Money talk

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Iedereen zou op school de basis principes moeten leren van een gezond financieel beheer -> op weg naar financiële vrijheid. Nog veel te veel mensen draaien, ongeacht hun inkomen, elke maand alles erdoor... en eindigen met 3x niets... (en soms nog een hoop schulden)

Hier de 7 baby steps van Dave Ramsey
(voor Europa: vervang USD door EUR)
Bekijk bijlage 67350
Uw huis afbetalen vervroegd, zowat het slechtste wat je kan doen. Zeker in EU met exteem laag hypothecaire leningen. Hypotheek opnieuw opnemen zelfs en zoveel mogelijk. Schuld voor jou laten werken
 
Mijn grote vraag aan de dames hier is , wat doen jullie met al dat cash geld ? Bij mij doet de bank al moeilijk als ik 3k maar hun breng, jullie komen wekelijks mss af met 5-10 k ?

Of heel inventief met diverse vennootschappen?
 
Uw huis afbetalen vervroegd, zowat het slechtste wat je kan doen. Zeker in EU met exteem laag hypothecaire leningen. Hypotheek opnieuw opnemen zelfs en zoveel mogelijk. Schuld voor jou laten werken
Ja? Eens kijken hoelang die "extreem lage" hypotheken nog gaan duren...
Voor de gelukkigen met een vaste rente is het natuurlijk anders.
 
@swtdisposition
Ik zou willen dat ik de financiële smarts had die de dames hier hebben. Wat Lisa in haar blog berekende van 4k netto voor prive ontvangst en dan nog inkomen er naast genereren is om bijna jaloers op te worden, maar ik gun het ze van harte.

Zit ik dan met mijn 3k netto 40 uurs baantje. Kan ik wel een OnlyFans beginnen of zo, maar daar gaat niemand blij van worden. 😅 Op piramideachtige toestanden zit ik ook niet te wachten en het beetje crypto wat ik heb ik ook al geruime tijd dik in de min.

Wat betreft je Layla opmerking. Voor mijn part gaat ze bakken met geld verdienen. Ze levert een goede service voor een schappelijke prijs en zolang dat blijft zal ik terugkomen.

Stopt ze, omdat ze binnen is, prima, ik ben niet getrouwd met haar. Gaan de prijzen omhoog, prima, maar dan ga ik op zoek naar iemand die wel in mijn budget past. Wordt de service sterk minder, kijk ik ook een deurtje verder.

Ik snap niet waarom er een probleem van gemaakt moet worden dat de dames hun opbrengst willen maximaliseren. Dat staat voor mij helemaal los van de service en eventuele persoonlijke connectie.

Ik kan de dames qua persoon enorm waarderen door de manier waarop ze zich hier uiten, hoe ze naar mij toe zijn etc., maar een afspraak heeft een financieel component en dat is helemaal aan de dame en vervolgens aan mij om er mee in te stemmen of niet.

Dus aan alle dames hier die hun financiële positie willen verbeteren met tips voor elkaar: you go girls! (Klinkt wel raar uit mijn mond, uhm vingers). 😄
 
Hi,

Mooie blog, ik heb tijden lang een goed contact met en DVP uit Modavië gehad, door de huidige instabiele situatie in die regio en de vele vluchtelingen uit Oekraïne die daar worden opgevangen is ze na haar laatste thuisland bezoek niet meer teruggekomen.

De inkomsten komen behoorlijk overeen met wat in de blog staat, al weet ik niet of ze belasting in NL betaalde, maar als dat wel het geval is klopt het heel aardig. Volgens mij moet in de rekening van het blog nog worden meegenomen dat je geld voor eventuele ziekte dagen apart moet zetten (dat zijn dan verborgen kosten, en niet echt exact te berekenen), weet niet of je ook je verzekeringen eraf moet trekken. Per saldo hou je dan denk ik zelfs nog minder over.

Over dienstverlening heel simpel, hoe beter deze is hoe meer hij waard is, zelf ben ik een liefhebber van bare seks al is dat niet per se de graadmeter voor mij om een dvp te bezoeken.

Grtz.
Ron
Over welke blog gaat het hier? Ik las dit onderwerp later en het kan zijn dat er dingen zijn weggehaald, maar ik kon het blog niet vinden.
 
Voor mannen lijkt het 'lucratief' te worden 😀 Eigen gewin, alsof het merendeel dat niet al deed om die reden.

Bekijk bijlage 67687
Ze verwachten dat je 4 x in de maand doneert. Je krijgt dan 40 euro per donatie. 30 euro direct en nog 10 euro nadat je donatie is goedgekeurd. Ik kom dan per maand maar op 4 x 40 euro = 160 euro.
Dus waar die andere 300 euro dan per maand vandaan moet komen.

Verder ben je niet anoniem. Worden er uit jouw sperma kinderen geboren dan kunnen die kinderen vanaf dat ze 16 jaar zijn bij jou op de stoep staan.
 
Verder ben je niet anoniem. Worden er uit jouw sperma kinderen geboren dan kunnen die kinderen vanaf dat ze 16 jaar zijn bij jou op de stoep staan.
Vooral dit. Ik kan me nog herinneren dat er best verzet was tegen die wet waarbij de anonimiteit werd 'opgeheven'. Dat zorgde meteen voor een daling in donateurs. En alleen om die reden al zou ik nooit naar zo'n locatie gaan. Daar zit je toch niet op te wachten of wel? Brrrrrr…moet er niet aan denken.
 
Mijn grote vraag aan de dames hier is , wat doen jullie met al dat cash geld ? Bij mij doet de bank al moeilijk als ik 3k maar hun breng, jullie komen wekelijks mss af met 5-10 k ?

Of heel inventief met diverse vennootschappen?
Storten op mijn zakelijke rekening en opschrijven in mijn inkomstenboek. Zoals het moet. Nadien heb ik een loon waarvan ik een deel investeer en het andere laat ik staan voor een later dividend
 
Storten op mijn zakelijke rekening en opschrijven in mijn inkomstenboek. Zoals het moet. Nadien heb ik een loon waarvan ik een deel investeer en het andere laat ik staan voor een later dividend
En krijg je dan geen vragen van de bank over dat al die contanten "verdacht" zouden zijn?
 
Uw huis afbetalen vervroegd, zowat het slechtste wat je kan doen. Zeker in EU met exteem laag hypothecaire leningen. Hypotheek opnieuw opnemen zelfs en zoveel mogelijk. Schuld voor jou laten werken
oneens. Zodra je je woning hebt afbetaald, kun je het gaan verhuren, en een nieuwe woning met hypotheek kopen, weer genieten van de hypotheek rente aftrek, en alles wordt betaald door je verhuurde woning + wat extra's.
 
Mijn grote vraag aan de dames hier is , wat doen jullie met al dat cash geld ? Bij mij doet de bank al moeilijk als ik 3k maar hun breng, jullie komen wekelijks mss af met 5-10 k ?

Of heel inventief met diverse vennootschappen?
Ik heb een zakelijke rekening waarbij ik 30k per keer kan storten maar ik maak zelf gebruik van sealbags. Overigens is van mij bekend bij de bank wat ik doe (al heb ik me laten inschrijven onder zakelijke dienstverlening). In de sealbags word alles nageteld door de bank boven een betaald bedrag (de bank berekend wat je ongezien mag storten en vanaf welk bedrag er geteld moet worden)

Echter heb ik ook tikkie / pin waar vaker ge ruikt van word gemaakt merk ik. Altijd een goede investering, zn pin device
 
Als je een maandelijks omzet hebt van 15.000 k, en je geeft daar niets van aan, of slechts een minimale inschrijving van bv twee deeltijdse dagen, zal je niet moeten rekenen op een (bank-)lening om te investeren in vastgoed. Stel dat je op een paar jaar tijd een paar ton zou hebben gespaard, en dus geen lening meer zou nodig hebben, wil ik wel eens zien op welke wijze je onder de radar van de fiscus kan blijven.

Een belasting op 'tekenen en indiciën' in uw brievenbus krijgen, en nadien nog eens correcties op RSZ ..., ik zou niet graag de rekening betalen.

Conclusie voor mij:
1) ofwel doe je deze dienstverlening tijdelijk, als een extra (of om een putje vlugger te vullen);
2) ofwel doe je dit 'serieuzer' en dan maak je toch wel best een financieel plan op, zeker als je er alleen voor staat.

In het andere geval 'veel geluk' !!

Trouwens de goede raad omtrent het financiële plan is van toepassing voor alle mogelijke zelfstandige activiteiten.

Wat een 'minimale' inschrijving betreft. Ik ken toch een paar mensen die ten tijde van corona 'verplicht' zijn geweest om uit het vak te stappen. Ze waren met 'niets' in orde, hadden nauwelijks een vangnet, maar de facturen van huur, electriciteit, gas, wagen .. bleven komen.
 
Ik heb een zakelijke rekening waarbij ik 30k per keer kan storten maar ik maak zelf gebruik van sealbags. Overigens is van mij bekend bij de bank wat ik doe (al heb ik me laten inschrijven onder zakelijke dienstverlening). In de sealbags word alles nageteld door de bank boven een betaald bedrag (de bank berekend wat je ongezien mag storten en vanaf welk bedrag er geteld moet worden)

Echter heb ik ook tikkie / pin waar vaker ge ruikt van word gemaakt merk ik. Altijd een goede investering, zn pin device

Dat is inderdaad een opmerkelijk (cultuur)verschil tussen België en Nederland:
- In Nederland wordt in het algemeen neergekeken op "zwart werk" - mensen gaan dit ten alle koste vermijden om niet bestempeld te worden als valsspeler en de overheid maakt geen problemen van storten van cash geld bij de bank.
- in België kan je stellen dat mensen trots zijn op wat ze verdienen in het "zwart". En een heel groot deel van de bevolking beschikt inderdaad over dergelijke inkomsten. Dit heeft als gevolg dat in België, banken bij wet verplicht zijn om aan de overheid aan tegeven wie van hun klanten meer als 3000€ cash stort. Zo kan de overheid dan aanbellen bij die klant om te achterhalen wat de oosprong van dat geld precies is. En bij gebrek aan een legitieme reden wordt er belasting aangerekend.
 
Hey Frikandel - kan je even een pm sturen naar mij? Zit met een vraag hieromtrent.
Laat je toch niet adviseren over financiën
door een anoniem persoon op een internet forum. Er klopt sowieso weinig van zijn stelling.

Ik heb geen zin om dat uit te gaan leggen hier, is veel te complex en afhankelijk van je individuele situatie.
 
Laat je toch niet adviseren over financiën
door een anoniem persoon op een internet forum. Er klopt sowieso weinig van zijn stelling.

Ik heb geen zin om dat uit te gaan leggen hier, is veel te complex en afhankelijk van je individuele situatie.
gewoon standpunten uitwisselen - meer niet.

Zoals je zelf al aangeeft; voor iedereen is de situatie anders
 
Blijkbaar - om te beginnen - een groot verschil tussen België en Nederland.

Als je in België regelmatig, bv. om de maand pakweg 4.000 euro cash zou storten, heb je gegarandeerd 'prijs' en problemen met fiscus edm.

Bovendien zijn ook de banken zelf niet zo happig om hierbij betrokken te worden.
 
Good for her. Wel zuur voor haar dat ze van die 250 euro maar n gedeelte overhoudt. Bij illegale privéontvangst (waar in Nederland niet of nauwelijks tegen wordt opgetreden) kan je 't allemaal in de eigen zakken steken. Wat echt belachelijk en ondermijnend is voor dames die wel netjes legaal werken.
 
Good for her. Wel zuur voor haar dat ze van die 250 euro maar n gedeelte overhoudt. Bij illegale privéontvangst (waar in Nederland niet of nauwelijks tegen wordt opgetreden) kan je 't allemaal in de eigen zakken steken. Wat echt belachelijk en ondermijnend is voor dames die wel netjes legaal werken.
Houd ze alsnog €200 van over na belasting. Maar niet iedereen geeft alles netjes op eah, daar is ook al een topic over 😂
 
Dat lijkt me stug dat ze na belasting 200 overhoudt van de 250. Alleen de btw al kom je op 200 en dan ook nog de niet geringe inkomstenbelasting. Maar idd je kan niet alles opgeven. Als er met de pin betaald wordt is dat alleen wel lastig me dunkt.
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan