Pijpen met of zonder condoom, en wat daar bij komt kijken

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Laat mij al 15 jaar pijpen zonder condoom nog nooit iets opgelopen. En herpes bijna 80 procent heeft het hier bestaat in 3 soorten. Op de geslachtsdelen de koortslip en zona .Heb de laatste soms als ik een zwak immuunsysteem heb.2 keer gehad na mijn spuit tegen corona dus geen spuit meer voor mij.
 
Zona of gordelroos is een consequentie van ooit besmet geweest te zijn met het waterpokkenvirus, een redelijk vaak voorkomende kinderziekte.
Ik lees in je link toch echt nooit hoor.
Zona is besmettelijk voor mensen die nooit de waterpokken hebben gehad. Het vocht uit de blaasjes is 1 tot 2 weken besmettelijk. De korstjes zijn niet meer besmettelijk. De kans op zona is het grootst bij 60-plussers.
Even opletten, met overtypen, @BigBenny 🤔😉
 
Ik lees in je link toch echt nooit hoor.

Even opletten, met overtypen, @BigBenny 🤔😉

Als je het artikel leest, én de reactie van @BigBenny , dan zou je kunnen begrijpen dat de oorzaak van zona het achtergebleven waterpokkenvirus is.
Met andere woorden; "de consequentie van *ooit* besmet te zijn geweest met waterpokken"

Jij plaatst nu enkel de quote dat het besmettelijk is voor mensen die *nooit* waterpokken hebben gehad.

Beiden zijn waar, maar om iemand aan te spreken op een post terwijl je zelf niet goed leest is wel een beetje jammer....
 
Waterpokken is geen soa. Omdat vrijwel iedereen immuun is in Nederland, is het ook niet relevant. Alleen mensen uit de (sub)tropen die naar Nederland zijn gekomen lopen soms wel risico als ze in aanraking komen met het waterpokkenvirus. De seroprevalentie (bezit van antistoffen in het bloed) van deze groep op 12-jarige leeftijd is niet meer dan 50%. Mensen uit deze gebieden kunnen antistoffen laten bepalen en eventueel zich laten vaccineren.

Seroprevalentie van herpes genitalis (HSV-2) is 30-35%. De HSV-1 (die met de voorkeur op je lippen) heeft een seroprevalentie van 65%. Je kunt dus niet stellen dat iedereen 'het toch al heeft gehad'. Beide types kunnen zowel genitaal als op je mond komen. Het is zeer besmettelijk. Je blijft levenslang drager. Als je pech hebt, heb je regelmatig een uitbraak. Voor pasgeboren babies kan het dodelijk zijn. Voor mensen met een immuunstoornis kan het ook dodelijk zijn. Het is dus zaak om het zo veel mogelijk buiten de deur te houden. Een condoom tijdens het pijpen kan helpen. Natuurlijk bij zichtbare laesies: helemaal geen seksueel contact.
 
Je krijgt zona omdat je ooit waterpokken hebt gehad.

En als je zona hebt dan ben je besmettlijk voor mensen die nooit waterpokken hebben gehad.

Twee verschillende situaties dus.
Dan hou ik het op de subtiele verschillen, tussen Nederlands en Vlaams. Niet voor niets, wordt onze mooie taal, aan beide kanten van de grens, van ondertiteling voorzien.
 
Ik sta er soms ook wel bij stil, maar denk dat de kans wel meevalt op het gebied van orale seks. Vrouwen in het uitgaansleven doen het toch ook elk weekend met een ander?
 
2 maanden geleden op controle geweest in het TI in Antwerpen voor mijn regelmatige SOA screening. Het was redelijk kalm. Kwartiertje rustig zitten praten met de arts die altijd even alles overloopt. En alhoewel niets zonder risico is, bevestigde die dame me dat de kans voor een echte SOA enkel door PZC toch echt wel heel klein is.
 
@Koffieboon77
Ik zou mijn ervaring met u willen delen. Jarenlang PZC als swinger (ook in gangbangs) en bijna 2 jaar als DVP, en nooit en SOA opgelopen. 1 in de 2 klanten vraagt voor PZC en 9 in de 10 mannen bij gangbangs willen liever PZC. Net als wat de arts met wie Boobslover gesproken heeft, aangegeven heeft, bestaat er altijd een risico. Zelfs als je met condoom neukt, bestaat er een risico dat het gaat scheuren en als je er niet snel genoeg achter gekomen bent, kan je wel een SOA oplopen. Denk aan de besmettelijkere SOA's zoals chlamydia en gonorroe.

Maar wat PZC betreft, loopt de vrouw (de ontvanger) een hoger risico dat zij iets in haar keel/mond oploopt dan andersom, vooral als voorvocht of sperma in haar keel komt.

Als je echt bang voor ziektes ben, raad ik aan dat je een condoom gebruikt. De angst, onrust en zorgen die na een vrijpartij komen zijn niet de moeite waard als je dagen lang niet kan slapen.
 
Laatst bewerkt:
2 maanden geleden op controle geweest in het TI in Antwerpen voor mijn regelmatige SOA screening. Het was redelijk kalm. Kwartiertje rustig zitten praten met de arts die altijd even alles overloopt. En alhoewel niets zonder risico is, bevestigde die dame me dat de kans voor een echte SOA enkel door PZC toch echt wel heel klein is.
hmja, in de 10 jaar dat ik wandel toch al een keer of 6 soa opgelopen door enkel pzc en 2x met dames tijdens nzc. We spreken dan over chlamydia en gonorroe en genitale wratten. Sinds ik sinds een jaar of 2 met grote regelmaat ook zc doe ben ik wel begonnen met prep te nemen. Ik weet nog de eerste paar keren met een DVP zc gaan, was toen een zwaar stressmoment achteraf, met Prep toch veel betere nachtrust.
 
hmja, in de 10 jaar dat ik wandel toch al een keer of 6 soa opgelopen door enkel pzc en 2x met dames tijdens nzc. We spreken dan over chlamydia en gonorroe en genitale wratten. Sinds ik sinds een jaar of 2 met grote regelmaat ook zc doe ben ik wel begonnen met prep te nemen. Ik weet nog de eerste paar keren met een DVP zc gaan, was toen een zwaar stressmoment achteraf, met Prep toch veel betere nachtrust.
Ben je ook gevaccineerd tegen Hepatitis B?
 
Ik heb ook een keer gonorroe na pzc opgelopen.

Jezus wat deed dat pijn! ..moest bijna twee weken op mijn werk met klachten rondlopen .

Het kost verschrikkelijk veel tijd (en onderbroeken 💧💧🦠) om eerst een afspraak met de huisarts te maken, ochtendurine volgende dag inleveren, 2-3 werkdagen wachten op een testuitslag, recept ophalen bij apotheek, nog een afspraak maken voor de prik. Ik moet erbij zeggen dat na die prik verdwenen de klachten na een paar uur al, wat een enorme opluchting was!

Voor de duidelijkheid doe ik nooit aan nzc en alleen héél soms pzc, misschien had ik veel pech dan of komt het vaker voor dan wat deze thread aangeeft.
 
Ja gevaccineerd . Enkel jammer dat ik wat te oud ben voor hpv vaccinatie. Tevens lijkt t mij ook dat ik om 1 of andere reden gevoeliger ben voor t oplopen van wat. Mss omdat mijn sessies wat bruter en langer verlopen een verhoogd risico ? Dunno
Moeilijk om goed in te kunnen schatten of weten waarom je wel gevoeliger ben voor het oplopen van bepaalde ziektes. Stress (mentaal en fysiek), genetische aanleg, medicatie, gebrek aan bepaalde vitamines, disbalans van bacteriën/schimmels in je mond en darmen enz. Zelfs frecuent gebruik van mondwater (zowel onder en met alcohol) kan je kwetsbaarder maken voor bepaalde bacteriële infecties. Steeds meer tandartsen en artsen raden het gebruik daarvan af.
 
2 maanden geleden op controle geweest in het TI in Antwerpen voor mijn regelmatige SOA screening. Het was redelijk kalm. Kwartiertje rustig zitten praten met de arts die altijd even alles overloopt. En alhoewel niets zonder risico is, bevestigde die dame me dat de kans voor een echte SOA enkel door PZC toch echt wel heel klein is.
Denk dat dat echt verschilt hoeveel verschillende mannen je zc pijpt. al meerdere keren orale gonorroe gehad hier door pijpen namelijk (vaak ook icm anale gonorroe)
 
Ik lees dat best veel wandelaars PZC doen of beffen.

Als ik de statistieken mag geloven, dan lijken de meest voorkomende SOA's die je kunt krijgen van orale sex (gonorroe, chlamydia) voor te komen bij homosexuele mannen.

Ik vraag me toch wel af wat het percentage is onder prostituees in privehuizen.

Ik bezoek zelf alleen privehuizen (geen ramen of privé ontvangst) en doe eigenlijk nooit aan orale sex ivm veiligheid.

Nu vraag ik me toch wel wat de kans is om gonorroe of chlamydia te krijgen als ik een dvp zou beffen of dat een dvp mij pzc.

Weet iemand dat?
 
Vrouwen werkzaam in privehuizen moeten zichzelf met enige regelmaat ook testen. Dat is echter geen garantie op geen soa. Het komt voor. En als je het hebt of oploopt dan zijn de signalen ervan afhankelijk van wat je hebt vrij eenvoudig te ontdekken. Check de hygiene voordat je begint. Heel belangrijk.
 
Hierover zijn al meerdere topics, kijk even voordat je een topic opent.

 
Terug
Bovenaan Onderaan