Pijpen met of zonder condoom, en wat daar bij komt kijken

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Moet ik het nu wel of niet vertellen, nou vooruit dan maar. Al die tijd ( 30 Jaar ) dat ik wandel gebeurt het zonder, of de dame moet aangeven dat het met gebeurt, hier ga ik dan niet tegenin , misschien weet de dame meer als ik, zou zo maar eens kunnen.
Ik heb in de loop der tijd al van alles om mijn Bassie gehad, van redelijke dure dames, tot dames van 10 euro, nou dan weet je het wel in welke klasse je het moet zoeken, nog nooit een relatiegeschenk aan overgehouden.
 
Laatst bewerkt:
valt er iets te zeggen over hoe veilig pijpen met is? (...)

Beste Kvote81,

Als je geen soa op wil lopen, moet je geen seks hebben. Met niemand niet.
Het is nu eenmaal een fact of life dat je een keer de pech kunt hebben dat je - ondanks condoomgebruik bij neuken en pijpen - toch een soa oploopt.
De handen spelen namelijk een grote rol in het hele seksuele handelingen palet. En tijdens een seksuele handeling kan via de handen een soa worden overgedragen.

Die kans is erg klein, maar niet nul.
Die kleine kans is geen reden om nooit seks te hebben of nooit seks tegen betaling te hebben.
En die kleine kans is ook geen reden om iedere keer na een sekscontact in de stress te schieten of denken dat je je moet laten testen.

Seks op z'n veiligst?
Voor beide partijen?
  • Vaginaal en anaal neuken met condoom met glijmiddel op water of siliconenbasis
  • Pijpen met condoom. Als dit niet gebeurt of lukt om welke reden dan ook: niet diep keelpijpen en niet klaarkomen in de mond van de ander
  • @klanten: laat je tenminste 1x per jaar testen op soa's. Dit kan bij de huisarts.
  • @sekswerkers: laat je vaccineren tegen hepatitis B
  • @sekswerkers: laat je tenminste 2x per jaar testen op soa's. Dit kan gratis bij de GGD
  • Ga altijd naar je huisarts of de GGD als je klachten hebt die met een soa te maken zouden kunnen hebben.

Vriendelijke groet,
piet soaaids
 
Dat er wellicht toch nog een kleine statistische kans is dat ik toch iets oploopt. Ik zou zeggen die is nihil maar probeer het maar te plaatsen in het kader van klein in de zin van een botsing op de snelweg, door de bus geraakt worden met oversteken of neerstorten met het vliegtuig. Of maar een slechte metafoor te maken ?
ik wandel al meer dan 25 jaar (zeker 1x per week, dus ruim meer dan 1000x), altijd alles met een rubbertje gedaan en nog nooit iets opgelopen. Ben er van overtuigd dat een condoom zijn werk doet. Ken een aantal vrienden die bij voorkeur en meestal laten pijpen zonder condoom, en ook zij hebben nooit iets opgelopen. Vraag me dus wel af in hoeverre het echt nodig is om een condoom te gebruiken bij het laten pijpen. Ik begrijp de waarschuwingen, maar vraag me echt af wat de statistische kans is dat je wat oploopt bij het pzc.
 
ik wandel al meer dan 25 jaar (zeker 1x per week, dus ruim meer dan 1000x), altijd alles met een rubbertje gedaan en nog nooit iets opgelopen. Ben er van overtuigd dat een condoom zijn werk doet. Ken een aantal vrienden die bij voorkeur en meestal laten pijpen zonder condoom, en ook zij hebben nooit iets opgelopen. Vraag me dus wel af in hoeverre het echt nodig is om een condoom te gebruiken bij het laten pijpen. Ik begrijp de waarschuwingen, maar vraag me echt af wat de statistische kans is dat je wat oploopt bij het pzc.
Thanks dat klinkt dan toch weer als de kans op een vliegtuig ongeluk ?
 
(...) de statistische kans is dat je wat oploopt bij het pzc.
Beste muis,

De statistische kans dat de sekswerker een soa oploopt door te pijpen zonder condoom is aanwezig. Punt.

Dat is voldoende om het pijpen met condoom te laten doen.
Het advies om liefst bij pijpen een condoom te gebruiken is in eerste instantie een preventieadvies voor de sekswerkers. Zij lopen het meeste risico. Al is het risico niet groot, het is er.

Héél lang geleden, in het begin van de hiv-epidemie, werd de vergelijking container/luciferdoosje wel gebruikt.
Risico van nzc is dan de container. Risico van pzc is het luciferdoosje.

Uiteraard besluit een ieder zelf welk risico men neemt in het leven.
Ik persoonlijk stap niet graag in een vliegtuig :) en dat bedoel ik in deze letterlijk.

Vriendelijke groet,
piet soaaids
 
De statistische kans dat de sekswerker een soa oploopt door te pijpen zonder condoom is aanwezig. Punt.

Vriendelijke groet,
piet soaaids
Hoi Piet,
Als een sekswerker niet zonder condoom wil pijpen, dan heeft ze (of hij) mijn zegen.
Jij benoemd specifiek het risico voor de sekswerker, hoe zit dat voor de klant? Wellicht ergens in dit draadje al benoemd, maar ik kwam (jouw) het antwoord zo snel niet tegen.
 
(...) Jij benoemd specifiek het risico voor de sekswerker, hoe zit dat voor de klant? (...)
Beste Tjappie,

Het risico voor de klant / degene die gepijpt wordt is beduidend kleiner dan voor de sekswerker / degene die pijpt.
De 'ontvangende' of 'receptieve' partner is eigenlijk altijd degene die het meeste risico loopt.

Zoals gezegd; bij pijpen is het risico aanwezig, maar niet groot voor beide partijen. Maar wel weer groter voor de ontvangende partij.

De meest aannemelijke soa die je als klant op kunt lopen door pzc is herpes
Dit virus zit nu eenmaal bij zo'n beetje driekwart van de bevolking in NL op de lip (de koortslip). Ook wanneer er geen actieve koortslip is kan er virusuitscheiding zijn en kan het virus dus overgedragen worden.
Maar goed: herpes is geen ernstige soa. De meerderheid van de mensen die herpes oplopen krijgen nooit klachten.

Diep keelpijpen en soa; gonorroe & chlamydia
Als je als klant diep keelpijpt en de ander heeft gonorroe in de keel (dus echt achter in de keel in het keelslijmvlies) dan kan de bacterie worden overgedragen. De eikel moet duidelijk stoten tegen het keelslijmvlies. Dan is pzc een risico op gonorroe.
Chlamydia oplopen als klant via pzc is nóg kleiner risico. Deze bacterie nestelt minder graag in het keelslijmvlies en zal snel opgeruimd worden door de eigen afweer.

Geen risico of te verwaarlozen risico
Hiv oplopen als klant via pzc is geen risico.
Syfilis oplopen als klant via pzc is meer een theoretisch risico. In Nederland zien we zelden syfillis in de mond bij sekswerkers.
Hepatitis B via pzc is een te verwaarlozen risico. Veel sekswerkers zijn gevaccineerd tegenhepatitis B. Dan kunnen ze het niet overdragen.

Andersom echter zijn de risico's dus groter.
Vandaar in sekswerk het advies: doe pmc!

Vriendelijke groet,
piet soaaids
 
Het is jammer dat we Piet SOAAIDS niet meer hebben want die heeft al diverse keren uitgelegd hoe ontzettend klein de kans op een SOA is bij PZC, afgezien van herpes (wat al veel mensen hebben, maar zich niet manifesteert), een heel klein risico op Chlamidia en Gonorroe bij deepthroat PZC en een klein risico op HIV bij slikken. ... Enz...
Genitale herpes en orale herpes zijn verschillende stammen uit dezelfde familie en niet onderling uitwisselbaar. Je kan bijvoorbeeld geen koortslip op je leuter krijgen. Maar even lekker tongworstelen, moet je dus wel uit je hoofd zetten.
 
Laatst bewerkt:
Genitale herpes en orale herpes zijn verschillende stammen uit dezelfde familie en niet onderling uitwisselbaar. Je kan bijvoorbeeld geen koortslip op je leuter krijgen. Maar even lekker tongworstelen, moet je dus wel uit je hoofd zetten.
Dat dacht ik dus ook, maar blijkbaar is dat niet juist. De kans dat de verschillende types herpes op de "verkeerde" plaats gaan wonen is klein, maar niet onbestaande.
 
Wat ik er van begrijp (drie postings hierboven van @piet soaaids ) is de kans juist groot dat iemand inmiddels herpes heeft en of dat nou de ene of de andere variant is, volgens mij maakt dat niet zoveel uit.
Bijna iedereen heeft het al en het manifesteert zich bijna nooit.
Dus gewoon lekker met zn allen herpesvirussen in mond en kruis die gewoon niks doen.
Ik kan me er niet druk om maken.
 
Ik heb hier toch een concreet vraagje over, ik ben namelijk niet zo geleerd.
Ik heb elke winter last van orale herpes, die zich duidelijk manifesteert en zichtbaar is op de lippen.
Wanneer ik een vrouw bef ( bv op een ogenblik dat ik geen last heb van de koortsblaasjes op mijn lippen) kan ik op dat ogenblik de vrouw besmetten ?
 
Herpes als in koortslip is voor wat ik weet exact hetzelfde virus (Herpes Simplex) als Herpes Genitalis aan je penis/vagina. Dus ook even zo besmettelijk over en weer. Ringworm is ook een herpes vorm. En heb je het eenmaal in je bloed dan kom je er never nooit niet meer vanaf. Heb je de blaasjes, dan ben je zeer besmettelijk. Maar die blaasjes en de jeuk zijn dan ook de vervelendste van de herpes. Wat een te nemen risico is bij PZC. Er zijn vele andere SOA's die voor mij meer reden zijn om nooit PZC te laten gebeuren bij DVP, dames, prostituees, hoeren (whats in a word? Interieurverzorgster/schoonmaakster/poets).
Bij prostituees (mij verkozen bewoording) verkies ik altijd MET condoom, al heb ik ooit in de hitte van het moment een fout gemaakt in Azie, en bleek het even later ook nog een LadyBody te zijn (Shit happens :oops:) , eenmaal thuis meteen een SOA test gedaan en die was Negatief (dus voor mij positief, ook zo'n leuk taal dingetje). Persoonlijk merk ik weinig verschil tussen PZC en PMC, maar zoals gezegd persoonlijke ervaring. Daarnaast als ik persé PZC wil.... ik heb een vrouw die het natuurlijk ook liever zonder condoom doet.
Maar bij prostituees.... Alles altijd met condoom; niet haar eis, maar mijn eis.
 
Ik heb in het begin van mijn wandeltocht een keer de feedback gehad dat mijn kin in haar poes prikte. Sindsdien scheer ik mijn kin voorafgaand aan ieder avontuur zo glad als een biljartbal.
Ik gebruik een speciale shampoo en moisturizer voor m'n baard, en krijg juist positieve feedback dat-ie zo lekker zacht is. Bij mij geen geprik in de poes.
 
Ik heb in het begin van mijn wandeltocht een keer de feedback gehad dat mijn kin in haar poes prikte. Sindsdien scheer ik mijn kin voorafgaand aan ieder avontuur zo glad als een biljartbal.
Je moet er natuurlijk geen stoppels op laten staan, bij mijn een mini zz top zal ik het noemen, onder max 2,5 cm lang, en als ik er mee over het poesje wrijf, is er nog niet eentje geweest die klaagt, ik weet het niet zeker, maar denk dat sommige het wel lekker vinden, zijn toch haren die net wat steviger zijn als gewone haren. Ik denk dat het kriebel bij de dames.
 
Herpes als in koortslip is voor wat ik weet exact hetzelfde virus (Herpes Simplex) als Herpes Genitalis aan je penis/vagina. Dus ook even zo besmettelijk over en weer. Ringworm is ook een herpes vorm. En heb je het eenmaal in je bloed dan kom je er never nooit niet meer vanaf. Heb je de blaasjes, dan
Bedoel je iets anders dan ringworm ? Ringworm is een schimmelinfectie, en dus geen herpes virus.

https://www.huidziekten.nl/folders/nederlands/ringworm.htm

Gordelroos is wel een virus uit de herpes familie - herpes zoster .
Grote kans dat je het al (gehad) hebt - en dus draagt - bij kinderen heet deze ziekte waterpokken.
https://www.huidziekten.nl/folders/nederlands/herpeszoster.htm
Het wordt geen SOA genoemd.

De ziekte van Pfeiffer is ook een virus uit de herpes-familie - Epstein-Barr virus , of "Human gammaherpesvirus type 4".
Ook dat is geen SOA .

Volgens https://www.huidziekten.nl/folders/nederlands/soa-herpes-genitalis.htm is het _bijna_ hetzelfde virus (type 2 vs type 1) als de koortslip-herpes. De meeste koorstlippen zijn type 1, de meeste genitale herpes is type 2 . Maar blijkbaar kan in een enkel geval de koorstlip-infectie (type 1 ) ook herpes genitalis veroorzaken.

ben je zeer besmettelijk. Maar die blaasjes en de jeuk zijn dan ook de vervelendste van de herpes. Wat een te nemen risico is bij PZC. Er zijn vele andere SOA's die voor mij meer reden zijn om nooit PZC te laten gebeuren bij DVP, dames, prostituees, hoeren (whats in a word? Interieurverzorgster/schoonmaakster/poets).

Inderdaad zijn deze ziektes in de actieve fase (blaasjes) erg besmettelijk . (of je moet er al immuun voor zijn, zoals waterpokken/gordelroos of Pfeiffer. Heel hoge percentages van de bevolking hebben antistoffen tegen het virus, en zijn er dus mee in aanraking geweest. )
 
Beste Tjappie,

Het risico voor de klant / degene die gepijpt wordt is beduidend kleiner dan voor de sekswerker / degene die pijpt.
De 'ontvangende' of 'receptieve' partner is eigenlijk altijd degene die het meeste risico loopt.

Zoals gezegd; bij pijpen is het risico aanwezig, maar niet groot voor beide partijen. Maar wel weer groter voor de ontvangende partij.

De meest aannemelijke soa die je als klant op kunt lopen door pzc is herpes
Dit virus zit nu eenmaal bij zo'n beetje driekwart van de bevolking in NL op de lip (de koortslip). Ook wanneer er geen actieve koortslip is kan er virusuitscheiding zijn en kan het virus dus overgedragen worden.
Maar goed: herpes is geen ernstige soa. De meerderheid van de mensen die herpes oplopen krijgen nooit klachten.

Diep keelpijpen en soa; gonorroe & chlamydia
Als je als klant diep keelpijpt en de ander heeft gonorroe in de keel (dus echt achter in de keel in het keelslijmvlies) dan kan de bacterie worden overgedragen. De eikel moet duidelijk stoten tegen het keelslijmvlies. Dan is pzc een risico op gonorroe.
Chlamydia oplopen als klant via pzc is nóg kleiner risico. Deze bacterie nestelt minder graag in het keelslijmvlies en zal snel opgeruimd worden door de eigen afweer.

Geen risico of te verwaarlozen risico
Hiv oplopen als klant via pzc is geen risico.
Syfilis oplopen als klant via pzc is meer een theoretisch risico. In Nederland zien we zelden syfillis in de mond bij sekswerkers.
Hepatitis B via pzc is een te verwaarlozen risico. Veel sekswerkers zijn gevaccineerd tegenhepatitis B. Dan kunnen ze het niet overdragen.

Andersom echter zijn de risico's dus groter.
Vandaar in sekswerk het advies: doe pmc!

Vriendelijke groet,
piet soaaids
Hoi Piet, dit is zeer heldere informatie, daar kunnen we iets mee :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan