Naar een eensgezind EU-beleid voor betaalde seks?

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
They also criminalised everyone around them so that those who "assisted" them — from a web designer to an accountant — were also open to prosecution.

Ik snapte deze echt niet. Heb jaren voor verschillende dames in Belgie sites gedaan, marketing verricht, maar nog nooit aansprakelijk gesteld of "gecriminaliseerd" worden. Natuurlijk hield ik me aan de wet. En had vaak een persoonlijke ontmoeting ook om er zeker van te zijn dat het de dame zelf betrof en niemand anders. Wellicht omdat mijn hoofdactiviteit of servers in Nederland betrof en daarmee automatisch op nederlands grondgebied viel. Daarnaast, als ik een dakdekker huur voor het maken van mijn dak, hoe is de dakdekker dan aansprakelijk als daaronder een plantage valt?

Accountants in Vlaanderen kan ik begrijpen; die wouden vaak hun handen er niet aan branden. En dat werd dan vaak weggegmoffeld onder het doek van online marketing. Maar het verschil en contract in verschillende landen is er wel degelijk. In Nederland is het legaal, in Belgie sinds kort ook. Duitsland is een stapje verder en daar bouwt men gewoon een pensioen op, in portugal is men geklassificeerd als zelfstandig, een agency die eraan verdiend strafbaar, maar een contact bar runnen mag dan weer wel waar een fee voor haar aanwezigheid wordt gerekend.
 
Als ik lees in wat voor wereldvreemde werkgroep (vrouwenrechten en gendergelijkheid binnen de EU) ze denken dit te moeten beslissen, dan hou ik mijn hart vast. Al laat de Nederlandse feministe uit het artikel ook duidelijk verstaan dat het niet allemaal woke extremisten zijn. Gelukkig.

Duidelijk is dat Europa wat dit onderwerp betreft momenteel steeds verder uit elkaar drijft, met de Scandinavische landen, Spanje en Frankrijk aan één kant en de Benelux, Duitsland, Italië en de Alpenlanden aan de andere kant. Ik kan me dus niet voorstellen dat een eenzijdige Europese richtlijn iets voor binnenkort is.
 
Ik zou in Europees Girlsreview-werkgroepverband willen voorstellen het woord 'woke' (en ook 'wappie') in 2022 achter te laten.

:)
Als jij een volwaardig alternatief voorstelt, dan wil ik jouw wens graag inwilligen. Maar voorlopig is woke voor mij het woord dat het best de lading dekt. Net als wappie overigens. Dat het door velen als goedkoop scheldwoord gebruikt wordt tegen in werkelijkheid vrij genuanceerde visies is inderdaad jammer, maar zo bedoel ik het uiteraard niet.
 
Zie Twitter ESWA @sexworkeurope 13-01-2023.
Today rapporteurs present proposed VAW (violation against women) Directive amendments at @EP_GenderEqual & @EP_Justice committees calling for criminalisation of sex work.

@edri stands with sex workers against these amendments.

Open letter: eswalliance.org/open_letter_of…

#CoalitionAgainstCriminalisation
 
Laatst bewerkt:
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan