Hoe vaak laten jullie je testen?

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
IK laat me 1x per jaar testen , dat is voldoende.
Ik heb me pas geleden bij one day clinic laten testen.
Daar zijn ze vriendelijk.
Alleen daar is het duur , ik kan nergens op internet zien wanneer die testbussen er staan.
Eerst had ik zoiets van , laat die dames zich maar testen , maar iemand wist mij te overhalen ook te laten testen.
Ik vind dat die dames elke maand getest moeten worden.
 
IK laat me 1x per jaar testen , dat is voldoende.
…..
Ik vind dat die dames elke maand getest moeten worden.
Super goed dat je je laat testen! Als mannen zich elke maand laten testen, dan krijgen de dames ook veel minder vaak een soa. Alle dames krijgen een soa van een man. Beetje gekke redenatie dat je vind dat 1 x per jaar testen voldoende is, maar wel vind dat elke dame zich maandelijks moeten laten testen? Mischien is de gulden middenweg wel dat jij je ten minste jaarlijks laat testen, misschien wel 2 x per jaar, en de dames, gewoon wat ze nu ook al doen, 4 x per jaar?
 
IK laat me 1x per jaar testen , dat is voldoende.
Ik heb me pas geleden bij one day clinic laten testen.
Daar zijn ze vriendelijk.
Alleen daar is het duur , ik kan nergens op internet zien wanneer die testbussen er staan.
Eerst had ik zoiets van , laat die dames zich maar testen , maar iemand wist mij te overhalen ook te laten testen.
Ik vind dat die dames elke maand getest moeten worden.

Sterk afhankelijk hoeveel wisselende sekscontacten je hebt gehad. Ga je sporadisch dan is 1x in het jaar voldoende. Ga je regelmatig dan is het verstandig om 2 tot 3 keer per jaar te doen. Sowieso voor hiv moet je 12 weken wachten na je laatste sekscontact om het te kunnen controleren.
 
Ik ben weer met vlag en wimpel geslaagd , er is zelfs naar diverse varianten gekeken van hepatitis, alles goed. 😎
Misschien handig om je te laten vaccineren tegen hepatitis A en B?

…. Sowieso voor hiv moet je 12 weken wachten na je laatste sekscontact om het te kunnen controleren.
Niet helemaal juist. Hiv kun je vaak al veel eerder aantonen, soms al binnen 2 weken na infectie. 100% uitsluiten van een hiv infectie is wel nog steeds 3 maanden.
 
Niet helemaal juist. Hiv kun je vaak al veel eerder aantonen, soms al binnen 2 weken na infectie. 100% uitsluiten van een hiv infectie is wel nog steeds 3 maanden.

Wat ik zeg is wel juist. Je zegt het zelf.

Het zou mogelijk zijn om Hiv na 2 weken in het bloed te zien maar als je negatief test sluit het helemaal niks uit. Het kan zijn dat de anti-stoffen in je lichaam te weinig is om aan te tonen dat je hiv virus hebt. Dit zou na 3/4/5 week anders kunnen zijn. Na 12 weken testen is het 100% betrouwbaar
 
Wat ik zeg is wel juist. Je zegt het zelf.

Het zou mogelijk zijn om Hiv na 2 weken in het bloed te zien maar als je negatief test sluit het helemaal niks uit. Het kan zijn dat de anti-stoffen in je lichaam te weinig is om aan te tonen dat je hiv virus hebt. Dit zou na 3/4/5 week anders kunnen zijn. Na 12 weken testen is het 100% betrouwbaar
Ik reageerde vooral op dit stukje: " Sowieso voor hiv moet je 12 weken wachten …" Je moet m.i. niet 12 weken wachten om te testen. Als je klachten hebt die bij acute hiv passen, is het wel belangrijk dat je dit zo spoedig mogelijk weet. Behandeling kan al starten, maar nog veel belangrijker, je kunt anderen niet besmetten. Juist als je net geïnfecteerd bent, kun je super besmettelijk zijn. Inderdaad, een negatieve test sluit het niet uit, dat kun je pas stellen na 12 weken. Voor sommige mensen een hele lastige tijd in onzekerheid.
 
Er zijn mannen dat dames van plezier neuken zonder condoom en redelijk veel mannen dat zich laten pijpen zonder condoom.

Heb jij ooit een SOA gehad? En let je daarna wel beter op jezelf?

Ik heb zelf nog nooit een SOA gehad en ik heb ook nog nooit een dame van plezier zonder condoom geneukt. Ik heb wel seks gehad zonder condoom, niet zo vaak, maar heb altijd na onveilig seks 1 maand lang geen seks gehad en daarna gaan testen.
 
Ik heb een dvp waar ik het zonder doe, ze is erg schoon en heb het idee dat ze het niet zonder doet met jan en alleman. Had 1x na een bezoekje een aantal dagen later wel ineens bloed in mijn urine en ik raakte direct in paniek, getest maar gelukkig negatief......

GR RF
 
Ik heb nog nooit zonder condoom seks gehad. Pijpen is wel zonder. Nog nooit een soa gehad. Testen doe ik elke 6 maanden, ondanks dat ik weinig wisselende contacten heb.

Ik vind testen een vanzelfsprekendheid. Het is ook een stukje verantwoordelijkheid nemen naar je partners. Je hebt niet alleen te maken met je eigen gezondheid, maar ook met die van je sekspartners.

Trouwens, deze topic kan interessant zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog nooit een test gedaan en doen regelmatig NZC en PZC, zodra ik problemen krijg vind ik het de hoogste tijd om me eens bij de huisarts te melden maar voorlopig gaat het al meer dan 30 jaar goed op deze manier. Je kan ook te bang zijn voor van alles, dan lig je met angst te wippen en is er een groot gedeelte van het plezier verdwenen.
 
Ik heb nog nooit een test gedaan en doen regelmatig NZC en PZC, zodra ik problemen krijg vind ik het de hoogste tijd om me eens bij de huisarts te melden maar voorlopig gaat het al meer dan 30 jaar goed op deze manier. Je kan ook te bang zijn voor van alles, dan lig je met angst te wippen en is er een groot gedeelte van het plezier verdwenen.
Je wilt toch geen soa's doorgeven aan anderen?

Als iedereen een beetje om elkaar denkt, dan blijft dit alles voor iedereen het leukst. Sommige soa's geven weinig tot geen klachten, maar kunnen wel veel schade geven in het lichaam als het onopgemerkt blijft. En af en toe eens testen lijkt me toch ook geen grote opgave, zeker niet met alle mogelijkheden tegenwoordig. Het gaat echt niet meer zo zoals Najib Amhali het vertelde. ;)
 
Je wilt toch geen soa's doorgeven aan anderen?
Dat klinkt wel héél goed he... Wel druipt de hypocrisie er een beetje van af.

Want als je geen soa's wil doorgeven, dan doe je toch gewoon alles met condoom? Het feit dat je je laat testen betekent dat je risico gelopen hebt. Je weet wel hoe, zeker...

Dus prediken dat je anderen niets mag doorgeven, maar wel intussen zelf al eens de bare toer op? En dan, testen maar. Tussen het ogenblik van jouw vorige test en je bare contacten kan er vanalles gebeurd zijn.
 
Dat klinkt wel héél goed he... Wel druipt de hypocrisie er een beetje van af.

Want als je geen soa's wil doorgeven, dan doe je toch gewoon alles met condoom? Het feit dat je je laat testen betekent dat je risico gelopen hebt. Je weet wel hoe, zeker...

Dus prediken dat je anderen niets mag doorgeven, maar wel intussen zelf al eens de bare toer op? En dan, testen maar. Tussen het ogenblik van jouw vorige test en je bare contacten kan er vanalles gebeurd zijn.
Helaas klopt je veronderstelling niet, maar ik zal het voor je uitleggen.

Veilige seks bestaat niet. Wel veiliger seks.

Een condoom geeft uitstekende bescherming tegen soa's, maar nog steeds blijft er een klein risico. Een condoom kan stuk gaan of afglijden, maar ook bijv. via vingers kun je soms een soa overdragen. Behalve neuken heb je ook nog zoiets als orale seks. Orale seks is een klein risico. Wil je meer zekerheid, dan gebruik je ook tijdens de orale seks een condoom. Veel mensen vinden dit kleine risico acceptabel en hebben zonder condoom orale seks.

Daarom dat regelmatig testen belangrijk is, ook als je alles met een condoom doet. Testen heeft als doel:

* om jezelf te beschermen, zodat je een behandeling kunt krijgen.
* om anderen te beschermen, je kunt geen soa's doorgeven als je geen soa's (meer) hebt.
* om anderen te beschermen, mocht je positief testen, dan kun je partners waarschuwen.

Mijn risicoprofiel (daar praat je over als je testfrequentie wilt bepalen) is erg laag. Daar heb ik al wat over gezegd. Desondanks test ik me 2-3 x per jaar, omdat ik het belangrijk vind om anderen te beschermen. In mijn situatie zou 1 x per jaar testen genoeg zijn. Zie ook mijn topicstart.
 
Helaas klopt je veronderstelling niet, maar ik zal het voor je uitleggen.
Geen uitleg nodig hoor. Misschien zou ik meer kunnen uitleggen, maar dat zou ons te ver voeren.
Veilige seks bestaat niet. Wel veiliger seks.
Door je te laten testen vooraf, wordt de seks die je nu hebt met een willekeurige partner er niet veiliger op. Je kent die partner niet, noch de voorgeschiedenis.
Een condoom geeft uitstekende bescherming tegen soa's, maar nog steeds blijft er een klein risico. Een condoom kan stuk gaan of afglijden, maar ook bijv. via vingers kun je soms een soa overdragen. Behalve neuken heb je ook nog zoiets als orale seks. Orale seks is een klein risico. Wil je meer zekerheid, dan gebruik je ook tijdens de orale seks een condoom. Veel mensen vinden dit kleine risico acceptabel en hebben zonder condoom orale seks.
Als je iets wil uitleggen, moet je wel correct blijven. Mijn standpunt is dat als je ALLES veilig doet (dus ook pijpen met condoom) het restrisico zo klein is dat testen weinig of geen nut hebben.
Daarom dat regelmatig testen belangrijk is, ook als je alles met een condoom doet. Testen heeft als doel:

* om jezelf te beschermen, zodat je een behandeling kunt krijgen.
* om anderen te beschermen, je kunt geen soa's doorgeven als je geen soa's (meer) hebt.
* om anderen te beschermen, mocht je positief testen, dan kun je partners waarschuwen.
Ik denk dat je dit gecopieerd hebt uit een boekje over voorlichting voor jonge mensen. Zo klinkt het toch. Lol
Mijn risicoprofiel (daar praat je over als je testfrequentie wilt bepalen) is erg laag. Daar heb ik al wat over gezegd. Desondanks test ik me 2-3 x per jaar, omdat ik het belangrijk vind om anderen te beschermen. In mijn situatie zou 1 x per jaar testen genoeg zijn. Zie ook mijn topicstart.
Met alle respect, maar dat is spijkers op laag water zoeken. Ik kan nog veel meer theorie vertellen hoor als je wil. Wetenschappelijk onderbouwd.

Normale mensen weten dat je bij betaaldates met een dvp een condoom gebruikt en dan zal er je niet veel gebeuren. Dat is de praktijk. Je kan je anders ook maar beter laten testen voor vanalles en nog wat, want er zijn zoveel gevaren in het leven. Rokers zouden hun longen dan om de maand moeten laten nakijken. Liefhebbers van alcohol moeten hun lever laten controleren. Die ziektes kunnen rokers en drinkers niet doorgeven, maar de maatschappij draait wel op voor hun ziektekosten via de zwaarder belastte ziekteverzekeringen. Misschien moet ook elke bestuurder die in een wagen stapt, eerst zijn ogen laten testen om te zien of hij ook vandaag nog goedgenoeg kan zien, en ik zou ook de bloeddruk controleren om meer zekerheid te hebben dat de bestuurder geen appelflauwte achter het stuur kan krijgen.

Laat ons dus vooral logisch en realistisch blijven. Wie buiten de deur neukt zonder condoom of pijpt zonder condoom, weet dat hij/zij een risico loopt en kan aan testen denken. Wie voor alles veilig sekst, loopt een zodanig klein risico dat een regelmatige test eerder wat overbodig is. Een pipo die komt zwaaien met een papiertje waarop staat dat hij clean is, zou dan eigenlijk ook een bewijs moeten hebben dat hij sinds die test opgesloten gezeten heeft in de gevangenis en geen seksuele contacten meer gehad heeft in dei tussentijd. De ervaring leert dat degenen die zich vaker laten testen vaak de bare neukers zijn. Een negatieve test zorgt in dat geval dikwijls eerder voor ee nvals veiligheidsgevoel.

Overconsumptie van medische middelen is trouwens ook een van de dingen die we moeten vermijden.
 
Tja, ik kan nog wel een keer herhalen wat ik al verteld heb hier.

Als je niet aan seks doet, hoef je nooit te testen. Als je een monogaam leven hebt, dan hoef je ook niet te testen. Ik denk dat de meeste bezoekers van deze website niet monogaam zullen zijn. Dan is regelmatig testen verstandig om eerder genoemde redenen. De frequentie van het testen hangt af van het risicogedrag.

Je maakt een interessante opmerking over kosteneffectiviteit en nut van preventie. Je kunt dat hier nalezen: https://kosteneffectiviteitvanpreventie.nl/
… maar, mensen hebben niks te maken met kosteneffectiviteit. Dat is een begrip relevant voor de gehele populatie. Je hebt als mens vooral te maken met je eigen belang en die van je directe omgeving. Je laat je ook testen omdat je er direct zelf voordeel van hebt.
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan