Hoe vaak laten jullie je testen?

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Volgens mij hebben wandelers die alleen sex met biologische vrouwen hebben geen recht meer op gratis testen bij de GGD (was vroeger wel zo, maar is op een gegeven moment wegbezuinigd).
Kun jij vanwege je trans-bezoeken nog wel gratis getest worden bij de GGD?
Klopt, bezoekers van sekswerkers die biologisch vrouw zijn kunnen niet meer gratis bij de GGD terecht, tenzij ze klachten hebben. Als je seks hebt met mannen (MSM) of transpersonen dan kun je wel bij de GGD terecht. De reden is dat soa's en met name ook de ernstige soa's (hiv en syfilis) veel meer voorkomt onder MSM en transpersonen die sekswerk doen. Daarnaast zijn de contacten ook vaker minder veilig.
 
Ja want transen zijn nog steeds (lichamelijk) mannen.
Nee. Transpersonen kunnen als man of vrouw geboren zijn. Je hebt transmannen en transvrouwen. Hoe ze zich voelen en waarmee ze zich indentificeren kan weer heel anders zijn. Daarnaast kunnen transvrouwen nog mannelijke geslachtsorganen hebben, en transmannen nog vrouwelijke geslachtsorganen. Een neovagina (een nieuw gemaakte vagina) is ook gevoelig voor soa's. Helaas komt onder transseksuele sekswerkers veel soa's voor.

Of ze een transpersoon zijn, heeft niks te maken met prevalentie van soa's. Dat is geheel afhankelijk van gedrag.

Een mooi overzicht kun je hier vinden als je iets wilt weten over gender, gender expressie etc. : https://www.genderbread.org/
 
Laatst bewerkt:
Als ik normaal wandel, dan laat ik me 2x/jaar testen. Als ik natuurlijk een condoomongeluk zou hebben, of een rare klacht onderaan ondervind, dan ga ik ook voor een test. Ik vind het heel spijtig dat er (ik schrijf vanuit Belgie) geen manier is om vooraf te zien welke dames zich laten testen. Bij bepaalde huizen lees je dat op hun site, maar voor individuele dames vind je die informatie quasi nooit.
 
Als ik normaal wandel, dan laat ik me 2x/jaar testen. Als ik natuurlijk een condoomongeluk zou hebben, of een rare klacht onderaan ondervind, dan ga ik ook voor een test. Ik vind het heel spijtig dat er (ik schrijf vanuit Belgie) geen manier is om vooraf te zien welke dames zich laten testen. Bij bepaalde huizen lees je dat op hun site, maar voor individuele dames vind je die informatie quasi nooit.
Als je die informatie vind moet je er ook maar op vertrouwen dat ze het echt laten doen. Zie op Seksjob regelmatig teksten waarbij bare neuken aan wordt geboden met een tekst in de trant van "ik ben recent weer getest en helemaal clean, dus we kunnen weer." die eigenlijk nooit van het profiel verdwijnt. De kans na een potje bare rollebollen zorgt er eigenlijk al voor dat de persoon erna een risico loopt(hoe klein dan ook). Daarom zorg ik er voor dat ik in ieder geval dingen doe met condoom en mezelf met regelmaat laat testen om aan mijn kant ieder geval zo safe mogelijk te zijn.

Beetje heel erg off-topic:
Nee. Transpersonen kunnen als man of vrouw geboren zijn. Je hebt transmannen en transvrouwen. Hoe ze zich voelen en waarmee ze zich indentificeren kan weer heel anders zijn. Daarnaast kunnen transvrouwen nog mannelijke geslachtsorganen hebben, en transmannen nog vrouwelijke geslachtsorganen. Een neovagina (een nieuw gemaakte vagina) is ook gevoelig voor soa's. Helaas komt onder transseksuele sekswerkers veel soa's voor.

Of ze een transpersoon zijn, heeft niks te maken met prevalentie van soa's. Dat is geheel afhankelijk van gedrag.

Een mooi overzicht kun je hier vinden als je iets wilt weten over gender, gender expressie etc. : https://www.genderbread.org/
Klinkt logisch, had verwacht/idee dat op sites zoals Kinky het eigenlijk alleen maar mannelijke transgenders adverteren (mannelijk geslachtsorgaan met fake borsten). Maar dat hoeft dus niet het geval te zijn? Ben puur anatomisch wel nieuwsgierig hoe dat er dan uit zou zien ( transmannen met (oud?) vrouwelijke geslachtsorganen, transvrouwen met een nieuw mannelijke geslachtsorganen en transmannen met een nieuw vrouwelijke geslachtsorganen.)
 
Laatst bewerkt:
Als ik normaal wandel, dan laat ik me 2x/jaar testen. Als ik natuurlijk een condoomongeluk zou hebben, of een rare klacht onderaan ondervind, dan ga ik ook voor een test. Ik vind het heel spijtig dat er (ik schrijf vanuit Belgie) geen manier is om vooraf te zien welke dames zich laten testen. Bij bepaalde huizen lees je dat op hun site, maar voor individuele dames vind je die informatie quasi nooit.
Nee, dat zijn medische gegevens. Vrouwen hoeven deze gegevens ook niet te delen met ons. Het zou mooi zijn als je het kon controleren, maar dan zou dat ook andersom zo moeten zijn. Dus, dat een DVP jouw test-geschiedenis mag bekijken. ;)
Je weet nooit zeker of mensen zich laten testen en hoeveel risico ze lopen.

Beetje heel erg off-topic:

Klinkt logisch, had verwacht/idee dat op sites zoals Kinky het eigenlijk alleen maar mannelijke transgenders adverteren (mannelijk geslachtsorgaan met fake borsten). Maar dat hoeft dus niet het geval te zijn? Ben puur anatomisch wel nieuwsgierig hoe dat er dan uit zou zien ( transmannen met (oud?) vrouwelijke geslachtsorganen, transvrouwen met een nieuw mannelijke geslachtsorganen en transmannen met een nieuw vrouwelijke geslachtsorganen.)
Transmannen zijn mannen die als biologisch vrouw geboren zijn. Vaak hebben ze nog vrouwelijke geslachtsorganen omdat de huidige resultaten om een penis te maken nog vaak geen goed resultaat geven. In de seksindustrie werken vooral transvrouwen, dus die als man geboren zijn. Zij kunnen nog een penis hebben of na operatie een neovagina.
 
Nee, dat zijn medische gegevens. Vrouwen hoeven deze gegevens ook niet te delen met ons. Het zou mooi zijn als je het kon controleren, maar dan zou dat ook andersom zo moeten zijn. Dus, dat een DVP jouw test-geschiedenis mag bekijken. ;)
Je weet nooit zeker of mensen zich laten testen en hoeveel risico ze lopen.
Je zou wel kunnen een neutrale instantie hebben die de testresultaten opslaat en die je kan raadplegen. Beetje zoals een covidpass. Er bestaan volgens mij wel mogelijkheden om dit anoniem te doen.
 
Als je die informatie vind moet je er ook maar op vertrouwen dat ze het echt laten doen. Zie op Seksjob regelmatig teksten waarbij bare neuken aan wordt geboden met een tekst in de trant van "ik ben recent weer getest en helemaal clean, dus we kunnen weer." die eigenlijk nooit van het profiel verdwijnt. De kans na een potje bare rollebollen zorgt er eigenlijk al voor dat de persoon erna een risico loopt(hoe klein dan ook). Daarom zorg ik er voor dat ik in ieder geval dingen doe met condoom en mezelf met regelmaat laat testen om aan mijn kant ieder geval zo safe mogelijk te zijn.
Ik doe niet aan nzc. Te riskant. Je kan natuurlijk wel een condoomongeluk hebben en dat heb ik al eens gehad met de nodige schrik achteraf. Maar ik zou wel graag weten welke vrouwen het ernstig menen met hun gezondheid (en ze mogen dat dan ook van mij weten). Ik weet dat regelmatig testen geen garantie is maar dan weet je alvast (als dat regelmatig testen effectief gebeurt) dat je al meer KANS hebt de hygiene ok zit. Je kan overal een soa oplopen, maar denk je bvb niet dat bij druggebruikers of druggebruiksters die sekswerk doen die KANS groter is?
Er zijn mensen die bare neuken en er niet wakker van liggen. Ok, dat is hun zaak. Maar sommigen onder ons willen ook betaalde seks en dan wel liefst toch zo veilig mogelijk (ook al is er geen garantie).
En wat medisch geheim betreft: zoals ik net reageerde moeten er daar wel oplossingen voor bestaan. Er is een bare neuken circuit met zelfs een eigen forum. Waarom kan er dan geen safe neuken circuit bestaan? Ik besef dat dit wishful thinking is.
 
Je zou wel kunnen een neutrale instantie hebben die de testresultaten opslaat en die je kan raadplegen. Beetje zoals een covidpass. Er bestaan volgens mij wel mogelijkheden om dit anoniem te doen.
Bij zo'n instantie werkt dan bijvoorbeeld je buurman die jouw gegevens inkijkt, of de dvp waar je langs gaat komt niet uit een land dat al is aangesloten bij dat systeem, of die instantie hun systeembeheerder heeft zitten slapen en alle gegevens van iedereen kunnen voor een paar bitcoin op internet worden gekocht en openbaar gemaakt. Ook werd er reeds gesjoemeld met QR codes en controles, en er zijn al mensen die allerhande complottheorieën aanhangen en denken dat er een nieuwe wereldorde achter hun broek aanzit. Wanneer de overheid ook je bloed- en urinewaarde gaat bijhouden en zogemaamd "veilig opslaan" is het hek van de dam.
 
Bij zo'n instantie werkt dan bijvoorbeeld je buurman die jouw gegevens inkijkt, of de dvp waar je langs gaat komt niet uit een land dat al is aangesloten bij dat systeem, of die instantie hun systeembeheerder heeft zitten slapen en alle gegevens van iedereen kunnen voor een paar bitcoin op internet worden gekocht en openbaar gemaakt. Ook werd er reeds gesjoemeld met QR codes en controles, en er zijn al mensen die allerhande complottheorieën aanhangen en denken dat er een nieuwe wereldorde achter hun broek aanzit. Wanneer de overheid ook je bloed- en urinewaarde gaat bijhouden en zogemaamd "veilig opslaan" is het hek van de dam.
Die buurman kan dan ook nu al je medische gegevens inzien. Dit is niet een nieuw probleem dat opduikt.
Als een dvp aankomt uit een land dan hoeft dat niet aangesloten te zijn: ze komt hier en kan kiezen voor een eerste test voor ze het beroep uitoefent. Wat fraude en sjoemelen betreft: dat is er altijd geweest en is er nu al. Je kan niet alles tegenhouden, maar het misschien toch moeilijker maken om te sjoemelen. Dit gaat ook wat samen met andere discussies over gegevensverzameling. En als je nu al een test doet of een gewoon bloedonderzoek dan zit dat ook al in databanken, tenzij je anoniem laat testen. In mijn idee zou er gewoon een groene vlag zijn indien test ok via bvb QR code, net zoals je nu de QR code voor Covid hebt. In feite vergelijk ik idd de "seks-veilig" pas met de coronapas. Je bent ervoor of ertegen, ook vanuit privacy standpunt. Ik vond het een discussie waard en ik luister graag naar tegenargumenten als ze tenminste gaan over wat ik schreef.
En ook na een test kan een dame een SOA oplopen.
Daarom sprak ik over kansen en risicobeheersing. Ik heb al meer dan genoeg benadrukt dat zekerheid niet bestaat. Jouw reactie wijst erop dat je niet denkt met kansen maar in termen van zwart-wit. Voor mij dus geen goed tegenargument. Je zou kunnen met statistiek bewijzen dat als je regelmatig negatief test de kans dat je iemand besmet kleiner is. Ik had daarvoor speciaal kans 2x in hoofdletters geschreven.

Nu, in ieder geval bedankt om tegenargumenten te geven. Ieder heeft zo zijn mening en dat is goed.
 
Laatst bewerkt:
Tja, als je zo doodsbang bent voor een SOA dat je persé eerst het medisch dossier van je sekspartner zou willen inzien dan is seks misschien niet helemaal je ding (al dan niet tegen betaling). En dan mij zwart-wit denken verwijten :ROFLMAO:.
 
Die buurman kan dan ook nu al je medische gegevens inzien. Dit is niet een nieuw probleem dat opduikt.
Als een dvp aankomt uit een land dan hoeft dat niet aangesloten te zijn: ze komt hier en kan kiezen voor een eerste test voor ze het beroep uitoefent. Wat fraude en sjoemelen betreft: dat is er altijd geweest en is er nu al. Je kan niet alles tegenhouden, maar het misschien toch moeilijker maken om te sjoemelen. Dit gaat ook wat samen met andere discussies over gegevensverzameling. En als je nu al een test doet of een gewoon bloedonderzoek dan zit dat ook al in databanken, tenzij je anoniem laat testen. In mijn idee zou er gewoon een groene vlag zijn indien test ok via bvb QR code, net zoals je nu de QR code voor Covid hebt. In feite vergelijk ik idd de "seks-veilig" pas met de coronapas. Je bent ervoor of ertegen, ook vanuit privacy standpunt. Ik vond het een discussie waard en ik luister graag naar tegenargumenten als ze tenminste gaan over wat ik schreef.

Daarom sprak ik over kansen en risicobeheersing. Ik heb al meer dan genoeg benadrukt dat zekerheid niet bestaat. Jouw reactie wijst erop dat je niet denkt met kansen maar in termen van zwart-wit. Voor mij dus geen goed tegenargument. Je zou kunnen met statistiek bewijzen dat als je regelmatig negatief test de kans dat je iemand besmet kleiner is. Ik had daarvoor speciaal kans 2x in hoofdletters geschreven.

Nu, in ieder geval bedankt om tegenargumenten te geven. Ieder heeft zo zijn mening en dat is goed.
Dit soort initiatieven zou niet proportioneel zijn, gezien de beperkte ernst van de meeste soa's. Het lijkt me ook maatschappelijk zeer ongewenst. Het geeft een stukje 'suggestie van maakbaarheid' en meestal wordt je daar niet gelukkiger van. Het leven wordt al veel te veel gemedicaliseerd.
 
Dit soort initiatieven zou niet proportioneel zijn, gezien de beperkte ernst van de meeste soa's. Het lijkt me ook maatschappelijk zeer ongewenst. Het geeft een stukje 'suggestie van maakbaarheid' en meestal wordt je daar niet gelukkiger van. Het leven wordt al veel te veel gemedicaliseerd.
Zolang je veronderstelling van de beperkte ernst (geen sterk opkomende antibioticaresistentie die uit de hand loopt enz.) geldt, kan ik je hierin wel volgen. Wat ik van je citeer hierboven vind ik wel een goed argument. Stof om over na te denken ;)
 
1x per jaar en ik vond het eigenlijk best verontrustend dat mijn voormalige huisarts tegen me zei dat het eigenlijk niet nodig is als je niks merkt, want de dames bij privehuizen worden ook allemaal goed getest etc. Alsof je een soa niet door zou kunnen geven als je geen klachten hebt, of dat je er bij klachten veel te laat bij bent. Afijn, die huisarts zit er niet meer, dus benieuwd wat mijn nieuwe bij de volgende keer gaat zeggen.
 
Na een bezoekje aan Rita enkele weken terug ben ik afgelopen maandag naar de One Day Clinic gegaan.

Ik wilde daar een "recensie" topic over maken, want ik werd ontvangen door een knappe Nederlandstalige blondine, atletisch figuur, aangenaam diepe stem.

Penetratie ging heerlijk, met gevoel (injectienaald) en ik spoot het buisje flink vol (bloed). Ook de plasser (urine) werd goed meegenomen en zelfs 'Deep Throat' hoorde zonder extra bijbetalen tot het programma (lang wattenstaafje).

Vandaag waren de uitslagen compleet en over de gehele linie was alles in orde, dus negatieve uitslagen, geen opgelopen ongemak.

Hier passen mijn welgemeende complimenten aan de DVP community!
De DVP dames zijn super handig met safe seks.

Ik heb weleens minder gevreeën maar dan met dates en daarbij is men vaak wat minder handig, of onvoorzichtiger, met de vervelende testresultaten van dien.

Ook complimenten voor de One Day Clinic, makkelijk afspraken maken, snel belcontact, soepeltjes tests, geen blauwe plek waar bloed was afgenomen, geen vermanende woorden zoals mijn huisarts een poosje terug ongevraagd erbij deed.

Kosten waren € 185 -- ik vond het de pegels dubbel en dwars dan waard.
 
Ik heb ook goede ervaringen met one day clinic. Je kunt er anoniem terecht, afspraak maken is zo gepiept onder een alias.
Locatie rotterdam Westblaak.

Ook ervaring met soa poli online. Prima pcr test van urine. Behandeling via soa poli online is ook mogelijk.

Ja, het kost geld. Maar geen gedoe met huisarts en vooral de assistentes.
 
Ik heb echt een hele tijd maar wat aangeklooid met allerlei dames en ook shemales. Nergens naar gekeken, vaak zonder condoom.
Toen ik mijn huidige vriendin leerde kennen me laten testen bij de huisarts. Eerlijk verteld wat ik allemaal gedaan heb, alles op tafel gegooid. Afspraak liep behoorlijk uit was ook een soort therapie. Gelukkig niks opgelopen. Nooit meer zonder bij een vreemde vrouw of shemale. Dat is de afspraak die ik met mijn vriendin heb. En mag ook nooit ten koste gaan van alles. Ik dwaal af maar raad iedereen aan om te testen net als met corona. Voorkomt een hoop ellende.
 
Beste mensen,

Ik zie dat ik in deze thread nog geen officieel advies heb gegeven over de vraag "Hoe vaak laat je je testen?"

Advies voor mannelijke klant van een vrouwelijke sekswerker
Laat je tenminste 1x per jaar testen op soa's. Dat is voldoende om de vinger aan de pols te houden.
Meest zinvolle om te testen zijn chlamydia en gonorroe.
Dit gebeurt via een urineonderzoek en je kunt het 2 weken na je laatste sekscontact laten doen (dus niet per se 2 weken na je laatste betaalde sekscontact, maar überhaupt 2 weken na welk sekscontact dan ook).
Uiteraard ga ik ervan uit dat het neuken (vaginaal en anaal) met condoom gebeurt. Dan is er geen sprake van hiv risico en dan is een hiv-test niet nodig. Dat is dan best zonde van je geld.
Ook een syfilistest is 9 van de 10 keer echt niet nodig als je betaalde seks hebt gehad.
Waar testen?
Je kunt als klant van een sekswerker niet meer terecht bij de GGD. Dat wil zeggen: officieel is dat zo, maar het komt voor dat een GGD iemand die zich als klant van een sekswerker meldt, wel toelaat. Dat is dan mazzel hebben.
Je huisarts is dus de aangewezen persoon/instantie om naar toe te gaan. Dan zijn er kosten verbonden aan de testen.
Je kunt ook commercieel testen, bijvoorbeeld bij de hier al genoemde One Day Clinic of Soapoli-online Deze testplaatsen zijn betrouwbaar.
Hou er bij dergelijke klinieken altijd rekening mee dat zij erg graag veel testen verkopen. Hun advies kan overdreven zijn, oftewel je moet testen doen die helemaal niet zinvol zijn.
Lees meer over thuistesten en commerciele testen.

Advies voor mannelijke klant van een pre-op transsekswerker of she-male
Laat je tenminste 2x per jaar testen op soa's (chlamydia, gonorroe, syfilis) en hiv. Laat je vaccineren tegen hepatitis B.
Ook wanneer je altijd seks met een condoom hebt. Dat klinkt als een tegenstrijdig advies (en dat is het ook), maar dit is nu eenmaal het algemene landelijke advies voor mannen die seks hebben met (biologische) mannen. Uiteraard kan er in de spreekkamer op maat besloten worden welke testen zinvol zijn om te doen.
Als jijzelf pijpt, laat dan een keeluitstirjkje doen.
Als jij geneukt wordt, laat dan anaal een uitstrijkje doen.
Waar testen?
Bio- en fysiologisch heb je seks met een man (en dat bedoel ik niet politiek incorrect). Dat betekent dat de risico's anders zijn. En dat betekent dat je volgens de officiele richtlijnen gratis terecht kunt bij de GGD.
Uiteraard staat het vrij om naar je huisarts te gaan of commerciele testen te doen.

Vriendelijke groet,
piet soaaids
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan