(...) conservatiever (...) andere persoon(...) sekswerkers nu eenmaal onder druk staan (...) klanten blijven er maar om zeuren (...) advies rondom HIV valt mij op. (...)
Beste Krole Kater en anderen,
Nee hoor, dezelfde piet soaaids.
Sterker nog; deze tekst heeft grotendeels jaren op Hookers gestaan. In een factsheet als ik het me goed herinner.
Ik heb hem wat aangepast, omdat er juist in die tekst wat oubollige dingen stonden.
Het advies is niet alleen maar aangepast omdat "klanten zeuren" of omdat sekswerkers hun mannetje niet kunnen staan (want dat kunnen ze).
Het is ingegeven omdat het gewoon niet realistisch is te blijven volhouden dat je in sekswerk met condoom
moet pijpen. Als wij, klanten en sekswerkers allemaal weten dat het vaak niet gebeurt. Om welke reden dan ook. En die reden kan zijn de concurrentie, het beleid binnen een club, de eigen keuze van de sekswerker, de speciale band die een sekswerker met een aantal klanten heeft, allergie voor latex, en ja, ook de 'zeurende' klant, want die bestaan nu eenmaal.
"Vooral het advies rondom HIV valt mij op. Op hookers is ooit een keer duidelijk uitgelegd dat HIV niet via de mond overgedragen kan worden, tenzij je zichtbaar en heftig bloedt, dan zou het theoretisch niet helemaal uitgesloten kunnen worden, nu staat er toch echt iets anders."
Ik begrijp niet goed wat je bedoelt.
Het advies over hiv en pijpen is altijd geweest zoals het nu hier staat:
Bij pijpen zorgen dat je geen sperma in je mond krijgt. Dat geldt voor betaalde en onbetaalde seks, voor mannen seks en manvrouw seks.
Misschien had ik bij gepijpt worden moeten zetten dat de penis niet beschadigd moet zijn, en de mond gezond? Oftewel als iemand uitgebreide verwondingen in de mond heeft, flink zichtbaar bloedt en ook hiv heeft en niet behandeld wordt, ja, dan is er een kans dat hiv via de mond en via de penis/pasbuis wordt overgedragen.
Bottom line:
Piet soaaids is piet soaaids.
Pijpen zonder condoom is en blijft een punt van discussie.
Vriendelijke groet,
piet soaaids.