Op Bali kan veel, heel veel. Onze hobby ook. Er kan veel. Wat een probleem is dat het eigenlijk niet mag. Als een beplaalde salon oid wel heel erg populair is dan is een jaar later zeker gesloten. Dus alles kan alleen de plek waar het kan wisselt. M.u.v de discotheken etc met freelancers. Het meeste succes heb je als je langere tijd ergens bent en je de locals wat leert kennen.
Vraag naar 'pijit plus plus'. De meeste kans heb je bij de niet balinese meisjes. De meeste dames die wel in de mood zijn voor onze hobby komen van java. Ik kom meerdere keren per jaar in Indonesië /Bali (heb er ook gewoond). Als ik twijfel of het een Balinese of Javaanse is zeg ik een paar schunnige woorden in het Madurees. Een balinese verstaat dat niet. Met een echte balinese weinig tot geen kans. Nu behoren 90% van de Bali dames tot de laagste kaste. Maar ook die en ook nog afkomstig uit armste deel van Bali: geen kans. Tenzij haar moeder vrouw nummer zoveel is van haar vader. ('Veel wijverij' komt ook op Bali veel voor. Vrouwen en kinderen in/uit zo'n relatie worden met de nek aangekeken. Net als in Thailand. Ik heb een relatie gehad met een echte Balinese, en ook nog uit een hoge kaste. Dat was een gigantisch probleem, en het heeft veel ceremonies en priesters etc gekost om eea te regelen. Het scheelde niet veel of ze was uit de familie stamboom verwijderd. (Ik heb daar op dit forum of het andere wel eens wat overgeschreven.) Als je goed op de hoogte bent van de balinese tradities en de verschillen tussen de kasten etc scheelt dat. Dus wees echt voorzichtig met amoureuze betrekkingen met balinese dames. Afgezien de echte balinese dames wat knapper zijn: bij het bedrijven van onze hobby voel ik geen verschil met een javaanse/madurese. Een andere tip is om regelmatig 's avonds een praatje te maken met de satpam/security man van het hotel. Die kunnen ook goede tips hebben.
Als je in familystyle hotels/resorts verblijft wees een beetje discreet. Voor jouw gezelschap prettiger en je voorkomt vooral dat jij (en jouw gezelschap) 'weggekeken' worden. Als je wat meer werk van jouw date maakt, en wat gaat eten: javaanse meisjes zijn moslim en eten geen varkensvlees. Balinese meisjes zijn hindoe en eten geen rundsvlees. Als ze het niet weten is er vaak niets aan de hand

. Chinese meisjes (geboren in Indonesië is weer een andere kategorie. Die eten alles. Zijn ook wat veeleisender omdat ze vaak het wat beter hebben. Daarentegen, mocht je een echte studente tegen het lijf lopen en je bent niet meer dan 10 jaar ouder dan kunnen jij en je kleine alter ego een geweldige vakantie net dito hoogte punten hebben. Als jij er rekening mee houdt, score je weer een paar punten. Er is in verschillende postings wat gezegd over de honoraria van de dames. Wat ik daar over kwijt ben is dat wat betaald vaak niets zegt over de kwaliteit van de service. Als je wat 'investeert' in de dame door haar in kadootje uit Nederland/Belgie te geven, een keertje mee uit nemen naar een goed restaurant (en wel zo dat haar vriendinnen/conculega's dat zien doet haar aanzien stijgen) doet wonderen. Waar de dames ook op letten is de manier waarop je omgaat met personeel en locals op straat. De dames die kikken op echte macho's wil je echt niet tussen de lakens. Die hebben vaak een attitude dat je beter af bent met 'five finger mary'.
Mocht je toch amoureuze gevoelens ontwikkelen (en jouw nieuwe aanwinst ook) let dan op hoe ze jou in haar sociale kring en familie introduceert. Die aardige broer zou zo maar haar echtgenoot kunnen zijn. Als het echt haar broer is en je gedraagt je in een later stadium van de relatie wat 'minder' dan is het geen aardige broer meer, kans is dat dan geen toontje lager meer zingt, maar met een beetje geluk slechts een toontje hoger.
Whatsapp, wechat en line zijn prima om in kontakt te komen met lokale beunhazen. Wees eerlijk over je bedoelingen, maar wel in wat bedekte termen.
Ik zal binnenkort weer iets posten over mijn ervaringen met een thaise dame die ik vanuit Belgie mee naar Bali had meegenomen eerder dit jaar.