Plan om gordijnen op Wallen te sluiten valt slecht bij sekswerkers: "Creëert onveilige situatie"

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Drugs is niet het enige 'taaie dossier' waarover Halsema de discussie heeft aangezwengeld. 'Ook het gesprek over prostitutie zat in Amsterdam al decennia muurvast', zegt ze. 'Simpel gezegd: je hebt GroenLinks en Bij1 aan het ene uiterste, zij willen meer legale plekken voor sekswerkers. Aan het andere uiterste heb je het CDA, dat van al het sekswerk af wil.'

Om die reden is de burgemeester 'in het midden gaan zitten'. 'Het is een markt van vraag en aanbod, waarin we drie waarden centraal moeten stellen. We willen de rechten van de sekswerkers beter waarborgen, de criminaliteit tegengaan en de overlast in de binnenstad verminderen. Dat heb ik uitgewerkt tot vier scenario's. Samen met de raad zijn we uitgekomen op het scenario waarbij we een erotisch centrum, uitgebaat door een commerciële partij, willen ontwikkelen.'

Inmiddels heeft ze de eerste artist's impressions gezien. 'Erg leuk.' Het moet een plek met 'klasse' worden, maar ook een waar de - vaak - kwetsbare sekswerkers makkelijk bij hulpverleners terechtkunnen. Begin 2023 zal ze een shortlist van drie plekken presenteren. Welke dat zijn? Daarover wil Halsema nog niks zeggen. 'Hopelijk zit er een tussen die kan rekenen op minder weerstand van de buurt. Meerdere gemeente-afdelingen zijn er nog mee bezig. Want waar hebben we bouwgrond voor dit centrum? Welke buurten kunnen dit 'dragen'?'

Hoeveel ramen zullen er hierdoor op de Wallen verdwijnen?
'We doen dit stap voor stap: eerst de plek bepalen, daarna zoeken we een investeerder en weten we wat de business case is. Dan wordt duidelijk hoeveel sekswerkers willen verhuizen en of we de raamexploitanten onder druk moeten zetten.'

Zolang wil de gemeenteraad niet wachten. Een meerderheid steunde in december een D66-voorstel om de gordijnen van sekswerkers op de Wallen te sluiten. Ze willen af van de sekswerker als toeristische attractie en hopen daarmee de overlast in de binnenstad te verminderen.

U bent niet enthousiast.
'Ik ga hierover zeker in gesprek met de sekswerkers. Maar uit een eerdere pilot bleek dat zij zich bij gesloten ramen juist onveilig voelen. En het is de vraag of je door middel van een etalageverbod kan afdwingen dat zij hun gordijnen sluiten.'
 
"rechten van sekswerkers beter waarborgen..."

Laat me niet lachen. Gemeente amsterdam eist van iedere sekswerker dat hij/zij in de KVK een openlijke registratie kent. Kijk hier eens: https://www.kvk.nl/zoeken/?source=all&q=prostituee amsterdam&start=0&site=kvk2014

Al jaren schop ik tegen het beleid dat gemeente amsterdam kent. Hoe is bovenstaande "Veiliger" of "hun rechten beter waarborgen" als alles lukraak met betrekking tot privacy gewoon op internet te verkrijgen valt?

Gemeente amsterdam leeft al jaren in een bubbel. Ik heb jaren terug veel mails met Van der Laan uitgewisseld in waarin ik mijn zorgen geuit heb met name tot het bovenstaande. Jaren na dato is die shit nog steeds actueel of actief.
 
So I walk through the red light district looking at closed curtains with QR codes. How the hell do I have any clue which one to choose? Most girls will not want a photo on the window since it can easily be photographed and shared online.
Does anyone know the result of the vote which was due to take place last Thursday?
 
I can keep repeating this, now for the last time.
The extreme overtourism is something of recent years.
People who live in the Red Light District have not opted for this.
Yes they have. The red light district has always had issues with drunken sailors, gangsters, tourists, drug dealers etc. There might have been periods where things have been quiet but it's always bubbling under the surface. 99.999999% of Holland is not a red light district and these people are free to live anywhere else. I would gladly take there place.
 
Yes they have. The red light district has always had issues with drunken sailors, gangsters, tourists, drug dealers etc.
Those issues were always relatively small, compared to the issues of extreme overtourism of today.

99.999999% of Holland is not a red light district and these people are free to live anywhere else. I would gladly take there place.
Those people live there and have always lived there for a reason. No one should have to move from his preferred place of living because of tourists. Especially not the kind of drunk, stoned, hypocritic low-life tourists.
 
Ja, dat deed me ook twijfelen of George wel echt geen Nederlands kan. Maar om niet als xenofoob weggezet te worden, antwoordde ik maar beleefd in het Engels ;)
Eigenlijk bizar dat je denkt dat je op een NL forum in het Engels moet antwoorden omdat je anders 'xenofoob' zou zijn.
Zou je eens in Frankrijk of Duitsland moeten doen. Ik ben helemaal niet tegen het Engels, maar hier schrijven we gewoon in het Nederlands.
 
Is het eigenlijk geen forumregel dat bijdrages in het Nederlands moeten?
Dat kun je nagaan hier:

 
Ja, dat deed me ook twijfelen of George wel echt geen Nederlands kan. Maar om niet als xenofoob weggezet te worden, antwoordde ik maar beleefd in het Engels ;)
GeorgeAmsterdam heeft een youtube kanaal en die filmt graag de wallen en andere raambuurten die wil dus niet hebben dat de wallen verdwijnt dan heeft hij straks minder te filmen. Ze youtube kanaal heeft net als hier de naam George amsterdam.
 
Wij Nederlanders zijn een goed volk en passen ons goed aan.
Zeker, in het buitenland passen we ons redelijk goed aan en verwachten uiteraard niet dat men Nederlands spreekt.
Maar op een NL forum over Nederlandse DVP's hoort de voertaal gewoon Nederlands te zijn. GeorgeAmsterdam kan natuurlijk gewoon een Engelstalig forum openen.
 
Stel je voor wat de reactie zou zijn als wij op een forum in de hypocriete USA in het onversneden Nederlands de Amerikanen de wacht aan zouden zeggen en vertellen wat zij in de regelgeving moesten doen met hun dvp's

Nee dan waren de rapen gaar!

:LOL:
Veel van die zogenaamde forumleden die hier alleen in het Engels schrijven zijn volgens mij de dames zelf of hun handlangers die de dames proberen te promoten.
 
Komop jongens. In onze scholing wordt ons verteld dat engels de wereldtaal is. En voor nederlanders het ook geen probleem moet vormen om een reactie in het engels te publiceren. Er zijn genoeg expats in Nederland die enorm veel moeite hebben met de taal. Voor buitenstaanders is Nederlands een ontzettend lastige taal. Ik ken buitenlanders die 25+ jaar in Nederland wonen maar de taal nog steeds niet masteren. Daar kunnen zij niks aan doen.
 
Komop jongens. In onze scholing wordt ons verteld dat engels de wereldtaal is. En voor nederlanders het ook geen probleem moet vormen om een reactie in het engels te publiceren. Er zijn genoeg expats in Nederland die enorm veel moeite hebben met de taal. Voor buitenstaanders is Nederlands een ontzettend lastige taal. Ik ken buitenlanders die 25+ jaar in Nederland wonen maar de taal nog steeds niet masteren. Daar kunnen zij niks aan doen.
Het hangt ook af van de toon die zo'n koloniaal aanslaat. George slaat niet de juiste toon aan.
 
Dank voor uitzoeken van de achtergronden van die vage toerist. Denkt het beter te weten dan mensen die al 50 jaar door Amsterdam lopen. Maar nu wel duidelijk dat het gewoon om zijn privé-belangen en zijn marginale Youtube-kanaaltje gaat.
 
Komop jongens. In onze scholing wordt ons verteld dat engels de wereldtaal is. En voor nederlanders het ook geen probleem moet vormen om een reactie in het engels te publiceren.
Gewoon dumpen dat Nederlands, en overal overschakelen op Engels :rolleyes:

Ik ken buitenlanders die 25+ jaar in Nederland wonen maar de taal nog steeds niet masteren. Daar kunnen zij niks aan doen.
Daar kunnen zij alles aan doen. Ik ken gevluchte Oekraieners die na nog geen jaar in België al quasi perfect Nederlands kunnen. Het is gewoon een gebrek aan respect en gemakzucht, aangesterkt door Nederlandstalige globalisten die hun eigen moedertaal te kneuterig, ouderwets en te min vinden.
 
Komop jongens. In onze scholing wordt ons verteld dat engels de wereldtaal is. En voor nederlanders het ook geen probleem moet vormen om een reactie in het engels te publiceren. Er zijn genoeg expats in Nederland die enorm veel moeite hebben met de taal. Voor buitenstaanders is Nederlands een ontzettend lastige taal. Ik ken buitenlanders die 25+ jaar in Nederland wonen maar de taal nog steeds niet masteren. Daar kunnen zij niks aan doen.
Flauwekul. Je kunt (als je wilt) redelijk snel Nederlands leren en ik ken ook genoeg van die luie expats die na 25 jaar geen NL praten omdat ze er niets aan gedaan hebben (en daar een soort trots op zijn), maar dat hoeven we toch niet te accommoderen.
Ik werk zelf voor een internationaal bedrijf, dus Engels is bij ons de voertaal en dat is prima.
Maar ik kan me nog altijd veel beter uitdrukken in het NL en dit is een Nederland(stalig) forum.
 
Laatst bewerkt:
Spaans is minstens evenzeer een 'wereldtaal' maar de spaanstaligen zijn niet zo arrgant dat ze ons hier even in het Spaans de lakens uit komen delen.

Omdat het spaans zich richt rond latijns Amerika. Dus je zal daar meer last van hebben in die regio.
Europa, noord Amerika = meer engels gericht
Nederland staat trouwens bekend om het feit dat we hier zo goed Engels spreken (in het algemeen)
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan