Plan om gordijnen op Wallen te sluiten valt slecht bij sekswerkers: "Creëert onveilige situatie"

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Poortjes op de openbare weg? Moeilijk.
Als er een nieuw prostitutiecentrum komt kun je die poortjes gelijk meenemen in het ontwerp.
Je krijgt opstoppingen bij de poortjes dan in plaats van op de wallen , brandweer , politie en ambulances moeten er ongehinderd in kunnen en juridisch zal het ook niet simpel zijn om een deel van de openbare ruimte af te sluiten voor een deel van het publiek

Een nieuw prostitutiecentrum ,waar had je dat dan gedacht , overal wonen mensen of zitten bedrijven die daar niet blij mee gaan zijn
Mensen en bedrijven die er in tegenstelling tot die op de wallen niet zelf voor gekozen hebben om zich in een van de bekendste redlight districts van de wereld te vestigen , waarom zouden hun belangen minder zwaarwegend zijn dan die van mensen die dat wel gedaan hebben maar het nu ineens zat zijn ?
 
Mensen en bedrijven die er in tegenstelling tot die op de wallen niet zelf voor gekozen hebben om zich in een van de bekendste redlight districts van de wereld te vestigen , waarom zouden hun belangen minder zwaarwegend zijn dan die van mensen die dat wel gedaan hebben maar het nu ineens zat zijn ?
Ik kan dit wel blijven herhalen, nu voor de laatste keer.
Het extreme overtoerisme is iets van de laatste jaren.
Mensen die op de Wallen wonen hebben daar niet voor gekozen.
 
Als je me voor een prijs wilt voordragen vind ik dat een hele eer overigens en je moet het zeker niet laten maar ik denk dat ik weinig kans maak
Ik ga je niet voordragen want dan gaan ze ook na wie ik ben, lezen ze mijn voorstellen en dan win ik natuurlijk maar ik zit niet op al die aandacht te wachten, ontvangst op het paleis op de dam, al die toespraken, de optredens bij AT5 kan ik dan ook niet weigeren en vervolgens wordt er dan een straat (Gryphonstraat of Gryphonboulevard) naar mij vernoemd, moet ik wéér opdraven, en trouwens gezien het een knaller van een idee is wordt kan het ook best een hele buurt wezen, de Gryphonbuurt waar dan tevens op beschaafde wijze raamprostitutie kan worden gevestigd.
Maar goed om die redenen en vanuit mijn diepgewortelde bescheidenheid weiger ik en wil ik niet op de shortlist voor welke grote prijs dan ook.
 
Ik wist niet dat thuisontvangst zo goedkoop was. Ik hoop dat de dames daar snel tot inzicht komen en ook 400 per uur gaan vragen.
b1c0a049de4ace4e8548899b76d5c6f7.gif
 
Ik ga je niet voordragen want dan gaan ze ook na wie ik ben, lezen ze mijn voorstellen en dan win ik natuurlijk maar ik zit niet op al die aandacht te wachten, ontvangst op het paleis op de dam, al die toespraken, de optredens bij AT5 kan ik dan ook niet weigeren en vervolgens wordt er dan een straat (Gryphonstraat of Gryphonboulevard) naar mij vernoemd, moet ik wéér opdraven, en trouwens gezien het een knaller van een idee is wordt kan het ook best een hele buurt wezen, de Gryphonbuurt waar dan tevens op beschaafde wijze raamprostitutie kan worden gevestigd.
Maar goed om die redenen en vanuit mijn diepgewortelde bescheidenheid weiger ik en wil ik niet op de shortlist voor welke grote prijs dan ook.
Is Gryphon niet de naam van een band ? Dan gaan die straks weer met de eer strijken natuurlijk
AT5 kijkt hier geen hond naar en Amsterdamse journalisten die hun neus buiten de stad laten zien zijn zeldzamer als pinguins in de Sahara dus voor mijn privacy ben ik niet zo bang , een straat of een plein lijkt me wat overdreven maar een bescheiden borstbeeld op het oudekerksplein lijkt me wel op zijn plaats , niet van brons natuurlijk want dat binnen de kortste keren gejat door dat zootje criminelen daar
Is er nog een fors geldbedrag aan die prijs verbonden ? als het alleen maar om de eer gaat mogen ze hem houden eigenlijk
 
Om het tourisme tegen te gaan adviseer ik om een digitaal gordijn over heel Amsterdam te plaatsen, in die zin dat de stad en haar straten/bedrijven niet gevonden kunnen worden door de google(maps) zoekmachine. Straatnaamborden en bedrijfsuitingen worden vervangen door een qr code die ter plekke kan worden uitgelezen door zij die denken daar iets te zoeken te hebben. Succes gegarandeerd.
 
Dat is toch het hele onderwerp? Zijn we het toch eens!
Eh ik dacht dat het hele onderwerp was dat ze de dames achter gordijnen wilden laten zitten eigenlijk
Dat zal best helpen tegen overtoerisme waarschijnlijk want wie gaat daar nu in godesnaam naartoe om langs dichte gordijnen te gaan lopen marcheren , dan moet je wel een heel aparte fetisj hebben

Je kan de toeristen ook blinddoeken natuurlijk en een geleide hond meegeven als ze niets mogen zien
of als je high tech wil doen zo'n google i phone bril geval waarbij je telefoon voor je ogen klemt en er een virtuele tour van maakt terwijl ze rondjes over een parkeerplaats lopen, je kan Pendelbussen naar de Haagse Geleenstraat laten rijden met als aanbeveling dat het daar goedkoper is Je kan kortingbonnen voor het Antwerpse schipperskwartier uitdelen als suggestie voor een volgende bestemming

Als ik een uurtje ga zitten heb ik nog wel 20 suggesties die allemaal even belachelijk zijn maar stukken beter als dames in een ramenbuurt achter gesloten gordijnen zetten
 
Amsterdam is al jaren bezig met het opzetten van een erotisch centrum aan de rand van de stad zodat de wallen opgedoekt worden en de panden vrij komen voor yuppen/horeca/familie toerisme.
En conform het NIMBY principe wil niemand het hebben.

 
En conform het NIMBY principe wil niemand het hebben.

Ze proberen zo gewoon raamprostitutie uit te bannen in de hoofdstad.
 
Ze proberen zo gewoon raamprostitutie uit te bannen in de hoofdstad.
Volgens Halsema tussen de 3,5 en 10 jaar om een nieuw erotisch centrum ergens neer te zetten zo gauw er ergens een locatie gesuggereerd wordt gaan er weer een hoop adviesbureaus en advocaten een hoop geld verdienen , dan wordt het afgewezen en dan begint het hele circus ergens anders overnieuw
Het is ofwel daar blijven of afschaffen , ergens anders komt het echt niet van de grond
 
Dat plan voor een erotisch centrum aan de buitenkant van de stad was toch al een tijdje van tafel?

Uiteindelijk gaat het om de overlast die de bewoners ervaren, en ik kijk wel eens omhoog als ik over de Oudezijds wandel, maar daar wonen helemaal niet zoveel mensen, veel panden hebben al een andere functie. Bied de huidige bewoners een leuke woning aan elders in de stad en maak van de leegkomende woningen hotels of airbnb appartementen. Hotelkamers/airbnb brengt voldoende op om het financieel plaatje rond te krijgen lijkt me. Probleem opgelost.

Ik lig nog steeds krom van het lachen, gordijnen dicht...
 
Ben benieuwd wat dat in de toekomst brengt. Amsterdam... bekend van de softdrugs en prostituees in Europe en de rest van de wereld.
Kijk als iemand nou voor mijn raam gaat prostitueren in een woonwijk waar ik al woon..
Dan zou ik ook gaan klagen bij de gemeente i.v.m waardevermindering van mijn huis.
 
Vroeger had je in Eindhoven de Edisonstraat en de zijstraten,daar zaten ook de dames voor de raam in een woonwijk.Sommige stonden ook gewoon langs de weg. Woensel West..heet het daar.Konden ze beter Het Wilde Westen noemen. De bewoners daar hadden er geen probleem mee. Dat zou in deze tijd niet meer kunnen.Veel oude panden zijn gesloopt en nieuwbouw is ervoor in de plaats gekomen.

Daarom is alles nu bij elkaar gebracht op het plein. Enkel en alleen ramen voor dames geen gewone bewoners. Baekelandplein. Vroeger kwam ik vaak in de buurt,pilsje drinken bij Cafe Guus, zat voor 500 jaar gevangenis straf binnen,of bij de bekenste pooier thuis in die tijd. Voor de kenners R.N
 
Laatst bewerkt:
Vroeger had je in Eindhoven de Edisonstraat en de zijstraten,daar zaten ook de dames voor de raam in een woonwijk.Sommige stonden ook gewoon langs de weg. Woensel West..heet het daar.Konden ze beter Het Wilde Westen noemen. De bewoners daar hadden er geen probleem mee. Dat zou in deze tijd niet meer kunnen.Veel oude panden zijn gesloopt en nieuwbouw is ervoor in de plaats gekomen.

Daarom is alles nu bij elkaar gebracht op het plein. Enkel en alleen ramen voor dames geen gewone bewoners. Baekelandplein. Vroeger kwam ik vaak in de buurt,pilsje drinken bij Cafe Guus, zat voor 500 jaar gevangenis straf binnen,of bij de bekenste pooier thuis in die tijd. Voor de kenners R.N
Net zoals in die legendarische aflevering van Probleemwijken!
 
Dit zijn natuurlijk allemaal trucjes om de wallen minder aantrekkelijk te maken voor de sekswerkers. Want zeg eerlijk wie wil nou langs een dicht gordijn gaan lopen, toeristen zullen dan ook wegblijven en de inkomsten zullen flink dalen en hierdoor zullen de meeste sekswerkers ergens anders gaan werken waarschijnlijk prive-ontvangst.
 
Laatst bewerkt:
De wallen gauw sluiten de meeste dames die daar zitten zijn eersteklas geldwolven en verdienen meer dan dat ze horen te verdienen. Ze zijn puur uit op je geld en willen je zo snel mogelijk afwerken dat ze 100 voor een vluggertje vragen zegt al meer dan genoeg. Ze maken misbruik van de goede locatie en vragen dubbel zoveel.
Och och toch! Je bent niet verplicht om een dame te bezoeken als je op de Wallen loopt. Ik vind het een totaal oninteressant gebied voor de echte wandelaar en daar reken ik mezelf ook toe. Gordijnen open of gordijnen dicht? Ze doen maar. De Wallen onaantrekkelijker maken? Nog onaantrekkelijker denk ik dan, ik vind er niks aantrekkelijks aan.
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan