In het weekend zie je het aantal advertenties van part-timers inderdaad toenemen. Zowel qua dames als qua lieden die een kamer in hun woning ter beschikking stellen.
Mijn straat zal dat niet snel gebeuren omdat meer dan de helft van de buren een videodeurbel heeft. Dit schrijvende realiseer ik me dat zoiets ook een negatieve invloed kan hebben op de vraag. Op steeds meer plaatsen hangen camera's en de meeste wandelaars zijn gesteld op hun privacy. Dat gaat natuurlijk ook op voor de (route naar de) privéhuizen en ramen en niet alleen voor de (al dan niet vergunde) privé ontvangst. Zo'n drone incident als in Den Haag is natuurlijk niet goed voor de klandizie.
Om op de kwaliteit terug te komen. Een dame herkende dit wel. Haar collega is van de lange halen, snel thuis en daar komen de mannen niet vaak terug, en als ze al terugkomen, dan vaak voor een vluggertje. Zij is meer van de klantenbinding en heeft klanten die keer op keer terugkomen. Maar de eenmalige (nieuwe) klanten die je ook nodig hebt om naast de kosten wat extra's te verdienen, daar schort het momenteel aan.
En wellicht dat de aanwas van nieuwe wandelaars terugloopt omdat de volgende generatie zich liever virtueel vermaakt dan de deur uit te gaan?