Overgewicht

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Je hele post van A tot Z voldoet aan whataboutism. Google dat woord maar eens.
Dat gedrag van NL'se voetbalsupporters en het kolonialisme-verleden keur ik zeker niet goed, maar dat terzijde. Daar gaat het ook niet om.
Whataboutism is typisch zo'n modewoordje wat mensen verzonnen hebben om dr eigen aan de kaak gestelde hypocrisie niet te hoeven beantwoorden.

Jawel want je hebt het over buitenlanders die hier te gast zijn en respect moeten tonen. Dat werkt twee kanten op. En zo lang Nederlanders zich als horken zich in het buitenland kan je niet zeggen dat mensen die hier te gast zijn respect moeten tonen. Overigens werken ze hier. Maar ik begrijp het ze moeten blij zijn dat ze hier mogen werken maar verder geen kritiek geven. Je verzint het niet. Nederlanders hebben onnoemelijk veel leed in het buitenland veroorzaakt
En dan zou een dvp uit een ander land geen kritiek op iemands uiterlijk mogen hebben? Maar respect tonen omdat ze te gast zijn?
Sinds wanneer keurt de ene fout het andere goed? Heb je mij het gedrag van NLse supporters of kolonialisme zien goedkeuren? Nee.
Probeer jij de woorden van die Roemeense dame goed te praten? Ja.
Het gaat hier om de respectloze woorden van een Roemeense dame over Nederlanders.
Fijn dat je kritiek mag hebben. Zal eens morgen in de Doubletstraat langsgaan en even zeggen dat ze anorexiapatienten zijn en van mij mogen optyfen naar hun corrupt land. Kijken hoe ze zullen reageren.

Whataboutism is typisch zo'n modewoordje wat mensen verzonnen hebben om dr eigen aan de kaak gestelde hypocrisie niet te hoeven beantwoorden.
Laat eens zien waar ik hypocriet handel? Zin quoten, niet omheen draaien.
Leuk he, als je er niet uitkomt maar een totaal irrelevant discussiepunt buiten de discussie erbij halen en whataboutism vertonen. Maar is wel iets voor amateurs.

Je hypocrisie zit erin dat je voor sommigen andere maatstaven hebt dan voor anderen, gebaseerd op waar ze vandaan komen, zoals Patrick al zei. En als je daar op gewezen wordt kom je niet verder dan het sneue modewoordje 'whataboutism' dat je ook maar ergens vandaan hebt gehaald. Een originele gedachte is het iig niet.

Deze discussie lijkt mij wel voorbij. De een wil dat buitenlanders slaafs hun werk doen, kop houden en ons op de blote knietjes danken en de ander vindt dat pertinente onzin. Klaar. Althans ik ben er klaar mee, en verder zoek je 't maar uit.

Je hypocrisie zit erin dat je voor sommigen andere maatstaven hebt dan voor anderen, gebaseerd op waar ze vandaan komen, zoals Patrick al zei. En als je daar op gewezen wordt kom je niet verder dan het sneue modewoordje 'whataboutism' dat je ook maar ergens vandaan hebt gehaald. Een originele gedachte is het iig niet.

Deze discussie lijkt mij wel voorbij. De een wil dat buitenlanders slaafs hun werk doen, kop houden en ons op de blote knietjes danken en de ander vindt dat pertinente onzin. Klaar. Althans ik ben er klaar mee, en verder zoek je 't maar uit.

Misschien moet jij er een woordenboek bijpakken en opzoeken wat hypocriet betekent. Want je hebt er geen flauw idee van.

Alwéér zo'n overtrokken reactie van jou. @Ebonylover zégt helemaal nergens dat de overheid iets moet opleggen, verplichten of afdwingen. Dat leg jij hem weer allemaal in de mond. Waarom kan niemand hier een neutrale, feitelijke opmerking maken, zonder dat jij er verstrekkende conclusies aan verbindt die de ander helemaal nooit bepleit heeft?

"Alwéér zo'n overtrokken reactie van jou."
Woke cursus les 1:
Val onmiddelijk de schrijver aan, niet inhoudelijk maar verwijt hem dat hij iets doet dat van jou niet mag.

"Dat leg jij hem weer allemaal in de mond."
Woke cursus les 2:
Blijf weg van het inhoudelijke en stapel de verwijten op dat degene echt onfatsoenlijk bezig is

"Waarom kan niemand hier een neutrale, feitelijke opmerking maken, zonder dat jij er verstrekkende conclusies aan verbindt die de ander helemaal nooit bepleit heeft?"
Woke cursus les 3:
Roep heel hard dat iemand op een forum waar je je mening mag geven zijn mening niet mag geven want hij ziet alles verkeerd.

Woke curusu les 4:
Alle woke vriendjes gaan likes en plusjes geven want het is een aanval op iemand met een mening en er staat niets inhoudelijks over de discussie in

Hier woke gekkie, gratis tip voor je:

Steek die zelfverzonnen forum regels van je in je REET!!!
Dit is een forum en daar mogen mensen hun mening geven.
Als ik iets doe wat niet mag dan hoor ik dat wel van de moderator en daar heb jij je totaal niet mee te bemoeien
Staat het je niet aan druk maar op de Rapporteer knop

"Alwéér zo'n overtrokken reactie van jou."
Woke cursus les 1:
Val onmiddelijk de schrijver aan, niet inhoudelijk maar verwijt hem dat hij iets doet dat van jou niet mag.

"Dat leg jij hem weer allemaal in de mond."
Woke cursus les 2:
Blijf weg van het inhoudelijke en stapel de verwijten op dat degene echt onfatsoenlijk bezig is

"Waarom kan niemand hier een neutrale, feitelijke opmerking maken, zonder dat jij er verstrekkende conclusies aan verbindt die de ander helemaal nooit bepleit heeft?"
Woke cursus les 3:
Roep heel hard dat iemand op een forum waar je je mening mag geven zijn mening niet mag geven want hij ziet alles verkeerd.

Woke curusu les 4:
Alle woke vriendjes gaan likes en plusjes geven want het is een aanval op iemand met een mening en er staat niets inhoudelijks over de discussie in

Hier woke gekkie, gratis tip voor je:

Steek die zelfverzonnen forum regels van je in je REET!!!
Dit is een forum en daar mogen mensen hun mening geven.
Als ik iets doe wat niet mag dan hoor ik dat wel van de moderator en daar heb jij je totaal niet mee te bemoeien
Staat het je niet aan druk maar op de Rapporteer knop

Is hoogstwaarschijnlijk een pubertje dat aandacht zoekt. Laten gaan is het beste.

Wat een ongelofelijke kutsfeer hangt er hier zeg.
Daar is geen modieus woord voor nodig om mij dan weer in een hoek van foute idioten te zetten.
Dat is gewoon een feitelijke constatering.

Gooi die hele offtopic toch dicht.
Veel verder dan "moet de poes kaal zijn of behaard?" moet je niet gaan, blijkt keer op keer.

En dan kan er nu weer iemand gaan klagen dat ik teveel een mod speel. En zo kloot je maar nutteloos verder.
Zinloos, echt totaal zinloos.

Maar even weer terug on topic dan. Ik heb van meerdere dvp's (zowel dames die in NL zijn geboren, als dames met een NL paspoort maar hier niet zijn geboren als dames zonder NL paspoort) met enige regelmaat vernomen dat de gemiddelde autochtone Nederlandse man niet bepaald uit blinkt in lichaamshygiene en fitheid. Overgewicht in alle vormen en maten komen voor. Het was voor mij dan ook vaak een totale verbazing dat ik complimenten kreeg voor mijn uiterlijk (terwijl ik toch zeker niet meer afgetraind ben) en mijn hygiene. De verhalen over niet gewassen pikken met kaas zijn dus vaker waar dan verzonnen. Als DVP (waar ze dan ook is geboren) mag toch vertellen hoe triest het is gesteld met het overgewicht, algemene fitheid en hygiene van de gemiddelde autochtone Nederlandse wandelaar.
Ps. Ik denk dat de kutsfeer ontstaat doordat sommige zich blijkbaar aangesproken voelen.

Nou, dat ontstaat meer omdat sommige mensen op de man spelen (zoals vaker blijkbaar) en niet weten hoe je moet discussieren.
Wist trouwens ook niet dat JokePrive een auchtone onhygienische witte man was met overgewicht, zal er op letten dat ik haar niet op een bezoeklijstje zet dan.
Snap overigens de discussie ook niet over een onderwerp dat statistisch te onderzoeken is. Hieronder het percentage obesitas per land.
En raar eens, Nederland staat er niet eens zo slecht voor. En staat er zelfs beter voor dan bijvoorbeeld Duitsland, Belgie, Zweden en jaja, zelfs Roemenie.
Specifiek onderzoek naar het percentage mannen per land was niet beschikbaar, maar dit zegt ook wel iets imo.

Maar even weer terug on topic dan. Ik heb van meerdere dvp's (zowel dames die in NL zijn geboren, als dames met een NL paspoort maar hier niet zijn geboren als dames zonder NL paspoort) met enige regelmaat vernomen dat de gemiddelde autochtone Nederlandse man niet bepaald uit blinkt in lichaamshygiene en fitheid. Overgewicht in alle vormen en maten komen voor. Het was voor mij dan ook vaak een totale verbazing dat ik complimenten kreeg voor mijn uiterlijk (terwijl ik toch zeker niet meer afgetraind ben) en mijn hygiene. De verhalen over niet gewassen pikken met kaas zijn dus vaker waar dan verzonnen. Als DVP (waar ze dan ook is geboren) mag toch vertellen hoe triest het is gesteld met het overgewicht, algemene fitheid en hygiene van de gemiddelde autochtone Nederlandse wandelaar.
Ps. Ik denk dat de kutsfeer ontstaat doordat sommige zich blijkbaar aangesproken voelen.
Volgens mij heeft een van de dames die hier op het forum actief zijn, ook verteld dat lichaamshygiene van de autochtone nederlander te wensen overlaat. Inderdaad het bekende kaasverhaal of de anus niet goed schoongemaakt.

Nou, dat ontstaat meer omdat sommige mensen op de man spelen (zoals vaker blijkbaar) en niet weten hoe je moet discussieren.
Wist trouwens ook niet dat JokePrive een auchtone onhygienische witte man was met overgewicht, zal er op letten dat ik haar niet op een bezoeklijstje zet dan.
Snap overigens de discussie ook niet over een onderwerp dat statistisch te onderzoeken is. Hieronder het percentage obesitas per land.
En raar eens, Nederland staat er niet eens zo slecht voor. En staat er zelfs beter voor dan bijvoorbeeld Duitsland, Belgie, Zweden en jaja, zelfs Roemenie.
Specifiek onderzoek naar het percentage mannen per land was niet beschikbaar, maar dit zegt ook wel iets imo.

Gaan ze van de BMI uit..
Dat klopt niet altijd..
Mijn borstomvang is groter dan mijn taille
Mijn BMI is veel te hoog..
Maar zet een on getraind iemand met dezelfde stats naast me en die ziet er heel anders uit
Dus helemaal klopt dat niet..
Al kun je er vanuit gaan dat iemand bij lengte 1,60 en 150 kilo niet goed zit nee

Gaan ze van de BMI uit..
Dat klopt niet altijd..
Maar zet een on getraind iemand met dezelfde stats naast me en die ziet er heel anders uit
Al kun je er vanuit gaan dat iemand bij lengte 1,60 en 150 kilo niet goed zit nee
Dat klopt. Een echte bodybuilder van 1.80 die 135 kg wedstrijd gewicht weegt en die zijn er is naar lengte maatstaf te zwaar. Maar kijk je naar vetpercentage dan is het een ander verhaal.
Wel een extreem voorbeeld maar het gaat om het idee

Daar zit ook wel waarheid in.
Maar nogmaals als je bijvoorbeeld net ondergetekende..
Worksets pakt met de Squat met weerszijde 3 platen.. Dan zijn je pezen, aanhechtingen, kapsel en spieren wel wat gewend..
Als je 'koud' ineens 160 uit de rack pakt.. Dan kun je zo maar eens een heeeuul slecht jaar tegemoet gaan..

Gaan ze van de BMI uit..
Dat klopt niet altijd..
BMI is zeker niet altijd een goed graadmeter nee, maar het percentage bodybuilders zal niet dusdanig hoog zijn of verschillen per land dat dat de betrouwbaarheid of algemeen beeld van zo'n onderzoek wegneemt.
Maar vetpercentage als graadmeter zou logischer zijn. Ik snap dan ook nooit waarom op de meeste websites BMI wordt berekend terwijl vetpercentage redelijk makkelijk gemeten kan worden en veel meer zegt.
Ook al zijn de simpele vetpercentagemeters ook niet altijd heel nauwkeurig.

Een beetje slimme/goed geinformeerde bodybuilder traint goed zijn benen mee zodat zijn benen zijn extra gewicht kunnen dragen.
En los daarvan is dat ook veruit de grootste spiergroep dat dus ook goed kan bijdragen aan het aanmaken van testosteron.
Alleen daarom zou je al je benen (en in tweede instantie je rug) goed mee moeten nemen.

Zullen we stoppen met deze discussie? Ik was er echt boos over, daar hebben diverse op gereageerd. Prima, nu is het wel klaar.

Ben overigens idd geen auchtone onhygienische witte man 🤣
Ja dat zou ik ook zeggen. Zo snel mogelijk ergens anders over beginnen. Want dat was een schandalige opmerking en nogal denigrerend ook.

Laatst bewerkt door een moderator:
Een beetje slimme/goed geinformeerde bodybuilder traint goed zijn benen mee zodat zijn benen zijn extra gewicht kunnen dragen.
En los daarvan is dat ook veruit de grootste spiergroep dat dus ook goed kan bijdragen aan het aanmaken van testosteron.
Alleen daarom zou je al je benen (en in tweede instantie je rug) goed mee moeten nemen.
Deadliften kerel..
Dat is de basis.. Dan de squat..
Vlakke bench erachter op.. Dan nog wat dips en chins/pulls..
Dan kom je er wel..
Godver krijg gewoon weer zin.. Nie om te neuken, maar om te trainen 😂😂
Of eerst trainen.. Dan neuken.

In Roemenië zie je ook enorm veel (te) dikke mensen. Ook niet zo raar. Als je daar buiten de grote steden wat gaat eten, is het allemaal enorm vet vlees. Varkensvlees, veel olie, liefst alles gefrituurd.

Leuk al dit soort statistieken maar het zegt niets over de populatie wandelaars. Uit mijn eigen (inderdaad bijzonder subjectieve) observaties heeft de gemiddelde wandelaar niet bepaald het ideale gewicht of lichaamsvorm.

In Roemenië zie je ook enorm veel (te) dikke mensen. Ook niet zo raar. Als je daar buiten de grote steden wat gaat eten, is het allemaal enorm vet vlees. Varkensvlees, veel olie, liefst alles gefrituurd.
Varkensvlees..
Af en toe een gehaktballetje kan geen kwaad..
Maar kruiwagens vol is vragen om ellende..
En frituren.. Tsja.. Soak it up babe..

Vind het een beetje oneerlijk van een paar mensen hier om wat hygiëne en fitheid betreft alleen autochtone Nederlandse mannen te noemen. Verschilt gewoon van persoon tot persoon, dus voor elke allochtone man kan net zo goed hetzelfde gelden. Ik ben een autochtone Nederlandse man, hygiënisch en mijn conditie is prima in orde. Ik ben 48 en voetbal nog met gemak de hele 90 minuten vol.

Mijn opmerking was het beeld dat de DVP's mij gaven en dus is het niet bepaald oneerlijk te noemen. Zoals gesteld, moet je het niet persoonlijk opvatten want ik behoor eveneens tot de autochtone Nederlanders en voelde me ook niet aangesproken.

Deadliften kerel..
Dat is de basis.. Dan de squat..
Vlakke bench erachter op.. Dan nog wat dips en chins/pulls..
Dan kom je er wel..
Godver krijg gewoon weer zin.. Nie om te neuken, maar om te trainen 😂😂
Of eerst trainen.. Dan neuken.
Rippetoe starting strenght? Deed ik vroeger :)

Trainen en daarna neuken is wel heel erg fijn. Als er iets is waar ik zin in seks van krijg dan is het wel een flinke krachttraining.

Terug
Bovenaan Onderaan