Hoe vaak laten jullie je testen?

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Ik snap dat het vanuit inkomsten voor een dvp misschien niet mogelijk is, maar zou toch mooi zijn als testen zo gemakkelijk zou gaan zoals zelftest en dit per klant verplicht werd. Dan kun je in ieders geval lekker je gang gaan zonder te stressen. Overigens zou de klant dan ook verplicht moeten testen.
En hoe zit het dan met de incubatietijd?
 
Blijft absurd dat mannen er nogsteeds klakkeloos van uit gaan dat een vrouw maar anticonceptie moet gebruiken en zelf helemaal niks doen om zich zelf te beschermen.

ga er van uit dat dames in het beroep zich ze,f toch beschermen met bijvoorbeeld anticoncept, Prep, etc zoals een bouwvakker een helm, handschoenen en stalen neuzen draagt ter preventie…
 
ga er van uit dat dames in het beroep zich ze,f toch beschermen met bijvoorbeeld anticoncept, Prep, etc zoals een bouwvakker een helm, handschoenen en stalen neuzen draagt ter preventie…
Dat is misschien je natte droom, maar niet de realiteit. ;) Je bent toch ook zeker zelf verantwoordelijk, zo ook dat je een verantwoordelijkheid hebt door iedereen soa-vrij te houden. Regelmatig testen dus.
 
Bedoel je met vrouwen DVP"s die bare/nzc bieden of vrouwen in het algemeen want dat is wel een groot verschil.
Ik bedoel vrouwen in het algemeen. Je ziet dat vooral hormonale anticonceptie niet meer vanzelfsprekend is, hoewel het voor veel vrouwen nog steeds de beste vorm van anticonceptie is. Er zijn dus best veel vrouwen die een risico lopen om zwanger te worden, ook omdat de 'natuurlijke methoden' veel minder effectief zijn.
Samen met het feit dat het condoomgebruik bij wisselende contacten al jaren laag is (4 op de 10 gebruikt bij een nieuw contact nooit een condoom, een groot deel 'af en toe').

anticonceptie heeft namelijk veel nadelen is gebleken waardoor veel vrouwen zijn gestopt laatste paar jaar...logisch.
Je bedoeld hormonale anticonceptie en specifiek 'de pil' denk ik, maar ook dan zou het te kort door de bocht zijn. Veel vrouwen ervaren weinig bijwerkingen, veel vrouwen voelen zich juist beter door OAC (bijv. minder dalen) en er zijn inderdaad vrouwen die negatieve bijwerkingen ervaren. Het is belangrijk dat een deskundige arts samen met de patiënt gaat kijken wat de beste methode is. Er zitten zo al grote verschillen tussen verschillende soorten van de OAC (bijv. wel of niet anti-androgeen).

Hormonale anticonceptie heeft ten onrechte een slechtere naam gekregen, maar artsen hebben inderdaad ook de bijwerkingen te lang genegeerd. Anticonceptie op maat dus.
 
Jij vind het raar dat vrouwen in het beroep hunzelf beschermen tegen hiv en andere soa's?
ik heb het hier niet over vrouwen in het algemeen , maar echt de dames die het beroepsmatig doen.
Ik denk dat we een gezamenlijke verantwoordelijkheid hebben om elkaar te beschermen tegen ziekte. Regelmatig testen zou vanzelfsprekend moeten zijn. Ik ben nog steeds verbaasd dat er mannen zijn die zich nooit laten testen. Ik vind dat vrij asociaal en zeker als ze ook nog eens vinden dat de dames verantwoordelijk zijn om hun wel te beschermen.
 
Je ziet dat vooral hormonale anticonceptie niet meer vanzelfsprekend is, hoewel het voor veel vrouwen nog steeds de beste vorm van anticonceptie is. Er zijn dus best veel vrouwen die een risico lopen om zwanger te worden, ook omdat de 'natuurlijke methoden' veel minder effectief zijn.
Blijkbaar inderdaad.
Ik ben bang dat het in een trend past van denken dat wetenschap 'ook maar een perspectief' is.
 
Ti's niet alleen de vrouw die een kind krijg hé. Als je als hobby graag seks hebt met onbekende vrouwen, maar geen kind met hun wilt. Zul je zelf daar verantwoordelijkheid over moeten nemen.
Zolang ik als vader niet automatisch ouderlijk gezag krijg is het wat mij betreft de verantwoordelijkheid van de vrouw. Toedeloe

*pakt een bak popcorn en wacht op het vuurwerk.
 
De reden dat vrouwen tegenwoordig minder anticonceptie gebruiken is niet zo zeer dat ze een groter risico willen nemen om zwanger te worden, maar omdat het steeds meer ter discussie gesteld wordt of het nou wel zo goed is om je vanaf je eerste menstruatie vol te (laten) pompen met hormonen als oestrogeen en progestageen. Ik neem persoonlijk nooit het risico om onveilige seks te hebben met iemand waar ik nooit eerder seks mee heb gehad (DVP of niet-DVP). Helaas niet zo lekker als zc maar een SOA is ook geen pretje. Of ineens een uitdaging hebben van iemand bezwangerd hebben.
 
Ik laat me om de drie maanden testen ondanks dat ik het altijd veilig doe op pzc na dan. Ook heb ik de hepatitis injecties gehad.
Krijg ondanks dat in mijn advertentie duidelijk staat dat ik onder geen beding zonder condoom intiem doe toch nog vaak meer geld aangeboden om het zonder te doen. Snap die mannen echt niet. Waarom zou je dat risico willen lopen en daarmee ook andere dames in gevaar brengen?
 
Ik laat me om de drie maanden testen ondanks dat ik het altijd veilig doe op pzc na dan. Ook heb ik de hepatitis injecties gehad.
Krijg ondanks dat in mijn advertentie duidelijk staat dat ik onder geen beding zonder condoom intiem doe toch nog vaak meer geld aangeboden om het zonder te doen. Snap die mannen echt niet. Waarom zou je dat risico willen lopen en daarmee ook andere dames in gevaar brengen?
En... er nog extra voor willen betalen ook!
En dat na al dat gejammer dat 'de sex duur betaald wordt'! Begrijpen wie begrijpen kan...
 
Ti's niet alleen de vrouw die een kind krijg hé. Als je als hobby graag seks hebt met onbekende vrouwen, maar geen kind met hun wilt. Zul je zelf daar verantwoordelijkheid over moeten nemen.
Zolang ik als vader niet automatisch ouderlijk gezag krijg is het wat mij betreft de verantwoordelijkheid van de vrouw. Toedeloe

*pakt een bak popcorn en wacht op het vuurwerk.
.........tja....🤐
 
.........tja....🤐
Zou je jezelf niet beter kunnen verbazen over het feit dat in tijden waarin iedereen loopt te janken over ongelijkheid, de man niet automatisch ouderlijk gezag heeft over zijn kind? Nee, we zijn automatisch de lul om kinderalimentatie te betalen, maar automatisch in aanmerking te komen om vader te zijn is blijkbaar een gekke gedachte.

Jij mag ook voor mij beslissen of je mijn ongeboren kind mag vermoorden, maar ik mag er niet voor kiezen om weg te lopen. Beetje krom vind je niet?
 
Laatst bewerkt:
Ik laat me alleen testen als ik heb liggen neuken zonder condoom. Dat is eigenlijk alleen om mijn vaste relatie te beschermen. Met haar neuk ik altijd zonder en wil haar geen soa geven.

Neuken zonder condoom doe ik in principe ook niet. Alleen heel soms als ik heel geil ben, heb ik geen principes meer. Dat wordt dan wel een dure wip. Een soa-test is niet goedkoop.
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan