Parkeren Antwerpen

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Terug op parkeren. Ik heb het vandaag maar op gewaagd. ..
Ik was te lui maar beter bij de Droogdokken gezet.
...
Ik zoek een alternatief voor Parking de Rijnkaai die verdwijnt 5 januari 2026.
- Waar parking jij exact bij de Droogdokken; Kattendijkdok, Sasdok, Sluisstraat,... ?
- Betalende parking (zoals de Rijnkaai waar je voor 6€ 24u kunt staan tot 5/1/2026) of zelfs gratis?
- Altijd plaats bij de Droogdokken?

Onlangs gewoon de Q park Godefridus kaai. Dat gedoe van luchtbal en dan OV en zo stond me niet zo aan. Dagje uit van gemaakt, ook het MAS bezocht, erg interessant wel en wat een uitzicht aldaar.

Maar goed, van daar uit naar onze straten gelopen en wat een gevaarlijke situatie die oversteek. Je komt aanlopen, je wacht keurig voor de stoplichten. Dan wordt het groen, beide rijrichtingen dus ook de overkant. En ja de auto's stoppen netjes maar tussendoor, die fietsstrook.. Daar staan geen stoplichten voor de fietsers, daar kunnen ze je nog gewoon ondersteboven knallen. Ik zag ook geen waarschuwing voor overstekers. Wie heeft dat verzonnen?

Maar goed, van daar uit naar onze straten gelopen en wat een gevaarlijke situatie die oversteek. Je komt aanlopen, je wacht keurig voor de stoplichten. Dan wordt het groen, beide rijrichtingen dus ook de overkant. En ja de auto's stoppen netjes maar tussendoor, die fietsstrook.. Daar staan geen stoplichten voor de fietsers, daar kunnen ze je nog gewoon ondersteboven knallen. Ik zag ook geen waarschuwing voor overstekers. Wie heeft dat verzonnen?
België is geen Nederland als het aankomt op fietspaden/veiligheid..
Als ervaren fietser in vele landen op de deze aardbol kan ik je vertellen dat het nergens zo goed geregeld is rond fietspaden als in ons kikkerlandje.

Parkeren bij P+R Luchtbal, daar betaal je €1,- per dag. Er zijn combitickets van €6- voor 1 dag parkeren inclusief OV ticket naar Centrum van Antwerpen
Ik weet al lang (via eerdere berichten hier en via de website van stad Antwerpen) van het bestaan af van de randparkings. 'k Passeer zelfs bijna altijd de randparking op Linkeroever maar dat is dan meestal 's nachts, op deze momenten is het niet te doen om m'n auto op eerder welke randparking te zetten omdat ik zelfs niet eens weet of er nog een tram of bus rijdt naar het centrum.

Vandaar mijn vraag aan o.a. @Ardyv of je nog, nu dat P_Rijnkaai er niet meer is, je 'dicht' in de buurt van de dokken / P Rijnkaai nog gemakkelijk kunt parkeren en ergens waar het niet veel kost. Want bijv. Q park Godefriduskaai ken ik ook al heel lang (heb er vroeger veel gestaan toen ik nog P Rijnkaai niet kende) maar dat is een dure parking dus daar zet ik al lang (of slechts heel zelden nog) mijn auto niet meer.

Terug
Bovenaan Onderaan