Net gevonden op SJ

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Twijfel. Kan ook voor die tientallen andere site's zijn waar fysiek contact niet mogelijk is en je moet betalen om met zo'n nepprofiel door te chatten.
Heb er zelf geen tijd voor om 't uit te zoeken maar denk dat je daar achter komt door te doen alsof je een bijverdienste zoekt en hem/haar mailt.
Met een beetje geluk merk je snel genoeg of 't voor fake-profielen op SJ e.d. is of voor al die andere fictieve profielensite's.
Geen idee of er reactie komt ; Laatste update is 10 september.
 
Of het nou nepprofielen op Sexjobs of Kinky zijn, of nepprofielen op datingsites/chatsites, het blijft oplichting. En waarom zou je werven op Sexjobs als je bedoelt om niet seksgerelateerde nepprofielen te maken?
 

Ik kwam net toevallig deze tegen terwijl ik een andere oplichter zocht. Ik kan me levendig vergissen maar ik zie hier een bron van ellende... hoe denken jullie erover?

In de regel is er niets mis mee met "plaatsers" ... mits ze natuurlijk propere content maken en met goede intenties.

Het gaat mis als de insteek misleiding is bedoeld. Je zult snel merken dat mensen die vragen erover gaan stellen eruit worden gegooid. Hebben ze niks aan.

Maar het kan erger; zulke oproepen kunnen ook leiden tot indienen van selfie met je ID bijv. God weet wat ermee gedaan wordt.

En het is niet eens een officieele werkgever, site of wat dan ook. Neen. Je wordt opgelicht waar je bij staat.
 
Even wat feitelijkheden, er staat te lezen:
Actief sinds 30 augustus 2021,
Laatste update 10 september
1938 keer bekeken (inclusief door mij en medewandelaars naar aanleiding van dit topic).

Dus geheel los van de inhoudelijke aspecten, er lijkt mij hier geen sprake van een met succes geplaatste advertentie.
 
Hilarisch; ze zoekt iemand "die te vertrouwen is"........ En dan nepprofielen aanmaken en die valselijk promoten.

Ze wil je bankrekening, een kopie van je paspoort. Klinkt vrij logisch bij een werkgever - werknemer relatie. Maar wat als ze met die gegevens je bankrekening gaan plunderen? Identiteitsfraude lijkt op de loer te liggen.



(had mijn eerste berichtje geplaatst en wou dat aanvullen. Nu citeer ik kennelijk mezelf.......)
 
Er staat: je krijgt betaald per inkomend betaald bericht in de chat. Dit lijkt niets op iets dat met Kinky of Sexjobs te maken heeft (daar is toch geen betaalde chat?) maar inderdaad, zoals eerder vermeld door @Nightangel'71 , over die vele sites met nepprofielen waarmee "geen fysiek contact mogelijk is".
Bij dat soort sites staat altijd in de kleine lettertjes vermeld "de profielen kunnen fictief zijn", waarmee de uitbaters onder de beschuldiging van oplichterij uit kunnen komen.
 
Er staat: je krijgt betaald per inkomend betaald bericht in de chat. Dit lijkt niets op iets dat met Kinky of Sexjobs te maken heeft (daar is toch geen betaalde chat?) maar inderdaad, zoals eerder vermeld door @Nightangel'71 , over die vele sites met nepprofielen waarmee "geen fysiek contact mogelijk is".
Bij dat soort sites staat altijd in de kleine lettertjes vermeld "de profielen kunnen fictief zijn", waarmee de uitbaters onder de beschuldiging van oplichterij uit kunnen komen.
Onder een chat zou je ook kunnen verstaan via whatsapp
 
Mja. Dat betaald maken / daaraan geld verdienen lijkt me een stuk ingewikkelder dat met een chat die op zo'n "fictieve profielen"-site aangeboden wordt. Dit soort dingen: https://www.sm-contact.nl/. "Vanaf 1,70 per chatbericht" .
Ja dat kan ook inderdaad.
Maar via whatsapp gaat het vaak met een aanbetaling of het gehele bedrag van de date die vooraf betaald moet worden.
En ook vaak via paysafe card en fashion cheque die je dan van te voren moet open krassen en moet opsturen.
 
Onder een chat zou je ook kunnen verstaan via whatsapp
Datingsite achtige dingetjes waarschijnlijk , al die erotische sites die sugarbabes of hunkerende studentes beloven aan mannen van middelbare leeftijd zullen hun abonnees toch af en toe even moeten zien te prikkelen voor hun zuurverdiende geld
Van die 2 of 3 echte vrouwelijke profielen die daar op staan moeten ze het niet hebben
 
Laatst bewerkt:
Yep, precies wat hierboven staat. Je antwoord dus op geile berichtjes van iemand die denkt met een echt persoon te maken te hebben. Heb het heel lang geleden ook 's geprobeerd met m'n inmiddels ex. Maar dat hebben we 2 dagen volgehouden. Je moet er wel een levendige fantasie voor hebben. En natuurlijk geen schaamte dat je feitelijk mensen oplicht.
 
Een buurvrouwtje van me deed ooit zo iets , dan was het de bedoeling dat ze kerels die nog geen abonnement hadden maar een zgn "gratis lidmaatschap "hadden over de streep trok om een abonnement aan te schaffen of zgn credits te kopen , als ze dat dan gedaan hadden moesten ze af en toe een beetje aan het lijntje gehouden worden zodat ze weer verlengden of bijkochten natuurlijk , maar tot een date kwam het nooit
 
Ik ken dames die het internet afstruinen, zo mapjes bewaren met daarin "profielen" die ze verzameld hebben. Tegen betaling spelen ze het spelletje mee en lijk je met een bepaald iemand te praten. Dat terwijl de foto's gewoon van internet afgegrist zijn.

Het is oplichting. Feit.
 
In een ideale wereld wel ja , maar wie gaat ze aanpakken ? Je rechtsbijstandverzekering ziet je al aankomen als je bijvoorbeeld een ingebrekestelling wilt omdat een DVP daar adverteerde die na vooruitbetaling van 100 Euro niet kwam opdagen of zo
Foto's van modellen die worden misbruikt voor nep advertenties kunnen de agency's van hun echt wel wat mee
 
Foto's van modellen die worden misbruikt voor nep advertenties kunnen de agency's van hun echt wel wat mee
Hoewel het over het algemeen zeer knappe meiden zijn is echt niet elk erotisch model zo beroemd dat ze een heel apparaat achter zich staan dat dat soort dingetjes voor haar regelt natuurlijk , zo'n agency zou daar een dagtaak aan hebben , zo'n beetje elk beschaafd land heeft wel meerdere kinky of seksjobs achtige sites en ze zijn overal bagger , diezelfde foto's staan in de regel in nog 6 landen op dergelijke site's
Als er een serieuze klacht van een rechthebbende binnenkomt verwijderen ze de bewuste advertentie gewoon en zeggen ze sorry en voor de rest verandert er niets
 
In een ideale wereld wel ja , maar wie gaat ze aanpakken ? Je rechtsbijstandverzekering ziet je al aankomen als je bijvoorbeeld een ingebrekestelling wilt omdat een DVP daar adverteerde die na vooruitbetaling van 100 Euro niet kwam opdagen of zo

De rechtsbijstand zou het eigenlijk afkopen (goedkoper) dan legale stappen ondernemen. Dat vooruitbetalen aan onbekende moet maar eens afgelopen zijn.


Ook hier, amper een week geleden 180 overgemaakt naar een spaans rekeningnummer. Dat niemand ff nadenkt dat enige aangifte tegen oplichting in een ander land dat het totaal geen zin heeft.

Ik snap die en andere mensen niet. Gewoon bij de deur voldoen, contant, tikkie etc. Kan prima.
 
Sommige verwijzen er al naar maar dit lijkt veel op het werk dat ik en mijn huisgenoten deden in het studentenhuis.

Via de laptop reageren op toen nog sms'jes die je binnen kreeg op verschillende nepprofielen. Leuke kleine verdienste als student maar het levert niet heel veel op.

Bij die profielen stond dan niet 'nepprofiel' maar 'fictief persoon'. Je klanten zijn dus mensen die niet weten wat een fictief persoon is.
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan