Miljoenen naar nepliefjes in het buitenland dankzij nieuwe truc: één slachtoffer verloor wel 9 ton

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
,,Ze doen alsof ze zelf erg rijk zijn. Nadat ze al weken of maanden in gesprek zijn, vertellen ze dat ze hun geld verdienen met beleggen",

En dat wordt als "nieuwe" methode bestempelt?
Dat is al jaren een plaag via social media advertenties en profielen., youtube kanalen enz...
 
Ik schat zo'n half jaar geleden, dat ik op whatsapp toegevoegd werd, door iemand die ineens heel joviaal begon te schrijven en zich verontschuldigde de verkeerde te hebben. Maar het viel me gelijk al op dat het gesprek naar online trading zou gaan, "ik heb een rijke oom die in trading zit" ... Oke leuk voor je.

Maar ik snap wel hoe dat werkt. Men onderhoudt net zoals een dating site contact met je, profileert je en tracht geld afhandig te maken middels investering in shit crypto coins. Tegen de tijd dat je het doorhebt dat je in je kont genomen wordt is het al te laat.


Hier staat nog een leuk artikel - stel dat grofweg 2 ton kwijt was aan zulk soort oplichters. Er zijn red flags die je ontdekken kan - de taal waarmee men schrijft (Gebrekkig slecht vertaald nederlands, betaalmethodes die niet NL's zijn etc).
 
Laatst bewerkt:
AD zei:
Ook goed om te weten: oplichters werken vaak vanuit Afrika, maar doen zich in veel gevallen voor als Amerikaan of Engelsman. En 'heel toevallig': ze hebben opvallend vaak dezelfde interesses als jij.
Spiegelen heet dit. Ik heb in de jaren schrijnende gevallen langs zien komen. Zoals een dove meneer die een dove "Engelse" dame tegenkwam die hem tonnen afhandig maakte. En zij was weduwe en hij weduwnaar. Het geld was nodig om haar erfenis veilig te stellen.
 
Naaah, jullie zijn allemaal te wantrouwend. Ik heb laatst dankzij een Nigeriaanse prins 6 000 000 verdiend. Ik heb het goud in huis liggen. Nu nog een manier zoeken om het om te zetten in digitaal geld en ik ben weg.
Ik heb overigens wel een kluis van 50,000 nodig maar heb nu geen cash. Als iemand mij 50,000 euro stuurt, dan krijgt hij het dubbele terug zodra ik het ik digitaal geld heb omgezet. Ik kan natuurlijk niet mijn adres geven omdat dan iedereen weet dat ik zoveel goud heb liggen.
Ik accepteer hulp vanaf 5,000 stuur maar een PM
 
Naaah, jullie zijn allemaal te wantrouwend. Ik heb laatst dankzij een Nigeriaanse prins 6 000 000 verdiend. Ik heb het goud in huis liggen. Nu nog een manier zoeken om het om te zetten in digitaal geld en ik ben weg.
Ik heb overigens wel een kluis van 50,000 nodig maar heb nu geen cash. Als iemand mij 50,000 euro stuurt, dan krijgt hij het dubbele terug zodra ik het ik digitaal geld heb omgezet. Ik kan natuurlijk niet mijn adres geven omdat dan iedereen weet dat ik zoveel goud heb liggen.
Ik accepteer hulp vanaf 5,000 stuur maar een PM
Goed verhaal.
Waar kan ik storten? Past het in de voortuin?

Ik kom namelijk met een grote vrachtwagen met mest. Een halve ton is best veel ....
 
ik heb ook een bericht ontvangen van een prins .
Naaah, jullie zijn allemaal te wantrouwend. Ik heb laatst dankzij een Nigeriaanse prins 6 000 000 verdiend. Ik heb het goud in huis liggen. Nu nog een manier zoeken om het om te zetten in digitaal geld en ik ben weg.
Ik heb overigens wel een kluis van 50,000 nodig maar heb nu geen cash. Als iemand mij 50,000 euro stuurt, dan krijgt hij het dubbele terug zodra ik het ik digitaal geld heb omgezet. Ik kan natuurlijk niet mijn adres geven omdat dan iedereen weet dat ik zoveel goud heb liggen.
Ik accepteer hulp vanaf 5,000 stuur maar een PM
was het de chocko prins?
 
Terug
Bovenaan Onderaan