrouwelijke soldaten die zijn dood gegaan? Ja, maar veel meer mannen zijn dood gegaan, terwijl bijna iedereen daar moet dienen. 34% van de Israëlische soldaten zijn vrouwen maar minder dan 5% van de soldaten die doodgaan zijn vrouwen.
Zelden zoveel zever en fout (dom gatachterlijk) mannelijk gedoe gelezen. Op alle verdere quatch reageer ik niet, ik kan dat echt mentaal niet aan....
 
Vrouwen houden van mannen met humor. Dat heb je in elk geval Robbb. Hilarisch.
Dan hoop ik dat jij je master hebt en tot die 90% meer matches behoort. Gun het je van harte.

On topic:
Femisme betekend niets meer of minder dan gelijkheid vd sekse, gelijke kansen, gelijke behandeling.
Feministen kunnen net zo goed charmant, goed gekleed, slank en intelligent zijn.


Het argument van jong is beter dan ouder houdt geen steek..Jong wordt namelijk automatisch ouder en onderdanig wordt automatisch zelfredzaam. Het is de evolutie.
Koppig zijn daarentegen is een keuze.
Dat daten moeilijker is geworden kan hierdoor niet toegeschreven worden aan feminisme.

Verder kan je van alles vinden met google zie hieronder.
Maar hallo, we hebben ook zoiets moois als hersenen.. En die zijn er ook alles te nuanceren.

@Nick030
Maar je quote de verkeerde, ik was dat niet die dat zei.
Oops sorry dan was het vast Rob, 3dubbel B cup. Vandaar zijn "Tiffany jij accepteerd mijn prachtig schrijven niet" reactie 🫣🤭

Mijn excuses Nick voor de mixup
❤️

"Feminist Tiffany gaat ondertussen weer verder met haar leven Aju" 💋🥂
Ps I love some xs dick energy, let's make it cum to their senses 🤭🍌
Screenshot_20240115_004809_Samsung Internet.jpgScreenshot_20240115_004950_Samsung Internet.jpgScreenshot_20240115_005047_Samsung Internet.jpgScreenshot_20240115_005109_Samsung Internet.jpgScreenshot_20240115_005357_Samsung Internet.jpgScreenshot_20240115_005429_Samsung Internet.jpg
 
Laatst bewerkt:
Anticipation Popcorn GIF
 
Schrödingers alpha mannen in deze draad:

"Wij zijn de sterke, stoere, bovenliggende sekse!"
En ook
"Boehoe, vrouwen zijn zo gemeen naar ons!"

Net zo hard empowered en victim als het die mannen zo uitkomt. Ik zou me normaliter suf lachen daarom, als het gebrek aan zelfreflectie niet zo schrijnend was.
 
Dit is vooral een Amerikaans fenomeen, maar naar mijn idee is deze algemene tendens ook waarneembaar op de Nederlandse 'datingmarkt' (voor jongeren). Als man van midden in de twintig wil ik dan ook graag wat frustratie van mij afschrijven.

Ik zie er niet slecht uit ('gemiddeld', val niet echt op in negatieve of positieve zin) en ik heb mijn leven goed op orde: masterdiploma op zak, bovenmodaal salaris (met veel ruimte om door te groeien), een koopwoning, geen verslavingen enzovoort. Met andere woorden: gewoon een stabiele en serieuze jongeman met een prima toekomstperspectief.

Desondanks tonen vrouwen totaal geen interesse in mij. Ik krijg niet veel matches op 'dating apps' en in het dagelijks leven ontvang ik geen 'signalen' van vrouwen waaruit interesse blijkt. Blijkbaar is mijn 'marktwaarde' dus zodanig laag dat ik totaal onzichtbaar ben voor vrouwen, terwijl ik niet lelijk ben en (in principe) genoeg te bieden heb. Voor 'gemiddelde' (of zelfs lelijke / onaantrekkelijke) vrouwen in mijn leeftijdscategorie is de situatie op de 'datingmarkt' totaal anders: die krijgen voortdurend aandacht (hoewel deze aandacht weliswaar niet altijd serieus of zelfs wenselijk / positief is).

De gemiddelde jonge vrouw is dus aantrekkelijk voor de gemiddelde jonge man, terwijl de gemiddelde jonge man onaantrekkelijk (of althans onzichtbaar is) voor de gemiddelde jonge vrouw. Vroeger (vóór de jaren vijftig of zestig van de vorige eeuw) was het inkomen van de 'gemiddelde jonge man' nog de grote gelijkmaker op dat vlak, maar tegenwoordig kan een vrouw prima zelf rondkomen van het minimumloon (plus toeslagen) of zelfs een bijstandsuitkering, waardoor je als man weinig toegevoegde waarde hebt als 'provider' (tenzij je miljonair bent, maar niet met een bovenmodaal salaris).

Jonge vrouwen hebben daardoor eigenlijk alleen maar oog voor de meest aantrekkelijke mannen. Natuurlijk zijn er op individueel niveau uitzonderingen (zoals bij alles), maar dit is de algehele tendens -- en daarvoor is bijzonder weinig aandacht in de media.
 
Het probleem met feminisme is ook dat ze zich niet verantwoordelijk voelen voor de gevolgen van hun ideeën en daaruit voortvloeiende acties.

Elke man die klaagt moet niet zo een watje zijn en is een Andrew Tate aanhanger.

Ondertussen gaan steeds meer jonge mensen en vooral vrouwen er mentaal aan onder door.


Feminisme en vrouwen moeten eens goed in de spiegel kijken. Deze periode in de geschiedenis is voor vrouwen het beste ooit. En dan lukt het nog niet om gelukkig te zijn.

Vrouwen moeten dat probleem niet alleen oplossen. Net zoals mannen ook hun problemen niet alleen kunnen oplossen.

Dus ff feministes en de extreme red pill types weg halen uit de samenleving en dan wordt het weer een stuk leuker.
 
Het probleem met feminisme is ook dat ze zich niet verantwoordelijk voelen voor de gevolgen van hun ideeën en daaruit voortvloeiende acties.

Elke man die klaagt moet niet zo een watje zijn en is een Andrew Tate aanhanger.

Ondertussen gaan steeds meer jonge mensen en vooral vrouwen er mentaal aan onder door.


Feminisme en vrouwen moeten eens goed in de spiegel kijken. Deze periode in de geschiedenis is voor vrouwen het beste ooit. En dan lukt het nog niet om gelukkig te zijn.

Vrouwen moeten dat probleem niet alleen oplossen. Net zoals mannen ook hun problemen niet alleen kunnen oplossen.

Dus ff feministes en de extreme red pill types weg halen uit de samenleving en dan wordt het weer een stuk leuker.
IK heb geen probleem met gelijkheid tussen mannen en vrouwen. Ik ben er 100% voor.

On langs had ik een gesprek met een maat. Die bullshit zij als de wereld is voor is van de mannen wij hebben alles opgebouwd. En de vrouwen hebben niets bij gebracht. Wat hij wel vergeet is dat ongveer 100 jaar geleden veel minder te zeggen hadden dan nu.

Dat zijn dan ook die dat andrew tate blind volgen. Want hij is een echte man. 🙄

Met het extreme feminsme heb ik ook een probleem. Want er zijn er die de mannen willen onderdrukken.

Er moet gewoon gelijkheid zijn niets meer niets minder.
 
Er moet gewoon gelijkheid zijn niets meer niets minder.
Er moet ruimte zijn voor mensen om te doen wat hen gelukkig maakt. Maar wel binnen de regels dat anderen er niet ongelukkig door worden.

Modern Feminisme is alleen maar bezig mannen te kleineren en op achterstand te zetten.

Dat ze daarmee ook vrouwen onderuit halen maakt zo een feministe dan totaal niet uit.

Maar vrouwen moeten ook eens zelf onderzoek gaan doen. Maar misschien eens andere raadgevers nemen want zo gaan ze het echt niet redden.

En dan blijkt dat een gezin met twee ouders die beide voor hun kinderen zorgen, een gemeenschap die zijn leden ondersteund en lange termijn doelen in je leven best wel te helpen. 💪
En misschien geeft Moeder Natuur ook wat hints....

 
Laatst bewerkt:
Er moet ruimte zijn voor mensen om te doen wat hen gelukkig maakt. Maar wel binnen de regels dat anderen er niet ongelukkig door worden.

Modern Feminisme is alleen maar bezig mannen te kleineren en op achterstand te zetten.

Dat ze daarmee ook vrouwen onderuit halen maakt zo een feministe dan totaal niet uit.

Maar vrouwen moeten ook eens zelf onderzoek gaan doen. Maar misschien eens andere raadgevers nemen want zo gaan ze het echt niet redden.

En dan blijkt dat een gezin met twee ouders die beide voor hun kinderen zorgen, een gemeenschap die zijn leden ondersteund en lange termijn doelen in je leven best wel te helpen. 💪
En misschien geeft Moeder Natuur ook wat hints....

Wat zijn de regels. Want ik heb het gevoel moest ik kunnen vertellen dat ik een trio met 2 vrouwen zou gedaan hebben. Dat ik een schouder klop krijg goed gedaan man. Maar die 2 vrouwen of een vrouw die een trio met 2 mannen doet zijn dan meteen sletten. Waar zit het verschil dan?

Wat je dan hoort is ja maar bij mannen is dat natuur. Dat is ons instinct. Bij een vrouw toch ook?

ik begrijp ook wel wat je bedoeld. Een mooi voorbeeld dat ik hier kan geven is de ensors. (De vlaamse televisie & film prijzen). Alle buiten 1 prijs is naar een man gegaan. Er was veel te doen omdat er maar 1 vrouw gewonnen had.

Hadden ze de prijzen niet gender neutraal gemaakt ( zoals het vroeger was) hadden ze dat probleem niet. Waar mee ik niet bedoel dat een vrouw niet van een man kan winnen. Dat kan 100%. Maar nu voelen de vrouwen hun bekocht. De prijzen "eerlijk verdelen tussen mannen & vrouwen kan en klopt niet want dan is het ook niet meer de beste die wint
 
Want ik heb het gevoel moest ik kunnen vertellen dat ik een trio met 2 vrouwen zou gedaan hebben
En hier komt dat punt van gelijkheid naar voren.

Heb je er wel of niet voor betaald? En bij vrouwen de vraag of hij wel of niet rijk is?

Om als man elke dag sex te hebben kost je een vermogen, maar voor vrouwen is het gratis.

Dus als je als vrouw sex zo maar weg geeft dan ben je een slet. Ook grappig is dat vrouwen onderling die termen vaker en eerder gebruiken. Dan is modern feminisme ineens niet meer van toepassing 😇
 
Helaas een Amerikaans verhaal, en niet over Nederland, dus volgens sommigen op dit forum niet van toepassing 😊

Maar wat mij betreft een eerlijk verhaal over de cultuur waarin veel jonge vrouwen opgroeien.

En als mens wil ik het beste voor mijn medemens. Dus hopelijk kunnen we met zijn allen een beter verhaal aan de jonge vrouwen vertellen dan wat ze nu te vaak horen.

 
Met het extreme feminsme heb ik ook een probleem. Want er zijn er die de mannen willen onderdrukken.

Er moet gewoon gelijkheid zijn niets meer niets minder.
Er moet ruimte zijn voor mensen om te doen wat hen gelukkig maakt. Maar wel binnen de regels dat anderen er niet ongelukkig door worden.

Modern Feminisme is alleen maar bezig mannen te kleineren en op achterstand te zetten.

Dat ze daarmee ook vrouwen onderuit halen maakt zo een feministe dan totaal niet uit.

Maar vrouwen moeten ook eens zelf onderzoek gaan doen. Maar misschien eens andere raadgevers nemen want zo gaan ze het echt niet redden.

Liever raken met waarheid, dan troosten met leugens... Jullie durven het! (y)

Seksisme. Het bestaat nog steeds.
De westerse mens zal binnen korte tijd niet meer bestaan. De reden? Het feminisme.
 
Jullie hoeven echt geen zorgen te maken over feminisme, meeste vrouwen zijn echt niet actief bezig met feminisme en het is ook niet de reden waarom vrouwen niet aan je piemel friemelen zonder dat je ervoor betaald.

En wees blij met hoerigheid, jullie - of beter gezegd: wij, komen aan onze trekken doormiddel van hoeren. Minder hoerigheid in de wereld = minder hoeren voor ons.
 
En zijn de geboortecijfers dramatisch.
Dit heeft meer met praktische zaken te maken.

Als je met je opleiding tot +/- 25 bezig bent, dan een baan zoekt, de wereld moet rondreizen (nadat je eerst met FFF/XR op straten hebt geplakt) en jezelluuuf moet vinden, dan hik je tegen de 30 aan. Oh ja, een eigen huis is ook iets wat niet meer voor iedereen is weggelegd.
 
Modern Feminisme is alleen maar bezig mannen te kleineren en op achterstand te zetten.
Dat zijn ook geen echte feministen..Dat zijn de bekende mensen met veel te grote bek. Die eigen frustraties vertalen naar een bepaald ideaal zoals feminisme maar daar mijlenver vandaan staan..
En dan blijkt dat een gezin met twee ouders die beide voor hun kinderen zorgen, een gemeenschap die zijn leden ondersteund en lange termijn doelen in je leven best wel te helpen. 💪
En misschien geeft Moeder Natuur ook wat hints
Naar mijn idee, zal elk mens het erover eens zijn dat elk geboren kind het best uit is in een stabiel gezin met twee ouders.
Maar wereldwijd zien we dat dit er niet overal is.
Een goede uitkomst van feminisme en vrouwen rechten, is dat vrouwen ook niet in een benarde situatie hoeven te blijven. Vroeger waren wellicht meer gezinnen bij elkaar maar tegen welke prijs?
Mishandeling, sociale controlle dergelijke zijn nog steeds een belangrijke factor van "bij elkaar blijven" in landen waar de vrouwen weinig tot geen rechten hebben.
Of zelfs ook binnen Europa, waar dmv religie een zware sociale controlle de scepter zwaait..

Ondertussen gaan steeds meer jonge mensen en vooral vrouwen er mentaal aan onder door.
Dit komt voornamelijk omdat toch veel aantrekkelijke mannen blijven hangen in het "peter pan syndroom"..
Vandaar dat mijn advies aan vriendinnen is om voorbij een knap uiterlijk te gaan alsook mooie praatjes..
Deze jonge goden hebben bedacht om hun zaad te verspreiden en overal een kind te maken zonder enige verantwoordelijkheid te nemen.
Waardoor vrouwen, oftewel jonge moeders in de knoop raken met haarzelf..zeer logisch gevolg lijkt mij.

En deze mix maakt daten momenteel heel lastig. Omdat goede mannen en vrouwen lijden onder de egoïstische exemplaren..Hierdoor ontstaat meer wantrouwen en worden mensen afgestompt om het nog écht te proberen met elkaar.
Die egoïstische exemplaren daten ook zo'n beetje 70% vd markt..Kan je nagaan hoe 1 rotte appel de markt verpest 👌🏼

Voor mijn gevoel ben je als serieuze dame beter af met een heer die af en toe wandeld, dan een casanova die overal gratis zijn zaad doneert..

Ps Gregor..Die jonge mannen ruilen een volwassen dame zelden in. Een volwassen dame pampert zo een jong exemplaar als een moeder en neukt hem als een ervaren slet.💦 Daarnaast eist ze veel minder en gunt ze hem meer dan een leeftijdsgenoot.
Ook dat is een tendens aan het worden. Want de slimme, jonge heren die geen gold digger als vriendinnetje willen en wellicht niet eens kinderen willen, kiezen steeds vaker voor een goed uitziende cougar.
Inwisselen klinkt meer alsof een vrouw afhankelijk is van. Maar een gemiddelde cougar steunt op haarzelf waardoor ze zelfs aantrekkelijk is voor een jonger exemplaar ❤️
 
Dat zijn ook geen echte feministen..Dat zijn de bekende mensen met veel te grote bek. Die eigen frustraties vertalen naar een bepaald ideaal zoals feminisme maar daar mijlenver vandaan staan..
Ik heb geen probleem met feminisme. En zeker niet met het na streven van gelijkenis tussen mannen en vrouwen. Waar ik wel een probleem mee heb is wanneer feminisme misbrukt wordt als wapen. Om hun voordeel er uit te halen of hun carrière vooruit te drijven.

Zoals je zegt er zijn zo gezegde feministen die op de feministen kar springen om hun frustraties te uiten en ook hun frustratie´s met mannen. Als rel schoppers bij een betoging. Een goede beweging kapot maken om hun eigen

Dat heeft niets meer te maken met feminisme of gelijkstelling tussen mannen en vrouwen.
Een goede uitkomst van feminisme en vrouwen rechten, is dat vrouwen ook niet in een benarde situatie hoeven te blijven. Vroeger waren wellicht meer gezinnen bij elkaar maar tegen welke prijs?
Mishandeling, sociale controlle dergelijke zijn nog steeds een belangrijke factor van "bij elkaar blijven" in landen waar de vrouwen weinig tot geen rechten hebben.
Of zelfs ook binnen Europa, waar dmv religie een zware sociale controlle de scepter zwaait..
Dat is een feit. En west-europa is het wel redelijk goed denk ik voor vrouwen. De over grote meerderheid van de mannen hebben ook geen probleem hebben met gelijkstemming tussen mannen en vrouwen.

Die dat er wel wel een probleem bij hebben zijn vooral de die hard conservatieve mannen. Die proberen vast te houden aan het feit dat de man de hoofd verdiener moet zijn. De broek thuis moet dragen etc. Die zijn niet zo heel erg naar mijn mening.

De erge soort is. Is het type man dat vind mannen meer waard zijn dan vrouwen en ze minderwaardig behandelen. Zij zijn geen fan van feminisme omdat vrouwen hun sneller verlaten. Omdat ze nu op financieel en sociaal vlak even sterk is. En zo hun druk middelen verliezen.
 
Misschien ligt de kern ook wel in "angst voor afwijzing"?

Veel mensen durven amper nog verliefd te worden. Ik hoor dit behoorlijk vaak en moet zeggen dat ik zelf ook wel bepaalde angst heb voor verliefdheid.

Feminisme draagt er wel aan bij dat je als vrouw op je eigen benen durft te staan, ook financieel je eigen boontjes kunt doppen en een diploma op zak hebt.

De verwende cultuur en princess treatment, waaronder de verwachting dat de man binnen de relatie alles betaald, is heel ver weg vh feminisme. Is eigenlijk gewoon patriarchal...

En dat gezegd hebbende, valt het mij dus op dat een groep mannen juist wel zo een vrouw wilt: Een vrouw die luisterd, die zakgeld krijgt, kinderen verzorgd, huishouden doet, mooi, altijd vrolijk, eerzaam en verder weinig vragen stelt. 😅

Maar ja, zo een vrouw zet wel 9 vd 10 keer haar eigen verlangens ad kant, tegen de midlife wordt ze moody en heeft ze uit teleurstelling ook weinig zin meer in sex..

Een sterke vrouw gooit het roer om, soms al eerder dan de 40. Gaat naar de gym, gaat toch nog voor een carrière, verzorgt haarzelf goed. Maar die vrouw verwacht hetzelfde van haar partner.
Blijf je dan achter, komt er alsnog een scheiding aan.

Femisme geeft vrouwen een keuze om niet te hoeven blijven hangen in iets dat niet meer werkt.
 
Veel mensen durven amper nog verliefd te worden. Ik hoor dit behoorlijk vaak en moet zeggen dat ik zelf ook wel bepaalde angst heb voor verliefdheid.
Hoewel een groot component je eigen persoonlijke ervaringen uit het verleden zijn, denk ik dat een flink deel te wijten is aan hoe de wereld tegenwoordig werkt.

Er wordt enorm veel van het individu gevraagd en van het individu verwacht. Dat confronterend ons dagelijks met onze eigen imperfecties, terwijl we door onder andere de (sociale) media overspoeld worden met het perfecte plaatje van wat we zouden moeten zijn.

Dat maakt ook dat we iedere imperfectie bij onszelf uitvergroten en die ook steeds moeilijker accepteren van een ander. We willen zekerheid, houvast, begrijpen hoe de wereld werkt, maar door de overdaad aan "informatie" wordt die bodem volledig onder ons weggeslagen.

Wat is verliefdheid? Onzekerheid, ongemak, pijn misschien zelfs, en dat durven we niet meer toe te laten, want het leven is al zo onzeker. Precies ook waarom heel het conservatieve sentiment weer de kop op steekt. Niet omdat het leven toen goed was, maar wel helder, duidelijk, overzichtelijk.

Voor mezelf sprekend: ik heb vrijwel geen goede voorbeelden van relaties om me heen gehad, waardoor ik huiverig ben om er zelf aan te beginnen. Mijn perfectionisme en enorme behoefte aan duidelijke kaders helpen daar niet aan mee. Evenmin het moeilijk kunnen verlaten van mijn comfort zone.

Wat betreft feminisme en een vrouw die haar eigen boontjes kan doppen: dat juich ik alleen maar toe. Ik zou nooit iemand willen die zich ondergeschikt maakt aan mij. Ik wil iemand die naast me staat en waar we elkaar kunnen optillen naar nog grotere hoogten, elkaar stimuleren om beter te worden.
 
Misschien ligt de kern ook wel in "angst voor afwijzing"?

Veel mensen durven amper nog verliefd te worden. Ik hoor dit behoorlijk vaak en moet zeggen dat ik zelf ook wel bepaalde angst heb voor verliefdheid.
Ik heb de laatste jaren meer en meer mannen vs vrouwen is. Dan samen te werken. Ik denk dat het vooral komt omdat er enorm veralgemeend wordt. Bv: alle mannen/vrouwen zijn het zelfde. Mijn ex of die crush heeft mij zwaar gekwetst, slecht behandeld etc. Een andere vrouw/man kan of gaat dit ook doen. Vaker word er van uit gehaan gaat dit ook doen.

Om een dom voorbeeld te geven. Ik heb ooit eens een escort geboekt en ik ga voor op de trap. Een maal boven besef ik oei die trap is stijl. (Ik vergeet dat) De dame was ook onzeker. Dus wat doe ik ik bied haar mijn hand aan. Welk aantwoord kreeg ik. Nee dank u straks duw je mij van de trap. Waarop ik vroeg waarom zou ik dat doen? Haar antwoord ik weet het niet maar ik heb het al eens mee gemaakt.

Even later heb ik daar met haar er over gesproken. Ze had haar ook verontschuldigt.

Zulke dingen komen mede door toxische mannen en vrouwen die hun slechte ervaringen overdragen op anderen.
Feminisme draagt er wel aan bij dat je als vrouw op je eigen benen durft te staan, ook financieel je eigen boontjes kunt doppen en een diploma op zak hebt.

De verwende cultuur en princess treatment, waaronder de verwachting dat de man binnen de relatie alles betaald, is heel ver weg vh feminisme. Is eigenlijk gewoon patriarchal...

En dat gezegd hebbende, valt het mij dus op dat een groep mannen juist wel zo een vrouw wilt: Een vrouw die luisterd, die zakgeld krijgt, kinderen verzorgd, huishouden doet, mooi, altijd vrolijk, eerzaam en verder weinig vragen stelt. 😅
De andere groep mannen die wel ook mee doet in het huishouden. Eten maken, de kinderen etc. Die zeggen het is team work

Die vinden dat vrouwen even veel te zeggen hebben als hun. Ook in hun eigen huis.(huis van de man ). Die op haar strepen staat waneer het nodig is ook tegen hem.

Is groter dan de onderdrukkende groep. Maar het zal nog jaren duren tegen dat the old way of life zelfs geen herinering meer is.
Maar ja, zo een vrouw zet wel 9 vd 10 keer haar eigen verlangens ad kant, tegen de midlife wordt ze moody en heeft ze uit teleurstelling ook weinig zin meer in sex..

Een sterke vrouw gooit het roer om, soms al eerder dan de 40. Gaat naar de gym, gaat toch nog voor een carrière, verzorgt haarzelf goed. Maar die vrouw verwacht hetzelfde van haar partner.
Blijf je dan achter, komt er alsnog een scheiding aan.
Vrouwen hebben noden vaak achteruit gezet dat is waar. De vraag is soms wel . Is het door onderdrukking of doet ze het uit haar zelf?

Stel dat ik en jij hebben een relatie. En jij wil bv je eigen privé-huis openen, als psycholoog werken en andere levens doelen bereiken. Als jij altijd jou noden,verlangens en doelen achteruit moet duwen voor de mijne ben ik 100% verkeerd.

Maar als jij atijd uit je zelf zonder dat ik eis of verlang jou noden,doelen en verlangens achter op stelt is dat niet mijn fout. Ik kan kan maar alles doen wat ik kan om jou te helpen jou doelen, verlangens en noden te volbrengen.

Als jij het vind of het gevoel hebt dat jou noden, verlangens en doelen niet voldaan worden omdat jij ze uit je zelf achter op zet voor mij en jij nooit iets zegt er over tegen mijn kan ik er toch niet aan doen?

Het is jammer genoeg vaak zo dat een vrouw 10 jaar of langer haar zelf achter uit steekt met de beste bedoelingen. Dan komt er in de midlife vaak ruzie in de relatie. Omdat ze haar jaren lang haar zelf achter uit gestoken heeft. Zonder ooit iets te zeggen. Terwijl het kon voorkomen worden door gewoon eens te praten met haar partner.
Femisme geeft vrouwen een keuze om niet te hoeven blijven hangen in iets dat niet meer werkt.
De mogelijkheid om niet te blijven hangen was er altijd al toch in mijn levens tijd. (28 jaar) ik ken een vrouw dat al jaren weg wil van haar man. De reden waarom ze blijft hangen is niet financieel of de kinderen. Maar omdat ze in haar hoofd gestoken heeft dat haar man met alles aan de haal gaat omdat hij volgens haar "slimmer"is en meer de weg weet.

Ik vraag mij af waarom onderschatten jullie je zelf zo ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan