Pijpen met of zonder condoom, en wat daar bij komt kijken

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Weet je wat echt naar v dat herpes is.. het kan ook naar binnenslaan. Dus in je hersens terechtkomen, dat virus 'eet' je hersens op.

Dat is gebeurd bij een familielid van mij, en die leeft niet meer.

Dus herpes is niet zo 'onschuldig' als het lijkt. Het komt niet zovaak voor dat het virus in je brein terechtkomt, maar het gebeurt soms wel.. en daar is geen medicijn voor... dus game over.
 
Weet je wat echt naar v dat herpes is.. het kan ook naar binnenslaan. Dus in je hersens terechtkomen, dat virus 'eet' je hersens op.

Dat is gebeurd bij een familielid van mij, en die leeft niet meer.

Dus herpes is niet zo 'onschuldig' als het lijkt. Het komt niet zovaak voor dat het virus in je brein terechtkomt, maar het gebeurd soms wel.. en daar is geen medicijn voor... dus game over.
Dat is natuurlijk heftig, maar ik denk dat als je gaat na denken over alles wat er mogelijk zou kunnen gebeuren dat het leven niet zo leuk zou zijn...
 
Zeker bizar! Wist ook niet dat zoiets kon, maar blijkbaar wel. Daarom altijd uitkijken met een koortslip!

Geen idee wat er aan uit te kijken is , als je ´m eenmaal hebt ?

Nu zou ik niet met iemand met een actieve koortslip gaan zoenen , maar het is een feit dat ~ 60-90% van de wat oudere wereldbevolking antistoffen tegen herpes simplex heeft . (en >40% van de "15 en ouder") .

Ik moest nogal zoeken , maar er is 'herpes encaphalitis' - een hersen-ontsteking veroorzaakt door het herpes virus.
https://www.neurologie.nl/publiek/patientenvoorlichting/encefalitis
Blijkbaar slechts enkele tientallen gevallen per jaar in Nederland (dus op "zeer ruime helft van de bevolking" die het virus draagt - erg zeldzaam).

(en citaat :
Het is niet precies bekend waarom het koortslipvirus bij sommige mensen een encefalitis veroorzaakt. Een koortslip leidt in ieder geval niet tot een encefalitis en er is geen verband met een verminderde weerstand.
)

*Als* je de pech hebt een hersenontsteking te krijgen is er inderdaad een grote kans op overlijden , of er met behoorlijke schade uitkomen. Je moet ook geluk hebben dat een arts aan deze mogelijkheid denkt , want de symptomen kunnen ook verward worden met een beroerte.
https://en.wikipedia.org/wiki/Herpesviral_encephalitis

En nog een Nederlandse gevalsbeschrijving (ook met veel medisch jargon) : https://www.ariez.nl/wp-content/uploads/2018/08/88-92.pdf
Ook hier de melding dat het herkennen van dit als oorzaak lastig is.
Deze link noemt "2 tot 4 per miljoen mensen" , met de kanttekening dat dit mogelijk een onderschatting is.
 
(...) geen koortslip op je leuter krijgen (...)
Beste Anaal.ist,

Jazeker kun je een "koortslip op je leuter krijgen".

Herpes is herpes
Type I (de lip variant) of type II (de genitale variant) maakt eigenlijk niet uit.
Want via orale seks kan type I zeer eenvoudig op de penis/vagina komen. Dan heb je dus een 'koortslip' op je "leuter".
En of je nou type I of type II hebt op je penis, het is gewoon herpes op je penis. Punt.
Hoe die herpes zich vervolgens gedraagt op die plek is zeer individueel bepaald.

En vice versa kun je dus type II op je lip hebben. Dan heb je net zo goed een koortslip als dat het door type I veroorzaakt wordt.

Vriendelijke groet,
piet soaaids
 
(...) concreet vraagje (...) Wanneer ik een vrouw bef (...) geen last heb van de koortsblaasjes (...) de vrouw besmetten ?
Beste swtdisposition,

Ja, ook als jij geen duidelijk actieve koortslip hebt, kan er virusuitscheiding zijn. En kan de herpes dus overgedragen worden naar de persoon die jij beft. Of op de mond zoent.

Maar, dat is geen reden om nooit te beffen of te zoenen.
Gewoon doen als jij geen klachten hebt.
En gewoon even niet doen als jij wel een koortslip hebt.

Je kunt in het leven namelijk niet voorkomen dat je herpes oploopt of overdraagt. Dat is een fact of life.
Er is dus ook niemand schuldig als een ander opeens herpesklachten krijgt.
De issue is daarom niet zozeer 'draag ik het over of loop ik het op', maar veel meer 'krijgt iemand klachten'. En dat zit'm in de afweer van die persoon.
En het blijkt dat de meeste mensen een goeie afweer hebben. Want de meerderheid ontwikkelt nooit klachten.

Vriendelijke groet,
piet soaids
 
(...) En heb je het eenmaal in je bloed (...)
Beste Lek.Gherkin,

Herpes zit niet in het bloed. Het verspreidt zich niet via bloed.
Herpes zit in het vocht van blaasjes/wondjes,/zweertjes/kloofjes wanneer iemand een aanval heeft.
Wanneer er geen duidelijke aanval is, nestelt de herpes zich in de huid / in de uiteinden van de zenuwen. En kan er soms virusuitscheiding zijn.

Wat je in het bloed kunt zien zijn antistoffen tegen herpes.
Daarom heeft het geen zin om bloedonderzoek te doen, want je zal bij de meerderheid van de mensen die antistoffen vinden. En dat is loze kennis. Je weet niet waar de herpes zit, op welke 'locatie'. En je weet niet wanneer er virusuitscheiding zal zijn en ook niet wanneer je een aanval zal krijgen.
Het einge dat je dan weet is dat je herpes hebt. En met jou de rest van de bevolking.
Dat kun je ook zien als een geruststellende gedachte.

Vriendelijke groet,
pietsoaaids

[Even voor de goede orde en omdat ik er niet aan voorbij wil gaan: er zijn mensen die zeer ziek kunnen worden van herpes of heel vaak aanvallen hebben. Dan is het écht heel vervelend, naar en het kan invaliderend zijn op seksualiteit gebied. En heel erg soms (zeer zeldzaam in goed ontwikkelde landen als Nederland/West Europa) kan het ernstige gevolgen hebben, getuige het verhaal van Joke Privé]
 
Laatst bewerkt:
Beste Anaal.ist,

Jazeker kun je een "koortslip op je leuter krijgen".

Herpes is herpes
Type I (de lip variant) of type II (de genitale variant) maakt eigenlijk niet uit.
Want via orale seks kan type I zeer eenvoudig op de penis/vagina komen. Dan heb je dus een 'koortslip' op je "leuter".
En of je nou type I of type II hebt op je penis, het is gewoon herpes op je penis. Punt.
Hoe die herpes zich vervolgens gedraagt op die plek is zeer individueel bepaald.

En vice versa kun je dus type II op je lip hebben. Dan heb je net zo goed een koortslip als dat het door type I veroorzaakt wordt.

Vriendelijke groet,
piet soaaids
Dankje voor deze verheldering, I stand corrected. Mij is ook ooit ingehamerd, dat het 2 totaal verschillende virussen zijn. Dus vandaar mijn opmerking. Gelukkig gaat de medische wetenschap, met de tijd mee en vooruit en wordt ook de voorlichting beter.
 
Beste pietsoaids,

ik had een vraagje hoe groot is de kans op Hiv of andere soa( maar vooral hiv) na pzc bij een gangbang als de vorige medebanger in de mond is gekomen en de vrouw in kwestie spuugt het uit en pijpt daarna mij binnen 2 minuten daarna.Het gaat bij meer om de risico van de sperma wat nog een beetje in haar mond/keel kan zitten van de vorige dan de mond van de vrouw. ik had dit vorige week gedaan maar twijfel nu of dit wel zo verstandig is geweest en ja ik weet voor de vrouw is er een groter risico. mvg. geert
 
(...) de kans op Hiv (...) na pzc (...) sperma wat nog een beetje in haar mond/keel kan zitten (...)
Beste geilgeertje,

Viavia loop je geen hiv op
Pas wanneer jij zelf pijpt en direct sperma van een ander in je mond krijgt is er risico voor hiv. En dat risico is niet groot.

PZC is geen risico voor hiv voor degene die gepijpt wordt
Ook niet wanneer de vrouw/persoon in kwestie hiv heeft. En niet wanneer er kort tevoren een ander is gepijpt en er mogelijk nog wat in de mond zit.
Je kunt wel een andere soa oplopen. Niet zozeer door het mogelijk achtergebleven sperma, maar eerder door het slijmvliescontact tussen mond en penis. Bijvoorbeeld herpes.

Ga je vaker naar een gangbang?
Gebruik een condoom
Kom niet klaar in de mond van de ander en pijp niet diep in de keel (dan hebben jullie allebei seks op z'n veiligst)
Laat je tenminste 1x per jaar testen. Dit kan bij je huisarts
Of je kunt je commercieel laten testen. Doe dit alleen bij betrouwbare instanties.

Vriendelijke groet,
piet soaaids
 
Weet je wat echt naar v dat herpes is.. het kan ook naar binnenslaan. Dus in je hersens terechtkomen, dat virus 'eet' je hersens op.

Dat is gebeurd bij een familielid van mij, en die leeft niet meer.

Dus herpes is niet zo 'onschuldig' als het lijkt. Het komt niet zovaak voor dat het virus in je brein terechtkomt, maar het gebeurt soms wel.. en daar is geen medicijn voor... dus game over.
Herpes op een foetus is ook "leuk". Niet dus, m'n achternichtje is er met een doof oor en iets mindere motoriek is ze er behoorlijk goed mee weggekomen. Bevallen in een universitair ziekenhuis en enige tijd wachten met de geboortekaartjes zegt genoeg...
 
@Krolse Kater heeft eigelijk alles al gezegd, ben het daar 100% mee eens. Pijpen is niet echt mijn ding en hoeft daarom niet lang te duren, maar meestal wel lekkerder zonder condoom...

Als je vaak gepijpt wordt zonder condoom is de kans groot dat je stieken Chlamydia hebt, de stille killer die mannen onvruchtbaar kan maken. Hoef je verder nooit last van te hebben maar als een DVP besmet wordt merkt zij dat doorgaans wel. Ghonereu in de keel is ook niet ongewoon en beffen en zoenen zijn riskant.

Gewoon af en toe laten testen, hygiene serieus nemen etc. en tot nu toe zelf goed weggekomen. Bij twijfel over de geur e.d. houd ik het bij alles met condoom, ook als ik voor meer betaald heb. Dan wint het koppie van de geilheid. Als een DVP bij mij 'teveel' aanbiedt ga ik er vanuit dat dit regulier aangeboden wordt.

Sommige toppers pijpen zo goed dat ik blij ben met een condoom omdat ik het kruit niet zo snel wil verschieten. Dat zijn de beste want genieten zonder risico.
 
@Krolse Kater (...) Chlamydia hebt, de stille killer die mannen onvruchtbaar kan maken. (...) beffen en zoenen zijn riskant (...)
Beste Johnnie Walker,

Chlamydia een stille killer noemen gaat wat ver.
Ja, deze soa komt vaak voor, ja, deze soa is zeer besmettelijk, ja deze soa kan bij vrouwen soms problemen geven met zwanger worden.
Dus des te meer reden om gewoon een condoom te gebruiken.

Maar het voor de man een stille killer noemen omdat je er onvruchtbaar van kunt worden?
De kans op problemen met de vruchtbaarheid bij de man is onduidelijk en in ieder geval klein. Wel is tijdens een infectie verminderde spermakwaliteit gevonden.

Als man gonorroe via beffen en zoenen oplopen kan, maar dat zijn meer theoretische risico's dan dat je ze op 1 lijn kunt zetten met neuken zonder condoom.

Kortom:
Heb lekker seks: neuk, bef, pijp, zoen en doe het met condoom en met je gezonde verstand.
En laat je tenminste 1x per jaar testen op soa's.

Vriendelijke groet,
piet soaaids
 

Bijlagen

  • 1637232022440.png
    1637232022440.png
    5,4 KB · Weergaven: 26
Onderstaande is niet mijn persoonlijke mening, maar die van veel artsen. Gaat er vooral om dat mannen het doorgaans niet merken, verspreiden etc.
Chlamydia een stille killer noemen gaat wat ver.
Maak mijzelf een beetje druk om AIDS en syfilis want laatste niet behandelbaar als het laat opgemerkt wordt. Voor de rest geldt af en toe testen en wat pillen als het jeukt 'down under'.
 
Als je voor pijpen met condoom gaat dan is de kans op een soa neem ik aan toch bijzonder klein? Of is iemand zo toch al eens de sjaak geweest?
En als je dan toch eenmaal op de zoveel tijd toch test waarop dan exact?
 
De kans om door pijpen/beffen en soa op te lopen, is inderdaad bijzonder klein, maar is wel degelijk aanwezig. Indien ik goed ben geïnformeerd, zou alleen herpes, hiervoor in aanmerking komen. Genitale herpes is blijkbaar dezelfde virus, als die waar je een koortslip van kan krijgen. Echter de overgrote meerderheid van de bevolking, loopt hier toch al mee rond.
 
dat is echt een misvatting. ik heb al meerdere keren orale gonorroe gehad door het pijpen. meestal dan ook anaal aanwezig als er zonder condoom geneukt is uiteraard
Wel even een ander uiterste van het soa gebeuren hè.
Diegenen die dit doen zouden moeten weten dat ze meer, véél meer risico lopen.
Niet te vergelijken met "gewoon" pzc/beffen. :censored::sleep:
 
Terug
Bovenaan Onderaan