MW en fooi dames

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

Ba74

Stamgast
Forumpionier
365
06/07/21
418
13
Vandaag was ik naar mijn favoriete salon in Eindhoven. Gekozen voor een massage van twee uur met 1 van mijn favoriete dames. Zal haar naam niet noemen omdat ik toch wel teleurgesteld naar huis ben gegaan. Na een knallende massage gaf ze mij te kennen tijdens het douchen dat ze het wel een minpuntje van mij vind dat ik geen fooi gaf. Ik schrok van deze vraag, en gaf haar aan dit eigenlijk nooit te doen. Ik raakte zelfs geïrriteerd door deze vraag, daar ik 290 euro heb afgetikt een kleine twee uurtjes terug! Ze gaf mij aan, dat ik wel fooi gaf aan andere dames, en als dit niet zo is, zij fout is geïnformeerd en later zei ze fout heeft begrepen. Doorgaans na iedere massage zal ik geen fooi geven. Ik heb wel eens bij achteraf afrekenen gezegd, dat wisselgeld voor de dame is(10 of 20 euro). Daarbij heb ik deze dame zoals ze zelf zegt wel 1x fooi gegeven in Heerlen en 1x in Eindhoven (50 euro per keer) maar ik maak hier geen vast patroon van daar ik de prijs hoog genoeg vind en zo af en de dame wat extra's toe te stoppen moet ook leuk blijven. Ik snap dat er in de meidenkamer dit soort zaken worden besproken, maar het doet wel pijn als je als zeer goede klant zo wordt aangesproken. Mijn reactie naar haar was dan ook geïrriteerd en de dame was erg boos op me, dat ik hier zo op reageerde. Ik heb de situatie nog proberen te redden door mijn excuses aan te bieden. Ze was duidelijk tegen mij, en liep niet eens meer mee met mij naar balie, en ik vind dit persoonlijk niet kunnen. Moet er voor mezelf nog even goed over nadenken of ik deze salon nog wel wil bezoeken. Receptioniste wist zich geen raad met mijn verhaal, wat mij wel verbaasde. Helaas was Heike er niet want die had dit wel besproken en opgelost.

Hoe doen jullie dat met fooi, of ben ik echt niet goed bezig ?
 
Laatst bewerkt:
Of je een fooi geeft moet je helemaal zelf weten , in sommige beroepen is het gebruikelijker dan in andere maar verplicht is het nooit , anders is het geen fooi meer natuurlijk
290 Euro is natuurlijk een bedrag waarvan een hoop mensen 300 geven en dan zeggen" laat de rest maar zitten " en als genoeg mensen dat doen dan went dat snel natuurlijk , zeker als de dame uit een cultuur komt waar een fooi een onderdeel van het loon is
Eindhoven ligt echter in Nederland en hier bepaalt de klant zelf of hij een fooi geeft
Ik kreeg vroeger op mijn werk toen ik veel met klanten in aanraking kwam ook wel eens een fooitje , dan zij je netjes dank u wel natuurlijk , maar als je het niet kreeg ging je er niet om vragen
 
Of je een fooi geeft moet je helemaal zelf weten , in sommige beroepen is het gebruikelijker dan in andere maar verplicht is het nooit , anders is het geen fooi meer natuurlijk
290 Euro is natuurlijk een bedrag waarvan een hoop mensen 300 geven en dan zeggen" laat de rest maar zitten " en als genoeg mensen dat doen dan went dat snel natuurlijk , zeker als de dame uit een cultuur komt waar een fooi een onderdeel van het loon is
Eindhoven ligt echter in Nederland en hier bepaalt de klant zelf of hij een fooi geeft
Ik kreeg vroeger op mijn werk toen ik veel met klanten in aanraking kwam ook wel eens een fooitje , dan zij je netjes dank u wel natuurlijk , maar als je het niet kreeg ging je er niet om vragen
Waar masseerde jij dan vroeger?
Bij de Hornbach ben ik niet snel geneigd fooi te geven. In de Horeca hoort het er dan weer wel bij vind ik. Tenzij de dienst en het product niet naar mijn tevredenheid geleverd/geserveerd wordt.
 
Nee, geen fooi, ik moet ook gewoon werken voor de euro's.
Met het werk dat ik doe moeten de mensen ook riant voor betalen bij de baas, en ik doe met enige regelmaat ook wat extra, zonder overleg met de baas, verwacht daar ook geen fooi voor, doe dit graag voor de mensen, met de bedoeling dat als het nodig is deze weer aan het bedrijf denken, en weer met ons in zee gaan.

Geen fooi dus
 
Waar masseerde jij dan vroeger?
Bij de Hornbach ben ik niet snel geneigd fooi te geven. In de Horeca hoort het er dan weer wel bij vind ik. Tenzij de dienst en het product niet naar mijn tevredenheid geleverd/geserveerd wordt.
Een massage van mij zal je niet willen hebben ben ik bang , je zal er in ieder geval geen fooi voor geven denk ik zo maar
Ik deed onderhoudswerk aan ramen , deuren en kozijnen vroeger en als je bv snel en vakkundig zonder onnodige schade mensen die zichzelf buiten gesloten hadden weer toegang tot hun woning had gegeven kon er nog wel eens een tientje of zo vanaf , vooral als het kloteweer was
 
Wat een verhaal.

Ik geef zeker weleens fooien, maar niet altijd.
Laten we ook niet vergeten dat MW de prijzen de afgelopen jaren flink heeft verhoogd en je eigenlijk de hoofdprijs moet betalen voor een beetje een fatsoenlijke massage in de vorm van een intensieve of andere luxe massage.

Uiteindelijk is dit geen goedkope hobby en niet iedereen kan geld uitgeven als water. Wat dat betreft, zou je zeggen dat dames blij zijn met vaste klanten die regelmatig terugkeren en waar ze een leuke boterham aan verdienen. Fooi of geen fooi. Ik snap dat het voor de dames vervelende tijden zijn nu en dat ieder extraatje welkom is, maar dat zijn het voor (bijna) iedereen.
 
@Ba74 ik herken wel iets van je verhaal, niet van de wandelhobby, maar wel van mijn werk. Soms geef je dan een klant ook iets extra, omdat het een kleine moeite is en je er zelf soms ook nog voordeel bij hebt. Maar het gebeurt erg vaak dat een klant denkt dat hij dan vervolgens er recht op heeft of het gegeven paard in de bek kijkt. En zo kan dat dus ook met DVPs gaan. Je geeft ze meer dan je afgesproken hebt en vervolgens denkt dan deze dame kennelijk dat er een gewoonterecht is gecreëerd en zijn ze brutaal genoeg om dat extraatje van je op te eisen. In plaats van dat ze dankbaar is dat ze eerder kennelijk wel fooi heeft gehad!
Het zijn soms net kleine kinderen: als tante Marie op bezoek komt neemt ze altijd een grote marsreep mee voor iedere kind, maar ze moet het maar eens wagen om een keer met een kleine milkyway aan te komen zetten. Dan ziet ze zich omringd met pruilende lipjes.

Los daarvan: ik geef eigenlijk nooit fooi. Wisselgeld mogen ze van mij houden (maar dat is dan slechts 5 Euro) en soms had ik ook gerekend op een wat hoger bedrag, dan krijgen ze dat vaak gewoon, dus dan krijgen ze de korting die ze wilden geven als fooi zeg maar. Liever kom ik dan een volgende keer bij de dame terug en neem ik een half uurtje extra: heeft zij ook haar extra inkomsten en geniet ik er zelf ook nog een keer van :p.
 
Soms geef ik fooi als het heel goed was. Maar met de huidige hoge prijzen vind ik dat niet noodzakelijk.
Er is ook een verschil tussen een dame die zelfstandig werkt of een dame die in een privehuis werkt. Een dame in een massagesalon of privehuis krijgt waarschijnlijk de helft van wat je betaald. Dan zal ik eerder wat geven als het goed was.
Voor een vaste dame neem ik wel altijd wat mee, een mooie bos bloemen en vaak nog wat anders dat maakt naar mijn idee meer indruk dan een flinke fooi.
Maar dat verschilt ook per dame. Als er echt positief op gereageerd word dan weet ik dat het goed is en wat ik volgende keer moet meenemen. De een is blij met chocola of een fles wijn en de ander juist weer niet.
 
In principe geef ik geen fooi en met de stijgende prijzen van vandaag blijft dat zo. Uitzondering zijn die dates die echt super leuk verlopen maar dat weet ik pas achteraf en dan is het zo tussen de 10 en 20 euro.
 
Fooi geven doe ik zelden of nooit, de prijzen zijn al aan de hoge kant. Heel soms geef ik 'n tientje extra ivm afronding. Zodra een dame op deze manier tegen mij te keer zou gaan zou ik zeker de leiding van MW hierover berichten en zeggen dat zoiets echt niet kan.
Verder zou ik die dame ook nooit meer bezoeken, wie denk ze wel dat ze is 👎
 
Fooi geven doe ik zelden of nooit, de prijzen zijn al aan de hoge kant. Heel soms geef ik 'n tientje extra ivm afronding. Zodra een dame op deze manier tegen mij te keer zou gaan zou ik zeker de leiding van MW hierover berichten en zeggen dat zoiets echt niet kan.
Verder zou ik die dame ook nooit meer bezoeken, wie denk ze wel dat ze is 👎
Maar hoeveel fooi zou je Chayenne geven? 😉
 
Sommige DVP's raken iets te gewend aan het vragen van meer geld iedere keer. Als ze het 10x op een dag doen en 2 vallen daarvoor dan is het blijkbaar de moeite nog waard. Dat men totaal geen schaamte heeft en men initieel al betaald voor de dienst vergeten ze maar even.

Zulke vrouwen die al vragen om fooi moet je niet belonen. Gewoon de volgende keer niet meer bezoeken.
 
Ik zelf geef ook nooit fooi. Dat wil zeggen nooit extra geld. Ik heb dit een keer met het huis overlegd met de vraag op welke manier ik kon tonen dat ik zeer tevreden met een dame was. Er werd mij toen gezegd dat ik nooit extra geld moest geven als advies maar dat een bosje bloemen of een doosje bob bons wel werd gewaardeerd. Dus soms neem ik voor mijn vaste dame een bos bloemen mee en ik weet dat dit door haar ook zeer gewaardeerd wordt. Als tip voor jou als je altijd tevreden over haar bent geweest buiten dit akkefietje om, ga dan eens naar haar terug met een mooie bos bloemen. Mijn ervaring met dames is dat je hier nooit spijt van zult krijgen en dat het gewaardeerd wordt.
 
Thx voor jullie (voorlopige) reacties. Voor mij zelf durf ik rustig te zeggen dat ik niet fout heb gehandeld. De dame is overigens niet tegen mij te keer gegaan, maar heeft het op een hele vriendlijke manier mij gezegd. Mijn reactie was kort en (te) direct denk ik, omdat ze compleet dicht klapte, en dat vond ik dan weer vervelend. Neemt niet weg dat ik totaal overdonderd was door haar opmerking, daar ik juist haar als enige twee keer fooi (toaal 100 euro) heb gegeven (ben een stuk of 8 x met haar geweest.) Daarbij heb ik 1x bij het achteraf afrekenen (reken eigenlijk altijd vooraf af, en vind dan zeker niet nodig om fooi te geven) het wisselgeld , 20 euro niet terug gevraagd, en tegen de gastvouw gezegd dat de dames (had duo massage) zich dit mochten delen. Ook het niet in gesprek gaan met mij zowel de dame als ook de receptioniste niet, vond ik nog wel het meest teleurstellend. Ben verdorie een klant, en een goeie ook nog met zeer veel respect voor alle dames, en zal ook altijd heel veel respect voor deze dames tonen en hebben. Maar dit betekend niet dat het resprect er terug niet is, als er niet structureel met fooi wordt gewappert. MW is gewoon duur ! Maar voor mij de juiste salon, ivm normen en waarden, hygiene, uitstraling en kwaliteit. Al deze onderdelen scoren ze bij niet onder de 9 ! Geef de waadering dan ook terug aub !
 
@Ba74, als ik hier de laatste maanden jouw berichten mbt Massagewereld lees moet jij wel een van de beste klanten zo niet de beste zijn.
Ik zou willen dat ik zo vaak kon gaan, mijn beurs is wat dat betreft te krap 😫
Daarom zou ik het niet meer dan normaal vinden indien MW minimaal excuses aanbiedt voor dit voorval. Dan laten ze in ieder geval zien dat ze jou als beste klant van MW waarderen.
En de betreffende dame zouden ze duidelijk moeten maken dat ze niet weer om fooi zal vragen.
 
@Ba74 je hoeft je zelf echt niks te verwijten hoor. Maar ik denk dat sommige dames soms een beetje de feeling kwijt raken met wat nu 'normaal' is en zelf dan amper beseffen hoe brutaal ze soms zijn 🤭. En dan komt de reality check als een klant een keer geen fooi geeft.
Niet te druk over maken, die dames maken wel gekkere dingen mee.
 
Goeie genade, wie is daar de klant? Jij of die dame?

Een fooi is absoluut niet verplicht. Het is ook niet de VS, waar de fooi een essentieel onderdeel is van het loon in sommige staten. Ik vind haar reactie overdreven. Natuurlijk mag ze het jammer vinden dat je geen fooi geeft, maar met € 290 ben je alsnog een prima klant die netjes behandeld moet worden. Een fooi is een leuk extraatje, maar niet standaard en al helemaal niet verplicht.

Dat als minpunt benoemen door haar vind ik al niet kunnen. En als ze daarna dan ook nog boos doet en niet mee loopt naar de balie. Dat is allemaal weinig professioneel van haar. Ik vind het niet kunnen in zo'n salon. Als een klant zelf een fooi wil geven, prima. Maar als dames gaan zeuren om een fooi of boos worden als je geen fooi geeft, dat moet je niet hebben.
 
Thx voor jullie (voorlopige) reacties. Voor mij zelf durf ik rustig te zeggen dat ik niet fout heb gehandeld. De dame is overigens niet tegen mij te keer gegaan, maar heeft het op een hele vriendlijke manier mij gezegd. Mijn reactie was kort en (te) direct denk ik, omdat ze compleet dicht klapte, en dat vond ik dan weer vervelend. Neemt niet weg dat ik totaal overdonderd was door haar opmerking, daar ik juist haar als enige twee keer fooi (toaal 100 euro) heb gegeven (ben een stuk of 8 x met haar geweest.) Daarbij heb ik 1x bij het achteraf afrekenen (reken eigenlijk altijd vooraf af, en vind dan zeker niet nodig om fooi te geven) het wisselgeld , 20 euro niet terug gevraagd, en tegen de gastvouw gezegd dat de dames (had duo massage) zich dit mochten delen. Ook het niet in gesprek gaan met mij zowel de dame als ook de receptioniste niet, vond ik nog wel het meest teleurstellend. Ben verdorie een klant, en een goeie ook nog met zeer veel respect voor alle dames, en zal ook altijd heel veel respect voor deze dames tonen en hebben. Maar dit betekend niet dat het resprect er terug niet is, als er niet structureel met fooi wordt gewappert. MW is gewoon duur ! Maar voor mij de juiste salon, ivm normen en waarden, hygiene, uitstraling en kwaliteit. Al deze onderdelen scoren ze bij niet onder de 9 ! Geef de waadering dan ook terug aub !
Ik vind het een heel verhaal wat je schrijft.
Als jij € 290 aftikt om 2 uur gestreeld te worden, dan verbaast mij dat al. Ik ben er wel eens 45 minuten geweest en dan dacht ik al: wanneer komt er actie. Anyway, ze vragen topprijzen, echt belachelijk veel. Vooral ook omdat de dames erg gefotoshopt zijn. Zijn mooie dames, maar op de foto erg mooi en in het echt zijn ze gewoon mooi.
Als iemand vraagt om fooi, dan kun je er kort over zijn: nee. Of: vandaag niet.
Nu lijkt het alsof je er bijna niet van geslapen hebt, terwijl de meiden het geld uit je zak proberen te praten.
Laat gaan zou ik zeggen. En iemand die € 50 fooi geeft zou het bij € 10 kunnen laten en de andere € 40 geven aan mensen die het echt nodig hebben.
 
Ik vind het een heel verhaal wat je schrijft.
Als jij € 290 aftikt om 2 uur gestreeld te worden, dan verbaast mij dat al. Ik ben er wel eens 45 minuten geweest en dan dacht ik al: wanneer komt er actie. Anyway, ze vragen topprijzen, echt belachelijk veel. Vooral ook omdat de dames erg gefotoshopt zijn. Zijn mooie dames, maar op de foto erg mooi en in het echt zijn ze gewoon mooi.
Als iemand vraagt om fooi, dan kun je er kort over zijn: nee. Of: vandaag niet.
Nu lijkt het alsof je er bijna niet van geslapen hebt, terwijl de meiden het geld uit je zak proberen te praten.
Laat gaan zou ik zeggen. En iemand die € 50 fooi geeft zou het bij € 10 kunnen laten en de andere € 40 geven aan mensen die het echt nodig hebben.
Maak je geen zorgen dat ik er niet van heb geslapen. Ik was kort en duidelijk tegen de dame. Wellicht te kort en te duidelijk. Dit soort vragen opmerkingen vind ik niet prettig. Dat jij het over gestreeld worden hebt, is je goed recht, maar ik ervaar dit soort salons juist als heel prettig. Er is contact met elkaar, wederzijds respect, vaak hoog knuffelgehalte en geen sex. Juist dat laatste ervaar ik als prettig. Ik loop nergens risico's op en je hebt een enorm fijne tijd met elkaar.
 
Ik heb juist de ervaring dat masseuses een betere massage geven als ze er iets voor terug krijgen. Mijn huidige favorietje geeft elke keer een top massage in ruil dat ik de volgende keer iets voor haar meebreng. Een bloemetje of een simpele reep chocolade, af en toe een keertje fooi maar zelden. Denk dat menig masseuse daarvan kan leren in plaats van voor elk dingetje geld vragen.
 
Een bloemetje of een simpele reep chocolade, af en toe een keertje fooi maar zelden. Denk dat menig masseuse daarvan kan leren in plaats van voor elk dingetje geld vragen.

In plaats voor elk dingetje geld vragen !!
Dat is de kern en je hebt gelijk dat veel masseuses daarvan zouden moeten leren, m.a.w. ze moeten niet steeds extra geld vragen.

Was het maar zo'n feest. Ik loop al vele jaren mee in het erotisch massagewereldje. Heb tijden meegemaakt dat dames veel extra service verleenden zonder om extra geld te vragen. Deze dames genoten er zelf ook intens van en waren vrijwel altijd volgeboekt en verdienden derhalve bakken met geld !!!!
Tegenwoordig hoor ik dames steeds vaker klagen dat ze het niet druk hebben en daardoor te weinig verdienen. Dat komt hoofdzakelijk door het feit dat ze voor zo veel mogelijk extra geld zo weinig mogelijk service willen verlenen. Het gevolg is dat mannen niet terug komen, ze houden het bij die ene keer. Klantenbinding is heel belangrijk in deze branche, krijgt een man de indruk dat hij te veel moet betalen voor te weinig gaat hij op zoek naar iets anders.
Uiteraard zijn er altijd uitzonderingen maar dit is volgens mij de algemene tendens bij de hedendaagse masseuses.
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan