Halsema over erotisch centrum: kosten uitkopen raamexploitanten weet ik nog niet

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

f4fun

Stamgast
712
02/08/21
9.543
15
Bron: https://www.at5.nl/artikelen/224224...en-uitkopen-raamexploitanten-weet-ik-nog-niet

De afgelopen maanden, toen het verzet onder bewoners en ondernemers in Noord en Zuid tegen de komst van het erotisch centrum steeds luider werd, heeft Halsema niet overwogen om het plan af te blazen. Volgens de burgemeester is het noodzakelijk om de druk op de Wallen te verlichten. De rekening voor de stad nu mogelijk raamexploitanten moeten worden uitgekocht? "Dat weet ik nog niet. Ik begrijp dat mensen het willen weten", aldus Halsema in AT5's Het Gesprek met de Burgemeester.

Maandag werd bekend dat de oksel van de A10 bij de Rai in Zuid de voorkeurslocatie is van de burgemeester. Daarmee zijn de twee andere plekken - waarvan er één in Noord - afgevallen.
Halsema zegt over haar advies aan de raad: "Er is eigenlijk geen plek in Amsterdam. Overal moet woningbouw komen of maatschappelijke voorzieningen. We zitten in beperkte ruimte. Het is krap. We zijn gaan zoeken naar wat gezien de omstandigheden de minst slechte plek is. We zijn hierop uitgekomen: het is geen woonwijk, bewoners wonen op ruime afstand. Het gaat ook om een sociaal veerkrachtige wijk en makkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer en de auto."

Participatie
Ze vervolgt: "De gemeenteraad moet nu oordelen of zij deze locatie geschikt vindt. We gaan daarna nog allerlei stappen doorlopen: er komt een participatieproces, bewoners mogen nog adviseren over een groot aantal onderdelen van het centrum. Het keert daarna nog twee keer terug in de raad. Wij zijn dan jaren verder voor er gebouwd gaat worden."
"We zijn gaan zoeken naar wat gezien de omstandigheden de minst slechte plek is"
FEMKE HALSEMA, BURGEMEESTER AMSTERDAM
Halsema benadrukt dat de reden van de komst van het erotisch centrum het overtoerisme op de Wallen is. "Woordvoerders van sekswerkers zeggen dat het erbij hoort, het altijd zo was. De oude Wallen, waar bijvoorbeeld de queergemeenschap zat en prostitutie zijn eigen rol had, veel Amsterdammers kwamen, kroegjes waren, die bestaat eigenlijk niet meer. Het is een gebied geworden met een sterke monocultuur wat internationaal bekend staat als het Red Light District waar hordes feesttoeristen op af komen."
"Het erotisch centrum is heel noodzakelijk", antwoordt Halsema op de vraag of een advies aan de raad om het erotisch centrum niet door te laten gaan ook mogelijk had kunnen zijn.

Uitruil
De burgemeester weet nog niet hoeveel raamexploitanten vrijwillig hun ramen willen uitruilen voor plekken in het erotisch centrum. "Ik weet dat er veel ongeduld is. Het is een zorgvuldig en geleidelijk proces. Er moet eerst over de locatie door de raad besloten worden. Daarna kijken we of we in zee kunnen gaan met marktpartijen. Vervolgens zullen de gesprekken opgang komen met sekswerkers en exploitanten."

Locatie Europaboulevard erotisch centrum - AT5

Locatie Europaboulevard erotisch centrum - AT5

Wethouder Sofyan Mbarki (PvdA) is belast met het dossier aanpak binnenstad. "Het college spreekt met één mond, maar de uiteindelijke financiële verantwoordelijkheid voor een fonds ligt bij de wethouder. Het college verbindt zich aan de bereidheid om een fonds in het leven te roepen om panden om te kopen."
Wat het mag dan kosten? Halsema: "Dat weet ik nog niet. Ik begrijp dat mensen het willen weten. In het eerste kwartaal van volgend jaar komt Marbki met scenario's over het inrichten van het fonds. Dit speelt niet alleen rondom sekswerk, de gemeente probeert al langer panden op te kopen om de monocultuur te doorbreken."

1012
Toenmalig wethouder Lodewijk Asscher kondigde bijna vijftien jaar geleden met veel bombarie het project 1012 aan. Om zo de Wallen vrij te maken van mensenhandel en criminaliteit. Het middel: panden opkopen. De rekening: zo'n 100 miljoen euro. Of we daar nu weer aan moeten denken? "Nee op dit moment nog niet", besluit Halsema.
 
Och ja nu op de Wallen doet het allemaal gezellig en gemoedelijk aan veel volk op straat, kroegjes noem maar op iedereen vult lekker zijn zakken.
Maar wacht maar tot het dalijk op die nieuwe gure locatie is, krijg je meteen een heel andere situatie het zal eerder crimineler worden zeker de omgeving.
Want de hele gezellige sociale cohesie valt weg, geen kroegjes, winkeltjes, shops enkel een guur industrie terrein achtige omgeving.
Kijk veel van dit soort gebieden in Duitsland in de buitenwijken echt veilig voelt het zelden aan zeker in het donker.
Verder zullen de meeste toeristen weg blijven dus veel minder klanten voor de dames die dan net zo goed op kinky.nl kunnen gaan adverteren dus dalijk heb je een amper gevulde locatie die bakken met geld kost en veel meer criminaliteit in dat gebied gaat opleveren.
 
jongens, de hoeren op de wallen gaan weg en in die huizen daar komen groenlinks mensen met bakfietsen in te wonen. Erotisch centrum komt er nooit... next...
Die huizen zijn wat te duur voor groenlinks mensen. Zullen eerder opgekocht worden door speculanten die dat verbouwen voor expats en studenten met geld. Die expats betalen overigens minder dan 20% belasting. Deze mensen zijn verre van groenlinks kan je wel vertellen.
De kamerverhuurders ook niet overigens.
 
Oproep is wat anders dan het ook daadwerkelijk doen.
Overigens gebruiken huizenmelkers mensen om in die huizen te gaan wonen tegen het kraken. Zelfde verhaal, mensen wonen gratis alleen aan de andere kant. Ik vind beide kanten niks.
 
Antikraak service is super snel, voordelig en goed inzetbaar.

De tijdelijke bewoners zijn er blij mee, de eigenaar kan er gerust op zijn dat de woning elk moment vrij gemaakt kan worden, het bedrijf (Zwerfkei, AdHoc en andere) is er ook blij mee.

Wie nu nog een pand laat kraken zoekt het zelf op.
 
Die huizen zijn wat te duur voor groenlinks mensen. Zullen eerder opgekocht worden door speculanten die dat verbouwen voor expats en studenten met geld. Die expats betalen overigens minder dan 20% belasting. Deze mensen zijn verre van groenlinks kan je wel vertellen.
De kamerverhuurders ook niet overigens.
Groen Links mensen hebben het vaak wel relatief goed voor elkaar. Het zijn mensen die het zich kunnen permitteren om in hun eigen bubbel te leven.
 
Nederlanders hebben het over het algemeen goed voor elkaar, horen tot de rijksten ter wereld en ook de kwaliteit van leven is redelijk:

Bekijk bijlage 152885

Gemiddeld genomen hebben Nederlanders het goed. Maar denk dat voor relatief veel GL-ers een wijk vol niet geïntegreerde migranten en een warmtepomp die ze niet kunnen betalen minder speelt dan voor zeg maar veel PVV-stemmers of niet-stemmers.
 
Gemiddeld genomen hebben Nederlanders het goed. Maar denk dat voor relatief veel GL-ers een wijk vol niet geïntegreerde migranten en een warmtepomp die ze niet kunnen betalen minder speelt dan voor zeg maar veel PVV-stemmers of niet-stemmers.
Ik luister net naar "7 Deady Sins" van Stephen Fry die het heeft over die zinloze woede op basis van platgeslagen simpelheden en generaliseringen. Teveel mensen zijn op zoek naar De Zondebok en doorgaans blijkt dat "die anderen" te zijn, die hoger of juist lager zijn opgeleid, in een andere wijk wonen, hun kinderen met een duurder of goedkoper vervoermiddel naar school brengen, de een woont tussen stink kippen in boerengebied, de ander tussen hoeren en toeristen in de oude binnenstad en allemaal weten ze hoe die ander het beter zou kunnen doen.

Terwijl het veel genuanceerder ligt.

Zinloze opwinding is voor sommigen een heerlijke tijdsbesteding op fora.
 
Maar als je een moreel kompas hebt dat je volgt, zijn de lijnen en de richting gewoon wat duidelijker 🎯
Precies! Dan zijn we het eens. Gelukkig is mijn eigen morele kompas dik in orde en ik sta vaak verbaasd over de doelloosheid van anderen die niet dezelfde richting als ik op gaan. Die zijn dus heel fout bezig! Daartegen moet worden opgetreden!
😆
 
Gemiddeld genomen hebben Nederlanders het goed. Maar denk dat voor relatief veel GL-ers een wijk vol niet geïntegreerde migranten en een warmtepomp die ze niet kunnen betalen minder speelt dan voor zeg maar veel PVV-stemmers of niet-stemmers.
Groenlinksers zijn niet de enigen die een warmtepomp kunnen betalen. Ik fietste eens in de zomer door het Gooi em omstreken en in die dure wijken met vrijstaande huizen zag ik aardig wat zonnepanelen ed. Dit zijn geen groen links wijken maar VVD wijken. Mensen met echt geld. De knijp zit hem hier dat Amsterdam een groen linkse meerderheid heeft. Maar ja die kiezer heeft gesproken. Get over it. Overigens met een andere gemeenteraadsamenstelling zouden die wallen ook wel weggaan. Teveel overlast. Ze moeten al borden neerzetten dat je niet mag drinken en drugs gebruiken in het openbaar terwijl iedereen dat nu toch wel weet. Je zal er maar als agent moeten rondlopen. Las vorige week in het AD wat een procesoperator in de chemie per maand verdient: 3700 netto per maand. Dat gaat je niet eens lukken als hoofdagent.
 
Groen Links mensen hebben het vaak wel relatief goed voor elkaar. Het zijn mensen die het zich kunnen permitteren om in hun eigen bubbel te leven.
Toch leeft de gedachte dat veel studenten ook op die partij stemmen, met bijvoorbeeld allerlei haast desastreuse verkeersmaatregelen tot gevolg.
Kijk maar naar Utrecht, waar mw. Van Hooijdonk driftig bezig is allerlei verkeersfrustrerende maatregelen door te voeren.
Zoals iemand op een ander forum opmerkte: de studenten zijn na het vinden van een werkplek de stad uit en de rest van de bewoners zit opgescheept met de ellende.
 
Het is in cijfers niet weer te geven; we hebben immers te maken met het stemgeheim, maar het moge bekend zijn dat Utrecht vrij veel studenten huisvest en daaruit redeneren anderen dat daarin de reden schuilt dat GL vrij veel stemmen weet binnen te halen aldaar.
Ik deel die mening, maar zoals je zult begrijpen, is die niet volledig op aantoonbare feiten te baseren.
 
Racisme van de lage verwachtingen 🤣

Werkt voor vrouwen altijd ook goed. Kijk maar naar halsema. Als het een vent was geweest dan was die nooit burgemeester geworden of gebleven.

Maar ze heb een kut, dus dan mag ze maar wat aankutten 😝
Ze had toch allemaal mannelijke voorgangers die zeer populair waren en mochten blijven als ze dat in de praktijk ook konden?
 
Begrijp dit ergens wel, als jij als 'nieuwe Nederlander/Belg' wel netjes meedraait in de samenleving, en je 'neefjes' komen continue negatief in het nieuws dan straalt dit ook op jou af.
Hoe een klein deel van een minderheid zijn stempel drukt op een hele bevolkingsgroep...

Toch proef je dat er van de allochtonen een groep is die het liefst aan de gewoontes en gebruiken van hun thuisland -of dat van hun (groot)ouders- blijft vasthouden.
Dat botst nogal eens met de Westerse cultuur.
 
Terug
Bovenaan Onderaan