Is de vraag ooit zo slecht geweest?

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Misschien zouden ze meerdere banen moeten hebben. Houd dit werk als bijverdienste en doe een normale baan om een stabiel inkomen te hebben. "Normale baan"! Ja, het is net als gewone mensen moeilijk te vinden.
Ik ken er enkele die dit als bijverdienste doen. Ik ook trouwens.
Maar het gros van de DVP's zijn buitenlands en het is hun enige inkomen. De dames die ik persoonlijk ken hebben geen klagen hoor. Deze verdienen hopen geld hoor.

Ik herken dit geluid compleet. Laatst klaagde Tiffany van hunsestraat hier ook over bij mij toen ik dr bezocht. Tja waar dit precies aan ligt? Geen idee! Hiervoor zou je echt het eea moeten analyseren want zelf bezoek ik nog steeds voor ca. 400-500 EUR per maand.

In het weekend zie je het aantal advertenties van part-timers inderdaad toenemen. Zowel qua dames als qua lieden die een kamer in hun woning ter beschikking stellen.

Mijn straat zal dat niet snel gebeuren omdat meer dan de helft van de buren een videodeurbel heeft. Dit schrijvende realiseer ik me dat zoiets ook een negatieve invloed kan hebben op de vraag. Op steeds meer plaatsen hangen camera's en de meeste wandelaars zijn gesteld op hun privacy. Dat gaat natuurlijk ook op voor de (route naar de) privéhuizen en ramen en niet alleen voor de (al dan niet vergunde) privé ontvangst. Zo'n drone incident als in Den Haag is natuurlijk niet goed voor de klandizie.

Om op de kwaliteit terug te komen. Een dame herkende dit wel. Haar collega is van de lange halen, snel thuis en daar komen de mannen niet vaak terug, en als ze al terugkomen, dan vaak voor een vluggertje. Zij is meer van de klantenbinding en heeft klanten die keer op keer terugkomen. Maar de eenmalige (nieuwe) klanten die je ook nodig hebt om naast de kosten wat extra's te verdienen, daar schort het momenteel aan.

En wellicht dat de aanwas van nieuwe wandelaars terugloopt omdat de volgende generatie zich liever virtueel vermaakt dan de deur uit te gaan?

De grootste reden? Dat weet ik niet. Wat ik wel weet is dat ik nog van een generatie ben die het beter heeft dan de generatie ervoor. Je leest ook dat dit bij de huidige generatie niet meer zo is en dat die ook vaker ongelukkig is en vaker depressief.

En als er minder geneukt wordt, dan is het voor de hand liggend dat er minder gewandeld wordt. Het zal dus wel meespelen.

Het is een interessant onderwerp.
Niemand heeft het onderzocht dus niemand weet het 'met zekerheid'.
Ik ook niet.
Ik zie wel reacties die iets breder kijken naar de situatie. Ik denk dat iedereen hier wel een stukje gelijk in heeft.

Wat voor mij geldt:
een aantal jaren geleden bezocht ik vaak DVP's (raam) en Massagesalons. Mijn scoringskans was 9,9 op 10.
Tegenwoordig is dat nog 1 à 2 op de 10 dat ik ergens daadwerkelijk naar binnen stap.

Persoonlijk vind ik de hoeveelheid geld voor de tijd dat je er bent nog redelijk meevallen bij de ramen. Die prijzen zijn nog niet extreem gestegen. Tenminste op de plaatsen waar ik kom. Bij privé (bezoek / ontvangst) daarentegen zie je het tegenovergestelde, daar stijgen de prijzen wel meer.
Wat ik wel lastiger vind is dat er steeds minder aanbod komt dat ik leuk vind. Komt het omdat ik kieskeuriger ben geworden of komt dit door de kwaliteit dames? Gisteravond op het Baekelandplein waren er 3 dames, van de 23, die ik aantrekkelijk genoeg vond. Dat vond ik een hoge score (!?). Normaliter kom ik overdag en dan is het aanbod stukken lager in kwantiteit en kwaliteit.

Maar voor mij de belangrijkste reden is toch dat ik het minder 'nodig' heb om een DVP te bezoeken.
Er zijn andere manieren gekomen voor sex met vrouwen die voor mij ook goed werken.
Ik heb al lange tijd een minnares via een dating-app (SecondLove) en we zien elkaar wekelijks en vaker. Dagelijks contact.
Ik bezoek graag gangbangs en die vervullen goed een behoefte van me.

En het sleutelwoord tot deze dingen is simpelweg on-line.
Online kun je veel sneller en preciezer selecteren wat je wilt en waar je naar toe wilt. Het aanbod is prima. Betaald of onbetaald.
Het zijn namelijk tegenwoordig niet alleen de mannen die een buitenechtelijke behoefte hebben maar ook de vrouwen.
En dan werkt online heel erg goed om met elkaar in contact te komen. Discreter en minder locatie-gebonden dan de plaatselijke kroeg.

Ik heb nog eens nagedacht over dit onderwerp.

Wat mij opvalt is dat mensen als eerste bezuinigen op dingen die niet strikt noodzakelijk zijn.
En als alles duurder wordt, gaat dit er dus snel uit.
Maar er speelt misschien meer. Jongere mannen lijken anders om te gaan met seks en relaties dan vroeger - meer online, minder fysiek contact. Dat zou ook een rol kunnen spelen.
De combinatie van minder geld én meer onveiligheid maakt het extra zwaar voor deze dvp's. Realiseer je ook dat vrijwel iedereen een hypotheek van 1500 eur heeft en dikke studieschulden, iets wat de mensen >= 35 jr veel minder hebben denk ik..

Hoe dan ook, dit is echt een onderwerp die goed geanalyseerd moet worden door experts.

Maar er speelt misschien meer. Jongere mannen lijken anders om te gaan met seks en relaties dan vroeger - meer online, minder fysiek contact. Dat zou ook een rol kunnen spelen.
Wat naar mijn mening een deel van de oorzaak is. Is dat veel jonge mannen puur uit fierheid zeggen ik betaal niet voor sex. 💪😤. Maar de dag van vandaag is het echt moeilijk geworden om een FWB of een one-night stand te graken.

Waar je zou denken ga gewoon naar een dvp.... Willen ze die volgens mij valse trots niet laten gaan. Waar door ze steeds meer gefrustreed graken.

Voeg daar aan toe dat social media volstaat met zelf verklaarde alpha males. Die het zelfde doen als de feministen. Daar heb je volgens mij een groot probleem volgens mij. Namelijk de polarisatie tussen mannen en vrouwen.

Simpel, de prijs is gewoon te hoog. Dit maakt het ook gewoon minder leuk. 150-200 euro ga ik niet doen - tenzij het een topmodel is en echt in de range 18-23 jaar oud - maar anders hoeft het voor mij niet voor dat geld.
Ga dan liever naar een GB toe of een erotisch (swingers) feestje met een buffet er bij, paar uur plezier.

Wat naar mijn mening een deel van de oorzaak is. Is dat veel jonge mannen puur uit fierheid zeggen ik betaal niet voor sex. 💪😤. Maar de dag van vandaag is het echt moeilijk geworden om een FWB of een one-night stand te graken.
Een goeie vriend van me zei laatst: soms twijfel ik weleens om een shortcut te nemen (lees DvP bezoeken) omdat ie maar niet aan een relatie geraakt.

Ik heb even gedaan of ik niet wist wat hij ie bedoelde (hij weet niet van mn hobby).

Tinder en dating apps hebben het dating "spel" verpest.

Plus tel daarbij op dat jongeren tegenwoordig nauwelijks nog een huis kunnen huren danwel kopen en dus zeer lang bij de ouders wonen.

Dan snap ik dat je niet aan kinderen wilt beginnen.

De afgelopen weken hoor ik van vele dames in de privé ontvangst dat ze bijna zonder werk zitten. Ook de verhuurders klagen steen en been. Niet alleen in mijn regio, ook in andere, dames reizen van hot naar her, maar nergens veel werk. Er zijn dagen dat er 0 klanten komen.

Soms wel mannen die de hele dag maar appen en geen afspraak maken en ook zijn er mannen die op de zwarte lijst staan die het toch proberen. En als je de lijst niet controleert, dan loop je het risico overvallen te worden zoals 21 september in Almere gebeurde. Het filmpje waarin 2 gewapende mannen met grof geweld binnentreden wordt door vele DVP's aan elkaar doorgestuurd.

Als econoom heb ik een aantal dames geadviseerd de prijzen te verlagen. Maar nee, dan kregen ze ruzie met collega's in dezelfde plaats die dan ook de prijzen moesten verlagen. Gevoelsmatig snap ik dat wel een beetje naar zakelijk snap ik het helemaal niet. Liever 3 klanten op een dag die 80 euro voor een half uur betalen, dan maar 1 klant die 100 betaalt. Je moet toch de huur en eten betalen en er ook nog wat aan overhouden voor jezelf en je familie?

Ik kan me voorstellen dat, omdat alles duurder wordt, de mannen steeds minder geld hebben, en ook de situatie in de wereld geeft voor sommigen reden tot angst waardoor ze het zuiniger aan doen.

Zijn er onder jullie meer die deze geluiden opvangen? Wordt er minder gewandeld? Wandel jij minder vaak dan voorheen?
Ik heb alleen jouw post nog gelezen, dus nog niet alle reacties er onder, maar ik denk dat het een rake observatie is.

Alles is duurder, dus is er minder geld om te wandelen. Dat geldt voor mij, maar vermoedelijk ook voor vele anderen.

Alles is ook duurder voor de dames, dus verhogen die de prijzen waarmee ze zichzelf in hun vingers snijden.

Althans, de 10% meest gewilde dames lopen misschien extra goed binnen, maar mannen wandelen wel minder vaak en worden selectiever.

Bij mij speelt een relatie met een dame in het buitenland die hier zo nu en dan is ook mee, maar zo af en toe 100€ voor een half uur ergens betalen ging eigenlijk erg goed. Soms zelfs 150 voor een uur.

Maar 250€ voor een uur gaat me te ver en dat is wel wat veel dames (blijkbaar via een soort onderlinge afspraak als collega's zelfs boos worden als ze de prijs wel verlagen) uit het segment dat mijn interesse heeft nu vragen.

Op zich zou een bliksembezoek van een half uur ook goed zijn, maar 150 of zelfs 180 voor een half uur is dan weer onevenredig veel, dan is 250 voor een uur beter, maar dat wil ik er nu niet aan uitgeven.

Tenzij een dame echt in elk opzicht klopt. Belachelijk mooi, jaartje of 25, natuurlijke cup dubbel D, slank, knap koppie en goede service.

Die combi vind je nagenoeg niet. Een heel blik aan Zuid-Amerikaanse types die aanzienlijk minder attractief zijn dan mijn relatie, daar ga ik dat niet aan uitgeven en willekeurige petite Oost-Europese dames die ogen als zesjes en een cupje A hebben en verder niet echt meerwaarde ook niet.

Dus in mijn geval ligt de drempel nu hoger, het aanbod is kwalitatief minder, mijn budget is minder en de kosten zijn hoger.

Wellicht ben ik een grote uitzondering, denk niet dat veel mannen dezelfde inkomsten, meer levenskosten, een relatie met een prachtdame op afstand etc hebben, maar als je voorheen 3x per maand ging voor ongeveer 400€ totaal en nu kun je voor dat bedrag net 2x of niet eens 2x, dan is het logisch dat sommige dames droog komen te staan.

En de mannen die komen blijven korter, dus ipv 5 x 1 uur misschien 2x 1 uur en 3 x 30 minuten, waardoor de dag ook met hetzelfde aantal klanten minder succesvol aanvoelt.

Maar goed, het voordeel daarvan is dat minder werkuren dan wel evenveel cash opleveren.

Op zich kan ik klant-loze dagen alleen maar toejuichen, want als iedereen het bedrag gewoon neerlegt, zouden de prijzen over 2 jaar waarschijnlijk weer hoger liggen.
Als 'econoom' zou je beter moeten weten / een meer genuanceerde voorstelling van zaken moeten geven. De inflatie bedraagt sinds 2020 ongeveer 25% (toegeven, voor boodschappen en de horeca zal het percentage hoger liggen en dat is wat de meeste mensen gevoelsmatig merken), maar ondertussen zijn ook de cao-lonen met (ongeveer) een gelijk percentage gestegen.

Ik snap niet waarom mensen doen alsof de koopkracht nu zoveel minder is dan een paar jaar geleden. In de zomer zaten de terrassen vol, restaurants hebben het druk / zoeken personeel en ik las een paar maanden geleden nog dat het totale spaartegoed van Nederlanders (op de bank) historisch hoog is. Nou, zo slecht kan het dan toch niet gaan?

Alternatieve verklaring voor de reden waarom mannen wegblijven, is een tegenvallend (kwalitatief) aanbod, zij het qua uiterlijk of qua niveau van de dienstverlening.
In algemene zin zou je misschien een beetje gelijk kunnen hebben, maar in sommige takken van werk (ook deels in die van mij) geldt eigenlijk dat ik niet al te vaak de prijs omhoog kan gooien.

Een beetje zoals de raamdames dat twintig jaar niet deden en toen in 1x van 50€ naar 100€ per bezoekje gingen in Amsterdam.

Ik heb er lang over getwijfeld of ik dan ook maar mijn prijs in 1x rücksichtslos moest verdubbelen, maar ik kan moeilijk inschatten of ik dan meer dan de helft van de klanten over houdt waardoor het een slimme keuze zou zijn, of dat niemand meer bij me afneemt waardoor ik in 1x failliet ben.

Dus hou ik de prijs maar ongeveer hetzelfde....waardoor de hogere kosten toch extra gevoeld worden.

Toch denk ik dat dit voor meer mannen geldt. Ze verdienen in 2025 ongeveer hetzelfde als in 2018 en dan zijn de kosten qua levensonderhoud echt een enorm stuk hoger momenteel.
Het was niet de bedoeling weer over alleen de prijzen te beginnen. Wel om de beweegredenen te achterhalen waarom er minder gewandeld lijkt te worden. En prijzen zijn daar zeker onderdeel van.

Maar verder? Wellicht andere prioriteiten? Zoals lekker uit eten gaan? Een concert van Taylor Swift bezoeken? Of een pretpark? Is er misschien te veel aanbod? Of sparen mensen zoveel, bijvoorbeeld voor een huis, dat er weinig overblijft?

Dat men de slechte service zat is lijkt me wel een goeie. En/of een andere dame treffen dan die van de advertentie. Voor mij een reden om de eerste keer max 30 minuten te doen. En vaker een Oosterse massage, met of zonder HP.

En wellicht is dit niet helemaal de juiste plek om te vragen, mannen die niet meer wandelen zullen dit forum misschien minder of niet meer bezoeken.
Het aanbod is niet te weinig, maar kwalitatief wel lager.

In 2022 waren er wat mij betreft veel mooiere dames die je voor 100 of 150 kon bezoeken. Zelfs betere raamdames voor 50.

Nu vind ik het aanbod vaak tegen vallen en vragen ze zonder blikken of blozen 200 of 250.
Dan verwacht je echt een babe, geen zesje.

Laatst bewerkt:
Er is een tijd geweest dat het "betere werk" meer vroeg dan een lelijk eendje.
Maar plots ging de laatste groep hun prijzen gelijk trekken met de eerste groep. Neem daarbij de photoshop, slechte service en nog veel meer en er ontstaat mogelijk een pas op de plaats.
En laten wel wel wezen, 250 p.u is een hoop poen.!

De insteek van dit topic heb ik nog niet eerder gezien, dames die aangeven dat de vraag afneemt. Interessant signaal, prima uitgangspunt voor een topic.

Wanneer mensen een direct verband zien met de prijzen, lijkt me dat een relevant iets om uit te spreken in dit topic.

Verwachten we dan ook dat er minder reizende dames zullen komen? Als er duidelijk wordt dat hier tegenwoordig minder vraag is, wordt Nederland ook minder interessant voor het rondreizende circus lijkt me.
Ze zouden ook de prijzen gelijk kunnen stellen met bv België waar dvp-bezoek aanzienlijk goedkoper is.

Om de een of andere reden denken ze dat wij het rijkste land van Europa zijn.
Nou is ons gemiddelde inkomen ook wel hoger dan Roemenië of Griekenland, maar ze slaan wel erg door.

Als iets in België kan voor 140 en in Nederland betaal je 250 en dat geldt ook voor levensmiddelen, benzine etc, dan wordt in Nederland wonen echt een kleine ramp.

Zelfs een frietje speciaal kost nu al ongeveer 5€.

Laatst bewerkt:
Er is een tijd geweest dat het "betere werk" meer vroeg dan een lelijk eendje.
Maar plots ging de laatste groep hun prijzen gelijk trekken met de eerste groep. Neem daarbij de photoshop, slechte service en nog veel meer en er ontstaat mogelijk een pas op de plaats.
En laten wel wel wezen, 250 p.u is een hoop poen.!
Mee eens.

Maar misschien kunnen we niet verwachten dat dames die met dit werk beginnen enige zelfkennis omtrent hun uiterlijk hebben?

Misschien worden ze overtuigd door een boeker die zegt: Met jou uiterlijk kun je bakken geld verdienen, terwijl ze op straat in Oekraïne amper wordt nagekeken.

Ik denk ook dat een dame van 22 die hier begint en die over een drempel heen moest om dit werk te gaan doen die rondkijkt op Kinky zich vasthoudt aan de gemiddelde prijs.
Toen die 100/150 was deden ze dat, als ze zien dat dames nu soms 250 vragen doen ze dat.

Dan denken ze: ik ben toch niet minder dan die en die en zullen ze niet snel inzetten op 100/150.

Terwijl ze wel echt tot dat segment behoren.

250 is echt voor de extreme toppers qua looks/leeftijd/service, terwijl nu het midden-segment denkt dat ook te kunnen vragen.

Heb het vaak genoeg gehad dat ik een dame online zag, waarvan ik dacht: Leuk typje, maar niet geweldig, maar ze heeft wel wat.

Dat waren in 2020 mijn Gelders Kade bezoekjes van 100€, maar voor 250 echt no way.

Daar zaten toen veel Alina, Rebecca en Sandra's uit Oekraïne en Roemenië die echt leuke koppies en mooie lijven hadden, maar er niet echt super uit sprongen.

Groot pand, soms 4-6 meiden tegelijk, beetje lopende band, maar prima voor half uur bezoekjes.

Ook precies wat een spannende snelle date moet hebben.

Maar die dames gingen 1 voor 1 los, kwamen terug, boden mindere service, werden ouder (tja daar doe je niets aan) en gingen meer vragen.

Er was een moment dat zo'n Sandra hier bejubeld werd en 100 vroeg, 4 jaar later waren haar foto's minder, waren er hier kritische recensies en vroeg ze 220.

De gemiddelde wandelaar die niets weet heeft daar af en toe maling aan, dus ze zal echt nog wel wat klanten gehad hebben.

Maar ze was al wel ver voorbij het kenners-hoogtepunt zeg maar.

Geen idee of die dames dat zelf door hebben.

Ik denk het eigenlijk niet.
Bij privehuizen zit je op 140-160 per uur, bij ramen 200 bij 98% vd dames.
Als je even lang wilt gaan wellicht, ik ga zelf niet naar prive-huizen en vindt raam-bezoek niet geschikt voor langer dan een half uur.

Dus is raam bij mij nooit hoger dan 100, terwijl prive-ontvangst (waar als je je goed inleest toch de mooiste dames van alle sectoren zitten) me al snel 150-250 kost.

Er wordt altijd geschreven dat de salarissen zo fijn gestegen zijn. Nou, dat van mij helemaal niet hoor. Maar de kosten wel natuurlijk, dus dan ga je minder vaak. Ik zal hier echt niet uniek in zijn.

Nu heb ik wel nogal geluk met waar ik woon.
In Aken kan ik nog steeds terecht voor een hele fijne snelle wip, voor 50€. Met prachtige meiden.
En de mooiste en beste meiden zijn te vinden in saunaclub Sixsens. 70€ voor een half uur of maximaal 130€ voor een uur.

Dus voor mij echt geen dames van Kinky hoor… 😁.

Tja dat is dan een keuze, ik heb vanavond een toptijd gehad met een zeer knappe dame bij de ramen voor 2 uur, 400 Euro
Geniet vooral hoor, zolang hou ik het eigenlijk gewoon nooit vol bij de ramen.

Ze zijn toch gerichter op je klaar krijgen. En ik ben geen mens voor 2e rondes.

Ben wel van het na-praten, maar 5 minuten na binnenkomst is de actie meestal al begonnen en dan hou ik het linksom of rechtsom toch echt maximaal 20 minuten vol.

Dus ik zou simpelweg niet weten wat ik na een half uur nog moet doen op zo'n peeskamertje.

Maar woon dan ook in Amsterdam hè.

Bij prive-ontvangst kom ik binnen, babbeltje, douchen, nog wat babbelen, schoon riant tweepersoonsbed, beetje knuffelen, dan ben ik al snel 20 minuten verder voordat ik echt begin.

20-25 minuten daarna is het ook dan afgelopen. Daarom ben ik bij de prijsverhogingen geswitcht van 60 naar 45 of 30 minuten bezoekjes.

45 minuten is bij prive-ontvangst ideaal voor mij.

Kwartier warm draaien, 20 minuten actie, 10 minuten na-praatje.

Een uur zou nog beter zijn, althans iets relaxter, maar als ik moet kiezen tussen 2x een uur of 3x drie kwartier kies ik voor de hogere wandel frequentie.
Er wordt altijd geschreven dat de salarissen zo fijn gestegen zijn. Nou, dat van mij helemaal niet hoor. Maar de kosten wel natuurlijk, dus dan ga je minder vaak. Ik zal hier echt niet uniek in zijn.

Nu heb ik wel nogal geluk met waar ik woon.
In Aken kan ik nog steeds terecht voor een hele fijne snelle wip, voor 50€. Met prachtige meiden.
En de mooiste en beste meiden zijn te vinden in saunaclub Sixsens. 70€ voor een half uur of maximaal 130€ voor een uur.

Dus voor mij echt geen dames van Kinky hoor… 😁.
Zelfde verhaal hier.

Mijn bestedingsmogelijkheden zijn in 5 jaar tijd schrikbarend achteruit gegaan. Terwijl ik toch echt niet minder werk of mijn product slechter in de markt ligt.

De kosten zijn gewoon 30-40% hoger.

Aken is te gek ja.

Voor mij veel te ver weg, maar ben er 2x geweest tijdens een vrije week en een nachtje daar blijven slapen.

Prima straatje, minstens 5-6 dames die me aanspraken, maar ja, mijn eerste bezoekje was aan Larissa, dus die nogmaals bezocht.

Antwerpen vind ik ook prima, qua sfeer is de Geleenstraat meer mijn ding dan de Doublet, maar gezien mijn smaak veel dames die een zesje scoren daar.

Op de Wallen zie je best een paar mooie dames, maar dan klopt de prijs weer niet of is de service ondermaats.

Het aanbod in Aken is wel kleiner dan in Antwerpen, maar als je nieuw bent in een stad is wandelen altijd spannend, want iedereen is nieuw.

En als er ergens 3-4 toppers staan die bij je smaak passen, maakt de grootte van het gebied ook niet zo uit.

Dat had ik ooit op de Wallen en in de Geleenstraat. En toen die stopten dacht ik: Er komen vast wel nieuwe toppers....maar niet dus.

Daarom geswitched naar prive-ontvangst waar veel meer doorloop is met mooie babes.

Alleen voelt het daar raar voor me om een afspraakje voor 20 minuten te maken wat bij de ramen goed werkt.

En ga je langer dan is de prijs hoger en nu zelfs nog hoger.

Laatst had @sakendayo een goede tip over een agency in Brussel, maar een weekend naar Brussel gaan louter om te wandelen vind ik dan toch wel wat ver gaan.

Laatst bewerkt:
In algemene zin zou je misschien een beetje gelijk kunnen hebben, maar in sommige takken van werk (ook deels in die van mij) geldt eigenlijk dat ik niet al te vaak de prijs omhoog kan gooien.

Een beetje zoals de raamdames dat twintig jaar niet deden en toen in 1x van 50€ naar 100€ per bezoekje gingen in Amsterdam.

Ik heb er lang over getwijfeld of ik dan ook maar mijn prijs in 1x rücksichtslos moest verdubbelen, maar ik kan moeilijk inschatten of ik dan meer dan de helft van de klanten over houdt waardoor het een slimme keuze zou zijn, of dat niemand meer bij me afneemt waardoor ik in 1x failliet ben.

Dus hou ik de prijs maar ongeveer hetzelfde....waardoor de hogere kosten toch extra gevoeld worden.

Toch denk ik dat dit voor meer mannen geldt. Ze verdienen in 2025 ongeveer hetzelfde als in 2018 en dan zijn de kosten qua levensonderhoud echt een enorm stuk hoger momenteel.
Er zijn altijd uitzonderingen (en ik kan mij goed iets voorstellen bij wat je zegt, als je zelfstandig ondernemer bent), maar de statistieken zijn duidelijk: het modaal inkomen bedraagt in 2025 volgens het CBS 46 500 EUR (bruto), terwijl dit in 2020 36 600 EUR (bruto) bedroeg. Dat is een verschil van 27% en dat is ongeveer gelijk aan de inflatie sinds 2020. En ja, de prijzen in de supermarkt zijn sinds 2020 weliswaar (gemiddeld) veel harder gestegen dan het algemene inflatiepercentage, maar dit wordt hierin ook verwerkt aan de hand van een wegingsfactor (wat dus wil zeggen dat -- bijvoorbeeld -- de kosten van huur/hypotheek minder zwaar zijn gestegen dan het algemene inflatiepercentage).

Ik vind persoonlijk dat mensen vaak vanuit 'de onderbuik' spreken als ze zeggen dat het leven tegenwoordig zó enorm duur is. In absolute zin is dat inderdaad zo (en dat is vooral zichtbaar in de supermarkt of in de horeca), maar in relatieve zin valt het wel mee (tenzij je inteert op je spaargeld of als je inkomen niet of nauwelijks is gestegen, maar dit zijn dan echt uitzonderingen). Maar goed, mensen zijn over het algemeen vrij simpel en denken in de trant van 'pffft, tegenwoordig kan ik met een tientje niet eens een kilo kipfilet in de supermarkt kopen, waar gaat het allemaal naartoe...'

Verder overigens wel met je eens, wat de 'kwaliteit' (vooral in optische zin, wat mij betreft) van het aanbod betreft. Vroeger (vóór 2020) waren er geregeld beeldschone vrouwen 'on tour', die niet zouden misstaan op een modellenbeurs (misschien net iets te overdreven uitgedrukt, maar goed). Tegenwoordig zie ik die nauwelijks en 'wandel' ik dus ook niet meer. Dat kan overigens ook aan mijn persoonlijke smaak liggen. Sinds een paar jaar is er in de privé-ontvangst (althans in de Randstad) werkelijk een vloedgolf aan Latina's, terwijl ik eerder voor de Oost-Europese (en dan bedoel ik Rusland, Wit-Rusland, Oekraïne, misschien Polen en de Baltische Staten) 'poppetjes' ga. Die zijn er tegenwoordig veel minder en wat er nog wel is, lijkt wel B-garnituur te zijn (zelden echt beeldschone vrouwen, maar jonge vrouwen met een relatief doorsnee uiterlijk).

Ik vind het in principe geen probleem om 250 EUR per uur uit te geven (in 2019 was 200 zo'n beetje het hoogste tarief in het 'topsegment', dus een stijging van ca. 25% vind ik dan gewoon eerlijk), maar niet voor middelmaat.

Er zijn altijd uitzonderingen (en ik kan mij goed iets voorstellen bij wat je zegt, als je zelfstandig ondernemer bent), maar de statistieken zijn duidelijk: het modaal inkomen bedraagt in 2025 volgens het CBS 46 500 EUR (bruto), terwijl dit in 2020 36 600 EUR (bruto) bedroeg. Dat is een verschil van 27% en dat is ongeveer gelijk aan de inflatie sinds 2020. En ja, de prijzen in de supermarkt zijn sinds 2020 weliswaar (gemiddeld) veel harder gestegen dan het algemene inflatiepercentage, maar dit wordt hierin ook verwerkt aan de hand van een wegingsfactor (wat dus wil zeggen dat -- bijvoorbeeld -- de kosten van huur/hypotheek minder zwaar zijn gestegen dan het algemene inflatiepercentage).

Ik vind persoonlijk dat mensen vaak vanuit 'de onderbuik' spreken als ze zeggen dat het leven tegenwoordig zó enorm duur is. In absolute zin is dat inderdaad zo (en dat is vooral zichtbaar in de supermarkt of in de horeca), maar in relatieve zin valt het wel mee (tenzij je inteert op je spaargeld of als je inkomen niet of nauwelijks is gestegen, maar dit zijn dan echt uitzonderingen). Maar goed, mensen zijn over het algemeen vrij simpel en denken in de trant van 'pffft, tegenwoordig kan ik met een tientje niet eens een kilo kipfilet in de supermarkt kopen, waar gaat het allemaal naartoe...'

Verder overigens wel met je eens, wat de 'kwaliteit' (vooral in optische zin, wat mij betreft) van het aanbod betreft. Vroeger (vóór 2020) waren er geregeld beeldschone vrouwen 'on tour', die niet zouden misstaan op een modellenbeurs (misschien net iets te overdreven uitgedrukt, maar goed). Tegenwoordig zie ik die nauwelijks en 'wandel' ik dus ook niet meer. Dat kan overigens ook aan mijn persoonlijke smaak liggen. Sinds een paar jaar is er in de privé-ontvangst (althans in de Randstad) werkelijk een vloedgolf aan Latina's, terwijl ik eerder voor de Oost-Europese (en dan bedoel ik Rusland, Wit-Rusland, Oekraïne, misschien Polen en de Baltische Staten) 'poppetjes' ga. Die zijn er tegenwoordig veel minder en wat er nog wel is, lijkt wel B-garnituur te zijn (zelden echt beeldschone vrouwen, maar jonge vrouwen met een relatief doorsnee uiterlijk).

Ik vind het in principe geen probleem om 250 EUR per uur uit te geven (in 2019 was 200 zo'n beetje het hoogste tarief in het 'topsegment', dus een stijging van ca. 25% vind ik dan gewoon eerlijk), maar niet voor middelmaat.
Ben zelfstandig ondernemer ja.

En door de combi vraag/aanbod/leeftijd/product (om het algemeen te houden) is vaak mijn prijs iets verhogen voor mij niet te doen en eenmalig fiks verhogen heeft het risico dat men dan bij een ander het product gaat afnemen.

Dus ik moet hier eens goed over na denken.

Daarnaast gaat mijn branche ook over luxe-producten, dus als de koopkracht minder wordt hoeft men het niet te kopen.

Eigenlijk bevind ik me op hetzelfde punt als de dvp's. Verhogen en de markt zien opdrogen, of dezelfde prijs vragen, prima handel hebben, maar door hogere kosten aanzienlijk minder overhouden.

Van dat verschil in modaal inkomen tussen 2020 en 2025 schrik ik wel. Had geen idee. Dacht dat het verschil max. 2% per jaar was.

Ik eet graag zalm. Tot voor kort kocht ik een flink moot voor 6€, nu kost die moot 18€ in de supermarkt.

Het kleinste stukje kost nu 8€.

Dus minder vaak zalm kopen, minder zalm als je het koopt en meer geld kwijt.

Er wordt wel al 5 jaar beweerd dat de zalm bijna op is in de wereld en dat ie door schaarste duurder is. Maar toch is in sushi gerechten zalm, naast de nog schaarsere tonijn volop aanwezig.

Kan me ook geen sushi met tilapia voorstellen. Benieuwd of ik nog ga meemaken dat de zalm gewoon op is overal ter wereld.

Helemaal eens qua Oost-Europese dames. Zo rond 2018 waren gouden jaren qua aanbod.
Nu veel zesjes.

En latina's vind ik meestal minder. Niet eens altijd qua looks, maar vooral qua benadering. Maar dat is heel persoonlijk. Als je een onstuimige gast bent passen Latina's waarschijnlijk goed bij je.

Ik wil juist een ietwat terughoudende dame die mij rustig mijn ding laat doen.

Terug
Bovenaan Onderaan