De afgelopen weken hoor ik van vele dames in de privé ontvangst dat ze bijna zonder werk zitten. Ook de verhuurders klagen steen en been. Niet alleen in mijn regio, ook in andere, dames reizen van hot naar her, maar nergens veel werk. Er zijn dagen dat er 0 klanten komen.
Soms wel mannen die de hele dag maar appen en geen afspraak maken en ook zijn er mannen die op de zwarte lijst staan die het toch proberen. En als je de lijst niet controleert, dan loop je het risico overvallen te worden zoals 21 september in Almere gebeurde. Het filmpje waarin 2 gewapende mannen met grof geweld binnentreden wordt door vele DVP's aan elkaar doorgestuurd.
Als econoom heb ik een aantal dames geadviseerd de prijzen te verlagen. Maar nee, dan kregen ze ruzie met collega's in dezelfde plaats die dan ook de prijzen moesten verlagen. Gevoelsmatig snap ik dat wel een beetje naar zakelijk snap ik het helemaal niet. Liever 3 klanten op een dag die 80 euro voor een half uur betalen, dan maar 1 klant die 100 betaalt. Je moet toch de huur en eten betalen en er ook nog wat aan overhouden voor jezelf en je familie?
Ik kan me voorstellen dat, omdat alles duurder wordt, de mannen steeds minder geld hebben, en ook de situatie in de wereld geeft voor sommigen reden tot angst waardoor ze het zuiniger aan doen.
Zijn er onder jullie meer die deze geluiden opvangen? Wordt er minder gewandeld? Wandel jij minder vaak dan voorheen?
Ik heb alleen jouw post nog gelezen, dus nog niet alle reacties er onder, maar ik denk dat het een rake observatie is.
Alles is duurder, dus is er minder geld om te wandelen. Dat geldt voor mij, maar vermoedelijk ook voor vele anderen.
Alles is ook duurder voor de dames, dus verhogen die de prijzen waarmee ze zichzelf in hun vingers snijden.
Althans, de 10% meest gewilde dames lopen misschien extra goed binnen, maar mannen wandelen wel minder vaak en worden selectiever.
Bij mij speelt een relatie met een dame in het buitenland die hier zo nu en dan is ook mee, maar zo af en toe 100€ voor een half uur ergens betalen ging eigenlijk erg goed. Soms zelfs 150 voor een uur.
Maar 250€ voor een uur gaat me te ver en dat is wel wat veel dames (blijkbaar via een soort onderlinge afspraak als collega's zelfs boos worden als ze de prijs wel verlagen) uit het segment dat mijn interesse heeft nu vragen.
Op zich zou een bliksembezoek van een half uur ook goed zijn, maar 150 of zelfs 180 voor een half uur is dan weer onevenredig veel, dan is 250 voor een uur beter, maar dat wil ik er nu niet aan uitgeven.
Tenzij een dame echt in elk opzicht klopt. Belachelijk mooi, jaartje of 25, natuurlijke cup dubbel D, slank, knap koppie en goede service.
Die combi vind je nagenoeg niet. Een heel blik aan Zuid-Amerikaanse types die aanzienlijk minder attractief zijn dan mijn relatie, daar ga ik dat niet aan uitgeven en willekeurige petite Oost-Europese dames die ogen als zesjes en een cupje A hebben en verder niet echt meerwaarde ook niet.
Dus in mijn geval ligt de drempel nu hoger, het aanbod is kwalitatief minder, mijn budget is minder en de kosten zijn hoger.
Wellicht ben ik een grote uitzondering, denk niet dat veel mannen dezelfde inkomsten, meer levenskosten, een relatie met een prachtdame op afstand etc hebben, maar als je voorheen 3x per maand ging voor ongeveer 400€ totaal en nu kun je voor dat bedrag net 2x of niet eens 2x, dan is het logisch dat sommige dames droog komen te staan.
En de mannen die komen blijven korter, dus ipv 5 x 1 uur misschien 2x 1 uur en 3 x 30 minuten, waardoor de dag ook met hetzelfde aantal klanten minder succesvol aanvoelt.
Maar goed, het voordeel daarvan is dat minder werkuren dan wel evenveel cash opleveren.
Op zich kan ik klant-loze dagen alleen maar toejuichen, want als iedereen het bedrag gewoon neerlegt, zouden de prijzen over 2 jaar waarschijnlijk weer hoger liggen.
Als 'econoom' zou je beter moeten weten / een meer genuanceerde voorstelling van zaken moeten geven. De inflatie bedraagt sinds 2020 ongeveer 25% (toegeven, voor boodschappen en de horeca zal het percentage hoger liggen en dat is wat de meeste mensen gevoelsmatig merken), maar ondertussen zijn ook de cao-lonen met (ongeveer) een gelijk percentage gestegen.
Ik snap niet waarom mensen doen alsof de koopkracht nu zoveel minder is dan een paar jaar geleden. In de zomer zaten de terrassen vol, restaurants hebben het druk / zoeken personeel en ik las een paar maanden geleden nog dat het totale spaartegoed van Nederlanders (op de bank) historisch hoog is. Nou, zo slecht kan het dan toch niet gaan?
Alternatieve verklaring voor de reden waarom mannen wegblijven, is een tegenvallend (kwalitatief) aanbod, zij het qua uiterlijk of qua niveau van de dienstverlening.
In algemene zin zou je misschien een beetje gelijk kunnen hebben, maar in sommige takken van werk (ook deels in die van mij) geldt eigenlijk dat ik niet al te vaak de prijs omhoog kan gooien.
Een beetje zoals de raamdames dat twintig jaar niet deden en toen in 1x van 50€ naar 100€ per bezoekje gingen in Amsterdam.
Ik heb er lang over getwijfeld of ik dan ook maar mijn prijs in 1x rücksichtslos moest verdubbelen, maar ik kan moeilijk inschatten of ik dan meer dan de helft van de klanten over houdt waardoor het een slimme keuze zou zijn, of dat niemand meer bij me afneemt waardoor ik in 1x failliet ben.
Dus hou ik de prijs maar ongeveer hetzelfde....waardoor de hogere kosten toch extra gevoeld worden.
Toch denk ik dat dit voor meer mannen geldt. Ze verdienen in 2025 ongeveer hetzelfde als in 2018 en dan zijn de kosten qua levensonderhoud echt een enorm stuk hoger momenteel.
Het was niet de bedoeling weer over alleen de prijzen te beginnen. Wel om de beweegredenen te achterhalen waarom er minder gewandeld lijkt te worden. En prijzen zijn daar zeker onderdeel van.
Maar verder? Wellicht andere prioriteiten? Zoals lekker uit eten gaan? Een concert van Taylor Swift bezoeken? Of een pretpark? Is er misschien te veel aanbod? Of sparen mensen zoveel, bijvoorbeeld voor een huis, dat er weinig overblijft?
Dat men de slechte service zat is lijkt me wel een goeie. En/of een andere dame treffen dan die van de advertentie. Voor mij een reden om de eerste keer max 30 minuten te doen. En vaker een Oosterse massage, met of zonder HP.
En wellicht is dit niet helemaal de juiste plek om te vragen, mannen die niet meer wandelen zullen dit forum misschien minder of niet meer bezoeken.
Het aanbod is niet te weinig, maar kwalitatief wel lager.
In 2022 waren er wat mij betreft veel mooiere dames die je voor 100 of 150 kon bezoeken. Zelfs betere raamdames voor 50.
Nu vind ik het aanbod vaak tegen vallen en vragen ze zonder blikken of blozen 200 of 250.
Dan verwacht je echt een babe, geen zesje.