Parkeren Antwerpen

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

Jos404

Newbie
17
25/04/22
2
2
Door het nieuwe parkeerbeleid in Antwerpen vanaf 1 augustus .
Mag men dan nog parkeren op het Brouwersvliet ?
Ik vindt het nergens terug .
Op elke kaart in de media is het rood gekleurd .
Maar is het brouwersvliet wel het einde van de rode zone . .
Hoe ik het begrijp mag je wel nog parkeren in het midden stuk klopt dit ?
 
Je bent er ook zo met het openbaar vervoer hoor!
Gewoon parkeren op een van de P&R (1 EUR/24uur) en dan de tram naar de stad...
Werkt prima tot middernacht... daarna is het aanbod wel beduidend minder.

Zie ook de website 'Slim naar Antwerpen'
 
Ja, je kan nog steeds gewoon parkeren op de Brouwersvliet en de Oudeleeuwenrui. Op uitgaansavonden zal het er dan natuurlijk vol staan, maar dan wijk je uit naar de parkeergarages, zoals die het dichtste bij: Q Park Godefriduskaai.

Je kan ook parkeren meer ten noorden van de Brouwersvliet, op het Eilandje.

Voor een langere wandeltocht is het de moeite om de P+R parkings te gebruiken. Van aan P+R Linkeroever (1 euro voor 24u) is het 25 min stappen (door de voetgangerstunnel) naar het SKW.
Van P+R Luchtbal (ook 1 euro voor 24u) heb je de makkelijkste tram naar het SKW. Ook dan doe je er, enkele rit, zo'n 25 minuten over.

Kaartje van de P+R parkings en de OV-verbindingen naar het stadscentrum:
p+r.png
Meer info: https://www.slimnaarantwerpen.be/nl/auto-taxi/park-and-ride
 
Ja, je kan nog steeds gewoon parkeren op de Brouwersvliet en de Oudeleeuwenrui. Op uitgaansavonden zal het er dan natuurlijk vol staan, maar dan wijk je uit naar de parkeergarages, zoals die het dichtste bij: Q Park Godefriduskaai.

Je kan ook parkeren meer ten noorden van de Brouwersvliet, op het Eilandje.

Voor een langere wandeltocht is het de moeite om de P+R parkings te gebruiken. Van aan P+R Linkeroever (1 euro voor 24u) is het 25 min stappen (door de voetgangerstunnel) naar het SKW.
Van P+R Luchtbal (ook 1 euro voor 24u) heb je de makkelijkste tram naar het SKW. Ook dan doe je er, enkele rit, zo'n 25 minuten over.

Kaartje van de P+R parkings en de OV-verbindingen naar het stadscentrum:
Bekijk bijlage 122039
Meer info: https://www.slimnaarantwerpen.be/nl/auto-taxi/park-and-ride
En... vanaf P+R Linkeroever kan je ook met tram(s) 3, 5 en 9 naar het centrum!
Vanaf station 'Metro' ben je dan zo met tram 1 op de Paardemarkt.
 
Jawel. De Brouwersvliet en Oude Leeuwenrui zijn de grens. Alles wat daar vandaan verder van het centrum ligt kun je gewoon parkeren.
 
Dus bij de oudeleeuwenrui mag je ook niet meer parkeren wat een perfecte parkeerplaats was als je de dames wil gaan bezoeken. Het beleid begint een beetje die van Amsterdam te lijken.
Het is al meerdere keren geschreven. Daar mag je nog steeds parkeren. Het parkeerbeleid van Antwerpen komt nog lang niet in buurt van dat van Amsterdam of Den Haag. Het is nog steeds een stuk vriendelijker en ook stukken goedkoper.
 
Het is niet omdat men in NL een onvriendelijk parkeerbeleid voert, dat men dat in Stad ook dient te doen. De beleidsheren/dames zijn na hun mandaat niet meer verantwoordelijk voor de negatieve impact.



Doc
 
Weet er iemand meer over de tolerantie van die scanwagens? Stel: ik stap net uit mijn wagen en ga naar een Betaalautomaat....net dan komt er een scanwagen en ze registreren mij... Binnen de komende 5 minuten zal ik wel betaald hebben.
Wat dan?

( Ik heb het 2 keer bijna meegemaakt)
 
ik ben in Gent wel eens precies 1 minuut nadat mijn parkeerticker verliep bekeurd, ze waren geen zins enige redelijkheid toe te passen omdat ik te laat terug was bij mijn auto. Nee ik overdrijf niet, betaald tot 12.00 uur en bon om 12.01 uitgeschreven.
Volgens de heren pakeerwachters mochten zij dit doen.
 
Vroeger, toen je bij Hotel New York in Rotterdam nog dagkaarten kon kopen om daar op straat te parkeren. Ik loop naar binnen, koop een dagkaart, loop terug naar mijn auto en daar stond al een parkeerwacht te schrijven.
Die moet mij hebben zien uitstappen, anders kon hij nooit zo snel bij mijn auto zijn. Ik even met de dagkaart gewapperd, voordat ik die achter de voorruit heb gelegd en hij kon zijn vers geschreven bonnetje meteen verscheuren :D.

Tegenwoordig gebruik ik de parkeerapp.
 
Terug
Bovenaan Onderaan