Hoe vaak laten jullie je testen?

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Het advies is wel minstens 1x per jaar maar als je heel wisselend contact hebt, is het advies eigenlijk 1x per kwartaal (elke 3 maanden). Dit advies krijg je als swinger/bi of homoseksuele man, zelfs als sekswerker.

Ben onlangs bij de GGD geweest en hoorde van een verpleegkundige dat een sekswerker over het algemeen 1x per jaar zich laat testen. Deze inschatting was gemaakt tijdens de laatste enquête een jaar of 5 geleden dus wel vóór Coronatijden. Waar ze heengegaan zijn (ramen, privehuizen, privéontvangst enz.) om die enquête uit te voeren, weet ik niets van. Ik was er wel verbaasd over; zelfs als je geen klachten hebt, neem nooit aan dat je geen SOA kunt overdragen. Bij chlamydia (vooral in mannen), syphilis en HIV zou het wel even kunnen duren totdat symptomen verschijnen. In sommige gevallen bij chlamydia, zou het kunnen zijn dat er helemaal geen klachten tevoorschijn komen.
Je pik voelt anders bij chlamydia hoor.
 
Zelfs al zegt je huisarts "Als je geen klachten hebt, dan is dat niet echt nodig", wat mijn huisarts tegen me zei, waarop ik vervolgens vroeg om het toch maar wel te doen. Waar vervolgens overigens niet moeilijk over gedaan werd, maar wel een aparte reactie.
Ja helaas zijn niet alle huisartsen voldoende deskundig op dit gebied. Gelukkig zijn er tegenwoordig veel mogelijkheden om te testen.
 
Die doe ik ook. Is omdat je ook van die zelftesten hebt met resultaat die je thuis kan aflezen.
Vind die pakketjes wel prijzig (neem altijd volledige test) maar me zeker waard om miserie bij mij of andere te voorkomen. Min 2 - 3x per jaar.
 
Zijn die zelftesten die je thuis doet wel betrouwbaar? Of word je staal uitgestuurd naar n labo?
Ik zou geen thuistesten doen, waar je de uitslag zelf kunt aflezen. Als het naar een erkent laboratorium gaat is het wel goed. Zelf laat ik me testen bij de huisarts (als ik hiv.syfilis meeneem) en tussendoor via https://soatestdoen.nl/. Dit is een website van Certe/Izore. Er zijn meer laboratoria die soa testen aanbieden.
 
Hieronder even wat informatie over zelftesten en testen zonder klachten.

Zelftesten: Als je zelftesten wil doen, raden we aan om ze bij een organisatie te bestellen die op deze ( https://www.soaaids.nl/nl/professio...-betrouwbare-aanbieders-voor-private-soa-zorg ) website staat. Deze voldoen aan alle eisen, van zowel samenwerking met betrouwbare laboratoria maar ook andere eisen aan de website dat het advies/de informatie betrouwbaar is. Daarom zullen er vast ook aanbieders zijn die niet op deze lijst staan maar bijvoorbeeld wel met betrouwbare laboratoria werken.

Testen zonder klachten: Naar schatting heeft 50% van de mannen met chlamydia, geen klachten. Als je alleen test als je klachten hebt, kan je dus een infectie missen. Als je veel wisselende contacten hebt, raden we aan om je eens in de zoveel tijd te testen, afhankelijk van hoeveel nieuwe contacten je hebt.
 
Komen die bussen ook in de andere grote steden? Waar en wanneer is daar een overzicht ergens van te vinden op internet?
Volgens mij is die Haagse bus een specifiek project van GGD Haaglanden en is er in andere steden niet zoiets.
Het heeft in het verleden wel aangekondigd gestaan op https://twitter.com/Spot46_DenHaag , maar daar zie ik nu niets staan. Komt misschien nog.
 
@Paulus2 Is dat ergens te zien, waar en wanneer die bus er staat? Doordeweeks overdag is lastig voor mij i.v.m. werk, zou mooi zijn als 'ie er eens 's avonds of in het weekend is.
Ik heb het op een briefje in een keuken in de Geleenstraat gelezen. Misschien kan ik als de bus er staat vragen of ze weten wanneer ze weer komen.
 
Laatst bewerkt:
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan