Parkeren Antwerpen

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Die mening wil ik graag delen, maar we zitten hier in een topic over 'parkeren in Antwerpen', en helaas, maar wat enkele kromme geesten op het stadhuis denken, beïnvloedt ons leven wél. Want we mogen niet dit, we mogen niet dat, en als we onze zin doen, werkt hun verdienmodel prima.
Natuurlijk maar dat is met alle wetgeving, het is zoals het is, kunnen we weinig aan veranderen , zeker niet hier op een forum, denk dat ik mijn laatste parkeerboete in Antwerpen 1.5 jaar geleden heb gehad, dus vergeleken met Nederland waar je hem iedere x krijgt als je niet betaalt, is het parkeerbeleid in Belgie niet zo spannend, qua pakkans, qua parkeerkosten en qua hoogte boetes niet.

Natuurlijk maar dat is met alle wetgeving, het is zoals het is, kunnen we weinig aan veranderen , zeker niet hier op een forum, denk dat ik mijn laatste parkeerboete in Antwerpen 1.5 jaar geleden heb gehad, dus vergeleken met Nederland waar je hem iedere x krijgt als je niet betaalt, is het parkeerbeleid in Belgie niet zo spannend, qua pakkans, qua parkeerkosten en qua hoogte boetes niet.
Dan heb je heel veel geluk gehad.

Dus gewoon lekker je ding doen, parkeren waar jou het goed acht, wel of niet betalend en leef! Wat anderen doen, who cares?
Parkeren en niet betalen is een beredeneerd risico. Ik heb eens een heel jaar geen cent betaald om te parkeren op de Brouwersvliet, en geen enkele retributie opgelopen. Ik sta daar nochtans meestal 2 keer per dag enkele uren. Ik kende namelijk zo ongeveer de uren wanneer de parkeerwachters verwacht werden. Maar toen kwamen de scanwagentjes, en sindsdien is het risico toch wel heel wat groter geworden. Die scanwagentjes staken veel minder dan de spoorwegen... ;)

Het stoort mij niet dat ik moet betalen om te parkeren. Dat is overal zo tegenwoordig, en goedkoop is het nergens meer in steden. Het is een verdienmodel geworden. Wat mij wél soms min of meer stoort, is dat het allemaal zo onpersoonlijk verloopt. Ik ben waarschijnlijk een van de betere klanten van MPA, maar als ik per ongeluk eens 10 minuten te laat terug aan de wagen ben, kennen ze mij niet hoor. Gewoon bijbetalen. Retributie van 44 euro, terwijl ik al voor 2 of 3 uur betaalde.

Het is het riskeren waard natuurlijk. Maar anderzijds, als je bij 44 euro nog 6 euro bijlegt, kan je je staartje effe parkeren in een mooie SKW-meid, en dat voelt toch heel wat minder zuur dan je geld aan een stoffig parkeerbureautje te moeten doneren.

In Utrecht of Amsterdam zijn er tarieven van 10 tot 17 Euro per uur, dan is Antwerpen spotgoedkoop, maar ik parkeer nu al 1.5 jaar gratis daar zonder boete, en anders gaat ie zakelijk van mijn rekening af, voel ik amper

Terug
Bovenaan Onderaan