Hoe vaak laten jullie je testen?

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
In aanvulling op @piet soaaids Als je als man (ook) seks hebt met mannen of transvrouwen, ga altijd naar de GGD voor je testen. Behalve dat het gratis is, kunnen ze ook begeleiding geven en counselen. Huisartsen zijn niet altijd comfortabel met seks gerelateerde vragen. Verpleegkundigen van de GGD kunnen ook PrEP bespreken. Testen elke 6 maanden is het minimum, maar loop je meer risico, zijn er veelvuldig onveilige seksuele contacten, dan zou ik elke 3 maanden testen.

Als je klachten hebt, dan ga je natuurlijk meteen naar de huisarts of de GGD. Dan heb je ook even geen seks met anderen, totdat de uitslag bekend is en eventuele behandeling afgerond is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Omdat ik met daadwerkelijke seks (lees penetratie) nog niet comfortabel ben. Dan zou ik me teveel zorgen thuis maken. Heb ik me alleen met condoom laten aftrekken. Op één keer na, maar ik heb toen gezien dat de dame in kwestie haar handen en mijn zaakje uitgebreid gewassen heeft. Ze ging sneller te werk dan ik in de gaten had. Maar In de tussentijd is er ook geen hand geweest die haar vagina én die van mij heeft aangeraakt.

Veel 'veiliger' dan aftrekken met condoom kan je het volgens mij niet maken. Ik zit me nu toch af te vragen of ik dan evengoed moet testen en zo ja waarop dan?
 
Omdat ik met daadwerkelijke seks (lees penetratie) nog niet comfortabel ben. Dan zou ik me teveel zorgen thuis maken. Heb ik me alleen met condoom laten aftrekken. Op één keer na, maar ik heb toen gezien dat de dame in kwestie haar handen en mijn zaakje uitgebreid gewassen heeft. Ze ging sneller te werk dan ik in de gaten had. Maar In de tussentijd is er ook geen hand geweest die haar vagina én die van mij heeft aangeraakt.

Veel 'veiliger' dan aftrekken met condoom kan je het volgens mij niet maken. Ik zit me nu toch af te vragen of ik dan evengoed moet testen en zo ja waarop dan?

is dit nou serieus of neem je ons in de maling?
 
Als je zo bang bent om iets mee naar huis te nemen lijkt het me toch heel moeilijk om te genieten.. Voor dat geld zou ik er dan toch echt zelf een slinger aan geven. Maar ik denk allemaal dat Piet zou zeggen dat je weinig (geen) risico loopt door wat aftrekken met condoom.
 
Als je zo bang bent om iets mee naar huis te nemen lijkt het me toch heel moeilijk om te genieten.. Voor dat geld zou ik er dan toch echt zelf een slinger aan geven. Maar ik denk allemaal dat Piet zou zeggen dat je weinig (geen) risico loopt door wat aftrekken met condoom.
Die heeft al eens uit de doeken gedaan dat de kans klein is maar toch een kans etc. Dus ik wil de beste man niet nogmaals vermoeien.

Maar in mijn simpele beleving heb je kansen en kansen. Dat wordt natuurlijk begrijpelijkerwijs niet genuanceerd. Vandaar dat ik vooral benieuwd wat iemand anders in mijn geval zou doen. Maar ik snap je punt thanks in ieder geval!
 
DVP hier. Om wat meer over mij te weten zou je mijn geplaatste berichtjes kunnen lezen.

Ik laat mezelf elke 2 tot uiterlijk 3 maanden testen voor alle SOA's. Ben al ingeënt tegen Hep B vanwege de eisen van mijn vaste baan (lees: geen sekswerk) maar aangezien ik een vaste relatie heb, ben ik verantwoordelijk voor de welzijn van mijn partner. Het feit dat een klant geen verschijnselen of symptomen heeft, is er geen excuus om jezelf als sekswerker niet hoeven te laten testen. Je kan altijd iets aan iemand anders overdragen.
 
DVP hier. Om wat meer over mij te weten zou je mijn geplaatste berichtjes kunnen lezen.

Ik laat mezelf elke 2 tot uiterlijk 3 maanden testen voor alle SOA's. Ben al ingeënt tegen Hep B vanwege de eisen van mijn vaste baan (lees: geen sekswerk) maar aangezien ik een vaste relatie heb, ben ik verantwoordelijk voor de welzijn van mijn partner. Het feit dat een klant geen verschijnselen of symptomen heeft, is er geen excuus om jezelf als sekswerker niet hoeven te laten testen. Je kan altijd iets aan iemand anders overdragen.
Ik heb ook nooit een SOA opgelopen. Gelukkig maar.
 
(...) Dus ik wil de beste man niet nogmaals vermoeien (...)
Beste Kvothe81,

Je vermoeit me niet. Hier voorlichting en advies geven is onderdeel van mijn baan.
En ik hoop altijd maar dat het gegeven 'de kracht van herhaling' ook daadwerkeijk bestaat.
Dus:

Afgetrokken worden met condoom is geen risico voor soa's. Al helamaal niet als degene die aftrekt zichzelf niet aanraakt bij het geslachtsdeel.
De kleine kans op een soa die je hebt bij aftrekken is als het gaat over wederzijdse mastubatie en zonder condoom.

Vriendelijke groet,
piet soaaids
 
mijn huisarts heeft echt een ontmoedigingsbeleid ten aanzien van testen, zelfs al kom je met de klacht zere testikels en ze weet dat ik DVP bezoek schrijft ze nog geen test voor. En ze heeft vaak gelijk, na een paar dagen verdwijnt het bijna altijd.
ik denk dat ze veel loos alarm ziet van SOAfobe mensen.

Overigens op internet is SOA test voor chlamydia en gonorroe te Koop voor 37€
 
Ik vind persoonlijk de uitgave voor de test erbij horen en het bezoekje aan de 'one day clinic' is ook plezierig, tot nu toe zeer aardige knappe dames getroffen. Het fysieke contact gaat niet verder dan de penetratie (naald in mij, opbrengst in reageerbuisje) maar meer hoeft ook niet ;-) en de goede uitslag is telkens ook een aangename ervaring. Nooit spijt van.
 
In sexueel actieve periodes laat ik me 2 keer per jaar preventief testen. Bij klachten of een soa waarschuwing kan dat moment naar voren schuiven (heb ooit na het eerste de beste feestje dat ik na mijn halfjaarlijkse apk keuring bezocht een soa melding gekregen, liet me vervolgens opnieuw testen en het eerste de beste feestje dat ik daarna bezocht (andere groep) leverde ook weer een soa waarschuwing op (teste overigens beide keren negatief). Het aantal keren dat ik de afgelopen 35 jaar tegen een soa op liep is gelukkig op 1 hand te tellen dus dat valt al met al reuze mee afgemeten naar de vele wisselende (bi)contacten die ik had.
 
idem, hier ook om de 3 maanden als verplichting ivm de PrEP. wel fijner zo. het is toch vaak wel raak en dus ook echt wel nodig
Het nadeel van PrEP is dat menig gebruiker het als een vrijbrief ziet om condoomloos van bil te gaan terwijl het formeel alleen maar als (extra) hiv vangnet bedoeld is voor als het condoom scheurt en totaal geen bescherming biedt tegen andere soa's. (ben wat dat betreft dan ook best wel benieuwd naar wat het doet met de soa statistieken onder Prep gebruikers in bottom gay kringen waar menigeen het in plaats van een condoom gebruikt ipv er bovenop).
 
Het nadeel van PrEP is dat menig gebruiker het als een vrijbrief ziet om condoomloos van bil te gaan terwijl het formeel alleen maar als (extra) hiv vangnet bedoeld is voor als het condoom scheurt en totaal geen bescherming biedt tegen andere soa's. (ben wat dat betreft dan ook best wel benieuwd naar wat het doet met de soa statistieken onder Prep gebruikers in bottom gay kringen waar menigeen het in plaats van een condoom gebruikt ipv er bovenop).
Naar eigen ervaringen heb je daar wel gelijk in. in de bi/gay scene word PrEP inderdaad vooral gezien als een vrijbrief voor condoomloze seks. maar het is een beetje dubbel, de groep die voorheen zonder PrEP ook al condoomloos van bil ging is best groot (inclusief mijzelf), met als gevolg een zeer hoog risico om HIV positief te worden. dat hele stuk voorkom je natuurlijk door PrEP te gebruiken en dat werkt ook want de HIV besmettingen blijven dalen sinds de invoering van PrEP. anderzijds laten de soa statistieken onder PrEP gebruikers wel een vermeerdering zien. als je er op googled kom je diverse artikels over tegen

https://www.medischcontact.nl/nieuw...r-prep-minder-condooms-in-een-gemeenschap.htm

ook gaf de GGD arts mij het zelf toe na de vraag over waarom ik geen condooms gebruik, ik was blijkbaar niet de enigste met het zelfde antwoord ivm PrEP gebruik. haar reactie sprak boekdelen wat mijn eigen ervaringen al bevestigde
 
Laatst bewerkt:
Al voel ik me gezond om de drie maanden laat ik me uitgebreid op SOA testen. Zo weet ik tenminste zeker of ik wel of niet iets heb opgelopen.

Tot nu toe heb ik geluk gehad en geen enge geslacht ziektes aan overgehouden.

Het testen doe ik bij One Day Clinic. Het kan anoniem en binnen twee werkdagen heb je al de uitslag. Bovendien werken daar hele leuke, jonge meiden
 
Het is wel opvallend hoe sommige mensen algemeen bekende waarheden trachten in te pakken in mooi bloemetjespapier om hun eigen gedrag ivm risico's een bodem te geven. Waarmee nog maar eens duidelijk wordt dat de dames nog veel water bij hun wijn zullen moeten blijven doen.

Seks zonder condoom met dames die VEELvuldige contacten hebben is dus volgens wat ik hier lees slechts een risico vergelijkbaar met alle andere in het leven. Alle campagnes van de voorbije decennia hebben blijkbaar weinig opgeleverd.

Om het met zijn eigen woorden te zeggen: al prekend ontwijkt iemand hierboven met holle woorden en drogredenen de kern van HET verhaal. Het was altijd al zo, en het zal waarschijnlijk altijd zo blijven.
Beste meneer Vertongen,

In SOA staat de O voor overdraagbaar. In onze maatschappij hebben we bedacht dat het slim is om die overdracht te beperken. Dat idee is versterkt door het HIV virus.
Dat mensen voor hun eigen gezondheid van alles doen om ziektes te voorkomen is best verstandig. Dat geeft in elk geval meer gezonde levensjaren en bespaart kosten van de gezondheidszorg.
Volgens mij gebruik jij een dergelijk argument voor jezelf om onveilige seks te hebben. Geloof het of niet, maar door bijvoorbeeld het gebruik van een condoom wordt de verspreiding van SOA's enorm verkleind. Hygiëne heeft weinig invloed op wel of niet besmet worden.
Chlamydia komt het meest voor, vaak ongemerkt, maar kan wel leiden tot onvruchtbaarheid. En zou het kunnen dat zo'n virus muteert tot een gevaarlijker variant? Vooral als iedereen het zijn gang laat gaan? Ja dus.

Wat ik bedoel te zeggen: lees je eigen verhalen nog eens terug en stel jezelf de vraag of je argumenten valide zijn.
 
Al voel ik me gezond om de drie maanden laat ik me uitgebreid op SOA testen. Zo weet ik tenminste zeker of ik wel of niet iets heb opgelopen.

Tot nu toe heb ik geluk gehad en geen enge geslacht ziektes aan overgehouden.

Het testen doe ik bij One Day Clinic. Het kan anoniem en binnen twee werkdagen heb je al de uitslag. Bovendien werken daar hele leuke, jonge meiden
Vraagje als het mag. Moet je online betalen bij de one day clinic en wat zie je dan op je bankomschrijving? En welke persoonsgegevens worden gevraagd? Thanks!
 
Ik heb ook met meerdere prostitutiees seks gehad , ik heb me nooit laten testen , ik doe het altijd veilig en ik heb geen klachten.
Die dames zullen toch regelmatig getest worden.
 
De verantwoordelijkheid voor het oplopen v een soa of hiv ligt niet enkel bij ons. Vanwege het niet hebben v klachten betekend niet dat je geen soa hebt!
Maar wel met een vingertje wijzen naar ons als je iets oploopt en je huwelijk naar de knoppen is daardoor. Dat is dan toch echt je eigen schuld.. 🙄

Wees verstandig en laat je ieder jaar minstens 1x testen op alles. Doe je dat niet, dan ligt de verantwoordelijkheid enkel bij jezelf. De meesten van ons sekswerkers nemen de verantwoordelijkheid wel, maar kan je daar bij iedereen op vertrouwen? 🤔
 
Ik heb ook met meerdere prostitutiees seks gehad , ik heb me nooit laten testen , ik doe het altijd veilig en ik heb geen klachten.
Die dames zullen toch regelmatig getest worden.
Veilige seks bestaat niet. Als je consequent een condoom gebruikt is de seks wel een stuk veiliger dan zonder een condoom. De meeste dames laten zich testen, maar ook deze dames kunnen tussen de testmomenten een soa oplopen en besmettelijk zijn. Het advies is om minstens 1 x per jaar een soatest te doen als je wisselende contacten hebt. Vaker als je meer risico loopt.
 
Veilige seks bestaat niet. Als je consequent een condoom gebruikt is de seks wel een stuk veiliger dan zonder een condoom. De meeste dames laten zich testen, maar ook deze dames kunnen tussen de testmomenten een soa oplopen en besmettelijk zijn. Het advies is om minstens 1 x per jaar een soatest te doen als je wisselende contacten hebt. Vaker als je meer risico loopt.
Ik ga me wel binnenkort laten testen.
Op advies van mijn vrienden
 
Het advies is wel minstens 1x per jaar maar als je heel wisselend contact hebt, is het advies eigenlijk 1x per kwartaal (elke 3 maanden). Dit advies krijg je als swinger/bi of homoseksuele man, zelfs als sekswerker.

Ben onlangs bij de GGD geweest en hoorde van een verpleegkundige dat een sekswerker over het algemeen 1x per jaar zich laat testen. Deze inschatting was gemaakt tijdens de laatste enquête een jaar of 5 geleden dus wel vóór Coronatijden. Waar ze heengegaan zijn (ramen, privehuizen, privéontvangst enz.) om die enquête uit te voeren, weet ik niets van. Ik was er wel verbaasd over; zelfs als je geen klachten hebt, neem nooit aan dat je geen SOA kunt overdragen. Bij chlamydia (vooral in mannen), syphilis en HIV zou het wel even kunnen duren totdat symptomen verschijnen. In sommige gevallen bij chlamydia, zou het kunnen zijn dat er helemaal geen klachten tevoorschijn komen.
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan