Normaal ben ik zo niet van het type vaak te reageren op dit forum omdat de discussies alle kanten kunnen opgaan (zoals nu) en ik het dus niet aanlokkelijk vind om actiever deel te nemen eerlijk gezegd.
Beetje deprimerend soms.
Lisa neemt het vaak collectief op zich om hier te reageren voor ons, de dames van Rene en de sekswerkers in het algemeen en krijgt dan ook al de bagger over zich.
Na hier mee te lezen moet het volgende mij toch wel even van het hart.
Ik draai intussen al 16 jaar (ja ook ik kom een jaartje ouder

) mee in het wereldje op verschillende locaties en heb dus al heel veel de revue zien passeren.
1 ding is zeker: Lisa steekt er torenhoog boven uit als het gaat over dames begeleiden, meedenken en meewerken aan hun noden en altijd rekening houdend met wat wij als sekswerker zelf willen.
Dat is toch ook belangrijk?
De insteek is dat het voor ons leuk blijft en binnen ons grenzen wij zelf bepalen.
En volgens mij heeft iedere man die langskomt daar ook zijn voordeel bij dat je ergens wel weet dat de dame die je bezoekt het leuk vindt.
Val je buiten de leeftijdsgrens een dame hanteert dan bezoek je toch gewoon iemand die deze niet hanteert?
RL staat letterlijk vol!
Ik heb veel lieve, iets oudere klantjes die buiten bepaalde leeftijdsgrenzen vallen (lees 50 of 60+) en we praten ook soms over de leeftijdsgrens van andere dames.
Die mannen maken daar helemaal geen drama van hoor dat ze een bepaalde dame niet kunnen bezoeken wegens hun leeftijd.
Dus is denk ik toch wel de minderheid er hier over uitvalt.
En zoals Lisa zegt, hoe moet ze het dan aanpakken zodat het voor iedereen goed is en ze geen commentaar krijgt….
Lijkt me heel moeilijk want je kan nooit voor iedereen goed doen.
Ik kan enkel maar zeggen dat ik al jaren zie hoe gepassioneerd Lisa hiermee bezig is om de sekswerkers-wereld een fijn en gerespecteerd plekje te maken voor iedereen op een hele correcte manier.
Dus heel jammer deze negatieve reacties.
Ik weet nog toen ik begon als 18jarig meisje de uitbater van de zaak vlakaf zei, pijpen is zonder condoom of je komt er niet in. Geen keuzemogelijkheid.
Mannen weigeren op basis van hun leeftijd was al zeker geen optie.
Mannen weigeren tout court was geen optie.
En als jong meisje bezwijk je onder de druk en verleg je je grenzen.
Dat was toen een beetje zo een tijd en gelukkig tijden veranderd zijn toch!!
Lijkt me op het randje he toch geen vrije keuze laten.
Ik kan je verzekeren het toen op de duur geen leuke setting meer was om af te spreken en ik ben er na een tijdje dan ook mee gestopt.
Op die manier drijf je dus nieuwtjes of jonge meisjes in de hoek zodat ze er snel genoeg van krijgen.
Ik heb erna dan zelf mijn weg gezocht en gevonden met vallen en opstaan.
Dus ik vind het super mooi de nieuwe dames iemand hebben zoals Lisa achter de hand met ervaring.
Ik wou eerlijk gezegd ik ook zo iemand had in mijn beginjaren waar ik kon op vertrouwen en op rekenen als dame!
Ik hou oprecht van wat ik doe maar niet altijd alles is roze geur en maneschijn. (Maar dat hoort er bij, geen baten zonder blutsen)
Wij komen van alles tegen en je moet wel selectief zijn op basis van je eigen voorkeuren om er het plezier in te houden.
Ik heb intussen het geluk een leuke kring te hebben waarmee ik regelmatig afspreek en dat is super tof. Maar dat heb je ook niet van dag 1.
Dus gun het de nieuwe dames ook om hun weg te vinden op een leuke manier die goed voelt voor hen.
Als ze hier meelezen niet direct een plezante eerste indruk zo.
Ikzelf heb gans mijn 20iger jaren een leeftijdsgrens gehanteerd dat ik geen mannen onder de 30 wou ontvangen.
Dit voelde voor mij op dat moment niet goed.
Ook een leeftijdsgrens dus maar op een andere manier.
En er zijn toen ook ambetante zaken gebeurd van mannen die toch probeerden en dan voel je je in het nauw gedreven als dame.
Dus hoe moet je dit dan aanpakken om dit te vermijden of alles goed te laten verlopen voor beide partijen? Moeilijk vraagstuk toch, dus handelt Lisa altijd in ons belang.
Intussen hanteer ik die leeftijdsgrens van -30 niet meer omdat mijn gevoel daarover veranderd is met de jaren.
Dus geef deze dames ook de kans om in deze leuke wereld te groeien zoals ze dit zelf willen op een manier die goed voelt voor hun.
Op een vorig forum ben ik ook nog uitgescholden geweest voor rascist en discriminatie enzovoort omdat mijn voorkeur gaat naar Vlaamse mannen.
Ook hele pagina's discussies met voor en tegenstanders en als extraatje een rot gevoel voor mij. Dat kan toch niet de bedoeling zijn van dit forum.
Ben ik daarom rascist, nee zeker niet!
Ik voel me er gewoon niet goed bij.
Tegen jouw zin iemand ontvangen om dan halve service te geven en het geld 'af te troggelen' zoals ik hier vaak lees is toch ook geen optie.
Misschien voor sommigen moeilijk te geloven dat er dames zijn die dit graag doen en niet hoofdzakelijk uit financiële overwegingen en we dus bij gevolg ook ons grenzen stellen en doen wat wij leuk vinden.
Ik persoonlijk doe enkel wat ik leuk vind! En dat is heerlijk
Dames die geen grenzen stellen, dingen doen die niet goed voelen, die vallen er naar mijn ervaring binnen de kortste keren uit, verbrand zoals ze zeggen.
Dus grenzen stellen lijkt me in deze context maar meer dan normaal om lang plezier te hebben in deze hele leuke, boeiende en fascinerend wereld!
Mijn tekst is wat langer uitgevallen dan gedacht

Ik zal dus ook niet verder meer reageren om het topic niet verder vol te pompen met discussie.
Er zullen altijd 2 kampen zijn en verschillende meningen maar respect en hoffelijkheid is een mooie deugd dus wees lief voor elkaar en voor ons.
Doe zo verder Lisa

Wij weten met zn allen je het o zo goed doet en hoeveel energie en passie je erin steekt
Liefs, Xena